ru
door rudiex Apr 7, 2019 om 14:09
Computers & telefonie

KPN

KPN verhoogd per 1 juni 2019 hun tarieven. Voor internet en oude abonementen verhogen ze dit met 4 euro, dit in mijn geval. Hun huidige bestaande abonmenten met maar 1.5 euro. Ik ben al meer dan 10 jaar bij KPN, maar het voelt oneerlijk gezien KPN vorig jaar ook al mijn abonemtent met 3.5 euro hebben verhoogd. Het is steeds met +10 procent per jaar erbij. Wat kan ik hier tegen doen, gezien er geen sprake is van reele inflatie correctie?

Groet,
Rudie

7538 21 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

simon55
door simon55 - Apr 7, 2019 om 14:15
1556 Antwoorden / 5 Vragen
1

Elke provider verhoogt jaarlijks de prijzen. Da s logisch. U kunt ook eens googelen , en kijken welke Pipo misschien goejekoper is. Niet geschoten is altijd mis. Citaat van Holleeder.

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 7, 2019 om 14:16
7179 Antwoorden / 3 Vragen
2

U zou vóór 1juni op kunnen zeggen en overstappen naar een andere provider.

Topantwoord

ma
door malty - Apr 7, 2019 om 14:17
1112 Antwoorden / 1 Vragen
13

Wat betaalt u nu voor dat oude abonnement en is dat abonnement vergelijkbaar met de huidige abonnementen?
Misschien maken ze voor de oude abonnementen een inhaalslag om het gelijk te trekken met de huidige abonnementen.

ru
door rudiex - Apr 7, 2019 om 14:51
1 Antwoorden / 7 Vragen
1

Ik was een van de eerste bij KPN die hun internetplusbellen abonement afnam, denk 15 jaar geleden. Ik mocht op een bepaald moment de telefoon stoppen wat het abonnement 5 euro goedkoper maakte. Het is niet gecommuniseert door KPN dat het om een inhaal slag zou gaan. Je zou het vermoeden. Bij navraag herkenen ze de verschillen ook dat mijn verhoging hoger is dan regulier en vervolgens komen ze met een tegenstrijdig kortingsvoorstel van 3 maanden en contract van een jaar, waarna ik dan het volledig bedrag betaald (41.50 euro). 
Ik overweeg over te stappen met name omdat ik het niet eerlijk vind.

ma
door malty Apr 7, 2019 om 14:56
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Ik weet niet wat dat abonnement van u precies inhoudt kwa zenders en internetsnelheid maar 41,50 is niet veel, ik betaal voor zo’n huidig abonnement bij kpn 61,50. ik weet niet of u ergens voor 41,50 terecht kunt.

panter22
door panter22 Apr 7, 2019 om 15:45
6599 Antwoorden / Vragen

Wat moet je dan betalen na die korting van 3 maanden? Is dat hetzelfde dan wat  je nu betaalt?
Is de internetsnelheid gelijk?

diumenge
door diumenge Apr 7, 2019 om 18:56
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Gewoon overstappen dan. Betaal je wel meer uiteindelijk, maar wel met een goed gevoel...

Gr
door Grunn1 - Apr 7, 2019 om 16:21
1427 Antwoorden / 18 Vragen
2

Zeg uw abonnement op en neem een andere. Maar het gras is niet groener bij de buren of in dit geval Mischien wel.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 7, 2019 om 19:15
16827 Antwoorden / 202 Vragen
0

Al degenen die reageerden met 'het mag' of soortgelijk gaven een top antwoord! Ook  m.b.t het overstap advies.
Maar ja, u bent kennelijk tevreden met een antwoord dat u bevalt.

me
door mein33 - Apr 8, 2019 om 10:41
5658 Antwoorden / 28 Vragen
1

@rudiex,

Niets kunt u er aan doen !
Behoudens dan overstappen naar een andere provider, maar of u daar wijzer van wordt is dan nog maar de vraag, maar mogelijk wel het puzzelen waard. :-))
Uw, wat oudere, abonnement wordt nu door KPN gelijk getrokken met de nieuwere (huidige) abonnementen, zodat iedere abonnee nu zo'n beetje hetzelfde betaald voor hetzelfde product dat wordt afgenomen.

Kpn glas !, ik weet nog steeds niet of ik er wel zo blij mee ben, maar weet ook niet echt een alterntief te bedenken, zeker niet omdat er veel KPN dochters onder de aanbieders zitten (het lijken wel zorgaanbieders).

koekeloer
door koekeloer - Apr 8, 2019 om 12:27
562 Antwoorden / 18 Vragen
0

niets, alleen overstappen

maffy1948
door maffy1948 - Apr 8, 2019 om 12:46
45 Antwoorden / 0 Vragen
0

Waarom blijf je bij KPN, niet omdat ze zo goed zijn wel om hun zakken te vullen en providers zat waar je uit kan kiezen. Maar wat wil je alles van een firma of gedeeld of de goedkoopste. Als je dat eerst beslist dan kan je overstappen. Maar niet klagen en niets doen.

Engelse drop
door Engelse drop - Apr 8, 2019 om 12:53
63 Antwoorden / 5 Vragen
1

Effe bellen op boze toon waarom ze nu weer gaan verhogen. Wacht reactie af en zeg dan dat je gaat uitkijken naar een ander. Wie weet doen ze een aardig aanbod.  Heb ik met mijn zorgpolis ook gedaan.

maffy1948
door maffy1948 - Apr 8, 2019 om 12:57
45 Antwoorden / 0 Vragen
0

Waarom blijf je bij KPN, niet omdat ze zo goed zijn wel om hun zakken te vullen en providers zat waar je uit kan kiezen. Maar wat wil je alles van een firma of gedeeld of de goedkoopste. Als je dat eerst beslist dan kan je overstappen. Maar niet klagen en niets doen

Topantwoord

ja
door januitgroningen - Apr 8, 2019 om 13:17
53 Antwoorden / 2 Vragen
13

En zorg altijd voor een onafhankelijk e-mail adres. Zodat je niet afhankelijk blijft van welk internetprovider dan ook en elk moment kan overstappen.

st
door stpiersma - Apr 8, 2019 om 13:32
3 Antwoorden / Vragen
0

Opzeggen

costnix
door costnix Apr 8, 2019 om 13:54
2874 Antwoorden / 1 Vragen

U bedoelt overstappen :-)

pk49
door pk49 - Apr 8, 2019 om 14:03
243 Antwoorden / 2 Vragen
0

ik wissel elk jaar, dan profiteer je van de half jaarlijkse korting waarmee elke provider nieuwe klantjes denkt te trekken. En even op google kijken wie de goedkoopste van dit moment is. Wel goed in de gaten houden wanner je je oude provider mag opzeggen 
 (1 of 2 jaren abo ) en  hoelang je vantevoren je nieuwe provider moet aan vragen( meestal 1 1/5 maand) De meeste hebben een opzegservice,.dus een eitje om te wisselen !

1paul
door 1paul - Apr 8, 2019 om 14:37
3132 Antwoorden / 0 Vragen
0

Bellen met KPN, overstappen naar een ander,

Ja
door Jaonneke - Apr 8, 2019 om 14:50
4 Antwoorden / 2 Vragen
0

Informeer eens elders.

mo
door mof - Apr 8, 2019 om 22:16
3619 Antwoorden / 3 Vragen
0

Overstappen naar een andere aanbieder, via bijv breedbandwinkel

Topantwoord

Yuneec
door Yuneec - Apr 9, 2019 om 12:38
13 Antwoorden / Vragen
10

Het probleem van KPN is, dat zij hun klanten zaken in de maag splitsen waar zij helemaal niet op zitten te wachten. Je hebt er niets aan maar moet er wel voor betalen. Zo is zo'n 30% van de zenders (Alle SD zenders) bijn hen verdwenen, maar moest je hetzelfde blijven betalen.

 

Buiten een andere aanbieder zoeken kun je weinig doen. KPN heeft al jaren 'een bord voor de kop' wat dat betreft.
Een medewerker in een KPN winkel heeft mij ooit verteld dat ook de medewerkers niet snappen waarom KPN zo met hun klanten om gaat. Ook vragen zij zich af waarom de internet dienstverlening van KPN zoveel slechter is dan die van hun eigen dochterbedrijven (met name XS4ALL, dat nu bij KPN gevoed wordt).

KPN heeft de Internetwereld nooit goed begrepen, dat was al duidelijk bij de oprichting van 'Het Net', waarbij KPN een netwerk wilde neerleggen waarmee je alleen in Nederland op het Internet kon, slechts heel beperkt daarbuiten. Dat bedrijfsmodel was binnen een paar maanden al om zeep ( xD ), helemaal toen een bedrijf in Almere de naam 'hetnet.net' registreerde en dezelfde diensten als KPN ging aanbieden, maar 90% goedkoper.

 

Ik denk dat ik het wel weet waarom de prijzen zo omhoog gaan: 5G komt er aan dus er is geld nodig voor dat netwerk. Als dat draait gaat, dan gaat KPN in de verkoop en een hoge omzet levert een hogere verkoopprijs op.

KPN is niet veel meer en dat hebben zij aan hun eigen beleid te danken.

Topantwoord

bi
door bilbo - Apr 9, 2019 om 12:43
3 Antwoorden / 0 Vragen
10

Bij Ziggo vond ik ook dat het abonnement  versneld verhoogde. Binnen een paar jaar ging ik van €45,- naar €55,-pm.
Ik ben gaan opzoeken wat je als alleenstaande nodig had om leuk te kunnen internetten. Dat bleek maar 20 mb te wezen ipv de 50mb die ik had. Ik vond op Pricewise een goedkoop abonnement met 25 mb, ook weer bij Ziggo van €39,- pm., dat kwam me goed uit omdat ik televisie kan kijken via Ziggo go en met mijn analoge dvd-recorder programma's kan opnemen via de mediabox. (Omdat ziggo analoog afschaft)
Ik kan alles doen, internetten, met meerdere personen op de smartphone, en Netflix bekijken terwijl ik een televisieprogramma opneem tegelijk. Ik heb nooit problemen gehad.

ro
door ron503 - Apr 9, 2019 om 14:14
1229 Antwoorden / 0 Vragen
0

De meeste providers passen jaarlijks de tarieven aan en dat mogen ze volgens de voorwaarden ook doen. De prijsverhoging is niet voor alle abonnementen het zelfde want hoe meer pakketten je afneemt des te hoger de prijsstijging. Kpn voert wel in mei wel een snelheidsverhoging door maar dan enkel voor het duurste pakket. In de huidige pakketten zie ik enkel dat digitenne met 1,50 euro stijgt en de rest met 1 euro. Ik heb Kpn al in 2003 vaarwel gezegd en als ik nu zie dat het duurste pakket 72 euro gaat kosten dan zou ik direct een andere provider gaan zoeken. Let er wel op dat je ook alle diensten van Kpn opzegt want in sommige abonnementen is ook nog het belbasis abonnement van toepassing en dient separaat opgezegd te worden.

panter22
door panter22 Apr 9, 2019 om 14:28
6599 Antwoorden / Vragen

Die €72 is het 4 k pakket glasvezel, het duurste pakket.
De pakketten bij andere providers zijn bijna even duur. Dat ontloopt elkaar niet zoveel.


ro
door ron503 Apr 9, 2019 om 15:19
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb de tekst aangepast maar Kpn is en blijft één van de duurste providers.

aurora1
door aurora1 - Apr 9, 2019 om 19:23
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

Hoe lang u ergens klant bent telt niet. 
Wat u kunt doen?
Zonder kosten opzeggen en een andere provider kiezen?

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

na
nanada - Apr 18, 2024 om 12:32
Winkels & webshops

Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?

Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.

Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.

Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n ... Lees meer

he
henniev - Apr 16, 2024 om 14:49
Computers & telefonie
Abonnement Red Together Vodafone

Abonnement Red Together Vodafone

Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en ... Lees meer

ji
jimace - Apr 18, 2024 om 19:59
Geldzaken & recht
Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer