mjvanderwerf
door mjvanderwerf Jul 27, 2016 om 20:03
Computers & telefonie

Kopieren URL lukt niet

Hallo,
ik heb windows 7 en Firefox.
Als ik naar een site ben gegaan en ik wil de URL waar ik ben, kopiëren lukt dat niet.
Bovenin maak ik de URL blauw en klik daar op (rechts). Vroeger kwam er dan een pull-down menu waarin (o.a) KOPIEREN.
Nu gebeurt dat niet.
Op andere plaatsen byv. in een document, lukt dat wel.
Iemand een suggestie ?
Bij voorbaat dank,
MJ

26924 31 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Jul 27, 2016 om 20:18
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hallo MJ, Lukt het ook niet als u niet eerst die adresregel blauw maakt? Dus als die regel nog wit is, de cursor erop/erbij zetten en de muis rechtsklikken. Dan zou de regel blauw moeten worden en het uitklapmenu moeten verschijnen.

mjvanderwerf
door mjvanderwerf - Jul 27, 2016 om 20:28
525 Antwoorden / 385 Vragen

Dank, maar dat "blauw maken" had ik al genoemd in mijn topic.
MJ

diumenge
door diumenge - Jul 27, 2016 om 20:34
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Bedoel je de url in de adresbalk of een url op de pagina? Sommige pagina's schakelen namelijk de rechtermuisknop uit om kopiëren te voorkomen.

akkerdistel
door akkerdistel Jul 28, 2016 om 17:43
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Uhuh, dat is altijd zo heel erg zinvol. Iets met control en 'n u of control, shift en v, zoals ook u dat natuurlijk -gelukkig- ook gewoon weet.

diumenge
door diumenge Jul 28, 2016 om 17:46
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Uiteraard weet ik dat, ik zou ze echter niet de kost willen geven die dat niet weten ;-)

eclipse
door eclipse Oct 28, 2016 om 00:35
1561 Antwoorden / 370 Vragen

Is inderdaad  simpel, je moet ze alleen even aanleren, of een goed  toetsenbord  kopen die de commando `s opslaat, net als de game instellingen, naar dan zit  je wel tegen een bordje van Ca  200 euro aan, maar werkt  prima, en nog  prachtig verlicht ook. anderen veroordelen over iets wat ze niet weten is zóóóóo' kinderachtig..sow  happy with myself  yakkkkk.....

ph
door philip36 - Jul 27, 2016 om 20:38
2275 Antwoorden / 4 Vragen

URL selecteren en ctrl C gebruiken voor kopiëren.

audb
door audb Jul 29, 2016 om 19:10
1668 Antwoorden / 5 Vragen

en ctrl v voor het plakken

marita5
door marita5 - Jul 27, 2016 om 20:44
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Mjvanderwerf ,

Zie hier alle sneltoetsen die u kunt gebruiken in Windows 7 .

https://www.windows-helpdesk.nl/7-sneltoetsen/

mjvanderwerf
door mjvanderwerf - Jul 27, 2016 om 20:48
525 Antwoorden / 385 Vragen

Hartelijk dank, Philip36.
Voortaan dus ctrl-C.
MJ

ph
door philip36 Jul 27, 2016 om 21:01
2275 Antwoorden / 4 Vragen

En zoals u weet Ctrl-V voor plakken.

aurora1
door aurora1 - Jul 28, 2016 om 03:03
15645 Antwoorden / 6 Vragen

En heeft u mijn reactie dan wel goed gelezen? Ik schreef NIET eerst blauw maken.....

mjvanderwerf
door mjvanderwerf - Jul 28, 2016 om 09:52
525 Antwoorden / 385 Vragen

Hallo dageraad1,
als ik de url WIT laat en er rechts op klik, wordt hij toch blauw.
MJ

gsm
door gsm - Jul 28, 2016 om 12:52
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Controleer de versie van Firefox: Deze moet momenteel 47.0.1 zijn

Klik op het menu (3 streepjes horizontaal rechts boven in de balk).
Klik op het ? (vraagteken) onder in het menu.
Klik "Over Firefox"
Werk bij indien niet de nieuwste versie.

edrick3
door edrick3 - Jul 28, 2016 om 13:11
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Mooi dat het nu met Ctrl-C wel lukt, maar dat neemt niet weg dat het op de oude vertrouwde manier ook zou moeten lukken.
Muisaanwijzer op de adresbalk en dan rechtermuisklik zou moeten werken: adresbalk wordt blauw en menuutje met o.a. kopiëren opent zich.
Als dat niet werkt is er dus iets niet helemaal in orde.
Firefox opnieuw installeren cq bijwerken kan een optie zijn; gewoon even proberen.

reflecs
door reflecs - Jul 28, 2016 om 14:34
1859 Antwoorden / 4 Vragen

U kunt ook nog proberen of het wel lukt in de veilige modus van Firefox (dan zijn o.a. extensies niet actief).
https://support.mozilla.org/nl/kb/problemen-met-firefox-oplossen-via-veilige-modus

mjvanderwerf
door mjvanderwerf - Jul 28, 2016 om 16:10
525 Antwoorden / 385 Vragen

Dank voor jullie bezorgdheid,
Ik heb echt de nieuwste versie van Firefox.
MJ

aurora1
door aurora1 - Jul 28, 2016 om 16:36
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Controleer anders eens of alle add-ons en plug-ins van de browser wel bijgewerkt zijn.

edrick3
door edrick3 - Jul 28, 2016 om 16:39
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Zou toch FF eens opnieuw installeren.
Baat het niet .....

akkerdistel
door akkerdistel - Jul 28, 2016 om 17:40
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Tipje: probeer ook eens control + l uit.

edrick3
door edrick3 Jul 28, 2016 om 17:47
27632 Antwoorden / 85 Vragen

??? En dan .... wordt de adresbalk blauw. Maar TS wil de url kopiëren. Het pull-down menuutje verschijnt niet.

akkerdistel
door akkerdistel Jul 28, 2016 om 17:54
1790 Antwoorden / 3 Vragen

http://synoniemen.net/index.php?zoekterm=tip ;-).

aurora1
door aurora1 - Jul 29, 2016 om 01:04
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat ook nog zou kunnen is dat de betreffende website dit onmogelijk maakt, of dat een of ander programma op uw pc dit belemmert.
Lees bijvoorbeeld eens hier de reacties en de oplossing: https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/computers-telefonie/kopieren-en-plakken-werkt-niet-meer

kooikers
door kooikers Feb 26, 2017 om 14:33
43 Antwoorden / 0 Vragen

Klopt helemaal, de ontwikkelaar van een site kan het copieeren van een link/foto blokkeren in software. Niets mis mee.
Gewoon de link aanklkken en als de nieuwe page opent de adresbalk copieeren en plakken waar u maar wilt.

mjvanderwerf
door mjvanderwerf - Jul 29, 2016 om 10:25
525 Antwoorden / 385 Vragen

Hallo Diumenge,
ik gebruik ook ASC,
waar staat dat vinkje ?
MJ

an
door anre - Jul 29, 2016 om 12:35
2 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb een vraag, wie kan mij antwoord daar opgeven. Ik heb een printer Canon PIXMA MG 5250 kan het nergens vinden in de boekjes??die vraag, maar hij geeft alemaal vegen door de zinnen als ik iets uit print , zodat het niet te lezen is wat er staat, niet bij alle zinnen. Mevr: E. Kramer

edrick3
door edrick3 Jul 29, 2016 om 13:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Het is handiger om zelf een topic te openen en niet in de vraag van iemand anders 'in te breken'.

audb
door audb Jul 29, 2016 om 19:13
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Printerkop is vuil!.

Je kan die er gewoon uithalen en ik wat alcohol laten weken daarna op een stuk keukenpapier dubbelvouwen en daar voorzichtig op laten uitlekken.
Bij het terug plaatsen eerst even goed opletten of deze niet nat is anders gewoon op zijn kop laten leggen tot alles weg is.

Geen spirtus gebruiken daar zit een kleurstof in die juist de gaatjes verstoppen.

En ja de volgendekeer zelf even een vraag starten svp.

aurora1
door aurora1 - Jul 30, 2016 om 04:01
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Bedoelt u met ASC Advanced Systemcare, zoals genoemd in de vraag waarnaar ik verwees?  Ik ken het programma niet want ik gebruik het niet, maar is in dat programma geen overzicht te zien/vinden van wat al dan niet opgeschoond wordt en waar vinkjes voor staan?
Als daar clipboard/klembord tussen staat, dan zou u daar een vinkje moeten zetten volgens de gegeven tip.
Overigens zou ik liever niet een dergelijk programma gebruiken maar voor opschonen van de pc liever schijfopruiming gebruiken dat in Windows zit.

po
door postduif54 - Aug 3, 2016 om 14:59
51 Antwoorden / 3 Vragen

U kunt hulp inroepen van Microsoft - Windows en u kunt gewoon in de Nederlandse taal schrijven. Kijk even bij Google. voor webadres. Of vias Facebook kunt u ook hulp inroepen bij Microsoft - Windows. Het kan zijn dat u langzaam moet over stappen op de gratis versie van Windows 8 of 10. Omdat Windows 7 niet meer wordt ondersteund.

diumenge
door diumenge Aug 3, 2016 om 19:16
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Er bestaat geen gratis versie van Windows 8 en Windows 10 wordt inmiddels ook niet meer gratis aangeboden. Windows 7 wordt nog gewoon ondersteund.

ajmvl44
door ajmvl44 - Oct 30, 2016 om 09:48
34 Antwoorden / 0 Vragen

CTRl C misschien

edrick3
door edrick3 Oct 30, 2016 om 10:02
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Geweldig! Mosterd na de maaltijd! Eerdere reacties zeker niet gelezen?!

gerbera
door gerbera Oct 30, 2016 om 10:48
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Ter info het heeft geen enkel nut om op oude topic's, zoals deze van 3 maanden oud, te reageren. Ook is het verstandig de voorgaande reacties eerst te lezen daar staat vaak de oplossing al vermeld. Ook uw oplossing stond reeds op 27 juli aangegeven. Probleem is dat met zeer late reacties de vraag weer bovenaan komt te staan wat zeer storend is.

jo
door joep kilkens - Nov 5, 2016 om 14:08
1 Antwoorden / Vragen

Als het blauw is ( geselecteerd) druk dan op de CTRL toets samen met de c , nu staat het op je klembord, met
CTRL  v kan je plakken
success

edrick3
door edrick3 Nov 5, 2016 om 15:01
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Geweldig; ook de vorige reacties dus niet gelezen.

jo
door joep kilkens Nov 6, 2016 om 11:22
1 Antwoorden / Vragen

Sorry hoor.Niet gezien. Overigens werkt CTRL-Insert (copy) en Shift-Insert (plakken)  ook.

Klaver4
door Klaver4 - Nov 14, 2016 om 14:57
10 Antwoorden / 2 Vragen

Firefox de standaard instellingen herstellen.

En anders blauw maken en dan een CTRL-C kopie en CTRL-V voor het plakken van de URL.

Zou zeker de standardwaarden van Firefox herstellen.

ja
door jansweb - Dec 22, 2016 om 16:22
2 Antwoorden / 0 Vragen

Oplossing 1 Druk op F6 is de adresbalk gekleurd kie dan CTRL+c als je dan niet vanaf een andere adres uit de adresbalk het er niet in kunt zetten.

Oplossing 2 Kopieer het adres uit de adresbalk in Word. Selecteer het adres opnieuw in word en zet het adres dan in de adresbalk of maak er een hyperlink in word van.

br
door brui0929 - Jan 12, 2017 om 21:40
632 Antwoorden / 10 Vragen

Ga op de URL staan klik rechtermuis toets beweeg de muis naar rechts nu krijgt de URL een blauwe streep.
Klik in de blauwe streep op de rechtermuis toets het pull down menu verschijnt scrol nu naar kopieren en klik op de linker muistoets.

gerbera
door gerbera Jun 7, 2017 om 16:11
7358 Antwoorden / 14 Vragen

als u goed gelezen heeft, het pull down menu komt NIET tevoorschijn. Dat is nml het probleem.

ne
door newsboel - Feb 17, 2017 om 16:00
3 Antwoorden / Vragen

Doet dit probleem zich ook voor als er een andere browser gebruikt wordt, bijv. Chrome, Internet Explorer?

Zo niet dan is het een Firefox probleem, zo wel dan is het een Windows probleem.

Maar u heeft al een goed werkend alternatief met Ctrl+c.

marita5
door marita5 Feb 17, 2017 om 16:06
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@newsboel , een beter alternatief is om te kijken naar de datum van dit topic , is 7 maanden geleden.

viejo
door viejo - Feb 21, 2017 om 23:37
63 Antwoorden / 4 Vragen

Niet via het menu te kopieren tekst kopieer ik na het genoemde 'blauw maken' (soms groen)
zoals @philip36 melde met ctrl-c en vervolgens op een nieuwe plaats plakken met ctrl-v
(DOS doet het nog steeds :)  )

tijger1
door tijger1 Feb 21, 2017 om 23:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@viejo
Het topic is van juli 2016.

sp
door sportvisser - Feb 26, 2017 om 09:02
1 Antwoorden / Vragen

de link selecteren en dan de toetsencode ctrl+c gebruiken en daarna plakken met ctrl+v !!

tonvkr
door tonvkr - Jun 7, 2017 om 14:59
3 Antwoorden / 0 Vragen

Als de url blauw is gebruik dan ctrl + c en om te plakken ctrl + v
Dat werkt bijna altijd

mvg Ton

gsm
door gsm Jun 7, 2017 om 15:38
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Bijna een jaar later zal het nu misschien uiteindelijk wel opgelost zijn ;-)

ru
door ruuker - Jun 7, 2017 om 17:35
10 Antwoorden / Vragen

ga naar configuratie scherm, ->ga naar apparaten->muis->instellingen. Kijk of je daar alle vakjes hebt aangevinkt.
Als niets helpt: firefox helemaal verwijderen en daarna opnieuw installeren. dan ook daar de instellingen controleren.
Er is ook een Firefox Forum op Internet waar je info kan vragen in dezen

tdmduc
door tdmduc - Jul 12, 2017 om 17:54
703 Antwoorden / 2 Vragen

Probeer eens de Opera-browser of anders Chrome van Google.

Voor alles geldt als je tekst selecteerd (blauw) je met het toetscommando Ctr + C kopieerd en kunt plakken met Ctrl + V.