ge
door george159 May 7, 2017 om 09:22
Computers & telefonie

Klacht over Online.nl

Ik wil een klacht indienen ivm. het stilzwijgend en daarmee onbeschoft verhogen van het abonnement van 29.95,- naar 36,95-. Zonder ook maar iets te laten horen of netjes contact op te nemen met mij. Toen ik met Online.nl belde hierover kreeg ik ijskoud te horen dat die 29.95,- een aanbieding was, wat absoluut een leugen is, heb dat abonnement toen afgesloten voor eerste 6 maanden 19,95,- en daarna 29,95-. Onderwijl hebben jullie stiekem het contract veranderd en ook maar meteen verwijderd op mijn Online, zodat jullie niet meer aangesproken kunnen worden op deze oplichting! Is dit de manier hoe Online met zijn jarenlang trouwe klanten omspringt? Nou  net zo onbetrouwbaar als jullie zuster onderneming T-Mobile die hetzelfde flikt!!! Er werd trouwens toegezegd dat er nog contact met mij opgenomen zou worden, maar helaas nooit iets meer vernomen van Online.nl! Zijn er meer mensen die deze ervaring hebben gehad met Online.nl?

6485 15 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - May 7, 2017 om 09:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wij hebben echt niets stiekem veranderd. U bent op de verkeerde plek aan het klagen.

Dit is trouwen Vraag en Beantwoord, niet klaag maar raak.

sjjoppy
door sjjoppy - May 7, 2017 om 09:38
7187 Antwoorden / 3 Vragen

Met dit formulier kunt u een klacht indienen.

https://www.online.nl/klantenservice/klacht/

Cookies
door Cookies - May 7, 2017 om 10:11
13336 Antwoorden / 36 Vragen

En waarom lees je het contract dat je hebt afgesloten niet even goed door? Ik neem aan dat je een schriftelijke bevestiging hebt ontvangen of zelf hebt uitgeprint als het via de mail is gegaan.

panter22
door panter22 - May 7, 2017 om 10:17
6599 Antwoorden / Vragen

Heb je het contract niet uigeprint toen je een nieuw abonnement genomen hebt of opgeslagen op je computer?
Er is een tariefswijziging geweest per 25 januari 2017 en per 1 juni komt er weer een.
https://www.online.nl/klantenservice/tarieven/

ne
door neodutchio - May 7, 2017 om 10:27
5149 Antwoorden / 12 Vragen

Oeps, ben ik door de mand gevallen. Ja, ik was het. Ik heb uw contract stiekem aangepast. Moet toch ergens mijn geld mee verdienen.

Maar goed, u heeft een contract ondertekend, wat staat daar in? En om over oplichting te spreken is een beetje erg raar. Sterker, het zou u op meer problemen kunnen komen wegens laster en smaad.

Dus, gewoon blijven bellen met online, simpelweg afwachten tot ze bellen kan nog lang duren.

En even voor uw volgende klacht, 'klaag maar raak' en 'pleur je gezeur' is elke zondagochtend tussen 8.00 en 9.00 uur. U was net te laat. Even de voorwaarden lezen van dit forum de volgende keer. En dan wel even beter doorlezen als u uw contract gelezen hebt,

fa
door familyman May 7, 2017 om 10:44
888 Antwoorden / 1 Vragen

Ik wist het wel dat je stiekem het contract van de vraagsteller veranderd hebt. Staat je netjes .............

ne
door neodutchio May 7, 2017 om 11:08
5149 Antwoorden / 12 Vragen

Tja, kpn en tele2 wilde mij niet meer betalen als werknemer op dit forum. Dan maar zo een graantje mee pikken he.

fa
door familyman May 7, 2017 om 12:00
888 Antwoorden / 1 Vragen

Als ceo van vodafoon, hollands nieuwe, ben en simpel heb ik niet te klagen.

ge
door george159 - May 7, 2017 om 10:44
41 Antwoorden / 11 Vragen

Goh vroeg eigenlijk naar mensen die hetzelfde hebben meegemaakt? Niet naar reacties waarbij ik vooral de grond ingetrapt dien te worden door bmensen, waarbij ik mij afvraag, of zij betaald ervoor krijgen om mensen met een klacht over een bedrijf de grond in te trappen, ipv. te adviseren of te helpen?? Typisch dat het toch altijd dezelfde namen zijn die hartverwarmend reageren op klachten van mensen hier??? Vreemd, zal wel toeval zijn?

zoekster1
door zoekster1 May 7, 2017 om 10:58
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Tja, dat lijkt zo langzamerhand wel de mores hier. Veel forumleden vinden zichzelf foutloos en lezen de algemene voorwaarden van A tot Z door en printen ze zelfs uit! En dan nog tijd overhouden om hier iedereen even de les te lezen. Toch knap, vindt u niet?

ltmvz
door ltmvz May 7, 2017 om 11:07
949 Antwoorden / 18 Vragen

Het lijkt echt kenmerkend voor dit forum dat vooral de vraagsteller wordt aangevallen. Dat mensen een vraag stellen omdat ze een probleem ervaren lijkt voor de "reaguurders" van geen belang te zijn.

ne
door neodutchio May 7, 2017 om 11:11
5149 Antwoorden / 12 Vragen

Wat is het nut van medestanders? Ieder probleem staat op zich en zal individueel behandeld worden. U zet hier een stuk tekst neer dat meer lijkt op copy/paste dan op een vraag. Er komen reacties op, maar de grond intrappen is echt iets anders hoor. Of wilt u zeggen dat u de tips en hulp hier niet gekezen hebt?

tijger1
door tijger1 May 7, 2017 om 11:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U trapt ons juist de grond in, door ons te verwijten dat wij stiekem uw contract gewijzigd hebben.

Ik kan u verzekeren dat wij die mogelijkheid niet hebben.

ge
door george159 May 7, 2017 om 11:43
41 Antwoorden / 11 Vragen

Dank je wel Sjoppie voor je reactie. Heb helaas al twee keer klacht via mail (klachtenformulier) ingediend, en een keer telefonisch. Zou terug gebeld worden. Nooit niets meer gehoord? Dus vanmorgen, na een week wachten, ook nog maar eens via klachtformulier Tros Radar, klacht hieromtrent ingediend bij Online. Trouwens bij Tros Radar staan meerdere van dit soort klachten?? Dank je wel Zoekster voor jouw reactie. Ja het spijt mij voor diegene die zich aangesproken voelden door mijn reactie. Het lijk idd. dat er mensen op dit forum zijn die denken dat ze een goddelijke status hebben en nooit iets fout doen! Is het dan zo verkeerd dat na jaren abonnee te zijn geweest, eerst van Orange, en toen deze overgenomen werd door Online.nl, je denk dat je een organisatie kunt vertrouwen en je zou kunnen verwachten dat men een trouwe klant geen oor aan naait! Ja toch??? Jas sorry, maar ik vraag mij toch nog steeds af waarom sommige het ZO OPNEMEN voor een bedrijf. En ik vraag mij dan ook af of deze mensen mij/ ons wel willen helpen, of dat ze betaald krijgen om dat maar vooral niet te doen??? Maar ja, sorry mijn gevoel, en sorry voor diegene die zich aangesproken voelen!
Panther22, Nooit geen bericht gehad van tariefs wijzigingen. Daarbij verklaarde de jongeman van Online aan de telefoon dat het geen prijsverhoging betrof maar het eindigen van een zogenaamde korting. Ook hier nooit iets over ontvangen van Online??? Tsja wat is het nu? Ik hoop eerlijk gezegd dat Kassa eens de tijd gaat nemen om eens uit te zoeken hoe sommige telefoon/internet aanbieders omgaan met hun klanten!

tijger1
door tijger1 May 7, 2017 om 12:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@george159. Betaald krijgen? Dus nog een beetje natrappen.

panter22
door panter22 May 7, 2017 om 15:55
6599 Antwoorden / Vragen

Hoe kan dat nou als je al klant was van Orange, later Online.nl en een abonnement afgesloten voor €19,95 voor
6 maanden en in totaal weer een jaarabonnement?
Je kunt hier wel iedereen gaan beschuldigen, maar je zit zelf met een probleem.
Waar heb je voor getekend en hoe kan het nu dat er opeens €7 per maand bijkomt.
Kijk op je maandelijkse rekening, waarin zit het verschil met de vorige rekening.
Kijk in de tarieven, dan wordt het misschien duidelijk.

ge
door george159 May 7, 2017 om 19:09
41 Antwoorden / 11 Vragen

Panter22,
Orange is lang geleden, zijn overgenomen door Online.nl. Wilde alleen aangeven hoelang ik al lid was van de club! Die 19,95- was twee jaar geleden, (toen Online mij nog netjes liet weten dat mijn contract verliep) voor een half jaar en daarna voor 29,95-. Vorig jaar heb ik dit stilzwijgend verlangd er van uigaande dat als er iets veranderd ik op de hoogte gebracht zou worden. Maar helaas niet! Waar die 7,- euro vandaan komt????

zoekster1
door zoekster1 - May 7, 2017 om 10:56
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Ze zijn verplicht u in te lichten over de prijsverhoging. Zet uw klacht op klacht.nl en klachtenkompas.nl en als u facebook heeft op hun facebookpagina.

Ik begrijp best dat u het contract niet uitgeprint heeft. Zelf zit ik bij Ziggo, dat heb ik ook niet uitgeprint, ik ga er gewoon vanuit dat het bedrijf te vertrouwen is.

tijger1
door tijger1 May 7, 2017 om 11:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar u hebt uw contract ook niet ergens opgeslagen? Toen ik zelf nog KPN had, kreeg ik dat ook nog op papier.

zoekster1
door zoekster1 May 7, 2017 om 11:22
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Nee. Ik sta gewoon geregistreerd met een klantnummer in 'mijn Ziggo' en ik krijg iedere maand trouw een mail dat ze geld afschrijven. Het was overigens lang geleden een UPC contract, dat steeds weer is aangepast en inmiddels is het overgegaan op Ziggo.

Cookies
door Cookies May 7, 2017 om 11:48
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Bij iedere abonnementswijziging (Ziggo) krijg ik dat ook via de post gestuurd. En ieder abonnement dat ik bij wie dan ook afsluit, sla ik dit in ieder geval als pdf op.

Cookies
door Cookies May 7, 2017 om 13:53
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@zoekster: als het geen prijsverhoging is, maar gewoon einde kortingsperiode, dan word je daar vanzelfsprekend niet over ingelicht. Die gegevens kun je dan terug vinden in het oorspronkelijke contract. Je kunt er wel van uitgaan dat een bedrijf te vertrouwen is, maar zelfs bij betrouwbare bedrijven worden fouten gemaakt. Dan is het verd*md handig als je even kunt checken of de vergissing bij jezelf of bij het bedrijf zit. Dat is voor mij de reden dat ik of uitprint of als pdf bewaar. Terzijde: AV's print ik niet uit (ook anderen zie ik dat niet schrijven), dat maak jij er graag van.

lo
door lovewinnie - May 7, 2017 om 12:56
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Ze mogen de prijs tussentijd aanpassen. Meestal is dit in januari en/of juni. Omdat het contact wijzigt mag u overstappen zonder eventuele boete voor vroegtijdig opzeggen etc. Wel horen ze deze prijswijziging door te geven via mail, post of bijv SMS. Heeft u niks in ongewenste mail

ha
door halex - May 7, 2017 om 13:16
1374 Antwoorden / 4 Vragen

U hebt een verschil van inzicht met Online. U vindt 't één, Online vindt 't ander. En dan stelt u dat Online u leugens verkoopt. Dan is de toon natuurlijk door u al gezet.
Uit ervaring blijkt dat abonnees van met name telecomproviders slecht hun contracten en overeenkomsten lezen. En dat die contracten van telecomaanbieders vaak erg slim in elkaar zitten. Waardoor de abonnee aan 't korste eind trekt, omdat die zonder alles goed te lezen in een aanbieding (of in 't woord 'gratis') is getrapt. Grote kans dat dat bij u ook zo is. Bent u, wellicht per ongeluk, ingegaan op een verlenging? Een nieuw toestel of uitbreiding van uw (data)bundel?
De beschuldiging dat Online uw contract stiekem aanpast en ook maar even van het portaal verwijdert, slaat natuurlijk nergens op. Dat verzint u en dat maakt de rest van uw verhaal er niet geloofwaardiger op.
Op dit forum geven deelnemers antwoorden op vragen. De toonzetting van de vraag bepaalt veelal de teneur van de antwoorden. Het is makkelijk om verwijten te maken naar anderen, maar enige zelfreflectie zou veel beter zijn.

ge
door george159 - May 7, 2017 om 15:02
41 Antwoorden / 11 Vragen

Dag Halex, u voelt zich ook aangesproken en draag een Online.nl een warm hart toe, terwijl ze, (in mijn ogen) met voorbedachte rade mensen gewoon een oor aan naaien? Natuurlijk is het eigen schuld dikke bult en had ik Online.nl niet mogen vertrouwen, want vertrouwen hebben is net zo'n fout woord/ gedachte als dicrimminatie, vertrouwen hebben in onze volks vertegenwoordiging en noem maar op. Ikke, ikke, ikke, meer, meer, meer, hebben, hebben, hebben. Hoe komt het toch dat het volk steeds agressiever en grover worden. Natuurlijk heb ik geen schijn van kans, al zou ik het vcontract bewaard hebben, zou ik verloren hebben. Niet iedereen is David! Maar ze mogen wel weten hoe ik erover denk. Ik verwacht nu van Online.nl een veronderschuldiging en het teveel betaalde terug geboekt word naar mijn rekening!
Tijger1, (online.nl) wij hebben niets stiekem veranderd??
Ja Carolla81, helaas stilzwijgend laten verlengen vorig jaar, omdat ik inderdaad dacht Online.nl te kunnen vertrouwen! Helaas, speculaas!!!
Lovewinnie, Online.nl staat/ stond niet op mijn spamlijst. Dus mailing van hen kwam altijd binnen via mijn mailbox en niet spambox. Maar ook de spambox kijk ik altijd na voordat ik de spam verwijder!!! Ik heb niets doorgekregen van prijsverhogingen of van contracten die opeens aanbiedingen blijken te zijn???

ha
door halex May 7, 2017 om 15:44
1374 Antwoorden / 4 Vragen

U bent echt helemaal de weg kwijt, nietwaar? U verliest alleen als u ongelijk hebt. Nu u de conclusie al trekt dat u verliest, weet u dus ook heel goed dat u er naast zit. U gebruikt dit forum enkel als uitlaatklep om uw zelf veroorzaakte frustratie kwijt te raken. Nou succes dan maar.

panter22
door panter22 May 7, 2017 om 17:37
6599 Antwoorden / Vragen

"Ja Carolla81, helaas stilzwijgend laten verlengen vorig jaar, omdat ik inderdaad dacht Online.nl te kunnen vertrouwen! "
Als je het contract stilzwijgend laat verlengen, doe je niets. Maar dan krijg je ook geen korting.

ge
door george159 May 18, 2017 om 21:22
41 Antwoorden / 11 Vragen

Beste George159,

Bedankt voor het plaatsen van uw klacht. Wij zien inderdaad dat er een korting was toegepast na uw migratie. Deze kortingen worden soms door het systeem automatisch verwijderd.

Ik heb over de maanden waar deze korting niet werd toegepast het verschil aan u gecrediteerd. En ik heb rekening gehouden met de creditatie tot uw overstap datum.

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Martijn
Online.nl

ge
door george159 May 18, 2017 om 21:23
41 Antwoorden / 11 Vragen

Dank je wel, Klacht.nl!

Jammer dat Online dit niet meteen heeft gedaan, dan was ik nu nog klant geweest van hen! Ik ben wel blij dat het netjes is opgelost! Hoop dat ik mijn vertrouwen weer terug zal vinden in bedrijven hierdoor. Vriendelijk bedankt voor de oplossing!

tijger1
door tijger1 May 18, 2017 om 21:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@george159. Waarom bedankt u Online niet, maar Klacht.nl?

aurora1
door aurora1 - May 7, 2017 om 16:54
15645 Antwoorden / 6 Vragen

"Jullie"? Wij zijn Online niet. Om een klacht in te dienen tegen die provider moet u niet hier zijn maar bij deze provider.
Heeft u geen eigen account bij Online waar u alles kunt nalezen?

ge
door george159 May 7, 2017 om 19:16
41 Antwoorden / 11 Vragen

Aurora1, helaas mijn online is aangepast, er staat nu veel minder informatie in als vroeger. Laat staan een contract. Er staat alleen wat je krijgt en wat je moet betalen, en/of je betaald hebt of nog moet betalen! Verder helemaal geen contract info.

panter22
door panter22 - May 7, 2017 om 17:34
6599 Antwoorden / Vragen

Nog even overnieuw. Met mopperen en schelden kom je niet verder.
Je was klant bij Online.nl en op enig moment heb je een nieuw contract gekregen. Misschien omdat je vorig jaar al op wilde zeggen?
Hoe het ook zij, je hebt een nieuw abonnement gekregen voor 1 of 2 jaar.
De eerste 6 maanden €10 korting. En je betaalde €19,95 per maand.
Na die 6 maanden zou het €29,95 per maand worden,
Maar nu komt de prijswijziging van 1 juni er aan. Op een of andere manier heb je bericht over die prijswijziging niet ontvangen.
Het abonnementsgeld wordt nu geen €29,95 per maand per 1 juni maar €36,95 per maand.
Dan heb je het goedkoopste alles-in-een pakket.
Dat bedrag wil je niet per maand betalen. Dan heb je maar 1 keus, het abonnement opzeggen als dat mogelijk is.
Consuwijzer legt het uit:
https://www.consuwijzer.nl/telecom-post/contracten-voorwaarden/aanbieder-telefonie-internet-televisie-verandert-prijzen-of-algemene-voorwaarden

Cookies
door Cookies - May 7, 2017 om 17:36
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Hoe is het trouwens afgelopen bij de Geschillencommissie? https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/computers-telefonie/prijsverhoging-t-mobile-na-einde-contract?id=579966

En heb je inmiddels al een klacht geplaatst over Online op https://www.klachtenkompas.nl?

ha
door halex May 7, 2017 om 18:05
1374 Antwoorden / 4 Vragen

+10 Wat een grappenmaker die George. Hij verzint 't inderdaad gewoon waar je bij staat.

ge
door george159 May 7, 2017 om 19:11
41 Antwoorden / 11 Vragen

Tsja Halex, je kunt proberen mij zwart en ongeloofwaardig te maken zoveel als jij dat wilt, of Online dat graag wilt!

ge
door george159 May 7, 2017 om 19:14
41 Antwoorden / 11 Vragen

Carola83, nee omtrent T-mobile helaas bot gevangen. Zij deden hetzelfde kunstje als Online.nl nu gedaan heeft.

tijger1
door tijger1 May 7, 2017 om 19:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus George is nog niets wijzer geworden en houdt het ook bij dezelfde beschuldigingen. Ach ja. Hoe dom kun je zijn. Zelfde kunstje. Dus tijdelijke korting gedurende het contract, die na afloop verviel. Het is toch wat.

ge
door george159 May 7, 2017 om 21:50
41 Antwoorden / 11 Vragen

Dom niet, wel naiëf, goedgelovig en vol van goed vertrouwen! Zij zullen waarschijnlijk trots zijn op die paar tientjes die ze extra aan mij verdiend hebben. Ze hebben eigenlijk weer een mens bestolen. Tsja, zal jou/ jullie ook nog wel gebeuren. Wens jou/ jullie dan veel succes met gerechtigheid! Ik hoop wel dat ik een heleboel mensen heb kunnen waarschuwen en waarschuw voor dit soort van praktijken. Wat in mijn ogen nog steeds diefstal en oplichting is! Mijn mening, mijn gevoel. O, en natuurlijk ben ik nog niet klaar met Online.

ha
door halex May 7, 2017 om 22:04
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Diefstal en oplichting zijn geen mening(en). Dat zijn in het strafrecht omschreven gedragingen. U kunt niet de mening hebben dat iets diefstal en/of oplichting is. Doet u dat wel, maakt u zich schuldig aan laster en smaad. Wat in uw ogen gebeurt, is totaal niet relevant. U kunt uw ogen beter openhouden als u ergens voor tekent. Dan voorkomt u dat u uzelf een hoop ellende op de hals haalt.

ge
door george159 May 18, 2017 om 21:28
41 Antwoorden / 11 Vragen

Oplossing van Online
18 mei 2017 om 15:25

Beste George159,

Bedankt voor het plaatsen van uw klacht. Wij zien inderdaad dat er een korting was toegepast na uw migratie. Deze kortingen worden soms door het systeem automatisch verwijderd.

Ik heb over de maanden waar deze korting niet werd toegepast het verschil aan u gecrediteerd. En ik heb rekening gehouden met de creditatie tot uw overstap datum.

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Martijn
Online.nl

ge
door george159 - May 18, 2017 om 21:29
41 Antwoorden / 11 Vragen

Oplossing van Online
18 mei 2017 om 15:25

Beste George159,

Bedankt voor het plaatsen van uw klacht. Wij zien inderdaad dat er een korting was toegepast na uw migratie. Deze kortingen worden soms door het systeem automatisch verwijderd.

Ik heb over de maanden waar deze korting niet werd toegepast het verschil aan u gecrediteerd. En ik heb rekening gehouden met de creditatie tot uw overstap datum.

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Martijn
Online.nl

Feedback van George159
18 mei 2017 om 21:20

Jammer dat Online dit niet meteen heeft gedaan, dan was ik nu nog klant geweest van hen! Ik ben wel blij dat het netjes is opgelost! Hoop dat ik mijn vertrouwen weer terug zal vinden in bedrijven hierdoor. Vriendelijk bedankt voor de oplossing!