Wi
door Wijkaatje 23 apr. 2019 om 12:12
Computers & telefonie

KPN

Onlangs kreeg ik van KPN een mededeling dat mijn abbonement per 1 juni 2019 wordt verhoogd. Dit ivm dat KPN, klanten een betere dienst wil bewijzen en aanleggen van glasvezelkabel. 

Ik zit in een gebied waar geen glasvezelkabel ligt, KPN is ook niet van plan om dit te gaan aanleggen. Ik krijg een korting van 5 euro per maand omdat mijn internetsnelheid op 2mb zit en niet hoger kan. KPN wacht op een andere provider, die deze kabel hier gaat aanleggen. Dat gaat nooit gebeuren.
Nu moet ik 1,50 per maand meer gaan betalen voor de diensten van KPN.  Ik weet het is niet veel, maar gaat om principe. 

Ik heb een live Chat gehad met een medewerker, kreeg ik te horen, dat ik vrij ben om mijn abbonement op te zeggen en de kans hiervoor krijg  tot 1 juni de en dat hij mij wel wilde doorverbinden met de afdeling opzegging en KPN geeft geen voordelen meer aan leden alleen nog eenmalig aan nieuwe leden. Ik ben al meer dan 20 jaar bij KPN en dan gaat KPN zo met hun klanten om. Ik vind het ronduit schandalig en er zijn hier heel weinig providers waar ik gebruik van kan maken, dus ik ben afhankelijk  van KPN, maar vooral de manier er met de klanten wordt om gegaan is ronduit schandalig. 

Waar het dus op neer komt is als het je niet aanstaat, dan ga je maar weg en toen ik dit aangaf zei de medewerker, KPN zal het wel jammer vinden.

Dat moet ik geloven???? Helaas is KPN niet meer klantvriendelijk als vroeger en is het heel erg zakelijk geworden. 
Mag KPN je dit in rekening  brengen, terwijl ze dit  niet waar kunnen maken bij iedereen?

661 12 Rapporteer
door tijger1 - 23 apr. 2019 om 12:20
38127 Antwoorden / 21 Vragen
0

Ja, dat mag. En ja, u mag weg. Het is niet anders.

door marita5 - 23 apr. 2019 om 12:26
7442 Antwoorden / 11 Vragen
0
door costnix 23 apr. 2019 om 13:18
2797 Antwoorden / 1 Vragen

De verwizinging naar het kpnforum werkt niet. De laatste geeft “Pagina niet gevonden.”

door marita5 23 apr. 2019 om 13:25
7442 Antwoorden / 11 Vragen

Dank u wel ,  u was op tijd ik kon nog aanpassen in 2 min betreft de laatste link . Dat de eerste link ook niet werkte had ik niet gezien , om deze aan te passen was ik te laat .

door simon55 - 23 apr. 2019 om 12:32
1425 Antwoorden / 4 Vragen
0

Iedere provider verhoogt jaarlijks de tarieven

door panter22 - 23 apr. 2019 om 13:27
2577 Antwoorden / Vragen
0

Stap over naar Ziggo, dan heb je sneller internet. Andere providers gaan dezelfde telefoonlijn als KPN, daar heb je niets aan.
Gemeentes willen ook nog wel eens een bijdrage leveren aan de aanleg van glasvezel. Benader eens een politieke partij. wellicht levert dat wat op.

ne
door neodutchio - 23 apr. 2019 om 13:34
2667 Antwoorden / 11 Vragen
1

Elke provider verhoogd elk jaar zijn abonnementen. Het is niet zo dat een paar klanten de kosten betalen, iedere klant betaald voor het geheel.

door marita5 - 23 apr. 2019 om 13:44
7442 Antwoorden / 11 Vragen
0
door aurora1 - 23 apr. 2019 om 15:43
13487 Antwoorden / 6 Vragen
0

Dan gaat u daar toch weg? (?????).Er is toch niemand die u verplicht bij de KPN te blijven? (?????). En zeker niet voor 20 jaar.

door Geboren Amsterdammer - 23 apr. 2019 om 18:18
181 Antwoorden / 15 Vragen
1

Hallo Wijkaatje,

Ik erger mij hier ook aan!

Mijn idee,is dat internet zo belangrijk is geworden, dat het een overheidstaak taak is om dit even voorzien aan de burgers.

Wij kunnen de macht van de providers doorbreken door geen abonnement meer te nemen en zo min mogelijk te internetten. 
Als je dicht bij een gratis  wifi "hotspot" woont,kun je dit doen.

Ook wil ik terug naar de ouderwetse "zendbak" voor gratis communicatie.

ne
door neodutchio 23 apr. 2019 om 18:39
2667 Antwoorden / 11 Vragen

U moet in een dictatuur gaan wonen, dan wordt alles voor u geregeld. 
En internetten via een hotspot is natuurlijk niet veilig.

door Geboren Amsterdammer 23 apr. 2019 om 19:19
181 Antwoorden / 15 Vragen

Goeieavond Neodutchio, 

Een dictatuur gaat me te ver: een meer sociale regering zou beter zijn.

Deze jaarlijkse verhoging van je internetabonnement is typsch zo'n "uitwas"  van de marktwerking.....

Laat je niet gek maken : wij zitten nog steeds volop in de eerste economische crisis!

door tijger1 23 apr. 2019 om 19:52
38127 Antwoorden / 21 Vragen

Nog meer overheid. Moeten ze uw neus ook nog komen snuiten?

door costnix 23 apr. 2019 om 23:12
2797 Antwoorden / 1 Vragen

Het is de tweede. Toch beter de geschiedenis bestuderen:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Beurskrach_van_1929

door Geboren Amsterdammer 24 apr. 2019 om 00:49
181 Antwoorden / 15 Vragen

Je hebt gelijk Costnix.

Ik heb niet goed opgelet om "eerste" weg te halen....

door panter22 24 apr. 2019 om 08:36
2577 Antwoorden / Vragen

@geboren amsterdammer, 
Voeg de daad bij het woord. Zeg je abonnement op.

door Geboren Amsterdammer 24 apr. 2019 om 11:41
181 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Panter,

Het abonnement is van mijn partner......

De gemeente zou gratis wifi moeten verstrekken,betaald via de belastingen. 
Dus kostendekkend, zonder winstoogmerk.

door aurora1 - 23 apr. 2019 om 20:18
13487 Antwoorden / 6 Vragen
0

Wat waren de reacties bij Radar?

door gerard van tol - 23 apr. 2019 om 20:26
24 Antwoorden / Vragen
0

Dit is nu precies de reden dat ik z0'n 30 jaar geleden van de KPN ben afgestapt. Hoge kosten en nul service. Ik zie vaak klachtn over Zigoo en voorloper UPC, maar ik heb dus nu al 30 jaar, inclusief een verhuizing, weinig problemen.

door panter22 - 24 apr. 2019 om 08:44
2577 Antwoorden / Vragen
0

KPN legt geen glasvezel aan, dat doet Reggefieber.
https://www.kpn.com/faq/19186

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

aw
awm - 20 mei 2019 om 16:50
Elektronica & tv

Nieuwe digitenne werkt slecht

Sinds kort heb ik een nieuwe ontvanger gekregen van KPN maar er is steeds storing. Ik zit in Baarn met een antenne op het dak. Met mijn oude Samsung twintuner nooit problemen maar nu met de nieuwe Rebox is het waardeloos. Tor 9 juli kan ik nog mijn oude gebruiken maar dan wordt het signaal omgezet naar HD en moet ik dat nieuwe doosje gebruiken. Iemand een suggestie? Lees meer

Ko
Kokosnoot - 23 mei 2019 om 15:54
Vrije tijd & tuin

Woningbouw verwijderd spullen uit achtertuin.

Goedendag,
Bij mijn huurhuis kan gebruikt worden gemaakt van een gezamenlijke achtertuin. 
Vandaag kwam ik erachter dat er een tafel en een bbq weg waren van ons.
Aan een buurman gevraagd die het meest in de tuin zit of hij iets wist en hij zei dat de woningbouw een aantal dagen geleden hebben “opgeruimd”.
Ik heb de woningbouw gebeld en die bevestigde inderdaad dat ze spul ... Lees meer

gu
gulpilil - 23 mei 2019 om 15:57
Vrije tijd & tuin

Aanslag vogelpoep kooi.

Ik heb een donkerbruine metalen kooi. Bij het schoonmaken van de kooi met heet water met allesreiniger ziet het er op het eerste gezicht schoon uit. Totdat de kooi helemaal droog is, dan verschijnen doffe witte plekken op de plaatsen waar de vogelpoep gezeten heeft. Ik heb met alles geprobeerd. Allesreiniger, schoonmaakazijn, kalkreiniger, maar het gaat niet weg. Is er iremand die mij kan helpen? Lees meer