Klacht over postNL
Afgelopen maandag heb ik een televisie online besteld en deze zou uiterlijk woensdag bezorgd worden. In de postNL app stond hij aangegeven samen met nog een ander pakketje van dezelfde leverancier. Het kleinste pakket werd keurig binnen het aangegeven tijdstip bezorgd, echter de televisie was nergens te vinden. Op een gegeven moment veranderde de status naar uiterlijk om 22:00 uur geleverd en ik kon nergens aangeven dat ik eventueel een andere afspraak kon maken. Ik heb een tweetal keren gebeld en zelfs om 20:00 uur werd mij door een medewerker van postNL verzekerd dat het echt goed zou komen (ze had overleg gehad met distributie) en de tv zou daadwerkelijk om 22:00 uur bezorgd worden. Om 23:00 uur waren ze nog niet geweest.
Toen ik vanmorgen belde kreeg ik te horen dat het vandaag ook niet zou gebeuren en dat ze niet wisten wanneer wel. Vanavond idem ditto.
Ook platteTV.nl waar ik de tv heb besteld snappen niet waar het mis ging. Ik heb inmiddels wel een vermoeden, immers het formaat van het pakket staat bij postNL als 0,1cm x 0,1 cm x 0,1 cm (ofwel 1 kubieke mm) met een gewicht van 24 kg. Of ze zijn het pakket gewoon kwijt. Niks geen excuus, moet alles maar accepteren, de ene blunder van postNL na de andere. Mijn beste vriend zou morgen de tv installeren, echter nu moet ik waarschijnlijk externe hulp inhuren, daar mijn vriend ook niet altijd kan. Voorts zal ik een dag vrijaf moeten nemen voor aannemen pakket. Ook daar zitten kosten aan. Waar en hoe kan ik die kosten herhalen?
Ik gun hen een ijskoude , maar dan ook een ijskoude douche.
Heel terecht dat ze het predicaat Koninklijke al tijden geleden zijn kwijtgeraakt. Niks anders dan doffe ellende.
ps. 3 weken geleden kreeg ik een pakketje in mijn handen gedrukt, waar ik feitelijk mijzelf voor had moeten legitimeren. Op mijn vraag of dat niet moest zei de bezorger dat dit niet nodig was (terwijl het bericht zei dat het wel moest). Tevens regelmatig post zonder vermelding elders gedumpt.
A: de douches zijn al enige jaren niet meer aktueel.
B: Uw "kosten" kunt u op "de heer Niemand" verhalen.
C: Wij hebben een laptop ontvangen (€ 1.000,00) zonder enige handtekening te zetten. Het tekenen is tijdens de 1,5 meter en andere corona maatregelen al enige tijd minder/niet van kracht.
D: Noem mkij aub één bezorgservice/postbedrijf waar 100% niets fout gaat.
E: U moet klagen bij Platte TV.nl, de verkoper. post.nl wordt door de verkoper ingeschakeld als bezorgservice.
Wat is het probleem?
1. Vergeet kosten deze kun je a. op niemand verhalen b. Welke aantoonbare kosten zijn het/heb je gemaakt?.
2. TV is via internet gekocht, dit is Koop op afstand. Bent u niet te vreden, stuur alles binnen bedenktijd van twee weken gewoon terug. Probleem opgelost.
3. Dienstverlening post.nl waardeloos. Hiertegen kun je klacht indienen bij hun zelf. Let wel, slager keurt zijn eigen vlees. Maw er is geen onafhankelijk klachtenprocedure.
De koude douche kan je uitdelen bij Radar, tenminste: vroeger. Hier zit je op Kassa. Maar wat een kommer en kwel, dat wel. Vergoeding vrije dagen? Ook dat zal er niet inzitten. Hoop alleen maar dat je de TV krijgt, nou ja, krijgen. In huis komt. En kijk je dan nog, hoe ouderwets, naar Koninklijke titels? Zegt immers niets. Onze stomerij heeft ook het etiket "Hofleverancier", had ie, want dat heeft ie ingeleverd. Stelt toch niets voor als de Koninklijke familie eens je pak een stoombeurt geeft. ;-)
Als u zich zou verdiepen in procedures, dan zou u snappen dat u op alle fronten verkeerd klaagt. U koopt iets bij een verkoper. Deze verkoper schakelt een bezorgdienst in en zet alvast de zending in het systeem. De verkoper geeft daarin ook de maten en gewichten in. De bezorger plant alvast de bezorgdatum in om zo voldoende personeel in te kunnen zetten. En dan.... dan moet het pakket nog afgegeven worden aan de bezordienst. En daar gaat het veelal mis met de grotere pakketten. Ik zou dus eerst gaan navragen bij platte tv of de tv daadwerkelijk verstuurd is.
En mocht dat zo zijn, dan is een vertraging echt niet zo vreemd te noemen in deze tijd. Ik heb laatst bijna 4 weken moeten wachten op een pakje. Ik ging er al vanuit dat die verloren zou zijn geraakt.
In uw geval, het is pas donderdag, nog totaal geen reden tot paniek. Sowieso hoeft dat niet, de wet beschermd de ontvanger. En uw beste vriend? Ook daar geen zorgen om maken. Als dat echt zo'n goede vriend is, dan heeft hij echt wel tijd voor u. Ook op een later moment.
Als je hier je emailadres en ordernummer invult, dan zie je de bestelstatus van je tv.
https://www.plattetv.nl/bestelstatus
en
Wij versturen uw bestelling met PostNL. Zodra uw bestelling verzonden is krijgt u direct een verzendbevestiging per mail. In deze bevestiging vindt u de PostNL-pakketcode. Hiermee kunt u uw bestelling volgen op de website van PostNL.
https://www.plattetv.nl/extrainfo/bezorgen-en-afhalen-109.html
en
Als je platte TV hebt gebeld en je kreeg alleen het antwoord dat zij weten wat er met de tv gebeurd is, dan moet je niet laten afschepen. Het is al geschreven, platte tv moet het oplossen. Zij moeten de tv zoeken, niet jij.
Als al gezegd is de verzender degene die u dient aan te spreken en die kan dan 'verhaal halen'bij een verzender indien er bij de verzending iets niet goed gaat. Dat '; niet goed gaan'moet dan wel duidelijk aantoonbaar zijn en aantoonbaar schade opleveren. Bovendien dient er dan ook nog te worden gekenen naar het redelijkheidsbeginsel en zeker in de situatie die er op dit moment is m.b.t. leveringsvertragingen en ook bezorgvertraging lijkt (ook) mij dat het zinloos is om in de kwestie die u noemt 'verhaal te halen resp. een klacht te laten behandelen. Daarbij is lijkt het mij dat de verzender hier kennelijk oorzaak is als ik deze zin van u lees: 'Ik heb inmiddels wel een vermoeden, immers het formaat van het pakket staat bij postNL als 0,1cm x 0,1 cm x 0,1 cm (ofwel 1 kubieke mm) met een gewicht van 24 kg'. Dat zal men lijkt mij niet zelf hebben bedacht.
..
Zie o.a. ter toelichting eventueel nog deze: http://www.wetboek-online.nl/wet/Postw/7.html
Bent u op de hoogte van dit: https://www.postnl.nl/ontvangen/post-ontvangen/track-en-trace/? en dus de mogelijkheid om ook zelf te kunnen aanpassen en vooral ook te regelen dat het pakket op een afhaalpunt wordt geleverd en u het dan kunt ophalen op het moment dat het u uitkomt (ook al kan/zal dat met een TV ietwat lastiger zijn).
De post werkt een beetje chaotisch .... gisteren zou ik een pakketje ontvange tussen 16h en 18h. Kwam niet, zou voor 22h alsnog komen, kwam niet. Vanochtend stond dat ze
tussen 15h30 en 17h langs zouden komen. Maar toen ik de krant om 8h uit de brievenbus ging halen stond het pakketje voor de voordeur ... In de status stond dat de bezorger nog onderweg was ...
Als u de TV niet heeft ontvangen: afzender is verantwoordelijk dat het wordt geleverd, niet post NL, de afzender heeft een overeenkomst met post NL en zal actie moeten ondernemen.
Een tv die met de post komt?
Ik zou nooit bestellen bij die zaak een platte tv moet namelijk in een vrachtauto vervoerd worden en dan ook nog eens rechtop staand.
En tekenen hoeft niet door corona alleen een aangetekende brief of pakket dus geen T&T moet voor worden getekend.
Ik vermoed dan ook dat de tv met Post.nl-Home gebracht gaat worden en die hebben het door de drukte niet altijd de mogelijkheid om optijd te bezorgen.
Mocht de tv alsnog niet worden bezorgt dan is de verkoper die daar op aangesproken moet worden zolang je de tv niet in bezit hebt is deze ook niet van jou.
En een tip.
Zodra de tv bezorgt is de verkoper een mail sturen dat deze is ontvangen het is namelijk zo dat pas op de dag dat de tv over je drempel gaat je garantie gaat lopen en niet de dag dat deze verzonden is.
Nooit problemen gehad met het laten thuisbezorgen van platte tv's (pas twee keer gehad, maar toch).
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Schuursponsjes en micro-plastic
Bij het doen van de vaatwas gebruikten we altijd een schuursponsje met een blauwe toplaag, gekocht bij een van de grootgrutters van Nederland. Je hebt ze ook met een groene toplaag. Sinds een paar maanden gebruiken we hiervoor een wit afwasteiltje. Bij het ledigen van dit witte teiltje zag ik allemaal heel kleine blauwe plastic deeltjes in het laatste afwaswater zweven en op de boden drijven. Ni ... Lees meer
Distributie riem
wil me aan sluiten voor het probleem van de van de peugeot 208-bj-2022-km 24000-nog geen rdw oproep gehad-hoe nu verder Distributie riem. Lees meer
TROUW weigert op te zeggen of te communiceren en blijft aanmaningen sturen
Goedenmiddag, In november vorig jaar wilde ik om financiele redenen mijn abonnement bij TROUW (van DPG Media) opzeggen. Via de website was dit geen probleem en ik krijg een mailtje dat ik snel een bevestiging van de opzegging zou ontvangen. Hier is echter nooit een antwoord op gekomen. Ik heb mijn betaling gestorneerd en hierop kreeg ik wel een mailtje dat er betaald moest worden anders ... Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer