JuffieP
door JuffieP Mar 18, 2021 om 21:08
Computers & telefonie

Klacht over postNL

Afgelopen maandag heb ik een televisie online besteld en deze zou uiterlijk woensdag bezorgd worden. In de postNL app stond hij aangegeven samen met nog een ander pakketje van dezelfde leverancier. Het kleinste pakket werd keurig binnen het aangegeven tijdstip bezorgd, echter de televisie was nergens te vinden. Op een gegeven moment veranderde de status naar uiterlijk om 22:00 uur geleverd en ik kon nergens aangeven dat ik eventueel een andere afspraak kon maken. Ik heb een tweetal keren gebeld en zelfs om 20:00 uur werd mij door een medewerker van postNL verzekerd dat het echt goed zou komen (ze had overleg gehad met distributie) en de tv zou daadwerkelijk om 22:00 uur bezorgd worden. Om 23:00 uur waren ze nog niet geweest.
Toen ik vanmorgen belde kreeg ik te horen dat het vandaag ook niet zou gebeuren en dat ze niet wisten wanneer wel. Vanavond idem ditto.
Ook platteTV.nl waar ik de tv heb besteld snappen niet waar het mis ging. Ik heb inmiddels wel een vermoeden, immers het formaat van het pakket staat bij postNL als 0,1cm x 0,1 cm x 0,1 cm (ofwel 1 kubieke mm) met een gewicht van 24 kg. Of ze zijn het pakket gewoon kwijt. Niks geen excuus, moet alles maar accepteren, de ene blunder van postNL na de andere. Mijn beste vriend zou morgen de tv installeren, echter nu moet ik waarschijnlijk externe hulp inhuren, daar mijn vriend ook niet altijd kan. Voorts zal ik een dag vrijaf moeten nemen voor aannemen pakket. Ook daar zitten kosten aan. Waar en hoe kan ik die kosten herhalen?
Ik gun hen een ijskoude , maar dan ook een ijskoude douche.
Heel terecht dat ze het predicaat Koninklijke al tijden geleden zijn kwijtgeraakt. Niks anders dan doffe ellende.

ps. 3 weken geleden kreeg ik een pakketje in mijn handen gedrukt, waar ik feitelijk mijzelf voor had moeten legitimeren. Op mijn vraag of dat niet moest zei de bezorger dat dit niet nodig was (terwijl het bericht zei dat het wel moest). Tevens regelmatig post zonder vermelding elders gedumpt.

7683 18 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Mar 18, 2021 om 21:37
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[Edit redactie: Toon van het bericht. Als je geen inhoudelijke bijdrage kunt geven, onthoud je dan van een reactie.]

sw
door swat1500 - Mar 18, 2021 om 21:56
3776 Antwoorden / 0 Vragen

U moet met uw klacht bij de verkoper zijn en niet bij PostNL.

mahadma
door mahadma - Mar 18, 2021 om 22:10
11538 Antwoorden / 51 Vragen

A:  de douches zijn al enige jaren niet meer aktueel.
B: Uw "kosten" kunt u op "de heer Niemand" verhalen.
C: Wij hebben een laptop ontvangen (€ 1.000,00) zonder enige handtekening te zetten. Het tekenen is tijdens de 1,5 meter en andere corona maatregelen al enige tijd minder/niet van kracht.
D: Noem mkij aub één bezorgservice/postbedrijf waar 100% niets fout gaat.
E: U moet klagen bij Platte TV.nl, de verkoper. post.nl wordt door de verkoper ingeschakeld als bezorgservice.

Gu
door Guller - Mar 18, 2021 om 23:12
11 Antwoorden / 1 Vragen

Wat is het probleem?
1. Vergeet kosten deze kun je a. op niemand verhalen b. Welke aantoonbare kosten zijn het/heb je gemaakt?.
2. TV is via internet gekocht, dit is  Koop op afstand. Bent u niet te vreden,  stuur alles binnen bedenktijd van twee weken gewoon terug. Probleem opgelost.
3. Dienstverlening post.nl waardeloos. Hiertegen kun je klacht indienen bij hun zelf. Let wel, slager keurt zijn eigen vlees. Maw er is geen onafhankelijk klachtenprocedure.

tenormin
door tenormin - Mar 18, 2021 om 23:21
16828 Antwoorden / 108 Vragen

De koude douche kan je uitdelen bij Radar, tenminste: vroeger. Hier zit je op Kassa. Maar wat een kommer en kwel, dat wel. Vergoeding vrije dagen? Ook dat zal er niet inzitten. Hoop alleen maar dat je de TV krijgt, nou ja, krijgen. In huis komt. En kijk je dan nog, hoe ouderwets, naar Koninklijke titels? Zegt immers niets. Onze stomerij heeft ook het etiket "Hofleverancier", had ie, want dat heeft ie ingeleverd. Stelt toch niets voor als de Koninklijke familie eens je pak een stoombeurt geeft. ;-)

ne
door neodutchio - Mar 18, 2021 om 23:44
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Als u zich zou verdiepen in procedures, dan zou u snappen dat u op alle fronten verkeerd klaagt. U koopt iets bij een verkoper. Deze verkoper schakelt een bezorgdienst in en zet alvast de zending in het systeem. De verkoper geeft daarin ook de maten en gewichten in. De bezorger plant alvast de bezorgdatum in om zo voldoende personeel in te kunnen zetten. En dan.... dan moet het pakket nog afgegeven worden aan de bezordienst. En daar gaat het veelal mis met de grotere pakketten. Ik zou dus eerst gaan navragen bij platte tv of de tv daadwerkelijk verstuurd is.

En mocht dat zo zijn, dan is een vertraging echt niet zo vreemd te noemen in deze tijd. Ik heb laatst bijna 4 weken moeten wachten op een pakje. Ik ging er al vanuit dat die verloren zou zijn geraakt.

In uw geval, het is pas donderdag, nog totaal geen reden tot paniek. Sowieso hoeft dat niet, de wet beschermd de ontvanger. En uw beste vriend? Ook daar geen zorgen om maken. Als dat echt zo'n goede vriend is, dan heeft hij echt wel tijd voor u. Ook op een later moment.

panter22
door panter22 - Mar 19, 2021 om 08:47
6599 Antwoorden / Vragen

Als je hier  je emailadres en ordernummer invult, dan zie je de bestelstatus van je tv.
https://www.plattetv.nl/bestelstatus
e
n
Wij versturen uw bestelling met PostNL. Zodra uw bestelling verzonden is krijgt u direct een verzendbevestiging per mail. In deze bevestiging vindt u de PostNL-pakketcode. Hiermee kunt u uw bestelling volgen op de website van PostNL
https://www.plattetv.nl/extrainfo/bezorgen-en-afhalen-109.html
e
n
Als je platte TV hebt gebeld en je kreeg alleen het antwoord dat zij weten wat er met de tv gebeurd is, dan moet je niet laten afschepen. Het is al geschreven, platte tv moet het oplossen. Zij moeten de tv zoeken, niet jij.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 19, 2021 om 10:04
16835 Antwoorden / 202 Vragen

Als al gezegd is de verzender degene die u dient aan te spreken en die kan dan 'verhaal halen'bij een verzender indien er bij de verzending iets niet goed gaat. Dat '; niet goed gaan'moet dan wel duidelijk aantoonbaar zijn en aantoonbaar schade opleveren. Bovendien dient er dan ook nog te worden gekenen naar het redelijkheidsbeginsel en zeker in de situatie die er op dit moment is m.b.t. leveringsvertragingen en ook bezorgvertraging lijkt (ook) mij dat het zinloos is om in de kwestie die u noemt 'verhaal te halen resp. een klacht te laten behandelen. Daarbij is lijkt het mij dat de verzender hier kennelijk oorzaak is als ik deze zin van u lees: 'Ik heb inmiddels wel een vermoeden, immers het formaat van het pakket staat bij postNL als 0,1cm x 0,1 cm x 0,1 cm (ofwel 1 kubieke mm) met een gewicht van 24 kg'. Dat zal men lijkt mij niet zelf hebben bedacht.
..
Zie o.a. ter toelichting eventueel nog deze: http://www.wetboek-online.nl/wet/Postw/7.html

Bent u op de hoogte van dit: https://www.postnl.nl/ontvangen/post-ontvangen/track-en-trace/? en dus de mogelijkheid om ook zelf te kunnen aanpassen en vooral ook te regelen dat het pakket op een afhaalpunt wordt geleverd en u het dan kunt ophalen op het moment dat het u uitkomt (ook al kan/zal dat met een TV ietwat lastiger zijn).

mo
door mof - Mar 19, 2021 om 12:46
3619 Antwoorden / 3 Vragen

De post werkt een beetje chaotisch .... gisteren zou ik een pakketje ontvange tussen 16h en 18h. Kwam niet, zou voor 22h alsnog komen, kwam niet. Vanochtend stond dat ze
tussen 15h30 en 17h langs zouden komen. Maar toen ik de krant om 8h uit de brievenbus ging halen stond het pakketje voor de voordeur ... In de status stond dat de bezorger nog onderweg was ...

Als u de TV niet heeft ontvangen: afzender is verantwoordelijk dat het wordt geleverd, niet post NL, de afzender heeft een overeenkomst met post NL en zal actie moeten ondernemen.

audb
door audb - Mar 19, 2021 om 14:16
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Een tv die met de post komt?

Ik zou nooit bestellen bij die zaak een platte tv moet namelijk in een vrachtauto vervoerd worden en dan ook nog eens rechtop staand.

En tekenen hoeft niet door corona alleen een aangetekende brief of pakket dus geen T&T moet voor worden getekend.

Ik vermoed dan ook dat de tv met Post.nl-Home gebracht gaat worden en die hebben het door de drukte niet altijd de mogelijkheid om optijd te bezorgen.

Mocht de tv alsnog niet worden bezorgt dan is de verkoper die daar op aangesproken moet worden zolang je de tv niet in bezit hebt is deze ook niet van jou.

En een tip.

Zodra de tv bezorgt is de verkoper een mail sturen dat deze is ontvangen het is namelijk zo dat pas op de dag dat de tv over je drempel gaat je garantie gaat lopen en niet de dag dat deze verzonden is.

pe
door pebk Mar 19, 2021 om 16:44
581 Antwoorden / 0 Vragen

Nooit problemen gehad met het laten thuisbezorgen van platte tv's (pas twee keer gehad, maar toch).

simon55
door simon55 - Mar 19, 2021 om 16:28
1556 Antwoorden / 5 Vragen

[Edit redactie: niet inhoudelijke bijdrage]

1paul
door 1paul - Mar 19, 2021 om 16:41
3138 Antwoorden / 0 Vragen

stop met postnl te bellen en leg je klacht neer bij de verkoper, die moet het oplossen niet u die is immers de opdrachtgever!!!!

sira
door sira - Mar 19, 2021 om 16:47
2331 Antwoorden / 24 Vragen

Niks geen excuus
U geeft in ieder geval aan dat u excuses heeft gehad.

Mijn beste vriend zou morgen de tv installeren, echter nu moet ik waarschijnlijk externe hulp inhuren, daar mijn vriend ook niet altijd kan. Voorts zal ik een dag vrijaf moeten nemen voor aannemen pakket.
Misschien verstandig om de volgende keer bij de plaatselijke leverancier te bestellen en dan zelf afhalen, dan heeft u de tv direct in uw bezit, maar u kunt hem ook door de plaatselijke leverancier laten installeren.

kr
door kraanjan - Mar 19, 2021 om 19:52
16 Antwoorden / Vragen

Koude/warme douche was bij "RADAR ". Ik vindt dit niet voor een discussie. Het lijkt wel afzeiken.

rj
door rjw - Mar 19, 2021 om 21:37
3260 Antwoorden / 5 Vragen

"Mijn beste vriend zou morgen de tv installeren, echter nu moet ik waarschijnlijk externe hulp inhuren, daar mijn vriend ook niet altijd kan. "

Als je dingen niet zelf kunt is het misschien handiger om gewoon bij de lokale speciaalzaak te kopen. Als die er tenminste nog is. Voor een paar euro voordeel bij de webdozenschuiver kan die speciaalzaak immers de tyfus krijgen van de gemiddelde consument. Maar wel verwachten dat je dezelfde service krijgt als bij de vakman....

justmeagain
door justmeagain Mar 19, 2021 om 22:34
623 Antwoorden / 8 Vragen

Als je echt knap bent kom.ik die tv wel ff instellen. Dat is toch een warme douche waard.

Gerard Kapper
door Gerard Kapper - Mar 19, 2021 om 22:27
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb een bestelling bij Mediamarkt gedaan en zal via postnl verstuurd worden. Ik kreeg steeds een ander tijd door en vandaag dat ze morgen langs zullen komen. Ik zit nu al twee dagen te wachten. Ik heb ook contact met postnl gehad, dat de ze niet waren geweest en kreeg ik een berichtje gemist. Ik had vandaag nog contact gehad en werd me gezegd dat het vandaag binnen zal krijgen voor 22:00 uur. niet dus.
Wat kan ik nu nog doen.

panter22
door panter22 Mar 20, 2021 om 08:32
6599 Antwoorden / Vragen

Heb je al een mailtje gekregen van post.nl over de bezorgdatum en tijd?
Staat in de app dat het pakket is ontvangen door post.nl?
Zo niet, dan staat de bestelling nog bij MM.
Even contact met MM opnemen.

mahadma
door mahadma - Mar 20, 2021 om 02:30
11538 Antwoorden / 51 Vragen
aurora1
door aurora1 - Mar 20, 2021 om 17:40
15645 Antwoorden / 6 Vragen

[Edit redactie: niet inhoudelijke reactie]