di
door digioma Feb 16, 2014 om 00:29
Computers & telefonie

Kopiëren adresboek en favorieten

Denkelijk ben ik komende tijd toch toe aan een nieuwe laptop (deze is echt antiek en zonder geluid). Momenteel werk ik nog met XP en Outlook maar dat zal veranderen.
Ik wil graag m'n adresboek voor het mailen en m'n lijstje favoriete site's op een USB-stick opslaan. Hoe doe ik dat het meest gemakkelijk en zo dat ze op een nieuwe laptop weer kunnen worden ingelezen en ook werken! Ik heb ooit het adresboek opgeslagen op een USB-stick en had toen wel de namen (ook handig om te printen), maar kon niet meer via Outlook direct contact maken. Graag beetje eenvoudig verwoorden a.u.b.. Met dank.
Oh ja, kan een lange lijst van favoriete site's leiden tot vertraging bij het op gang komen van de laptop nadat deze is gestart?

4114 7 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Feb 16, 2014 om 00:57
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk eens of je met klik hier verder komt (klein stukje scrollen).
Klik hier voor een opsomming van enige punten die de pc langzamer kunnen maken.
Klik hier voor wat meer aanwijzingen daarover van schoonepc, kijk in de linkerkolom ook even bij services optimaliseren.
Of veel favorieten in je browser de pc langzamer kunnen maken denk ik niet, wel kunnen veel add-ons e.d. in je browser het opstarten van de browser iets langzamer maken.
Het zou kunnen zijn dat je virusprogramma ingesteld is op scannen bij opstarten en dat sommige andere programma's dan misschien naar updates gaan zoeken.
Verder kan een vol bureaublad en een drukke achtergrond het opstarten ook iets langzamer maken.
Je zou ook nog een hardware reset kunnen overwegen: klik hier en dan de aanwijzingen van @gsm in het groen lezen.

edrick3
door edrick3 - Feb 16, 2014 om 10:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo digioma,

Even voor de zekerheid: Outlook of Outlook Express?
Je hebt het over XP, dus ik denk OE.

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Feb 16, 2014 om 10:37
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@digioma,

De map Favorieten van Internet Explorer staat in de map Gebruikers\[gebruikernaam]\Favorieten. Deze kun je kopieren je naar een usb-stick.

Lees de info hier.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Feb 16, 2014 om 10:52
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Mooi moment om over te gaan op FireFox en Thunderbird..

di
door digioma - Feb 16, 2014 om 11:48
646 Antwoorden / 29 Vragen

Hartelijk dank voor het meedenken; ga straks aan de slag.

ma
door marcel43 - Feb 17, 2014 om 16:12
35 Antwoorden / 14 Vragen

Ik heb mijn e-mail bestand (1400 e-mailadressen) van Outlook express 6 (Windows XP) overgezet via een WAB-bestand in Windows Live Mail 2012 (Windows 8.1). Met dit overzetten ben ik 160 adressen verloren en veel e-mailadressen werken niet goed meer. E-mail-adressen zijn met enkele letters veranderd. Wat gaat er fout?

Ik moet maandelijks een persbericht versturen naar 650 e-mail adressen. Dit gaat met Outlook express 6 prima. Je hoeft hier maar een groep te selecteren en die te plaatsen bij BCC.
Ik zie niet hoe dat moet bij Windows Live Mail 2012. Hoe plaats ik 650 e-mail adressen bij BCC?

Is Outlook 2013 identiek als Outlook express 6 ? Zo'n programma Outlook 2013 kost anders toch weer 119 euro en voordat ik dat zou aanschaffen wil ik wel meer hierover weten.

Weet iemand hier antwoorden op?

edrick3
door edrick3 - Feb 17, 2014 om 16:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@marcel43,

Het is niet de bedoeling om in de vraag van een ander een nieuwe vraag te stellen.
Maak zelf even een vraag aan.
Dan heb je meer kans op reacties.

Met vr.gr.