aj
door ajma May 24, 2005 om 20:16
Computers & telefonie

Keuze provider ADSL

Hallo,

Ik ben van plan om over te stappen naar ADSL (zit nu bij @home, te vaak netwerkstoring). Nu is mijn vraag welk ADSL met Telefonie-provider is goed? Ik zat zelf te denken aan Wanadoo, Tiscali of Tweakdsl??? Welke zou het beste zijn?

Graag advies

Groetjes Alex

272 41 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 24, 2005 om 21:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hai Alex,

Zelf heb ik sinds februari ADSL in samenwerking met Wanadoo en KPN.

Wanadoo is een raar bedrijf maar op de verbinding heb ik tot op heden totaal geen commentaar, alles werkt (naar behoren), ik klopt het af na al die problemen die ik zoal lees.

Succes WillemG

ve
door verwijderd - May 25, 2005 om 12:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

kijk eerst gewoon is wat er beschikbaar voor je is op www.breedbandwinkel.nl, bepaal dan welke snelheden je wilt, hou je een paar opties over. Even in google op zoek naar problemen bij desbetreffende provider, en je komt langzamerhand aan je provider.

Op deze manier heb ik het zelf ook gedaan, en ben bij XS4ALL uitgekomen, niet de goedkoopste, maar heb vrijwel geen klacht over ze kunnen vinden.

Iets anders waar je trouwens ook op moet letten is wat voor telefoon nummer de provider gebruikt, goedkoop kan duurkoop worden als je 70ct per minuut moet betalen voor de helpdesk

ve
door verwijderd - May 25, 2005 om 16:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

al een jaar bij wanadoo en geen klachten.

en de help desk kost 0,10 cent per minuut maar nog nooit nodig gehad.  succes met je keuze

ve
door verwijderd - May 25, 2005 om 16:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

ben zelf erg enthousiast over planet.

ve
door verwijderd - May 25, 2005 om 18:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zelf ben ik al een jaar of 5 klant van Planet Internet en eigenlijk nooit echte problemen gehad, die niet tot volle tevredenheid opgelost konden worden.

Succes met zoeken !!

Vr.gr. van Allegonda

ve
door verwijderd - May 27, 2005 om 11:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi,de voornaamste adsl aanbieders zijn ongeveer gelijk met prijzen ,omdat essent de beheerder is van de meeste lijnen in nederland is de snelheid ongeveer hetzelfde.Met de kabel zit je met een hele wijk op een lijn daarom kan het soms heel snel zijn(s`nachts)maar soms ook heel langzaam,daarom is ADSL een goede uitkomst.

Ikzelf ben aangesloten bij wanadoo(heb het lite pakket)ik heb de snelheid binnen 2 jaar meer dan zien verdubbelen en het zal nog steed sneller worden,heb er ook geen slecht woord over te zeggen.

Grt TIM

ve
door verwijderd - May 27, 2005 om 11:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zit al een jaar of drie bij Planet en die voldoet mij geweldig.Is
misschien niet de goedkoopste maar het is me ook wel iets waard als
alles goed werkt.

Harry

ve
door verwijderd - May 27, 2005 om 14:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zit bij kpn en heeft geen problemen met deze provider.

afz.j.e

ve
door verwijderd - May 27, 2005 om 14:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik zou als ik jouw was als je adsl wilt gewoon tele 2 adsl nemen is je aanteraden

ve
door verwijderd - May 27, 2005 om 14:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zelf ben overgestapt naar speedxs. Ben zeer tevreden. Zijn z\eer vbehulpzaam en ik hoef zelden lang te wachten als ik de helpdesk nodig heb. Het enige lastige was dat het modem zo dicht mogelijk in de buurt van de telefooningang van het huis moet zitten. Vorige modem lag naast de computer. Kijk maar eens op www.speedxs.nl

ve
door verwijderd - May 27, 2005 om 15:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Reactie op Tim: Kabel internet is tegenwoordig net zo snel als ADSL de gehele dag. Broodje aap verhaal dat het als het druk is langzamer is. Dat is 2, 3 jaar geleden wel aan de orde geweest, maar ze hebben de laatste jaren de capaciteit van de servers gigantisch uitgebreid en je hebt (op incidenten na) geen last van storingen of vertragingen. Ikzelf gebruik al 5 jaar kabel en slechts 1x storing gehad.

Verder hoor ik veel goede geluiden van Xs4all en Wanadoo.

ve
door verwijderd - May 27, 2005 om 15:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn keuze zou XS4ALL zijn. Uit diverse onderzoeken (oa Kassa) blijkt
dat ze een van de beste ISP zijn, zoal niet de beste. Helpdesk met een
gewoon nummer bereikbaar, voor het eventueel inbellen (backup) is een
gewoon lokaal telefoonnummer beschikbaar. Met Wanadoo heb ik ooit
problemen gehad (kabel). Ik heb XS4ALL al meer dan tien jaar.

Groeten Jan Willem

ve
door verwijderd - May 27, 2005 om 16:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sinds ik  internet heb, is mijn provider geweest Planet Internet.

Sinds januari 2004 heb ik ADSL ook bij Planet Internet.Tot grote tevredenheid mijnerzijds.

Oldenhuizing.

ve
door verwijderd - May 27, 2005 om 16:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben zelf erg enthousiast over @home. Misschien de locatie, Noord of zuid-nederland.

ve
door verwijderd - May 27, 2005 om 16:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij zijn nu een jaar bij Planet en dat bevalt ons prima. Eigenlijk nooit storing.

ve
door verwijderd - May 27, 2005 om 16:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

@robbiebobbie

Ik neem dan maar voor het gemak aan dat je geen Chello hebt, want daar zakt de snelheid op drukke momenten echt wel in

Okee niet op elke plaats, maar ik had er, samen met vele anderen, echt wel last van

Ben nu klein poosje bij XS4ALL, en moet zeggen bevalt me 100 x beter dan chello

ve
door verwijderd - May 27, 2005 om 16:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Alex,

Ik heb nu een aantal jaren planet en ben zeer tevreden en heb zelden een storing.

Binnenkort (geloof 1 juli) komen ze met een combinatie abonnement van digitale TV, telefoon en ADSL. Misschien aantrekkelijk?

Succes Wim van P.

ve
door verwijderd - May 27, 2005 om 16:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

iK ZIT ZELF NU AL WEER EEN HALF JAAR BIJ PLANET EN HEB NOG NOOIT PROBLEMEN GEHAD DAT WAS BIJ TISCALI WEL ANDER DIE REAGEREN NERGENS OP NIET OP BRIEVEN EN E-MAILS .

ZELFS MIJN SCHRIFTELIJKE OP ZEGGING REAGEERDE ZE NIET OP EN WAS RUIM OP TIJD OM OP TE ZEGGEN ZE LATEN HET GEWOON DOOR LOPEN EN STUUREN JE DAN EEN INCASSO BURO OP JE DAK DUS HET IS VRESELIJK OP PASSEN ER STAAN ZO MEER REACTIES VAN MENSEN HIER BIJ KASSEN HEBBEN HET ZELFDE GEHAD DUS NEEM NOOIT TISCALI

ve
door verwijderd - May 27, 2005 om 16:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Ben al vanaf het begin van het ADSL tijdperk bij planet Internet.

Heb tot op heden nog nooit klachten gehad.

Je moet wel voor je zelf de keuze maken of je de combinatie van internet en telefonie in een wil hebben of dat je dit los van elkaar wilt hebben.

Daar het internet telefonie nog in een begin stadium is zal dit net als alle andere dingen in het begin problemen met zich mee brengen.

Zoek vooral vooraf naar informatie en je zult zien dat dit nogal eens problemen heeft opgeleverd deze combinatie(vooral veel met Wannadoo zoals de livebox)

Groeten,

ve
door verwijderd - May 27, 2005 om 17:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij zijn sinds januari overgestapt naar demon. Hebben ontzettend goede ervaringen hiermee. Direct contact met de helpdesk. Zeer klantvriendelijk en niet duur! Verder nog geen enkel probleem gehad met de verbinding. Een aanrader dus!!!

ve
door verwijderd - May 27, 2005 om 17:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Alex,

Vorig jaar heb ik adsl aangeschaft via KPN bij Planet Internet. Dat is mij tot nu toe goed bevallen. Installatie was goed, service is goed en wat ik betaal aan abonnement is niet al te veel. Modem en installatie waren gratis. Volgens mij aan te beven.

Rob

ve
door verwijderd - May 27, 2005 om 17:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb al jaren xs4all.nl is de beste provider nog nooit geen problemen gehad.

ve
door verwijderd - May 27, 2005 om 17:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ik heb al jaren xs4all.nl is de beste nog nooit problemen gehad. groet

ve
door verwijderd - May 27, 2005 om 18:25
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - May 27, 2005 om 18:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik ben erg tevreden over Quicnet. Alles is helder, ze zijn vriendelijk en correct, en hun herlpdesk kost 'slechts'€ 0,03 per minuut en ik heb nog nooit langer dan drie minuten moeten wachten. Nou kom daar maar eens om bij de KPN Tiscali of Wanandoo.....

succes!

ve
door verwijderd - May 27, 2005 om 18:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het beste getest zijn demon en xs4all.

Met beide zeer goede ervaringen, mede door de zeer goede helpdesk.

Jan, ict/leerkracht

ve
door verwijderd - May 27, 2005 om 19:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben eind 2003 ook overgestapt van QHome. Ik heb toen gekozen voor ADSL van Demon Internet. Al die tijd geen problemen gehad met de verbinding. Wel is het zo dat de laatste tijd het beantwoorden van mailtjes e.d. te wensen over laat.

Wat de prijs betreft zijn zij, op jaarbasis, een van de goedkoopste.

>Albert<

ve
door verwijderd - May 27, 2005 om 19:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi

@home is inderdaad een regelrechte ramp al jaren lang.

De beste en goedkoopste abo's zijn kpn en alle aan kpn gerelateerde providers.

dat zijn hetnet planet kpn zelf en ook xs4all

prijs,kwaliteit is prima

ben zelf al jaren bij planet en geen problemen gehad

ve
door verwijderd - May 27, 2005 om 19:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Wat en wie is de beste dat hangt af van de persoonlijke ervaring.

Zelf ben ik al 14 maanden bij Wanadoo en heb wanadoo direct.Ik hen zelf nooit problemen gehad,en ze hebben belooft omstreeks juni de snelheid te verhogen. Alleen  nieuwe abonee's krijgen de vehoogde snelheid al.

En nogmaals dit is mijn ervaring en er zullen er best bij zijn die geen goede ervaring hebben.

ve
door verwijderd - May 27, 2005 om 20:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Alex, Ik heb destijds gekozen voor Planet omdat zij toen als beste provider uit de bus kwamen. Inmiddels zit al jaren naar volle tevredenheid bij Planet. Succes met het maken van je keuze. Ellen.

ve
door verwijderd - May 27, 2005 om 21:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Alex,

Kan je 1 advies geven, neem geen adsl bij Tiscali!!!

ve
door verwijderd - May 27, 2005 om 23:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Na een aantal jaren kabelinternet van Kabelfoon (tegenwoordig Caiway) gebruikt te hebben met de nodige problemen overgestapt naar Demon.

Weinig problemen, onlangs een DSL storing maar dat lag aan het netwerk van BabyXL.

Verder goede helpdesk en vanaf een vaste lijn bereikbaar op een gratis 0800-nummer. Bij een mogelijke storing wordt dat ook vlot en helder door een bandje meegedeeld zodat je niet aan je eigen apparatuur hoeft te twijfelen.

Prijs/kwaliteit verhouding is in mijn ogen prima in orde.

XS4ALL is al jaren een zeer gerenommeerde provider en heeft ook professionele diensten, verder zijn zij in mijn ogen flexibeler in ondersteuning dan de grote prijsvechters.

succes met de keuze,

Dennis

ve
door verwijderd - May 28, 2005 om 00:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

neem zonnet voor 30 euro een super verbinding en gratis bellen in heel nederland

ve
door verwijderd - May 28, 2005 om 06:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb nu een paar jaar adsl van KPN en nog nooit een probleem gehad. is echt snel en super betrouwbaar in tegenstelling tot mijn broer die heeft een dure adsl verbinding van chello en die heeft vaker geen internet dan wel

mijn advies: kpn

ve
door verwijderd - May 28, 2005 om 08:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Alex,

Als je een goede  en snelle probleemloze adsl-verbinding wilt, adviseer ik je zèker HET NET aan, het is niet goedkoop maar een prima service en snelle feedback is verzekerd. Let wel, je krijgt een abonnement en daar bovenop moet je wèl nog €13 extra betalen voor internetdiensten. Wees niet meteen te enthousiast maar lees goed de voorwaarden.

Succes,

loekimouse

ve
door verwijderd - May 28, 2005 om 10:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Zoek je een provider die nooit reageert op mailtjes en/of brieven naam dan Tiscali. Wil je er een die wel zeer klantvriendelijk is en betrouwbaar denk dan aan XS4ALL. Misschien iets duurder maar wel veel beter en gratis virusscanner van McAfee. Ik heb geen spijt van de overstap.

succes met je keuze

Rob

ve
door verwijderd - May 28, 2005 om 12:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Neem zeker GEEN Wanadoo!
Waarom niet?
1. Dure €0.10 helpdesk, met ontzettend lange wachttijden =10 minutne is regel en geen uitzondering.
2. Heb je bijvoorbeeld problemen met modem, dan maak je afspraak >> bij mij kwma 3x!!! toe geen monteur....
3. Afspraken komen ze in algemeen niet na....

Op reden van punt 2 en 3 heb ik daarom mijn contract laten ontbinden op aanwijsbare / aantoonbare fouten van hun kant...

Ik heb tiscali, geen klachten, heb je probleem worden ze wel opgelost. Ja soms duurt het even, want niet alle helpdesk medewerkers zijn even kundig. Maar de belkosten is normaal tarief.
Nu 4 maanden mijn tiscali surf (€24.95= actie) en pas 1x storing gehad van half uur geen internet.
Verder gaat het heel goed met TISCALI !!!

Conclusie van mijn kant:
U vraagt wanadoo, tiscali, Tweakadsl (deze ken ik niet)

Kies voor TISCALI !!! = Goedkoop, redelijk goede service!

Groet
Lex

ve
door verwijderd - Jun 6, 2005 om 12:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sinds half maart heb ik Wanadoo ADSL+telefonie. Na veel startproblemen
viel alles half april uit en pas sinds 1 juni ben ik weer online en kan
bellen. De mensen van de Helpdesk zijn erg aardig maar het probeen
oplossen gebeurt minder snel. Bleek aan het instellingsprofiel van
Wanadoo te liggen maar duurde 6 weken om te vinden terwijl ze dat als
eerste makkelijk hadden kunnen controleren. Gewone telefoonkosten
(omdat ik niet via ADSL kon bellen opgelopen tot E30+ abonn.kosten).
Succes met kiezen.

ve
door verwijderd - Sep 23, 2005 om 19:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zowel thuis als op mijn bedrijf maken wij al lang gebruik van HetNet.

Nog geen enkel probleem waarmee dan ook tegen gekomen.

ve
door verwijderd - Sep 23, 2005 om 21:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb al jaren Hetnet.nl. Eerst via een gewone telefoonverbinding en nu sinds twee jaar via ADSL. Nooit problemen met deze provider gehad. Geen storingen, geen vreemde rekeningen, coulant met datalimiet overschrijding. Misschien niet de goedkoopste, maar geen onnodige ellende. De Helpdesk heb ik nog nooit nodig gehad.

ve
door verwijderd - Sep 23, 2005 om 22:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

vreemde dingen lees je hier, zoals Essent die in bijna heel nederland de ADSl lijnen in beheer heeft, dat moch essent willen ;-)

en klopt dat kabel net zo snel is of misschien wel sneller, maar over de kwaliteit van de service zullen we dan maar niet beginnen......

kijk gewoon eerst eens wat voor je beschikbaar is, en kom dan eens terug met die opties

valt me trouwens wel op dat de providers met de meeste problemen ook de meeste positieve reacties opleverd