To
door Tommie34 Mar 18, 2019 om 20:35
Computers & telefonie

Kassa en Facebook

Kan iemand mij uitleggen waarom consumenten programma's zoals Kassa die allerlei bedrijven wijzen op hun slechte gedrag nog steeds Facebook en Instagram gebruiken terwijl deze organisatie inmiddels al miljoenen boetes heeft ontvangen?

Facebook steelt alles en stalkt iedereen die op de site van Kassa komt, volgens mij moeten dit soort consumenten programma's een statement maken door dit te verwijderen en op te komen voor de consument.

1466 7 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Mar 18, 2019 om 20:51
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Noem eerst eens een voorbeeld? Ik zit op Facebook en KASSA op Facebook en begrijp niet goed wat u bedoelt. En ook, "ik word gestalked" op deze site als iemand een link deelt. Dan zit ik weken aan hordeuren vast. ;-)

diumenge
door diumenge - Mar 18, 2019 om 20:58
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@Tenormin, zie je die like knop onder de post van TS? Daarmee kan Facebook iedereen volgen, ook de beantwoorders hier die geen Facebook hebben.

marita5
door marita5 Mar 19, 2019 om 10:25
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@diumenge , ik zie geen like knop .

diumenge
door diumenge Mar 19, 2019 om 11:54
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Misschien heb je software draaien die Facebook blokkeert? Betreft deze knop > klik.

marita5
door marita5 Mar 19, 2019 om 12:06
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Dank u wel , Dan heb ik inderdaad software draaien die dit blokkeert , deze knop zie ik niet in FF , Google Chrome en Opera . Ik heb de extensie : Adguard , Disconnect , uBlock Origin en Cookie Autodelete

tenormin
door tenormin - Mar 18, 2019 om 21:16
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Diumenge, die like knop zie ik altijd maar je denkt toch niet dat ik daar ooit op gedrukt heb? Maar, is dat wat @tommie34 dan bedoelt? Dan snap ik er geen (Hema) worst van.

diumenge
door diumenge Mar 18, 2019 om 21:19
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Het maakt niet uit of je er op klikt.

To
door Tommie34 Mar 18, 2019 om 21:28
1 Antwoorden / 1 Vragen

Tenormin, daar hoef jij niet voor op de knop te drukken, iedere site met die knop wordt gevolgd door FB. Hiervoor hoef je geen FB gebruiker te zijn die de voorwaarden heeft geaccepteerd.

FB koppelt dit aan jou IP adres en vervolgens aan FB gebruikers die jou in hun adresboek hebben.

Als je in het openbaar gestalkt wordt is het strafbaar maar op internet mag dit blijkbaar allemaal.

costnix
door costnix Mar 18, 2019 om 23:18
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Feestboek, dat zal me aan mijn reeet oxideren.

tenormin
door tenormin Mar 18, 2019 om 23:31
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@costnix, mij ook, alleen het roesten mag elders aan mijn lijf. Waar jij het wilt is up to you. ;-)

costnix
door costnix Mar 19, 2019 om 08:30
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@tenomin: het was een geciviliseerde Amsterdamse verwensing.

tenormin
door tenormin - Mar 18, 2019 om 22:30
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Met andere woorden: ook mensen (hier on de site) die anti Facebook zijn, niet op FB zitten, kunnen worden gevolgd?

To
door Tommie34 Mar 19, 2019 om 10:25
1 Antwoorden / 1 Vragen

Inderdaad, dat is juist het probleem. Als je lid bent van die club ben je akkoord met de voorwaarden. Niet Facebook gebruikers dus niet maar worden wel gevolgd, bedrijven als Kassa werken hier dus gewoon aan mee maar lopen wel constant anderen op hun fouten te wijzen.

sjjoppy
door sjjoppy - Mar 19, 2019 om 07:49
7156 Antwoorden / 3 Vragen

De precieze reden waarom dergelijke bedrijven Facebook gebruiken weet ik niet maar ik denk dat het gaat om een groot publiek te bereiken.
Kassa kan hierin niet achterblijven.

jo
door jorisw Mar 19, 2019 om 08:11
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Er zijn meerdere redenen:
- inloggen middels facebook of twitter maakt het voor gebruikers makkelijker: geen extra account nodig
- op het moment dat je iets liked komt het in de facebook tijdlijn van degene die dat doet, en kunnen meer mensen kennis nemen van deze site (soort van reclame dus vikr het kassa forum)

sjjoppy
door sjjoppy Mar 19, 2019 om 09:30
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Ja, van dat makkelijke inloggen heb ik nooit gebruik gemaakt toen ik nog lid was maar bedrijven doen dit dus kennelijk wel, nooit geweten.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 19, 2019 om 09:10
16774 Antwoorden / 202 Vragen

@TOMMIE34, de vraag die u stelt ziet u waarschijnlijk ook terug als u 'kassa en facebook' ingeeft op een zoekmachine, met uw gebruikersnaam erbij.

Redacteur
door Redacteur - Mar 19, 2019 om 12:10
1053 Antwoorden / 62 Vragen

Kassa heeft er zeker over nagedacht of we op Facebook moeten blijven. Veel van onze kijkers volgen ons juist via social media om op de hoogte te blijven. We hebben daarom besloten om de Facebook-pagina in stand te houden. Met een dubbel gevoel dat wel. En we hebben een permanente waarschuwing in onze Facebook-banneer opgenomen, die verwijst naar deze pagina: https://kassa.bnnvara.nl/pagina/fb Hier is ook onze uitzending De Fuik van Facebook terug te zien.

Verder is het forum Vraag & Beantwoord specifiek voorbehouden aan consumentenproblemen, daarom sluiten we het topic.

De redactie