Wi
door Wijkaatje Apr 23, 2019 om 12:12
Computers & telefonie

KPN

Onlangs kreeg ik van KPN een mededeling dat mijn abbonement per 1 juni 2019 wordt verhoogd. Dit ivm dat KPN, klanten een betere dienst wil bewijzen en aanleggen van glasvezelkabel.

Ik zit in een gebied waar geen glasvezelkabel ligt, KPN is ook niet van plan om dit te gaan aanleggen. Ik krijg een korting van 5 euro per maand omdat mijn internetsnelheid op 2mb zit en niet hoger kan. KPN wacht op een andere provider, die deze kabel hier gaat aanleggen. Dat gaat nooit gebeuren.
Nu moet ik 1,50 per maand meer gaan betalen voor de diensten van KPN.  Ik weet het is niet veel, maar gaat om principe.

Ik heb een live Chat gehad met een medewerker, kreeg ik te horen, dat ik vrij ben om mijn abbonement op te zeggen en de kans hiervoor krijg  tot 1 juni de en dat hij mij wel wilde doorverbinden met de afdeling opzegging en KPN geeft geen voordelen meer aan leden alleen nog eenmalig aan nieuwe leden. Ik ben al meer dan 20 jaar bij KPN en dan gaat KPN zo met hun klanten om. Ik vind het ronduit schandalig en er zijn hier heel weinig providers waar ik gebruik van kan maken, dus ik ben afhankelijk  van KPN, maar vooral de manier er met de klanten wordt om gegaan is ronduit schandalig.

Waar het dus op neer komt is als het je niet aanstaat, dan ga je maar weg en toen ik dit aangaf zei de medewerker, KPN zal het wel jammer vinden.

Dat moet ik geloven???? Helaas is KPN niet meer klantvriendelijk als vroeger en is het heel erg zakelijk geworden.
Mag KPN je dit in rekening  brengen, terwijl ze dit  niet waar kunnen maken bij iedereen?

2901 12 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Apr 23, 2019 om 12:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, dat mag. En ja, u mag weg. Het is niet anders.

marita5
door marita5 - Apr 23, 2019 om 12:26
11495 Antwoorden / 15 Vragen
costnix
door costnix Apr 23, 2019 om 13:18
2874 Antwoorden / 1 Vragen

De verwizinging naar het kpnforum werkt niet. De laatste geeft “Pagina niet gevonden.”

marita5
door marita5 Apr 23, 2019 om 13:25
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Dank u wel ,  u was op tijd ik kon nog aanpassen in 2 min betreft de laatste link . Dat de eerste link ook niet werkte had ik niet gezien , om deze aan te passen was ik te laat .

simon55
door simon55 - Apr 23, 2019 om 12:32
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Iedere provider verhoogt jaarlijks de tarieven

panter22
door panter22 - Apr 23, 2019 om 13:27
6599 Antwoorden / Vragen

Stap over naar Ziggo, dan heb je sneller internet. Andere providers gaan dezelfde telefoonlijn als KPN, daar heb je niets aan.
Gemeentes willen ook nog wel eens een bijdrage leveren aan de aanleg van glasvezel. Benader eens een politieke partij. wellicht levert dat wat op.

ne
door neodutchio - Apr 23, 2019 om 13:34
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Elke provider verhoogd elk jaar zijn abonnementen. Het is niet zo dat een paar klanten de kosten betalen, iedere klant betaald voor het geheel.

marita5
door marita5 - Apr 23, 2019 om 13:44
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@wijkaatje ,

De eerste link bij mijn reactie werkt niet , zie hier .

https://forum.kpn.com/internet-9/wijzigingen-kpn-zenderaanbod-en-prijzen-2019-470490

aurora1
door aurora1 - Apr 23, 2019 om 15:43
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dan gaat u daar toch weg? (?????).Er is toch niemand die u verplicht bij de KPN te blijven? (?????). En zeker niet voor 20 jaar.

costnix
door costnix - Apr 23, 2019 om 15:46
2874 Antwoorden / 1 Vragen
Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Apr 23, 2019 om 18:18
1749 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Wijkaatje,

Ik erger mij hier ook aan!

Mijn idee,is dat internet zo belangrijk is geworden, dat het een overheidstaak taak is om dit even voorzien aan de burgers.

Wij kunnen de macht van de providers doorbreken door geen abonnement meer te nemen en zo min mogelijk te internetten.
Als je dicht bij een gratis  wifi "hotspot" woont,kun je dit doen.

Ook wil ik terug naar de ouderwetse "zendbak" voor gratis communicatie.

ne
door neodutchio Apr 23, 2019 om 18:39
5129 Antwoorden / 12 Vragen

U moet in een dictatuur gaan wonen, dan wordt alles voor u geregeld.
En internetten via een hotspot is natuurlijk niet veilig.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Apr 23, 2019 om 19:19
1749 Antwoorden / 31 Vragen

Goeieavond Neodutchio,

Een dictatuur gaat me te ver: een meer sociale regering zou beter zijn.

Deze jaarlijkse verhoging van je internetabonnement is typsch zo'n "uitwas"  van de marktwerking.....

Laat je niet gek maken : wij zitten nog steeds volop in de eerste economische crisis!

tijger1
door tijger1 Apr 23, 2019 om 19:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nog meer overheid. Moeten ze uw neus ook nog komen snuiten?

costnix
door costnix Apr 23, 2019 om 23:12
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Het is de tweede. Toch beter de geschiedenis bestuderen:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Beurskrach_van_1929

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Apr 24, 2019 om 00:49
1749 Antwoorden / 31 Vragen

Je hebt gelijk Costnix.

Ik heb niet goed opgelet om "eerste" weg te halen....

panter22
door panter22 Apr 24, 2019 om 08:36
6599 Antwoorden / Vragen

@geboren amsterdammer,
Voeg de daad bij het woord. Zeg je abonnement op.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Apr 24, 2019 om 11:41
1749 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Panter,

Het abonnement is van mijn partner......

De gemeente zou gratis wifi moeten verstrekken,betaald via de belastingen.
Dus kostendekkend, zonder winstoogmerk.

aurora1
door aurora1 - Apr 23, 2019 om 20:18
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat waren de reacties bij Radar?

gerard van tol
door gerard van tol - Apr 23, 2019 om 20:26
26 Antwoorden / Vragen

Dit is nu precies de reden dat ik z0'n 30 jaar geleden van de KPN ben afgestapt. Hoge kosten en nul service. Ik zie vaak klachtn over Zigoo en voorloper UPC, maar ik heb dus nu al 30 jaar, inclusief een verhuizing, weinig problemen.

panter22
door panter22 - Apr 24, 2019 om 08:44
6599 Antwoorden / Vragen

KPN legt geen glasvezel aan, dat doet Reggefieber.
https://www.kpn.com/faq/19186