bo
door boris47 May 19, 2016 om 16:23
Computers & telefonie

KPN fon

Telkens wanneer ik mijn laptop opstart ben ik mijn wifi verbinding kwijt en krijg ik een irritante KPN fon aanbod, waarbij ook vaak nog spontaan een website geopend word. Weet iemand hoe je van deze agressieve shit afkomt? Je zou zelfs gaan denken om daar ook eens aan te gaan kloppen, maar dan met honkbalknuppel.

13471 10 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - May 19, 2016 om 16:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt die naam toch simpel verwijderen uit de lijst? Niet zo overdrijven.

bo
door boris47 May 21, 2016 om 08:45
27 Antwoorden / 1 Vragen

Zo simpel was dat niet. Naar aanleiding van uw opmerking ben ik gaan zoeken. Rechter muisklik en kijken wat er gebeurd, opende juist KPN fon op mijn Mac. Hierop naar de advanced instellingen gegaan waar KPN fon wel te verwijderen was. Bezit geen experia box en niets van KPN dus begrijp nog steeds niet hoe de internetpagina "Join KPN fon" automatisch kon openen bij het opstarten van mijn laptop.

edrick3
door edrick3 - May 19, 2016 om 16:35
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Telkens wanneer ik mijn laptop opstart ben ik mijn wifi verbinding kwijt

Dan moet je eens kijken wat daar de oorzaak van zou kunnen zijn.

Zit je bij KPN?
Heb je een Experia box?

Lees eens hier ter info.

Volgens mij gebeurt er niets als je niet op die KPN fon verbinding klikt.
Dat is gewoon één van de (onbeveiligde) verbindingen in je buurt, zoals er ook wel andere vermeld zijn.

gerbera
door gerbera - May 19, 2016 om 16:44
7356 Antwoorden / 14 Vragen

Gebruik de honkbalknuppel dan maar voor u zelf. U zal deze optie zelf dmv de experiabox aangezet hebben, standaard staat deze nml uit. Staat deze ingeschakeld kunnen anderen van een klein deel van uw WiFi verbinding gebruik maken d.m.v. Hotspot

bo
door boris47 May 21, 2016 om 08:33
27 Antwoorden / 1 Vragen

Aangezien ik geen abonnement heb bij KPN, heb ik dus ook geen experiabox slimbo. KPN fon pagina opent spontaan als een agressieve popup, net als uw vrij domme reactie, blond?

hutch
door hutch - May 19, 2016 om 16:47
4515 Antwoorden / 29 Vragen

"......... maar dan met honkbalknuppel."
Laat ik er nu toevallig nog een hebben:

Ma
door Mat Matheij May 19, 2016 om 17:13
986 Antwoorden / 3 Vragen

Dat is weer even lachen.

Cookies
door Cookies May 19, 2016 om 19:50
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Die heeft je vrouw toch regelmatig nodig?

hutch
door hutch May 19, 2016 om 20:54
4515 Antwoorden / 29 Vragen

@Carola, dat zou je niet verder vertellen............. Ik ga deze gauw weer  verstoppen.

Cookies
door Cookies May 19, 2016 om 23:21
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@hutch: vrouwen en secrets, je weet toch hoe dat gaat?

ju
door jurjenb - May 19, 2016 om 20:55
1 Antwoorden / 2 Vragen

Ik zou een goed anti-spyware programma loslaten op je pc.

gerbera
door gerbera May 19, 2016 om 22:12
7356 Antwoorden / 14 Vragen

Heeft niets met spyware te maken, is simpel een instelling van het modem die ingeschakeld staat..

tijger1
door tijger1 - May 20, 2016 om 00:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik heb zelf ook KPN dus ook Fon, maar je eigen wifi is natuurlijk veel sterker. Als u Fon uitschakelt, kunt u elders daar ook geen gebruik van maken.

reflecs
door reflecs - May 21, 2016 om 10:10
1859 Antwoorden / 4 Vragen

boris47 schrijft in een reactie:

bo
door boris47 21 mei 2016 om 08:45
6 Antwoorden / 1 Vragen

Zo simpel was dat niet. Naar aanleiding van uw opmerking ben ik gaan zoeken. Rechter muisklik en kijken wat er gebeurd, opende juist KPN fon op mijn Mac. Hierop naar de advanced instellingen gegaan waar KPN fon wel te verwijderen was. Bezit geen experia box en niets van KPN dus begrijp nog steeds niet hoe de internetpagina "Join KPN fon" automatisch kon openen bij het opstarten van mijn laptop.

reflecs
door reflecs - May 21, 2016 om 10:31
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Misschien helpt dit:

...De manier is namelijk om in Systeemvoorkeuren > Netwerk >Wi-Fi > Geavanceerd > netwerk aanklikken en op de [-]-knop klikken.

Gooi hem er eens uit, en zet dan de volgende optie aan:beheerderswachtwoord vereist om ander netwerk te kiezen...
http://www.onemorething.nl/community/topic/kpn-fon-irritant/

Of

You may be trying to connect to a Wi-Fi network with a "captive portal." In the Network pane of System Preferences, uncheck the box   marked

Ask to join new networks if it's checked. Otherwise, delete the network from the preferred list.
https://discussions.apple.com/thread/7115567?start=0&tstart=0

gerbera
door gerbera - May 21, 2016 om 16:39
7356 Antwoorden / 14 Vragen

@BORIS47, Natuurlijk makkelijk om op deze wijze op mijn antwoordt te reageren. Er staat nergens in uw Topic of u wel of geen abo heeft bij KPN en ik ben geen helderziende. Heb inmiddels wel de oorzaak gevonden maar met zo'n reactie van u heb ik zoiets van zoek het ff lekker zelf uit. Veel suc6