Ba
door BasNarva Jun 2, 2017 om 10:43
Computers & telefonie

Koptelefoon via bluetooth

Ik reis veel met het openbaar vervoer en vind het dan prettig om naar muziek te luisteren. Ik heb veel MP3 in mijn mobiel en ik luisterde tot nu toe via oordopjes, met een draad verbonden met de mobiel. Die draad werd soms onontwarbaar als spaghetti. Maar nu zag ik dat er ook koptelefoons zijn die draadloos werken via bluetooth. Mijn vraag is: als ik vanuit mijn mobiel naar muziek luister met zo'n bluetooth koptelefoon wordt dan het geluid van de telefoonspeaker automatisch uitgeschakeld zodat de rest van de passagiers geen last van me hebben?

7039 13 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Jun 2, 2017 om 10:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Probeer het thuis even uit met toehoorders en u weet het.

Ba
door BasNarva Jun 2, 2017 om 11:21
4 Antwoorden / 9 Vragen

Zal je toch eerst zo'n ding moeten kopen terwijl ik juist van tevoren wil weten of de aankoop mijn vraag beatwoordt...

Cookies
door Cookies - Jun 2, 2017 om 10:48
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dat is wel de bedoeling. ;-) Zou anders wel erg luidruchtig worden in het OV.

mathijs_b
door mathijs_b - Jun 2, 2017 om 11:21
641 Antwoorden / 77 Vragen

Bij mij gaat die meteen uit. Het geluid op de foon weer inschakelen was wel even een probleempje.....

Ba
door BasNarva Jun 2, 2017 om 11:23
4 Antwoorden / 9 Vragen

Wat was het probleem dan en hoe hoeft u dat opgelost?

snrwo1
door snrwo1 Jun 2, 2017 om 11:41
33 Antwoorden / 2 Vragen

Bij de meeste, zoniet alle apparaten gaat de eigen speaker op stil bij een BT verbinding. Als deze weer wordt uitgezet, gaat de eigen ingebouwde speaker weer aan.

mathijs_b
door mathijs_b Jun 2, 2017 om 12:43
641 Antwoorden / 77 Vragen

Ingebouwde speaker ging niet meer aan. Na herstart foon was alles weer ok.

Cookies
door Cookies Jun 2, 2017 om 13:00
13336 Antwoorden / 36 Vragen

En het opnieuw opstarten van de phone noem jij een probleem?

jo
door jorisw - Jun 2, 2017 om 15:34
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ja, dat werkt prima. Je kunt maar naar 1 device geluid afspelen. Dat is de interne luidspreker, de audiojack of, in dit geval, de bluetooth interface. Regelt het toestel zelf.

Ba
door BasNarva Jun 2, 2017 om 15:48
4 Antwoorden / 9 Vragen

Dank voor uw antwoord! Helder...

Gerry1969
door Gerry1969 - Jun 2, 2017 om 16:59
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Hou er wel rekening mee dat bluetooth oortjes A op accu's werken en relatief snel leeg zijn. B dat een bekabeld oortje beter klinkt.
Maar praktisch zijn ze zeker wel.

audb
door audb Jun 5, 2017 om 14:56
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Klopt de accu`s gaan bij duurdere exeplaren (Geen Apple airpods nemen!) wel langer mee maar nooit langer dan zo 4 uur maar het is niet zo dat kabeltjes beter werken dat gaat al helemaal niet op bij bluetooth 4.1 welke dobbly suround aankan en ook nog eens minder energie verbruikt.

po
door ponypower2004 - Jun 2, 2017 om 20:01
1 Antwoorden / 1 Vragen

tsja, het is een koptelefoon dus dat zou wel moeten ja!

AWYeah28
door AWYeah28 - Jun 2, 2017 om 22:08
355 Antwoorden / Vragen

Beste,

Een Bluetooth headset werkt net als een headset met bedrading, maar dan zonder de draad. Bij een headset met bedrading is er geen geluid via de handsfree luidspreker te horen, dus via de Bluetooth headset ook niet.

Succes!

Ge
door Genee - Jun 3, 2017 om 08:58
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Wat was u van plan te kopen, bluetooth oortjes of koptelefoon?

Een koptelefoon is wel een opvallend "hoofddeksel"  maar geeft in het algemeen een betere geluidskwaliteit dan oortjes.
Met een over-ear koptelefoon wordt het omgevingsgeluid beter afgeschermd en hebben de medepassagiers geen last van uw muziek.
Maar in het verkeer is dat weer een nadeel omdat u ook minder omgevingsgeluid hoort.

Een ander belangrijk punt is dat sommige onderzoekers beweren dat bluetooth slecht is voor de gezondheid, schadelijke straling dicht bij de hersenen.
Nu is het wel zo dat vergeleken met een mobiele telefoon een koptelefoon weinig straling produceert.

Heb zelf een shb 7250 koptelefoon, klein op te vouwen, dus makkelijk in tas op te bergen en wat belangrijk is, heeft een uitstekend geluid.

Zoek op internet gebruikersbeoordelingen voordat u een aankoop doet want er zijn grote prijsverschillen.

costnix
door costnix - Jun 3, 2017 om 21:12
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb met "fruit" oordopjes in een leeg haspeltje van isolatieband opgerold. Nooit meer draden in de war en nog veel goedkoper, want gratis :-)

an
door antennehenkie - Jun 5, 2017 om 11:52
7 Antwoorden / 1 Vragen

Het is inderdaad zeer handig in het gebruik omdat je geen kabeltje(s) meer hebt. Deze werkt gewoon draadloos nadat je deze met je phone hebt gekoppeld. verder is deze op meerdere apparaten te gebruiken bijvoorbeeld met je televisie of andere media spelers waarmee je een bleutooth verbinding tot stand kunt brengen. Met een punt dient men wel rekening te houden een bleutooth verbinding vergt enorm veel energie van je accu's. Het geluid van je phone kun je in instellingen uit schakelen dit gaat niet automatisch. Zie hiervoor je handleiding van je phone. Wifi gebruik vergt zeer weinig energie, je dient wel alle apps af te sluiten zodat er geen internet verbindingen meer zijn laat je deze apps open dan heb je kans dat je accu van je phone op zeer korte tijd leeg is. Overigens site's zoals Facebook en you-tube vragen enorm veel energie van je accu's daarom sluit deze site's en apps altijd goed af na ieder gebruik.

tot15karakters
door tot15karakters - Jun 5, 2017 om 13:18
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Het enige nadeel is energie verbruik.

Zowel de telefoon die nu Bleu zender word als de ontvanger gebruiken nu stroom.

Verder wel de code aanpassen,  ik ging namelijk ooit wel eens  mee kreunen met gesprek tussen 2 onbekende geliefde waarvan ook een van deze 2 een bleu had ingeschakeld met  standaard code.

Naast stiekem meeluisteren is ook mee kletsen en dus geluiden mogelijk.
Gebruik daarom een code, niet je pincode want als dat gekraakt word.....
Bovendien kun je zo ook met meerdere personen naar de muziek luisteren mits je binnen bereik zit.

audb
door audb Jun 5, 2017 om 15:02
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb een bluetooth koptelefoon van Maxxter (Action) en die werkt dus zonder code omdat het onmogelijk is om die in te geven.

Wel heb ik bluetooth 4.0 waardoor de verbinding alleen met me koptelefoon gekoppeld kan worden en niet met een ander apparaat.

Met BT 4.1 is het zo dat de stroom verbruik sterk verminderd is geworden.

Sp
door Spota - Jun 5, 2017 om 22:21
2 Antwoorden / Vragen

Die redenering gaat niet altijd op dat een bekabelde hoofdtelefoon  beter klinkt  dan een draadloze het ligt ook aan het merk en kwaliteit van de hoofdtelefoon.

gandhie
door gandhie - Jun 7, 2017 om 14:08
4 Antwoorden / 5 Vragen

Ja, zeker deze schakel vanzelf uit en wat betref het geluidskwaliteit, dan zit het in de prijs klasse. Heb zelf voor twee tientje met Bluetooth 4.0 Wireless Sport Headphones Waterproof en het kwaliteit is top.