Kan ik een geheel andere telefoon eisen?
Ik heb vorig jaar november een mobiele telefoon gekregen bij mijn afgesloten abonnement. Echter ging deze naar een maand stuk en werd ter reperatie opgestuurd, dit duurde 4 á 5 weken, bij het ophalen bleek dat ik een nieuwe telefoon kreeg. Na twee maanden ging ook deze telefoon weer kapot en werd wedereom voor reperatie opgestuurd. Ik was weer 4 á 5 weken mijn telefoon kwijt. Ik heb toen weer een nieuwe telefoon gekregen. Nu weer een aantal maanden verder, blijkt dat de navigatie het niet meer doet op de telefoon, waarvoor ik deze toch heb gekocht.. Ik heb het helemaal gehad en ik wil niet nog een keer mijn telefoon voor een maand kwijt zijn. Ik krijg ook geen vervangend toestel. Zou ik een geheel andere telefoon (type, model etc.) kunnen eisen bij de winkel?
U geeft wel summiere informatie maar het is duidelijk dat u pech heeft.
Ik heb zelf geen problemen met mijn mobiele telefoon omdat die alleen op vacantie wordt gebruikt. U lijkt me een "stevige" gebruikster.
Ik zie mij in deze niet als degene die u naar de oplossing leidt maar kom toch tot een wedervraag: heeft u wel vaker dit soort ongemakken meegemaakt en hoe gaat u met uw apparatuur om?
[quote=hfrantzen schreef op vrijdag 12 aug 2011, 12:16]Je lijkt me een enorme mazzelpik Jantom, dit soort dingen gebeuren echt in 2011
Werkelijk? Schandalig. Ik heb dit soort ervaringen nooit!
Ik weet niet waar u het abbonnement hebt afgesloten en de toestel hebt ontvangen.
Ik zou u aanraden niet meer naar de winkel ofzo te gaan maar rechtsstreeks contact opnemen met de producent van het toestel (bv Nokia; Samsung enz.)
en het probleem voorleggen.
Dat helpt in de meeste gevallen meer dan dat u naar de leverancier terug gaat.
Het antwoord van willem sachs is wel juist maar het verhaal komt bij mij over alsof u niet heel erg zorgvuldig met de telefoon omgaat. De eletronica wordt steeds verfijnder maar ook gevoeliger. Tegenwoordig moet het maar overal tegen kunnen, Dit is niet het geval. In uw geval zou ik a) voorzichtiger ermee omgan en zeker een goede (leren) beschermhoes gaan kopen. DAt voorkomt toch veel schade.
=willemsachs schreef op vrijdag 12 aug 2011, 12:26: Ik weet niet waar u het abbonnement hebt afgesloten en de toestel hebt ontvangen.
Ik zou u aanraden niet meer naar de winkel ofzo te gaan maar rechtsstreeks contact opnemen met de producent van het toestel (bv Nokia; Samsung enz.)
en het probleem voorleggen.
Dat helpt in de meeste gevallen meer dan dat u naar de leverancier terug gaat.
Geachte mandy.simons. Over welke telefoon hebben we het hier? Lijkt me toch wel belangrijk omdat er veel kwaliteitsverschillen zijn. U kreeg al twee keer een nieuwe telefoon, is dat omdat de winkel weet dat de kwaliteit niet zo goed is?
Ook al gaat deze tien keer zomaar kapot, dan moeten ze vervanging blijven bieden. Beter lijkt me in zo'n geval dat u uw geld terugkrijgt of het bedrag als korting op een telefoon van een ander merk.
Jammer dat op de vraag van Mandy Simons zo wordt geantwoord. Uit haar tekst blijkt op geen enkele wijze dat er onzorgvuldig met het toestel is omgegaan.
Het gebeurt helaas dat bepaalde modellen problemen geven, wat ook kan duiden op een productiefout.
Het antwoord van Janton is echt interessant, want niemand wil weten dat hij geen problemen heeft en al helemaal niet als de mobiel alleen in de vakantie wordt gebruikt.
Ik denk dat als er geen noemenswaardige gebruikssporen of schade aan het toestel is vast te stellen, de leverancier coulant moet zijn. Probeer het anders eens direct bij de importeur, als de provider niet thuis geeft.
Om welk merk/type gaat het en is de systeemsoftware op het nieuwste niveau?
Succes.
Naar mijn weten heeft u in ieder geval altijd recht op een vervangend toestel, maar meestal niet via de winkel waar u het abonnement heeft afgesloten, maar rechtstreeks van de provider, dus bijv. gekocht bij de Kijkshop met een T-mobile-abonnement, dan moet T-mobile u een leentoestel geven.
(Ik vind dat sommige antwoorden hier wel erg beoordelend en overbodig zijn. Iets kan van slechte kwaliteit zijn, of er zit toevallig een kneusje in de partij, dus kun je nooit oordelen over hoe iemand met zijn spullen omgaat, tenzij je erbij bent geweest.)
Succes! Vr.gr.
Zelf heb ik ook problemen met een mobiel: Samsung Wave. Programma's waren in de war, en sloot soms niet goed af. Weg gebracht, idd. 3weken wachten. Later na het uitzetten kreeg ik hem niet meer aan. Wéér weg gebracht, 3 weken gewacht dit keer zat er een brief bij; Water schade, en met water schade mag je fluiten naar je telefoon! Zelf ben ik er erg zuinig met zo'n mooie mobiel, beschermhoesje, nooit in de kont zak.....
Hiermee dekken ze zich in en hoeven niet meer te verantwoorden. Gezien het bedrijf waar het mobieltje gekocht is failliet is gegaan, heb ikzelf mooi pech.
U heeft al verschillende keren uw mobiel laten repareren. Als het écht aan uw toestel ligt mag je een nieuwe vragen ivm dat het aangekochte produckt niet goed funktioneerd waarvoor u niet betaalt heeft. Mocht er aanwijzingen zijn van onzorgvuldig gebruik, dan niet. Vraag altijd om een foto van de interne beschadigingen, en wat ze gerepareerd hebben, deze foto's maken ze altijd!
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Verkeerde Lounge bank geleverd
Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik
...
Lees meer
Webshop Salura
Hallo ik heb 6 september een spiegel besteld bij website Salura maar heb deze nooit ontvangen. de site is nu ook niet meer bereikbaar. Ik had een track and tracé ontvangen en daar stond in dat de spiegel verzonden was vanuit China en in Nederland was aangekomen maar even later deed de track and trace het niet meer. Dit bedrijf zou in Amsterdam zitten en had alleen een website heb verschillende ... Lees meer
Wie is ook opgelicht door scooterrijbewijs.nl? Bedrijf reageert niet...
Mijn zoon wilde binnen enkele weken zijn scooter rijbewijs halen. Deed navraag bij het bedrijf over de beloftes op de site. Na aanmelding bleek dat er maanden tussen theorie en praktijk examen gaan zitten. Hij zou moeten bijbetalen, maar dan nog lukt het niet binnen zijn planning. Hij vroeg hen alles te annuleren en zijn geld terug te storten. De servicedesk medewerker gaf echter geen antwoord op ... Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer