brenda99
door brenda99 Dec 29, 2009 om 02:13
Computers & telefonie

Kan spel na downloaden en installeren, niet spelen

Na het downloaden en installeren van een spel, krijg ik de melding: "kan geen tijdelijke bestanden aanmaken" , waardoor het spel niet kan worden gespeeld. Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?

8724 21 Rapporteer

nb
door nbw - Dec 29, 2009 om 02:45
521 Antwoorden / 24 Vragen

Hoi Brenda,

Een spel downloaden en daarna ook nog foutloos spelen is nog niet zo simpel. Tenzij het een basaal uitgemolken spel is. Je treft de meest idiote meldingen aan als je gratis(ga van jouw vraag uit dat het gratis is) een spel wilt downloaden en daarna spelen. De bedoeling van deze foutmeldingen is dat je alsnog moet betalen bij de downloadsite deze trigger te verhelpen. Gratis kost altijd geld.

Wil je echt gratis spelen zoek en google dan op cracks voor spellen.Weliswaar via porno haal je daar kraakbestandjes op die tal van spelletjes moeiteloos gratis speelbaar maken.

Weet niet wat er op mijn pc achterblijft, maar ik krijg geen enkele foutmelding.

freya
door freya - Dec 29, 2009 om 09:25
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo brenda99,

We zullen maar even aannemen dat het om een legaal gedownload spel gaat, want met illegale zaken kunnen we je hier niet helpen.
Je hebt wel genoeg vrije ruimte op de harde schijf? Betreft het een 'modern' spel of is het al een 'oud' spel wat je onder Windows Vista of Windows 7 aan de praat wil krijgen? De installatie verliep wel zonder problemen?

En ook wellicht handig om te weten, om welk spel gaat het en welke Windowsversie gebruik je?

m.vr.gr. Freya

holpen
door holpen - Dec 29, 2009 om 10:15
1416 Antwoorden / 0 Vragen

@nbw:
Wereldadvies! Lekker cracks binnenhalen en allerlei illegale toestanden op je computer zetten. Als er één manier is om gegarandeerd virussen en andere ellende op je pc te krijgen, dan is dat het wel!

Ladingen cracks zijn voorzien van leuke 'extraatjes', voor je het weet maakt je computer deel uit van een botnet, krijg je allerlei popups, wordt je computer onbewust gebruikt voor het versturen van spam, heb je allerlei virussen te pakken. Zelfs antiviruspakketten (en andere beveiligingsprogramma's) kunnen niet alle troep eruit filteren.

Zelfs de sites waarvandaan je de cracks kunt downloaden, zijn hoogst dubieus. Ten eerste krijg je inderdaad meestal een wagonlading porno om je oren geslagen, maar daarnaast worden op deze sites ook nog eens vaak allerlei ondoorzichtige scripts uitgevoerd die achter je rug om van allerlei rotzooi op je pc proberen te zetten. Als je je browser (en je systeem) niet aan alle kanten hebt dichtgetimmerd, begint daar dus al de eerste ellende.

Bovendien ben je ook nog eens gewoon strafbaar (illegale versies van software downloaden is wettelijk verboden), hoewel je daar waarschijnlijk weinig last van zult hebben. En al lig je niet wakker van de wetsovertreding, dan is er ook nog zoiets als ethiek: het is gewoon jatten!

Hoeveel pc's ik al niet onder handen heb gehad met allerlei ellende erop! En hoe vaak dat niet veroorzaakt werd door de door jou zo gepromote cracks! Vervuil fijn je eigen systeem, maar breng anderen er a.u.b. niet mee in de problemen.

@brenda99:
Je geeft hier iets te weinig informatie om te kunnen bepalen wat precies het probleem is. Welk spel gaat het om? Waarvandaan heb je dat gedownload? Welke Windows-versie gebruik je?
Afgaande op je foutmelding, probeert het spel ergens wat tijdelijke bestanden op te slaan, maar heeft het daarvoor niet voldoende rechten, of bestaat de map waar het dat wil opslaan niet.
Kun je iets uitgebreider beschrijven wat je precies doet?

freya
door freya - Dec 29, 2009 om 10:22
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@holpen:

Ik had het niet beter kunnen verwoorden.
(scheelt mij wel een hoop tikwerk) ;-)

Freya

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Dec 29, 2009 om 10:34
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ Experts:

Gelukkig weet ik niet waar jullie het over hebben. 1/2: Geen behoefte/tijd aan/voor porno/spelletjes. 3: Wil het ook niet weten. Ben niet nieuwsgierig op internet.

1: praktiseer liever zelf
2: ben al uitgespeeld met Larry
3: dat scheelt een bult problemen en rommel op te ruimen.

;-O

Plezierige jaarwisseling met andere zaken....

Hardware ERror MAN.

brenda99
door brenda99 - Dec 29, 2009 om 20:02
10 Antwoorden / 16 Vragen

Hallo,
Dank voor alle reacties. Mijn antwoord op jullie vragen: het betreft hier een pas aangekochte compaq computer met "Windows 7 home premium".
Het spel dat ik wilde spelen komt van de site Zylom.nl. Een paar jaar geleden deed ik dit regelmatig (op een andere computer) zonder probleem. Eerst kon je 60 min gratis spelen en daarna moest je het spel kopen, wat ik meestal niet deed maar ging gewoon weer een ander spel proberen. Ik had trouwens zelf een trucje bedacht om het spel wat langer gratis te kunnen spelen. (eindcijfers bankrek omdr)
Een aantal opmerkingen van jullie kan ik(als leek zijnde)niet goed plaatsen. Ik weet bv. niet wat "cracks" zijn.
Groeten Brenda.

edwardus
door edwardus - Dec 29, 2009 om 23:38
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Het is maar goed ook dat je niet weet wat "cracks" zijn, want als je je daarmee zou inlaten, dan krijg je gegarandeerd een geïnfecteerd systeem. Begin er niet aan!

De foutmelding luidt dat er geen tijdelijke bestanden aangemaakt konden worden. Dit kan een aantal oorzaken hebben:
[list][*]de locatie waar de tijdelijke bestanden worden opgeslagen is vol of is read-only
[*]de gebruiker heeft onvoldoende rechten op die locatie
[*]de locatie bestaat (nog) niet
[/list]
(ik hoop dat de bullet-list functie op de nieuwe Kassa site net zo werkt als ik elders gewend ben, dit is tevens een test)

Wordt er gemeld / kun je in de instellingen vinden welke locatie het betreft?

edwardus
door edwardus - Dec 29, 2009 om 23:39
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Hmmm ... ook de [list] functie werkt hier dus niet. Zo jammer dit.

holpen
door holpen - Dec 30, 2009 om 02:05
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Ah, de befaamde Zylom-games!

Dikke kans dat een aantal van die games nog niet dusdanig aangepast zijn dat ze ook probleemloos op Windows 7 werken. Let wel: dit is een gok mijnerzijds. Windows 7 kent een betere beveiliging dan de voorgangers, dus is het heel goed mogelijk dat Zylom probeert dingen weg te schrijven naar een map op je harde schijf waar dat eigenlijk niet zou moeten. Ik denk dat je je vraag het beste bij de Zylom-site zelf zou kunnen stellen.

Wat betreft cracks: vergeet dit! Is sowieso al niet van toepassing op de Zylom-games, maar op de (dure) spellen die je in de winkel kunt kopen. nbw koopt deze niet, maar downloadt ze illegaal en downloadt daarna nog een extra programmaatje om eventuele beveiligingen te omzeilen. En daar zit hem nu juist het gevaar: veel van deze illegale downloads en extraatje programmaatjes (de cracks) bevatten niet zelden virussen en andere ellende. Vandaar mijn kannonade tegen het advies van nbw.

eigenwijsje_1
door eigenwijsje_1 - Dec 30, 2009 om 08:28
152 Antwoorden / 5 Vragen

Brenda,

dit is een veel voorkomend probleem mert de zylom spellen. Sinds Vista en W7 zijn er een hoop spellen van zylom die (ook voor mij als abonnementhouder) neit te spelen zijn.
Soms ligt het probleem in de veiligeheidsinstellingen van de PC.

Je kunt de vraag stellen aan Emily (op de hulppagina van zylom).
Je kunt ook kijkje nemen op hyves, zylom heeft daar een eigen hyve en zowel zylom zelf als andere gebruikers proberen daar mensen op weg te helpen bij installatieproblemen.

li
door lillybooms - Dec 30, 2009 om 13:31
43 Antwoorden / 20 Vragen

Hoi Brenda,
Als je graag spelletjes speelt probeer dan eens www.bigfishgames.com je hebt dan geen last van ad's en/of virussen. Echt een aanrader.
Fijne jaarwisseling

jansje
door jansje - Dec 30, 2009 om 14:00
131 Antwoorden / 14 Vragen

het is misschien een beetje mal, maar mail zylom eens over je probleem, misschien hebben hun een antwoord, ze hebben mij ook al eens geholpen ermee. s6

hilfe
door hilfe - Dec 30, 2009 om 15:02
53 Antwoorden / 40 Vragen

Je hebt waarschijnlijk AVG als virus scanner. Zylom games kunnen daar problemen mee hebben. Je kunt AVG even uitzetten en kijken of je hetzelfde probleem weer krijgt. Als het opgelost is kun je dan het beste Avira als gratis virusscanner gebruiken. Succes.

mstuniek
door mstuniek - Dec 30, 2009 om 15:46
2 Antwoorden / 0 Vragen

Je zult even moeten Googlen. Ergens op de microsoft site wordt dit probleem uitgelegd. In het register moet je een temp map aanmaken. Helaas nu even geen tijd om dit uit te zoeken
Ronald

gr
door grandma - Dec 30, 2009 om 16:29
14 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Brenda,

Dit probleem heb ik ook een keer gehad. Heb toen kontakt opgenomen met Zylom via mail met vermelding van het juiste tijdstip van betaling en ordernummer.
Binnen niet al te lange tijd kreeg ik bericht en het spel deed het weer.
Waarschijnlijk was de site te vroeg afgesloten omdat mijn pc niet meer reageerde want ik moest ontzettend lang wachten en kon niets meer doen op mijn pc alles zat vast. Dus heb ik de pc afgesloten met het gevolg dat het spel niet werkte maar wel betaald was.

Misschien helpt het jou ook om je tijdstip van betaling door te geven.

Succes.

Grandma

la
door laurie007 - Dec 30, 2009 om 16:57
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook zoiets gehad bij Zylom. Waar ik bij toeval achter ben gekomen is dat na zo'n melding snachts mijn virus scanner enzo mijn computer automatisch heeft opgeruimd en toen kon ik het spel wel spelen. Dat had niks te maken met het soort virus scanner want ik heb geen AVG.
Als dit niet werkt kan je inderdaad Zylom zelf eens mailen. Mijn ervaring is dat ze er alles aan willen doen om het probleem op te lossen en ze reageren altijd binnen 24 uur. Succes

edwardus
door edwardus - Dec 30, 2009 om 22:33
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Volg de schadelijke adviezen van alarm1233 niet op!
Die adviezen zijn ook in strijd met de forum-regels.

holpen
door holpen - Dec 31, 2009 om 02:14
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Edwardus, je hebt helemaal gelijk!

@alarm1233:
Ga lekker ergens anders je illegale praktijken lopen aanbieden! Ik kan er echt boos om worden dat mensen anderen ertoe verleiden allerlei dingen uit te halen met hun computer die de grootst mogelijke schade kunnen toebrengen. Je bent gewoon ontzettend dom bezig!

Lees ook nog even mijn reactie op nbw, waarin ik de gevaren al heb uitgelegd.

Door stommelingen zoals jij en nbw worden dus bijvoorbeeld spambot-netwerken in stand gehouden, krijgen virussen en andere ellende ruimschoots kans om zich te verspreiden, etc. etc. Sorry dat ik het woord stommeling hier gebruik, maar ik kan het niet anders verwoorden. Je neemt zo'n ontzettend risico! En als je dan anderen willens en wetens ook dat risico wilt laten lopen, dan ben je in mijn ogen niet al te verstandig bezig.

edwardus
door edwardus - Dec 31, 2009 om 16:36
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Gelukkig is de reactie van alarm1233 alweer verwijderd (voor degenen die dit later lezen en niet begrijpen waar we ons druk om maakten).

sepke2008
door sepke2008 - Jan 4, 2010 om 08:23
191 Antwoorden / 47 Vragen

Ik heb met vista hetzelfde probleem gehad. De melding "kan geen tijdelijke bestanden aanmaken" kun je voorkomen door de tijdelijke bestanden van je browser eerst te verwijderen voor je gaat downloaden. In internet explorer is dit -extra(rechts boven)-internetopties-tabblad algemeen.
Als je deze melding vaak krijgt kun je de ruimte die voor deze tijdelijke bestanden is vrij gemaakt vergroten zodat het probleem niet zo snel meer voorkomt.

M.Vr.Gr.
Sepke

kijk ook even hier blad 2:
Je tekst hier...

zy
door zylomsupport - Jan 4, 2010 om 14:25
2 Antwoorden / 0 Vragen

Dit soort problemen wordt vaak veroorzaakt door een virusscanner, pop-up killer of firewall of te hoge privacy instellingen in de opties van Internet Explorer.

1 Verwijder het spel dat je niet kan spelen. Je kunt het spel verwijderen door in 'Configuratiescherm' te kiezen voor 'Programma's toevoegen of verwijderen'. In de weergegeven lijst kun je je spel selecteren en vervolgens 'Verwijderen'.
2 Schakel je virusscanner uit
3 Schakel je pop-up blocker uit
4 Schakel je firewall uit
5 Verlaag de privacy instellingen van je internetbrowser
* Als je Windows Vista hebt, vergeet dan ook de instellingen van Windows Defender niet
6 Download het spel vervolgens opnieuw via de volgende link:
www.nl.zylom.com/deluxe/allgames.jsp

Als het nu wel lukt, heb je de oorzaak gevonden. Niet vergeten je virusscanner/firewall weer in te schakelen, maar misschien kun je je veiligheidsinstellingen verlagen. In sommige beveiligingsprogramma's moet je per spel toestemming verlenen om contact te maken met onze servers.
_____________________________________________________________________

Ook het uitschakelen van User Account Control kan helpen:

Schakel de User Account Control uit in Vista. Dit doe je als volgt:
1 Ga naar Start
2 Klik op Configuratiescherm
3 Klik op Gebruikersaccounts
4 Klik vervolgens op Gebruikersaccountbeheer in- of uitschakelen. Haal het vinkje weg en klik op OK.
5 Verwijder het spel van je computer. Je kunt je spel verwijderen door in 'Configuratiescherm' te kiezen voor 'Programma's toevoegen of verwijderen'. In de weergegeven lijst kun je je spel selecteren en vervolgens 'Verwijderen'.
6 Download en installeer het spel opnieuw via de volgende link:
http://www.zylom.com/nl/download-games/all-games/
________________________________________________

Indien je de User Account Control van Windows Vista al succesvol hebt uitgeschakeld maar het nog niet werkt, probeer dan het volgende:

Ga naar www.nl.zylom.com/deluxe/allgames.jsp en klik op de afbeelding van het spel.

Klik dan op de link onderaan de pagina: 'Ik wil het spel downloaden voor installatie op een PC zonder Internet'. Klik dan op "Opslaan" en sla het bestand op op je bureaublad.

Klik dan met de rechter muisknop op het icoon van het spel en kies: Uitvoeren als Administrator.

Dubbelklik dan met de linker muisknop op het icoon en installeer het spel op je computer.

Probeer het dan nog eens te spelen.