ri
door ricktelu Mar 16, 2020 om 14:47
Computers & telefonie

Kan t-mobile een 2 jaars contract eenzijdig wijzigen vanwege inflatie ?

Dit staat op mijn factuur van januari :

Aanpassing maandkosten als gevolg van inflatie

T-Mobile past jaarlijks in januari de maandkosten van je abonnement aan als gevolg van inflatie.

Het inflatiepercentage wordt bepaald door het CBS. Voor 2019 is het vastgesteld op 2,7%.

Je maandkosten worden per januari 2020 met dit percentage verhoogd.

Kijk voor meer informatie op t-mobile.nl/inflatiecorrectie.

Kan dit zomaar ?   Ik heb toch een 2 jarig contract ?

1227 8 Rapporteer

ju
door juliomariner - Mar 16, 2020 om 14:53
1365 Antwoorden / 2 Vragen

Ja, staat in de voorwaarden van alle contracten van mobiele telefonie

1paul
door 1paul - Mar 16, 2020 om 14:56
3293 Antwoorden / 0 Vragen

kijk je voorwaarden eens na. en ja, in de meeste voorwaarden staat dit...

marita5
door marita5 - Mar 16, 2020 om 15:02
11626 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Ricktelu ,

Hoe ben / word ik geïnformeerd over de inflatiecorrectie?

Deze inflatiecorrectie is in lijn met onze beloften en de contractuele afspraken met onze klanten. We informeren Thuis klanten via de nieuwsbrief van december en daarnaast zien alle klanten de inflatiecorrectie toegepast op de rekening in januari, met een verwijzing naar meer informatie op de website.

Zie hier veelgestelde vragen , klik op de rode regels .

https://www.t-mobile.nl/klantenservice/mobiel/facturen-en-tarieven/inflatiecorrectie

Lees ook deze informatie ,

https://www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en-tv/abonnementen/aanbieder-verandert-prijzen-of-algemene-voorwaarden

rj
door rjw - Mar 16, 2020 om 15:21
3351 Antwoorden / 5 Vragen

Waarom zijn zoveel mensen toch ieder jaar weer verbaasd als dit gebeurt? Toen ik 45 jaar geleden als klein jongetje de Donald Duck had werd de abonnementsprijs al jaarlijks aangepast aan de stijgende kosten. Hebben mensen die deze vragen stellen jaren onder een steen geleefd? (en storten die ook hun jaarlijkse CAO verhoging terug naar de werkgever?)

tijger1
door tijger1 - Mar 16, 2020 om 15:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja dat kan zomaar, lees uw contract eens na.

br
door bravehenk - Mar 16, 2020 om 15:40
210 Antwoorden / 0 Vragen

Denk dat we nu alle providers alwel gehad hebben het afgelopen jaar.
Ja het kan zomaar staat in de voorwaarden,waarvoor u getekend heeft en akkoord bevonden.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 16, 2020 om 16:18
16939 Antwoorden / 202 Vragen

Ja, zij het dat het CBS cijfer (afgaande op het cijfer dat de woningbouwcoörperaties hanteren) 2,6% is.

Bij vrijwel alle overeenkomsten die voor langer dan een jaar zijn afgesloten geldt normaliter dat aanpassen op basis van prijsindex mogelijk is U bent daar m.b.t. uw T-Mobile abonnement ook mee accoord gegaan.

Ka
door Kassagebruiker - Mar 16, 2020 om 16:32
683 Antwoorden / 5 Vragen

Ja, dat mag. En overstappen heeft geen zin, ze doen het allemaal.

justmeagain
door justmeagain Mar 16, 2020 om 23:08
623 Antwoorden / 8 Vragen

Nee hoor Simpel en Youfone doen het bijvoorbeeld niet. 2 jaar voor bijvoorbeeld 15 euro blijft 2 jaar 15 euro zonder verhoging.