la
door ladydiana Apr 21, 2009 om 21:58
Computers & telefonie

Klacht over alice

ik heb sinds 1 1/2 maand alice. ik heb nu al 3 weken geen telefonie. ik moet achter alice aangaan en blijf ze maar bellen. omdat ik nu alleen mobiel kan bellen maak ik een hoop onkosten. een hoop problemen dus, en ik vraag me af of ik nog onder het contract kan uitkomen. zo niet, moet ik dan wel een maand telefonie gaan betalen terwijl ik dus geen telefoonlijn heb die het doet? klantenservice bellen heeft totaal GEEN zin. ik krijg iedere keer wel een onnozel iemand die me niet kan helpen en tegen me zegt dat ik terug gebeld ga worden als zij weten wat ze gaan doen of kunnen doen voor mij. maar ik word maar niet gebeld.... wat moet ik doen?

groetjesss diana

595 6 Rapporteer

edwardus
door edwardus - Apr 21, 2009 om 22:10
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Je kunt even de Algemene Voorwaarden erbij pakken om te kijken of je recht hebt op restitutie bij zo'n storing.

Wil je bij Alice weg, dan zul je ze eerst schriftelijk in gebreke moeten stellen, of gewoon per direct opzeggen (1 maand opzegtermijn dacht ik).

Je kunt ook bijv. naar de Alice Gebruikers site voor aanvullende informatie en/of hulp: http://alice.gebruikers.eu/

kiran
door kiran - Apr 21, 2009 om 22:10
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@ladydiana

Voorbeeldbrief telecom

Zou ook helemaal niet meer bellen. [tegenwoordig lijken er alleen maar telefoon-opnemers te zitten, zonde van je geld!]

Misschien per brief Alice ingebreke stellen een idee?[aangetekend] Bovenstaande zou je evt. kunnen gebruiken, aanpassen. Eis daarin bv dat de boel binnen 3 weken werkende is, dat je anders overgaat tot ontbinding van het contract. En dan mag je hopen dat ze daarop wel reageren, en zorg, dat je een bevestiging van opzeggen krijgt indien dat zover is.

la
door ladydiana - Apr 22, 2009 om 22:37
4 Antwoorden / 2 Vragen

bedankt voor de link, ik heb mijn probleem hier ook voorgelegd. en ga zo even verder lezen in de forums

la
door ladydiana - Apr 22, 2009 om 22:38
4 Antwoorden / 2 Vragen

supervoorbeeldbrief, ik heb alice net een mail gestuurd met alle acties die IK ondernomen heb! en wanneer zij met oplossingen gaan komen en hun afspraken met mij gaan nakomen. ik ben beniwued wat ze gaan zeggen.

mo
door molenheide - May 25, 2009 om 14:55
2 Antwoorden / 5 Vragen

  nou ik zit vanaf begin april zonder tel....

maar mijn probleem is bij het net.

bellen..mailen..schrijven niets helpt

klantenservice schrijven maar ben nog niet verder

heeft mij een kapitaal gekost aan mobiel bellen

dus ik heb ook zo.n probleem

ida

dr
door draco - Jun 10, 2009 om 12:57
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook al problemen met Alice. Vorig jaar oktober en november abonnee bij hun geweest. Na 1 maand abbo al meteen opgezegd ivm slechte service. Modem netjes teruggestuurd en daarmee was alles geregeld. Tot 2 weken geleden ik een brief ontvang van ALice dat ik nog t/m mei dit jaar abonnementsgeld verschuldigd ben. Ik heb toen meteen gebeld en kreeg excuses te horen, nee mevrouw het klopt niet u heeft gelijk. Afgelopen zaterdag brief ontvangen waarin staat dat we zijn afgesloten (vreemd!) en dat er incassokosten bij komen. Weet gebeld, weer excuses gehoord. Maar nog steeds geen oplossing. Wat een waardeloos bedrijf is Alice!!