Ik ben van plan om over te stappen naar ADSL (zit nu bij @home, te vaak netwerkstoring). Nu is mijn vraag welk ADSL met Telefonie-provider is goed? Ik zat zelf te denken aan Wanadoo, Tiscali of Tweakdsl??? Welke zou het beste zijn?
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
Zelf heb ik sinds februari ADSL in samenwerking met Wanadoo en KPN.
Wanadoo is een raar bedrijf maar op de verbinding heb ik tot op heden totaal geen commentaar, alles werkt (naar behoren), ik klopt het af na al die problemen die ik zoal lees.
kijk eerst gewoon is wat er beschikbaar voor je is op www.breedbandwinkel.nl, bepaal dan welke snelheden je wilt, hou je een paar opties over. Even in google op zoek naar problemen bij desbetreffende provider, en je komt langzamerhand aan je provider.
Op deze manier heb ik het zelf ook gedaan, en ben bij XS4ALL uitgekomen, niet de goedkoopste, maar heb vrijwel geen klacht over ze kunnen vinden.
Iets anders waar je trouwens ook op moet letten is wat voor telefoon nummer de provider gebruikt, goedkoop kan duurkoop worden als je 70ct per minuut moet betalen voor de helpdesk
Zelf ben ik al een jaar of 5 klant van Planet Internet en eigenlijk nooit echte problemen gehad, die niet tot volle tevredenheid opgelost konden worden.
hoi,de voornaamste adsl aanbieders zijn ongeveer gelijk met prijzen ,omdat essent de beheerder is van de meeste lijnen in nederland is de snelheid ongeveer hetzelfde.Met de kabel zit je met een hele wijk op een lijn daarom kan het soms heel snel zijn(s`nachts)maar soms ook heel langzaam,daarom is ADSL een goede uitkomst.
Ikzelf ben aangesloten bij wanadoo(heb het lite pakket)ik heb de snelheid binnen 2 jaar meer dan zien verdubbelen en het zal nog steed sneller worden,heb er ook geen slecht woord over te zeggen.
Ik zit al een jaar of drie bij Planet en die voldoet mij geweldig.Is misschien niet de goedkoopste maar het is me ook wel iets waard als alles goed werkt.
Ik zelf ben overgestapt naar speedxs. Ben zeer tevreden. Zijn z\eer vbehulpzaam en ik hoef zelden lang te wachten als ik de helpdesk nodig heb. Het enige lastige was dat het modem zo dicht mogelijk in de buurt van de telefooningang van het huis moet zitten. Vorige modem lag naast de computer. Kijk maar eens op www.speedxs.nl
Reactie op Tim: Kabel internet is tegenwoordig net zo snel als ADSL de gehele dag. Broodje aap verhaal dat het als het druk is langzamer is. Dat is 2, 3 jaar geleden wel aan de orde geweest, maar ze hebben de laatste jaren de capaciteit van de servers gigantisch uitgebreid en je hebt (op incidenten na) geen last van storingen of vertragingen. Ikzelf gebruik al 5 jaar kabel en slechts 1x storing gehad.
Verder hoor ik veel goede geluiden van Xs4all en Wanadoo.
Mijn keuze zou XS4ALL zijn. Uit diverse onderzoeken (oa Kassa) blijkt dat ze een van de beste ISP zijn, zoal niet de beste. Helpdesk met een gewoon nummer bereikbaar, voor het eventueel inbellen (backup) is een gewoon lokaal telefoonnummer beschikbaar. Met Wanadoo heb ik ooit problemen gehad (kabel). Ik heb XS4ALL al meer dan tien jaar.
iK ZIT ZELF NU AL WEER EEN HALF JAAR BIJ PLANET EN HEB NOG NOOIT PROBLEMEN GEHAD DAT WAS BIJ TISCALI WEL ANDER DIE REAGEREN NERGENS OP NIET OP BRIEVEN EN E-MAILS .
ZELFS MIJN SCHRIFTELIJKE OP ZEGGING REAGEERDE ZE NIET OP EN WAS RUIM OP TIJD OM OP TE ZEGGEN ZE LATEN HET GEWOON DOOR LOPEN EN STUUREN JE DAN EEN INCASSO BURO OP JE DAK DUS HET IS VRESELIJK OP PASSEN ER STAAN ZO MEER REACTIES VAN MENSEN HIER BIJ KASSEN HEBBEN HET ZELFDE GEHAD DUS NEEM NOOIT TISCALI
Ben al vanaf het begin van het ADSL tijdperk bij planet Internet.
Heb tot op heden nog nooit klachten gehad.
Je moet wel voor je zelf de keuze maken of je de combinatie van internet en telefonie in een wil hebben of dat je dit los van elkaar wilt hebben.
Daar het internet telefonie nog in een begin stadium is zal dit net als alle andere dingen in het begin problemen met zich mee brengen.
Zoek vooral vooraf naar informatie en je zult zien dat dit nogal eens problemen heeft opgeleverd deze combinatie(vooral veel met Wannadoo zoals de livebox)
Wij zijn sinds januari overgestapt naar demon. Hebben ontzettend goede ervaringen hiermee. Direct contact met de helpdesk. Zeer klantvriendelijk en niet duur! Verder nog geen enkel probleem gehad met de verbinding. Een aanrader dus!!!
Vorig jaar heb ik adsl aangeschaft via KPN bij Planet Internet. Dat is mij tot nu toe goed bevallen. Installatie was goed, service is goed en wat ik betaal aan abonnement is niet al te veel. Modem en installatie waren gratis. Volgens mij aan te beven.
ik ben erg tevreden over Quicnet. Alles is helder, ze zijn vriendelijk en correct, en hun herlpdesk kost 'slechts'€ 0,03 per minuut en ik heb nog nooit langer dan drie minuten moeten wachten. Nou kom daar maar eens om bij de KPN Tiscali of Wanandoo.....
Ik ben eind 2003 ook overgestapt van QHome. Ik heb toen gekozen voor ADSL van Demon Internet. Al die tijd geen problemen gehad met de verbinding. Wel is het zo dat de laatste tijd het beantwoorden van mailtjes e.d. te wensen over laat.
Wat de prijs betreft zijn zij, op jaarbasis, een van de goedkoopste.
Wat en wie is de beste dat hangt af van de persoonlijke ervaring.
Zelf ben ik al 14 maanden bij Wanadoo en heb wanadoo direct.Ik hen zelf nooit problemen gehad,en ze hebben belooft omstreeks juni de snelheid te verhogen. Alleen nieuwe abonee's krijgen de vehoogde snelheid al.
En nogmaals dit is mijn ervaring en er zullen er best bij zijn die geen goede ervaring hebben.
Beste Alex, Ik heb destijds gekozen voor Planet omdat zij toen als beste provider uit de bus kwamen. Inmiddels zit al jaren naar volle tevredenheid bij Planet. Succes met het maken van je keuze. Ellen.
Na een aantal jaren kabelinternet van Kabelfoon (tegenwoordig Caiway) gebruikt te hebben met de nodige problemen overgestapt naar Demon.
Weinig problemen, onlangs een DSL storing maar dat lag aan het netwerk van BabyXL.
Verder goede helpdesk en vanaf een vaste lijn bereikbaar op een gratis 0800-nummer. Bij een mogelijke storing wordt dat ook vlot en helder door een bandje meegedeeld zodat je niet aan je eigen apparatuur hoeft te twijfelen.
Prijs/kwaliteit verhouding is in mijn ogen prima in orde.
XS4ALL is al jaren een zeer gerenommeerde provider en heeft ook professionele diensten, verder zijn zij in mijn ogen flexibeler in ondersteuning dan de grote prijsvechters.
ik heb nu een paar jaar adsl van KPN en nog nooit een probleem gehad. is echt snel en super betrouwbaar in tegenstelling tot mijn broer die heeft een dure adsl verbinding van chello en die heeft vaker geen internet dan wel
Als je een goede en snelle probleemloze adsl-verbinding wilt, adviseer ik je zèker HET NET aan, het is niet goedkoop maar een prima service en snelle feedback is verzekerd. Let wel, je krijgt een abonnement en daar bovenop moet je wèl nog €13 extra betalen voor internetdiensten. Wees niet meteen te enthousiast maar lees goed de voorwaarden.
Zoek je een provider die nooit reageert op mailtjes en/of brieven naam dan Tiscali. Wil je er een die wel zeer klantvriendelijk is en betrouwbaar denk dan aan XS4ALL. Misschien iets duurder maar wel veel beter en gratis virusscanner van McAfee. Ik heb geen spijt van de overstap.
Neem zeker GEEN Wanadoo! Waarom niet? 1. Dure €0.10 helpdesk, met ontzettend lange wachttijden =10 minutne is regel en geen uitzondering. 2. Heb je bijvoorbeeld problemen met modem, dan maak je afspraak >> bij mij kwma 3x!!! toe geen monteur.... 3. Afspraken komen ze in algemeen niet na....
Op reden van punt 2 en 3 heb ik daarom mijn contract laten ontbinden op aanwijsbare / aantoonbare fouten van hun kant...
Ik heb tiscali, geen klachten, heb je probleem worden ze wel opgelost. Ja soms duurt het even, want niet alle helpdesk medewerkers zijn even kundig. Maar de belkosten is normaal tarief. Nu 4 maanden mijn tiscali surf (€24.95= actie) en pas 1x storing gehad van half uur geen internet. Verder gaat het heel goed met TISCALI !!!
Conclusie van mijn kant: U vraagt wanadoo, tiscali, Tweakadsl (deze ken ik niet)
Kies voor TISCALI !!! = Goedkoop, redelijk goede service!
Sinds half maart heb ik Wanadoo ADSL+telefonie. Na veel startproblemen viel alles half april uit en pas sinds 1 juni ben ik weer online en kan bellen. De mensen van de Helpdesk zijn erg aardig maar het probeen oplossen gebeurt minder snel. Bleek aan het instellingsprofiel van Wanadoo te liggen maar duurde 6 weken om te vinden terwijl ze dat als eerste makkelijk hadden kunnen controleren. Gewone telefoonkosten (omdat ik niet via ADSL kon bellen opgelopen tot E30+ abonn.kosten). Succes met kiezen.
Ik heb al jaren Hetnet.nl. Eerst via een gewone telefoonverbinding en nu sinds twee jaar via ADSL. Nooit problemen met deze provider gehad. Geen storingen, geen vreemde rekeningen, coulant met datalimiet overschrijding. Misschien niet de goedkoopste, maar geen onnodige ellende. De Helpdesk heb ik nog nooit nodig gehad.
Dure EV gekocht. Audi RS Etron GT, Leuke auto, maar veel problemen. Na problemen met de verwarming (in de winter viel de verwarming uit, helaas geen verwarming, handschoenen aan om zonder bevroren vingers te sturen) nu recent drie keer achter elkaar is de auto volledig stilgevallen. Tijdens het inhalen op de snelweg tijdens de drukke avondspits, viel de auto gewoon volledig uit. Via gevaarlijke ma
...
Lees meer
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als
...
Lees meer
Onlangs ontdekt: heb een begraf.verzek. van €908 (=2000 gulden) Stopgezet per 1-9-1970. Dus destijds door ouders bijeen gespaard met zuur verdiende centjes. De afgelopen 54! jaar hebben de diverse verzekeringsmaatschappijen hier gigantisch geld mee verdiend. Zie ik daar helemaal niets van terug? Allemaal misschien volgens de regeltjes, maar t blijft bizar! Is daar nog iets aan te doen, want ik v
...
Lees meer
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt.
Lees meer