Re
door Reinamar May 9, 2020 om 11:56
Computers & telefonie

Klqcht melden

Goendendag
ik heb een aankoop gedaan bij mediamarkt van 1009  euro en zij hebben als bezorger post.nl
volgens de bezorger is deze aan mijn huisadres afgeleverd en getekend.
dat is dus een leugen.
ik heb niets ontvangen en er is door mij ook niet ondertekend .
op de track tracé code staat wel een Krabbél maar niet de mijne.
vanwege Corona heeft post.nl een clausule toegevoegd dat de bezorger de drie laatste letter of cijfers van het identiteitsbewijs aan de ontvanger vraagt en vervolgens tekent de bezorger.
dit is natuurlijk fraude gevoelig.
ik heb het bij post.nl gemeld die mij vervolgens verwijst naar media Markt .
uit voorzorg heb ik het gemeld bij de politie die mij ook weer doorverwijst naar post.nl.
ook heb ik een mail gestuurd naar Achmea rechtsbijstand.

ik hoop dat u mij juridische advies kan geven , ben ten einde raad .

6963 16 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - May 9, 2020 om 12:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U moet bij Mediamarkt zijn en niet bij de post of de politie.

Magnum007
door Magnum007 - May 9, 2020 om 12:07
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Reina,

Dit is een moeilijke kwestie.

Gelukkig heb je een rechtsbijstandverzekering: je mag hiermee ook je eigen advocaat uitzoeken en inschakelen,maar overleg goed met de rechtsbijstandverzekering en de advocaat zodat je niet voor verrassingen komt te staan.

De aangifte bij de politie kan belangrijk zijn om je geld terug te krijgen bij Mediamarkt.

Met PostNL heb je eigenlijk niets te maken,dat moet Mediamarkt maar uitzoeken.

Topantwoord

marita5
door marita5 - May 9, 2020 om 12:36
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Reinamar ,

U moet bij Mediamarkt zijn , zij zijn verantwoordelijk voor verzending .
Heeft u de aankoop online gedaan , dan kunt u  bij Thuiswinkel.org een klacht indienen , Mediamarkt is hierbij aangesloten ,  klik op de rode regels .  .

https://www.thuiswinkel.org/leden/mediamarkt.nl/certificaat

https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen

Re
door Reinamar May 9, 2020 om 20:06
Antwoorden / 1 Vragen

Thanksss ik ga aan de slag

marita5
door marita5 May 9, 2020 om 20:17
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan , suc6

tdmduc
door tdmduc - May 9, 2020 om 12:48
703 Antwoorden / 2 Vragen

MediaMarkt is verantwoordelijk voor het feit dat het product bij U bezorgd wordt. Desnoods moeten ze het nogmaals opsturen.

Zie ook gevalletje Xbox One een paar jaar geleden die door een aso-buurjongetje was aangenomen en nooit teruggegeven.

Microsoft moest helaas een nieuwe toesturen aan de gedupeerde klant.

Re
door Reinamar May 9, 2020 om 20:09
Antwoorden / 1 Vragen

Thanks voor de reactie..ik hoop op goede afloop

Gr
door Grunn1 - May 9, 2020 om 12:53
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Zoals gemeld moet je bij de Mediamarkt zijn.

o.t.

Postnl maakt het nu wel heel makkelijk om fraude te plegen. Je mag inderdaad niet meer tekenen voor ontvangst en inplaats daarvan willen ze de 3 laatste cijfers hebben van je id. Ok is een oplossing mits ze het wel doen en dat doen ze dus niet. Ik had een pre order tablet besteld bij de MM en toen die uitkwam werd die netjes geleverd door postnl. Bij het afleveren werd nergens om gevraagd, genoteerd of wat dan ook. Als ik zou willen kan ik bij de MM melden dat ik niks ontvangen heb, enig bewijs dat Postnl hem afgeleverd heeft bij mij is er niet. Door deze handelswijze werkt Postnl fraude in de hand en kunnen webshops voor de kosten opdraaien.

Re
door Reinamar May 9, 2020 om 20:08
Antwoorden / 1 Vragen

Ik bewaar alle adviezen en leg dit voor ..thanks

panter22
door panter22 - May 9, 2020 om 19:00
6599 Antwoorden / Vragen

Klopten die laatste 3 cijfers van je identiteitsbewijs ?
En wat was het antwoord van de Mediamerkt toen je een mail stuurde?
Of heb je nog geen antwoord gehad.

Re
door Reinamar May 9, 2020 om 20:06
Antwoorden / 1 Vragen

De cijfers kloppen niet ..en nog geen antwoord gehad

panter22
door panter22 May 10, 2020 om 08:30
6599 Antwoorden / Vragen

Dan zou ik eerst de reactie van de MM afwachten. En je hebt nog de rechtsbijstand achter de hand. Dat komt vast wel goed.

Re
door Reinamar May 11, 2020 om 13:33
Antwoorden / 1 Vragen

Ik hoop het

ch
door chessdude - May 11, 2020 om 11:06
2 Antwoorden / 0 Vragen

Voor je helemaal in de stress schiet: ik heb dit al meerdere malen meegemaakt en altijd werd het pakketje alsnog afgeleverd op de volgende werkdag, voor Postnl is dat i.d.g. dinsdag 12 mei. Als het er dan nog niet is dan is het tijd om actie te ondernemen.

holiday
door holiday - May 11, 2020 om 11:39
101 Antwoorden / 11 Vragen

Vanwege de corona schijnen de bezorgers geen handtekening meer te vragen, maar de verzendende partij blijft wel verantwoordelijk en moet dit ook verder uitzoeken.
.
Bij mij had DPD twee pakketten voor het hek aan de weg neergezet en ondanks dat ik het hek open deed, liep hij gewoon door naar zijn bus en reed hij weg.
Hij heeft nog niet eens de moeite genomen om aan te bellen.
Ik heb het order bedrijf hiervan op de hoogte gebracht en kreeg als reactie dat ze het mee zouden nemen naar de komende vergadering.
DPD heeft helemaal niet gereageerd.

1paul
door 1paul - May 11, 2020 om 11:59
3103 Antwoorden / 0 Vragen

degeen die u dit pakket toestuurt is verantwoordelijk voor levering, u moet dus zijn bij mediqamarkt end eze moeten het oplossen, niet u....

clio23
door clio23 - May 11, 2020 om 11:59
46 Antwoorden / 0 Vragen

Neem aan dat je de app van PostNL niet op je telefoon hebt staan? Daar houden ze je keurig op de hoogte of en hoe laat er wordt afgeleverd en bij aflevering krijg je bericht in de app en in je mail dat en waar er afgeleverd is. Kun je meteen zien wat er gebeurd is of dat de levering later is. Als er door iemand anders is getekend kun je direct actie ondernemen.

Re
door Reinamar May 11, 2020 om 13:34
Antwoorden / 1 Vragen

Dat heb ik ookmgedwwn , vandaar dat ik,erachter kwam dat ik niet degen was die getekend heeft.

Mediamarkt heeft en thuiswinkel heeft het nu in behandeling

mo
door mof - May 11, 2020 om 12:24
3619 Antwoorden / 3 Vragen

U moet Mediamarkt melden dat u het product niet heeft ontvangen en hen de kans geven dit alsnog te leveren danwel u
de kosten inc verzendkosten te retourneren.
bij een geschil naar de geschillencommissie. Mediamarkt moet kunnen aantonen dat ú heeftgetekend en het stuk heeft ontvangen. Dat post nl naar de laatste drie cijfers van uw legitimatie vraagt lijkt leuk, maar se ontvanger heeft zich daarmee NIET gelegitimeerd.
Dat kan alleen met het volledige nummer én controle op pasfoto, persoonsgegevens gebeuren.

voor een bedrag van dik duizend euro is dit simpelweg nalatig te noemen van post NL.

Mediamarkt blijft verantwoordelijk voor de correcte aflevering van het poststuk, zij moeten uiteindelijk de schade bij Post NL verhalen en niet bij u.

Re
door Reinamar May 11, 2020 om 13:39
Antwoorden / 1 Vragen

post.nl heeft ook een clausule ingevoerd vanwege corono wat erg fraude gevoelig is.. Media markt en Achmea zijn nu aan het werk gezet. Wordt vervolgd

sp
door spikkel May 11, 2020 om 20:29
148 Antwoorden / 5 Vragen

Zijn er serieus PostNL medewerkers die naar die 3 cijfers vragen ? Is mij nog nooit gebeurd ....

marita5
door marita5 May 11, 2020 om 20:52
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@spikkel , Ja , is mij ook gevraagd .

ma
door mavrie - May 11, 2020 om 12:44
2 Antwoorden / 0 Vragen

U hebt een overeenkomst met de Mediamarkt. U heeft voldaan aan de betalingsverplichting waarop zij de verplichting hebben om te zorgen dat u het gekochte goed krijgt. Vervolgens is de Mediamarkt een overeenkomst met PostNl aangegaan om het goed te bezorgen. Mediamarkt heeft betaalt en PostNl moet afleveren. Dit is hoe feitelijk de structuren lopen. Daarom moet u dus bij Mediamarkt aankloppen omdat die nog steeds niet heeft voldaan aan de verplichting om te zorgen dat u het bestelde goed in bezit krijgt. De Mediamarkt moet het verder uitzoeken met PostNl. Dat is namelijk niet uw probleem. Mediamarkt had ook zelf kunnen brengen.

Het gebeurt vaker dat pakketten op "kwijt raken". Bij bezorging aan huis van een pakket, waarvoor getekend moet worden, hoeft er geen identiteitbewijs getoond te worden. Aflevering op het juiste adres is voldoende. Dat is ook wel logisch. Wanneer ik mijn situatie als voorbeeld neem; als de bel gaat moet ik 2 verdiepingen de trap af lopen om te kijken wie er aan de deur is. Is het de bezorger met een pakket, dan zou ik terug naar boven moeten om een ID te pakken. Met mijn COPD moet ik, als ik boven kom, eerst op adem komen voordat ik wat kan pakken en terug naar beneden kan gaan. De bezorger kan dan beter een klapstoeltje en een thermoskan met koffie bij zich hebben....

Bezorgers bellen ook wel eens aan bij alle woningen in het trappenhuis. Als de buurman de voordeur open maakt, ontvangt hij het pakketje. De bezorger heeft dan aan zijn plicht voldaan want hij heeft aan de juiste voordeur geleverd. Natuurlijk had hij er beter aan gedaan om te vragen of de buurman van 1 of van 2 hoog is, maar dat hoeft hij niet. Gelukkig heb ik een goede buurman. Maar hij zou bij toeval toch maar op vakantie zijn en de persoon, die bij hem de plantjes water geeft, doet open en vindt een pakket met een bepaald logo toch wel heel aantrekkelijk om zelf te houden......

Als het enigszins mogelijk is, laat ik een pakket bezorgen via "pakjesgemak" op een PostNl punt. Daar moet je wel een ID tonen zodat een ander het pakket niet zomaar in handen kan krijgen. Dat voorkomt een hoop ellende en hoofdpijn!

Re
door Reinamar May 11, 2020 om 13:42
Antwoorden / 1 Vragen

Ik begrijp het maar nu werd er toch vanwege Corona om de laatste drie cijfers gevraagd in de track tracé code .dus de ontvanger weet van te voren dat deze moet worden overlegd.
1ding weet ik zeker , nooit geen post.nl meer bij dure aanschaf .

sproetje68
door sproetje68 - May 11, 2020 om 13:06
14 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb zelf mee gemaakt dat medewerker PostNL aangetekend stuk tekent en op een fout adres in de brievenbus gooit. Wilde aangifte bij de politie doen, maar net zoals PostNl doen zij er ook niets mee.
Wat beide zeggen: afzender moet het maar oplossen.
Sterkte dus

Re
door Reinamar May 11, 2020 om 13:43
Antwoorden / 1 Vragen

Thanks.. de hulptroepen zijn ingezet, wel blij met al deze adviezen.

varakassapannel
door varakassapannel - May 11, 2020 om 13:55
7 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zelf gebruik Roxio Creator en daar kun je alles mee, zelfs MP 3 van Youtube overzetten als MP 3 zonder beeld opname maar dan moet je het gratis programma Gemist Downloader wel installeren dat werkt perfect

rebek
door rebek - May 11, 2020 om 20:22
228 Antwoorden / 97 Vragen

Kijk hoelaat de handtekening is gezet. Of je op die tijd wel thuis was. Waar mogelijk met bewijs -indien niet aanwezig- Laat post nl bewijzen dat de krabbel van jou is. En de laatste 3 nummers van je id zou inderdaad moeten. Al doen ze dat niet altijd, eigen ervaring.

si
door sibora - May 11, 2020 om 22:27
30 Antwoorden / 2 Vragen

Het gaat met de dag gekker worden ,vandaag pakket uit buitenland deze kon ik niet volgen . het stond gewoon voor mijn deur deze morgen. ze bellen niet meer aan bij de mensen , ze zetten het weg en klaar zijn ze .Dat is me al 3 x in twee weken overkomen . Als bij mij een pakket geleverd moet worden ga ik  keer op keer buiten kijken of ze iets weggezet hebben zonder te bellen.