cf
door cfranken Dec 15, 2018 om 09:53
Computers & telefonie

KPN en adapters

Ik
heb een KPN abonnement waar ik 73€ per maand voor betaal.
ik heb destijds adapters aangeschaft omdat de WiFi niet werkte
nu heeft KPN een update uitgevoerd en zijm de adapters niet meer optimaal
nu moet ik wederom nieuwe aanschaffen en deze zelf betalen drie stuks 1115€ euro in totaal
ik ben trouwe klant en krijg dus niets vergoed terwijl ze voor nieuwe klanten leuk stunten
iemand suggesties?

1692 15 Rapporteer

Thijs12
door Thijs12 - Dec 15, 2018 om 10:05
532 Antwoorden / Vragen

Drie adapters voor € 1115,00 . Zijn die van goud? Onmogelijk. Anders ga naar een andere aanbieder..

gerdamarijke
door gerdamarijke - Dec 15, 2018 om 10:05
330 Antwoorden / 15 Vragen

Mijn ervaring met KPN is dat als je ze belt en om een beter aanbod vraagt, er altijd wel iets te regelen is. Ik zeg dan dat ik er aan denk om over te stappen omdat het allemaal te duur wordt. Werkte bij mij goed, ook bij Nuon trouwens. Verwacht geen heel grote kortingen, maar elke cent is meegenomen toch?

diumenge
door diumenge - Dec 15, 2018 om 10:16
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Overstappen.

Ge
door Genee - Dec 15, 2018 om 10:19
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Is of komt er geen update voor de adapters?
Zet uw vraag eens op het forum van kpn daar zitten kpn medewerkers die u waarschijnlijk wel kunnen helpen.

https://forum.kpn.com

panter22
door panter22 - Dec 15, 2018 om 10:25
6599 Antwoorden / Vragen

Hoe oud zijn die adapters?  Mogelijk is er een oplossing. Info:
https://www.kpn.com/faq/13687

tijger1
door tijger1 - Dec 15, 2018 om 10:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U moet zich vergissen met die prijs voor de adapters.

marita5
door marita5 - Dec 15, 2018 om 10:44
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo CFranken ,

nu moet ik wederom nieuwe aanschaffen en deze zelf betalen drie stuks 1115€ euro in totaal

Moet zijn €115,-  , voor €1115,- !!! gooide ik ze het raam uit ;-))

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/437812/draadloze-verbindingsset-1200-3-adapters/?pos=1100

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/

nu heeft KPN een update uitgevoerd en zijm de adapters niet meer optimaal

Het eventueel updaten van de Verbindingsset moet jij als klant doen , wij kunnen op afstand geen update daarvoor installeren

Bron : forum.kpn.com

Cookies
door Cookies - Dec 15, 2018 om 10:53
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik heb ook een paar adapters in gebruik (Ziggo) en na iedere update van het modem, zijn mijn instellingen van de adapter gewijzigd, waardoor wifi het waardeloos doet. Die zet ik dan handmatig weer op de eerdere settings. Kan bij jou hetzelfde het geval zijn? Heb je dat al gecheckt?

me
door mein33 - Dec 15, 2018 om 11:29
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@cfranken,

Heeft u de  adapters gereset en opnieuw gesynchroniseerd zoals dit in de handleiding is beschreven ?

jo
door jorisw - Dec 15, 2018 om 11:30
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[off topic] Gewoon stoppen met die "adapters" (waarschijnlijk bedoel je repeaters) en koop gewoon goede WIFI access points. Voor hetzelfde geld als een paar repeaters heb je iets wat altijd werkt.

gerbera
door gerbera - Dec 15, 2018 om 12:28
7358 Antwoorden / 14 Vragen

edit, link was reeds geplaatst door @panter22

Gr
door Grunn1 - Dec 15, 2018 om 13:01
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ik heb een modem van Ziggo en daarna een router met WiFi. Goede verbinding in het hele huis en ook buiten. Geen last van updates of wat dan ook en aardig wat goedkoper. Maak ook geen gebruik van het WiFi signaal van Ziggo uit het modem maar van de router met eigen WiFi. Doordat beide kastjes dichtbij de tv en rand apparatuur staat zijn dezen dan ook bekabelt verbonden met de router en dus een veel stabielere verbinding. Geen geklooi met allerlei adapters.

Cookies
door Cookies Dec 15, 2018 om 13:44
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik had de Asus RT-AC68U router, maar toch echt geen goede ontvangst in alle kamers. En ja, hij stond goed ingesteld. Dus dat ding maar doorverkocht. Met die Ziggo boosters prima ontvangst. Ach, 1x in de zoveel tijd even de settings corrigeren na een update vind ik geen probleem. Kwestie van een paar minuten.

aurora1
door aurora1 - Dec 15, 2018 om 13:11
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Weet u zeker dat het 1115 € is?
Wat voor adapters zijn dat dan? En waar gekocht?

Cookies
door Cookies Dec 15, 2018 om 13:45
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Staat een 1-tje teveel, zie link bij @marita.

aurora1
door aurora1 Dec 15, 2018 om 17:01
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dank. Dat scheelt een slok op een borrel. Dus het valt eigenlijk enorm mee voor als je geen zin hebt om af en toe de settings te corrigeren maar dan liever nieuw spul koopt.

tijger1
door tijger1 Dec 15, 2018 om 17:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Lol

Cookies
door Cookies Dec 15, 2018 om 18:10
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@Aurora1: "Je"? TS bedoel je. neem ik aan.  Nergens staat toch dat TS geen zin heeft om de settings aan te passen. Hij weet blijkbaar niet dat hij even wat moet 'rommelen' bij de instellingen en dan gaat hij misschien onnodig nieuw spul kopen.

aurora1
door aurora1 Dec 15, 2018 om 19:25
15645 Antwoorden / 6 Vragen

"Je" te lezen als "men" zonder te tutoyeren, zoals vaak gebruikelijk in het Nederlands.

Cookies
door Cookies Dec 15, 2018 om 19:38
13336 Antwoorden / 36 Vragen

xx

gerbera
door gerbera - Dec 15, 2018 om 15:00
7358 Antwoorden / 14 Vragen

voor € 50,- bent u klaar met slechts één WiFi versterker van KPN, en die werkt perfect. lees hier

me
door mein33 - Dec 15, 2018 om 18:56
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Ontvangers uitzeten.
Dan de adapters even helemaal ontkoppelenen en vervolgens de twee adapters samen voegen door de ene in de andere te steken en zo samen in een willekeurig stopcontact (wandcontactdoos) stoppen.
Laten zitten tot bij beide de witte lampjes gaan branden. Kan 1 lampje per adapter zijn, maar ook 3 per adapter is mogelijk.
Daarna alles weer opnieuw installeren en de ontvangers opnieuw opstarten.