Klacht over Online.nl
Ik wil een klacht indienen ivm. het stilzwijgend en daarmee onbeschoft verhogen van het abonnement van 29.95,- naar 36,95-. Zonder ook maar iets te laten horen of netjes contact op te nemen met mij. Toen ik met Online.nl belde hierover kreeg ik ijskoud te horen dat die 29.95,- een aanbieding was, wat absoluut een leugen is, heb dat abonnement toen afgesloten voor eerste 6 maanden 19,95,- en daarna 29,95-. Onderwijl hebben jullie stiekem het contract veranderd en ook maar meteen verwijderd op mijn Online, zodat jullie niet meer aangesproken kunnen worden op deze oplichting! Is dit de manier hoe Online met zijn jarenlang trouwe klanten omspringt? Nou net zo onbetrouwbaar als jullie zuster onderneming T-Mobile die hetzelfde flikt!!! Er werd trouwens toegezegd dat er nog contact met mij opgenomen zou worden, maar helaas nooit iets meer vernomen van Online.nl! Zijn er meer mensen die deze ervaring hebben gehad met Online.nl?
En waarom lees je het contract dat je hebt afgesloten niet even goed door? Ik neem aan dat je een schriftelijke bevestiging hebt ontvangen of zelf hebt uitgeprint als het via de mail is gegaan.
Heb je het contract niet uigeprint toen je een nieuw abonnement genomen hebt of opgeslagen op je computer?
Er is een tariefswijziging geweest per 25 januari 2017 en per 1 juni komt er weer een.
https://www.online.nl/klantenservice/tarieven/
Oeps, ben ik door de mand gevallen. Ja, ik was het. Ik heb uw contract stiekem aangepast. Moet toch ergens mijn geld mee verdienen.
Maar goed, u heeft een contract ondertekend, wat staat daar in? En om over oplichting te spreken is een beetje erg raar. Sterker, het zou u op meer problemen kunnen komen wegens laster en smaad.
Dus, gewoon blijven bellen met online, simpelweg afwachten tot ze bellen kan nog lang duren.
En even voor uw volgende klacht, 'klaag maar raak' en 'pleur je gezeur' is elke zondagochtend tussen 8.00 en 9.00 uur. U was net te laat. Even de voorwaarden lezen van dit forum de volgende keer. En dan wel even beter doorlezen als u uw contract gelezen hebt,
Ik wist het wel dat je stiekem het contract van de vraagsteller veranderd hebt. Staat je netjes .............
Tja, kpn en tele2 wilde mij niet meer betalen als werknemer op dit forum. Dan maar zo een graantje mee pikken he.
Als ceo van vodafoon, hollands nieuwe, ben en simpel heb ik niet te klagen.
Goh vroeg eigenlijk naar mensen die hetzelfde hebben meegemaakt? Niet naar reacties waarbij ik vooral de grond ingetrapt dien te worden door bmensen, waarbij ik mij afvraag, of zij betaald ervoor krijgen om mensen met een klacht over een bedrijf de grond in te trappen, ipv. te adviseren of te helpen?? Typisch dat het toch altijd dezelfde namen zijn die hartverwarmend reageren op klachten van mensen hier??? Vreemd, zal wel toeval zijn?
Tja, dat lijkt zo langzamerhand wel de mores hier. Veel forumleden vinden zichzelf foutloos en lezen de algemene voorwaarden van A tot Z door en printen ze zelfs uit! En dan nog tijd overhouden om hier iedereen even de les te lezen. Toch knap, vindt u niet?
Het lijkt echt kenmerkend voor dit forum dat vooral de vraagsteller wordt aangevallen. Dat mensen een vraag stellen omdat ze een probleem ervaren lijkt voor de "reaguurders" van geen belang te zijn.
Wat is het nut van medestanders? Ieder probleem staat op zich en zal individueel behandeld worden. U zet hier een stuk tekst neer dat meer lijkt op copy/paste dan op een vraag. Er komen reacties op, maar de grond intrappen is echt iets anders hoor. Of wilt u zeggen dat u de tips en hulp hier niet gekezen hebt?
U trapt ons juist de grond in, door ons te verwijten dat wij stiekem uw contract gewijzigd hebben.
Ik kan u verzekeren dat wij die mogelijkheid niet hebben.
Dank je wel Sjoppie voor je reactie. Heb helaas al twee keer klacht via mail (klachtenformulier) ingediend, en een keer telefonisch. Zou terug gebeld worden. Nooit niets meer gehoord? Dus vanmorgen, na een week wachten, ook nog maar eens via klachtformulier Tros Radar, klacht hieromtrent ingediend bij Online. Trouwens bij Tros Radar staan meerdere van dit soort klachten?? Dank je wel Zoekster voor jouw reactie. Ja het spijt mij voor diegene die zich aangesproken voelden door mijn reactie. Het lijk idd. dat er mensen op dit forum zijn die denken dat ze een goddelijke status hebben en nooit iets fout doen! Is het dan zo verkeerd dat na jaren abonnee te zijn geweest, eerst van Orange, en toen deze overgenomen werd door Online.nl, je denk dat je een organisatie kunt vertrouwen en je zou kunnen verwachten dat men een trouwe klant geen oor aan naait! Ja toch??? Jas sorry, maar ik vraag mij toch nog steeds af waarom sommige het ZO OPNEMEN voor een bedrijf. En ik vraag mij dan ook af of deze mensen mij/ ons wel willen helpen, of dat ze betaald krijgen om dat maar vooral niet te doen??? Maar ja, sorry mijn gevoel, en sorry voor diegene die zich aangesproken voelen!
Panther22, Nooit geen bericht gehad van tariefs wijzigingen. Daarbij verklaarde de jongeman van Online aan de telefoon dat het geen prijsverhoging betrof maar het eindigen van een zogenaamde korting. Ook hier nooit iets over ontvangen van Online??? Tsja wat is het nu? Ik hoop eerlijk gezegd dat Kassa eens de tijd gaat nemen om eens uit te zoeken hoe sommige telefoon/internet aanbieders omgaan met hun klanten!
@george159. Betaald krijgen? Dus nog een beetje natrappen.
Hoe kan dat nou als je al klant was van Orange, later Online.nl en een abonnement afgesloten voor €19,95 voor
6 maanden en in totaal weer een jaarabonnement?
Je kunt hier wel iedereen gaan beschuldigen, maar je zit zelf met een probleem.
Waar heb je voor getekend en hoe kan het nu dat er opeens €7 per maand bijkomt.
Kijk op je maandelijkse rekening, waarin zit het verschil met de vorige rekening.
Kijk in de tarieven, dan wordt het misschien duidelijk.
Panter22,
Orange is lang geleden, zijn overgenomen door Online.nl. Wilde alleen aangeven hoelang ik al lid was van de club! Die 19,95- was twee jaar geleden, (toen Online mij nog netjes liet weten dat mijn contract verliep) voor een half jaar en daarna voor 29,95-. Vorig jaar heb ik dit stilzwijgend verlangd er van uigaande dat als er iets veranderd ik op de hoogte gebracht zou worden. Maar helaas niet! Waar die 7,- euro vandaan komt????
Ze zijn verplicht u in te lichten over de prijsverhoging. Zet uw klacht op klacht.nl en klachtenkompas.nl en als u facebook heeft op hun facebookpagina.
Ik begrijp best dat u het contract niet uitgeprint heeft. Zelf zit ik bij Ziggo, dat heb ik ook niet uitgeprint, ik ga er gewoon vanuit dat het bedrijf te vertrouwen is.
Maar u hebt uw contract ook niet ergens opgeslagen? Toen ik zelf nog KPN had, kreeg ik dat ook nog op papier.
Nee. Ik sta gewoon geregistreerd met een klantnummer in 'mijn Ziggo' en ik krijg iedere maand trouw een mail dat ze geld afschrijven. Het was overigens lang geleden een UPC contract, dat steeds weer is aangepast en inmiddels is het overgegaan op Ziggo.
Bij iedere abonnementswijziging (Ziggo) krijg ik dat ook via de post gestuurd. En ieder abonnement dat ik bij wie dan ook afsluit, sla ik dit in ieder geval als pdf op.
@zoekster: als het geen prijsverhoging is, maar gewoon einde kortingsperiode, dan word je daar vanzelfsprekend niet over ingelicht. Die gegevens kun je dan terug vinden in het oorspronkelijke contract. Je kunt er wel van uitgaan dat een bedrijf te vertrouwen is, maar zelfs bij betrouwbare bedrijven worden fouten gemaakt. Dan is het verd*md handig als je even kunt checken of de vergissing bij jezelf of bij het bedrijf zit. Dat is voor mij de reden dat ik of uitprint of als pdf bewaar. Terzijde: AV's print ik niet uit (ook anderen zie ik dat niet schrijven), dat maak jij er graag van.
Hallo George159 ,
Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .
https://www.consuwijzer.nl/telecom-post/contracten-voorwaarden/aanbieder-telefonie-internet-televisie-verandert-prijzen-of-algemene-voorwaarden
Ze mogen de prijs tussentijd aanpassen. Meestal is dit in januari en/of juni. Omdat het contact wijzigt mag u overstappen zonder eventuele boete voor vroegtijdig opzeggen etc. Wel horen ze deze prijswijziging door te geven via mail, post of bijv SMS. Heeft u niks in ongewenste mail
U hebt een verschil van inzicht met Online. U vindt 't één, Online vindt 't ander. En dan stelt u dat Online u leugens verkoopt. Dan is de toon natuurlijk door u al gezet.
Uit ervaring blijkt dat abonnees van met name telecomproviders slecht hun contracten en overeenkomsten lezen. En dat die contracten van telecomaanbieders vaak erg slim in elkaar zitten. Waardoor de abonnee aan 't korste eind trekt, omdat die zonder alles goed te lezen in een aanbieding (of in 't woord 'gratis') is getrapt. Grote kans dat dat bij u ook zo is. Bent u, wellicht per ongeluk, ingegaan op een verlenging? Een nieuw toestel of uitbreiding van uw (data)bundel?
De beschuldiging dat Online uw contract stiekem aanpast en ook maar even van het portaal verwijdert, slaat natuurlijk nergens op. Dat verzint u en dat maakt de rest van uw verhaal er niet geloofwaardiger op.
Op dit forum geven deelnemers antwoorden op vragen. De toonzetting van de vraag bepaalt veelal de teneur van de antwoorden. Het is makkelijk om verwijten te maken naar anderen, maar enige zelfreflectie zou veel beter zijn.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Coulance regeling
Coulant betekende oorspronkelijk letterlijk 'vloeiend' en 'gemakkelijk'. Het is afgeleid van het Franse couler 'stromen, vloeien', dat teruggaat op het Latijnse colare 'filtreren, dempen'. Tijdens de laatste uitzending van dit jaar Kwam weer het onderwerp Veelvoorkomende problemen met de distributieriem Als een burger de dupe word door een bedrijf Waar bi ... Lees meer
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Zakelijk energiecontract consument
Mijn vader is opgebeld door een energieboer dat het huidige contract bijna afliep. Helaas is hij toegehapt op een aanbieding en heeft een nieuw contract afgesloten.
nu loopt echter het contract van mijn ouders nog twee jaar. Daarom hebben ze een mail gestuurd dat ze afzien van het contract volgens de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Echter reageert de energieleverancier terug dat ze
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer