Jo
door Joyce van Randwijk Apr 21, 2017 om 20:30
Computers & telefonie

Klacht apple

Geachte heer, mevrouw,

Met veel verdriet, teleurstelling en gevoel van onrecht heb ik vandaag zowel met Apple als met Centraal Beheer lange tijd aan de telefoon gezeten. Het volgende is gebeurd.

Op 28 maart heeft mijn moeder helaas mijn oude iPad2 (2011) uit haar handen laten vallen. Het scherm van de iPad2 was kapot, verder deed hij het nog. Wij hebben Centraal Beheer gebeld en die stelden voor de schade te verhalen op mijn inboedelverzekering, in plaats van mijn moeders aansprakelijkheidsverzekering (Centraal Beheer). Volgens mijn assurantieadviseur, Ragetlie, zou dit helaas geen toegevoegde waarde hebben. Wij hebben dus de procedure ingezet via Centraal Beheer.

Al snel volgende een tweede brief vanuit Centraal Beheer met een verwijzing naar het Apple Service Centre, voor reparatie of vervanging. Zodoende heb ik contact met Apple gezocht en zij stelden voor om mijn iPad2 op te sturen, waarna zij zouden beoordelen of de iPad2 gerepareerd of vervangen moest worden. In goed vertrouwen heb ik €301,10 beschikbaar gesteld als borg. Het verschil zou dan teruggestort worden en de factuur kon ik indienen bij Centraal Beheer.

2 dagen later had ik een vervangende iPad2 gereviseerd model). Nog een paar dagen later een factuur a €301,10. Nogal geschrokken van het hoge bedrag voor een oud en gereviseerd model iPad2, heb ik de factuur toch maar opgestuurd naar Centraal Beheer. Een dag later kreeg ik bericht dat ik €40,- vergoed zou krijgen.

In shock maar in de hoop dat het goed zou komen, heb ik eerst met Apple gebeld om te vragen wat er mis is gegaan: ik moet nu €261,10 betalen voor een oude iPad2. Door een schade die ik niet zelf heb veroorzaakt. Voor dat geld zou ik een nieuwe iPad4 kunnen kopen, wat ik overigens heel bewust niet heb gedaan juist omdat wij met een flinke verbouwing en een baby van 8 maanden nogal krap bij kas zitten. Volgens Apple is er geen weg terug: de reparatie is inmiddels afgerond en daarmee is het voor hen klaar. Zij adviseerde mij dat ik de iPad2 die zij hebben opgestuurd nog zou kunnen inwisselen bij een Apple Store, voor een nieuwer model. Wel vertelden zij dat de iPad2 die zij nu hebben opgestuurd bij inruil getaxeerd wordt op maximaal €45,-. Lieve hemel, ik heb dus €301,10 betaald voor een apparaat met een waarde van €45,-. De Senior medewerker van Apple benadrukte dat deze situatie mijn eigen schuld is – had ik maar geen €301,10 beschikbaar moeten stellen voor reparatie of vervanging.

In paniek en overstuur heb ik vervolgens Centraal Beheer gebeld. Centraal Beheer zegt dat ik de eerste brief beter had moeten lezen, hier staat in dat zij de dagwaarde (10%) vergoeden. Waarom adviseerden zij mij dan in de tweede brief om het via Apple te laten lopen? Dat is een standaard procedure werd mij verteld. Hoe het verder wordt afgehandeld is iets tussen mij en Apple. Wat een vreselijk advies: de telefoonwinkel hier in het centrum kon het scherm repareren voor €60,- (wat prima was geweest want verder deed alles het nog)! Is hier dan echt niets aan te doen? Toen ik in huilen uitbarstte, gaf de mevrouw van Centraal Beheer aan dat ze hier een notitie van zou maken.

Zodoende richt ik u nu deze brief. De situatie voelt oneerlijk, ik voel me machteloos en erbij gelapt. Ik had een hogere pet op van de service van Apple. Ook had ik goed vertrouwen in het advies van Centraal Beheer. Wellicht naïef, toch hoop ik op enige consideratie. Ergens hoop ik dat één van de partijen mij hier nog in tegemoet komt. Met een vergoeding of toch een nieuwere iPad – zodat onze spaarzame centen niet werkelijk in de zogenaamde bodemloze put zijn verdwenen. In ieder geval hoop ik dat dit voor andere consumenten met een schadegeval aan hun oude Apple-apparaat, een ander advies wordt gegeven. Ofwel door Apple, ofwel door Centraal Beheer.

Ik hoop dat mijn verhaal gelezen en ten minste enigszins begrepen wordt. Hiermee doe hiermee een beroep op menselijkheid bij beide bedrijven.

1509 11 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Apr 21, 2017 om 20:36
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dus... omdat uw moeder uw minimaal 5 jaar oude tablet laat vallen, zou Apple u tegemoet moeten komen of de aansprakelijkheidsverzekeraar? U doet een beroep op menselijkheid voor een iPad, een luxe product?

ge
door gerardvantol - Apr 21, 2017 om 20:40
57 Antwoorden / 2 Vragen

Apple heeft nog nooit bekend gestaan vanwege klantvriendelijkheid. Integendeel ze laten je voor elke toestaanslag betalen.

Cookies
door Cookies - Apr 21, 2017 om 20:41
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als ik je moeder was en zou weten dat je krap bij kas zit, zou ik je die paar honderd euro geven. Tenslotte heeft moeder hem ook laten vallen.

fa
door familyman - Apr 21, 2017 om 20:44
888 Antwoorden / 1 Vragen

Gevonden op MP:

Gebruikte ipad 2 zwart.

Gebruikte  ipad 2  16 gb werkt zo hij werken moet  . Zonder voeding vandaar de prijs
Gebruikt                             € 65,00

Ik ga er dan zomaar vanuit dat over die prijs gepraat kan worden. En u betaalt € 300,00, niet zo slim.

ha
door halex - Apr 21, 2017 om 20:53
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Waarom richt u zich niet tot uw moeder? Tenslotte is die de veroorzaker van de schade. Het is niet meer dan redelijk dat zij een deel van uw schade op zich neemt. De consideratie die u van Apple verwacht, moet u aan uw moeder vragen.

tijger1
door tijger1 - Apr 21, 2017 om 20:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hebt een oude I-pad en uw moeder laat hem vallen. Jammer en verveled, maar zo'n oud ding is bijna niks meer waard.

Dus als u dat claimt op de AVP van uw moeder wordt hooguit de dagwaarde vergoed, net zo goed als dat u het claimt op uw eigen inboedelverzekering. Die zou trouwens niet eens hoeven uitbetalen.

Ik begrijp niet waarom u een borg moest betalen, toen u de I-pad ter reparatie opzond.

Voortaan de brieven van een verzekeraar wat zorgvuldiger lezen, had u wat gedoe bespaard.

Ook verdient het aanbeveling de polisvoorwaarden van uw verzekering eens door te nemen, dan weet u van de hoed en de rand.

Met een verbouwing en ern baby hebben Apple en CB niets van doen.

panter22
door panter22 - Apr 21, 2017 om 21:22
6599 Antwoorden / Vragen

Je hebt een brief van Centraal beheer gekregen dat de dagwaarde wordt vergoed. Dat is 10% van de aankoopwarde.
Daar heb je overheen gelezen.
De Ipad is opgestuurd  ter beoordeling of hij gerepareerd of vervangen moest worden.
Op een of andere manier heb je er in toestemd om als de Ipad niet gerepareerd kon worden, een tweehands daarvoor in de plaats te krijgen voor €300 inclusief onderzoekskosten.En dat bedrag heb je van tevoren ook nog betaald.
Dat je je machteloos voelt, kan ik mij voorstellen.
Je bent er niet bijgelapt, maar je hebt de zaak helemaal verkeerd ingeschat.
Dat is financieel verkeerd afgelopen.
Dus voortaan eerst doorvragen voordat je een beslissing neemt.
Recht heb je nergens op
Maar wat je zou kunnen proberen is een brief schrijven naar Centraal beheer, De situatie uitleggen en daarin ook schrijven hoe je uit die brieven begrepen had wat Centraal beheer zou vergoeden. En dat dacht dat je verplicht was naar een apple store te gaan voor reparatie. Misschien levert het wat op. Niet geschoten, altijd mis.

Cookies
door Cookies - Apr 21, 2017 om 21:38
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dit heeft niets met Apple of klantvriendelijkheid te maken. Dat ding is 6 jaar oud, nog een paar centen waard en dan 300 euro verwachten? Kom op zeg.

door gerardvantol - 21 apr. 2017 om 20:40
32 Antwoorden / 2 Vragen

Apple heeft nog nooit bekend gestaan vanwege klantvriendelijkheid. Integendeel ze laten je voor elke toestaanslag betalen.

tijger1
door tijger1 - Apr 21, 2017 om 22:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Voor iets  meer dan € 400,00 is de nieuwste I-pad te koop.

akkerdistel
door akkerdistel - Apr 23, 2017 om 17:04
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Normaalste gang van zaken in de verzekeringswereld, al helemaal bij Achema die haten hun klanten, zolang wij consumenten dit accepteren gaat dat natuurlijk zo blijven. Makkelijker en zonder enige risico geld 'verdienen' is er nu eenmaal niet.

tijger1
door tijger1 Apr 23, 2017 om 19:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat een onzin. De Ts leest niet.

wi
door wilhelmina59 - Apr 23, 2017 om 19:41
512 Antwoorden / 0 Vragen

Tjonge
2 a4tjes volgetikt met een oh wat ben ik zielig verhaal.
Koop niet zo'n klere ding maar een gewone degelijke laptop(dat je er deuken van in je houten vloer krijgt is niet belangrijk)
Dell Latitude E6500 kost nog minder dan je Ipad en met een SSD kaart vliegt ie.
Kan je lekker tikken en muizen.
Succes

tijger1
door tijger1 Apr 23, 2017 om 19:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Perfect apparaat zo'n I-pad.

wi
door wilhelmina59 Apr 23, 2017 om 19:50
512 Antwoorden / 0 Vragen

Flying sorcerer

diumenge
door diumenge Apr 23, 2017 om 19:56
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Vliegende tovenaar?

Cookies
door Cookies Apr 23, 2017 om 20:02
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ben zeker geen Apple fan, maar dat ding heeft het wel 6 jaar gedaan. Niks mis mee, lijkt me. En als moeder hem niet had laten vallen, had hij het nog steeds gedaan.