ka
door kardox Jul 6, 2012 om 21:37
Computers & telefonie

KPN internet snelheid is veel lager dan wat zij beloven

Sinds paar maanden ben ik van Ziggo overgestapt naar KPN STANDAARD. ( had ik nooit moeten doen ).

Ik ben zeer ontvreden over stabiliteit en snelheid van KPN.

In het begin had ik alleen maar problemen met WIFI. Dat heb ik op mijn eigen kosten opgelost door aanschaf van een nieuwe Router.

KPN STANDAARD geeft aan TOT 40Mb/s, dit is dus een puur 5 MB. Echter Ik kan dit snelheid nooit halen. Overal als ik mijn snelheid meet kom ik niet hoger dan 12000 Kbps. Dat is dus 1,5MB. Ik betaal dus voor een snelheid die ik nooit krijg.

Ik heb KPN gebeld, en meneer zegt dat in de contract staat dat je minimaal 8Mb/s tot 40Mb/s moet kunnen behalen. Ik haal dus de minimale snelheid van 12Mb/s of tewel 1,5MB.

Meer kan hij niet van maken en ik zit er aan vast omdat ik 1 jaar contract heb.

De Instap pakket is tot 8Mb/s, en dat is dus 1MB. Het verschil met wat ik nu heb is 0.5MB En hij is 10 euro goedkoper.

Toen ik bij Ziggo als klant was, dan haalde ik ook echt 4MB of hoger plus de stabiliteit was veel beter plus gratis klantenservice.

Dit is toch gek voor woorden, KPN levert mij een snelheid van minimale en ik betaal voor maximale!!!

17035 38 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 6, 2012 om 22:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe meet jij je snelheid?

KPN STANDAARD geeft aan TOT 40Mb/s, dit is dus een puur 5 MB

Hoe kom je tot die conclusie?

ve
door verwijderd - Jul 6, 2012 om 22:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Eén Byte is 8 bit, delen door 8 dus...

ve
door verwijderd - Jul 6, 2012 om 22:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je een linkje naar de voorwaarde waarin staat dat je minimaal 8 Mb moet halen? Ik lees het nergens terug namelijk.

Je overstap snap ik niet echt, je bent ook nog eens meer per maand gaan betalen..

Overigens vind ik het wel dat er spraken is van misleiding 40 min of meer beloven en maar 12 halen.

ve
door verwijderd - Jul 6, 2012 om 23:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

ADSL staat er om bekent dat het traag is als u ver van de centrale afzit.U bent van de regen in de drup gekomen.

ve
door verwijderd - Jul 7, 2012 om 00:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

diumenge schreef op vrijdag 6 jul 2012, 22:20: Eén Byte is 8 bit, delen door 8 dus...

Dank je. Dat zag ik later dus ook. Snap ik nog steeds die omrekening niet. De provider doet de opgave in Mb's. Je meet in Mb's. Wat doet het aantal MB er dan toe?

En de snelheid is TOT. Enige garantie die je hebt is dat het niet sneller zal zijn.

ve
door verwijderd - Jul 7, 2012 om 00:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

kardox schreef op vrijdag 6 jul 2012, 21:37: Sinds paar maanden ben ik van Ziggo overgestapt naar KPN STANDAARD. ( had ik nooit moeten doen ).

Ik ben zeer ontvreden over stabiliteit en snelheid van KPN.

In het begin had ik alleen maar problemen met WIFI. Dat heb ik op mijn eigen kosten opgelost door aanschaf van een nieuwe Router.

KPN STANDAARD geeft aan TOT 40Mb/s, dit is dus een puur 5 MB. Echter Ik kan dit snelheid nooit halen. Overal als ik mijn snelheid meet kom ik niet hoger dan 12000 Kbps. Dat is dus 1,5MB. Ik betaal dus voor een snelheid die ik nooit krijg.

Ik heb KPN gebeld, en meneer zegt dat in de contract staat dat je minimaal 8Mb/s tot 40Mb/s moet kunnen behalen. Ik haal dus de minimale snelheid van 12Mb/s of tewel 1,5MB.

Meer kan hij niet van maken en ik zit er aan vast omdat ik 1 jaar contract heb.

De Instap pakket is tot 8Mb/s, en dat is dus 1MB. Het verschil met wat ik nu heb is 0.5MB En hij is 10 euro goedkoper.

Toen ik bij Ziggo als klant was, dan haalde ik ook echt 4MB of hoger plus de stabiliteit was veel beter plus gratis klantenservice.

Dit is toch gek voor woorden, KPN levert mij een snelheid van minimale en ik betaal voor maximale!!!

Ik kan dit verhaal volkomen beamen, eind mei 2012 van ZIGGO op KPN Standaard - premium kon niet! - overgestapt.

Het duurde ruim 8 dagen voordat ik een e-mailaccount kon maken, daarna blokkeerde het om een tweede e-mailaccount aan te maken enkele dagen.

Daarnaast werd de einddatum van het contract 8 dagen verhoogd, naar 31 mei 2013 i.p.v. 23 mei 2013.

Sneldheid haal ik bij de gratie van 28 tot 32 Mbps: bedraad en draadloos.
Ziggo was (is) daar consequent in: draadloos 51,4 Mbps!!

Interactievetelevisieontvanger Motorola 1853: teletekst duurt lang voordat het reageert.

Volgend jaar keer ik weer terug naar mijn oude liefde Ziggo, mits de liberalisering van de providermarkt is opengegaan naar dan mogelijk CaiWay?

Laten wij tweeën maar hopen dat KPN hun voorwaarden gaan wijzigen tussentijds, opdat wij dan binnen dertgig dagen het contract kunnen ontbinden wegens onverenigbare voorwaarden van KPN.

ve
door verwijderd - Jul 7, 2012 om 01:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tja, uitzitten en terug naar Ziggo dan. Ik zou momenteel voor m'n internet echt nooit meer naar ADSL terug willen.

ve
door verwijderd - Jul 7, 2012 om 02:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

lekkerisdat schreef op vrijdag 6 jul 2012, 22:58: Heb je een linkje naar de voorwaarde waarin staat dat je minimaal 8 Mb moet halen? Ik lees het nergens terug namelijk.

Je overstap snap ik niet echt, je bent ook nog eens meer per maand gaan betalen..

Overigens vind ik het wel dat er spraken is van misleiding 40 min of meer beloven en maar 12 halen.

Dat heb ik gedaan omdat ik geen tv nodig heb, en bij ziggo moest ik perse tv daarnaast nemen ( ziggo internet werkt met tv ).

winterman schreef op vrijdag 6 jul 2012, 22:05: Hoe meet jij je snelheid?

Hoe kom je tot die conclusie?

Internet snelheid meten is niet zo moeilijk. Met kabel en via google genoeg websites te vinden....
online calculator kan tegenwoordig alles voor je berekenen. volgens mij kom jij wat Google technieken te kort.

diumenge schreef op vrijdag 6 jul 2012, 21:57: Tja, uitzitten en terug naar Ziggo dan. Ik zou momenteel voor m'n internet echt nooit meer naar ADSL terug willen.

Dat heb ik gedaan omdat ik geen tv nodig heb, en bij ziggo moest ik perse tv daarnaast nemen ( ziggo internet werkt met tv ).

winterman schreef op zaterdag 7 jul 2012, 00:15:
diumenge schreef op vrijdag 6 jul 2012, 22:20: Eén Byte is 8 bit, delen door 8 dus...

Dank je. Dat zag ik later dus ook. Snap ik nog steeds die omrekening niet. De provider doet de opgave in Mb's. Je meet in Mb's. Wat doet het aantal MB er dan toe?

En de snelheid is TOT. Enige garantie die je hebt is dat het niet sneller zal zijn.

Er is een verschil tussen Megabyte (MB) en Megabit (Mb). Dat heb ik gedaan om nog makkelijker te maken voor mensen zoals jij!
Dat de snelheid is TOT snap ik heel goed, wat ik niet snap is ik krijg minimale en ik betaal voor maximale!!!

ve
door verwijderd - Jul 7, 2012 om 10:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

kardox schreef op zaterdag 7 jul 2012, 02:18:
lekkerisdat schreef op vrijdag 6 jul 2012, 22:58: Heb je een linkje naar de voorwaarde waarin staat dat je minimaal 8 Mb moet halen? Ik lees het nergens terug namelijk.

Je overstap snap ik niet echt, je bent ook nog eens meer per maand gaan betalen..

Overigens vind ik het wel dat er spraken is van misleiding 40 min of meer beloven en maar 12 halen.

Dat heb ik gedaan omdat ik geen tv nodig heb, en bij ziggo moest ik perse tv daarnaast nemen ( ziggo internet werkt met tv ).

winterman schreef op vrijdag 6 jul 2012, 22:05: Hoe meet jij je snelheid?

Hoe kom je tot die conclusie?

Internet snelheid meten is niet zo moeilijk. Met kabel en via google genoeg websites te vinden....
online calculator kan tegenwoordig alles voor je berekenen. volgens mij kom jij wat Google technieken te kort.

diumenge schreef op vrijdag 6 jul 2012, 21:57: Tja, uitzitten en terug naar Ziggo dan. Ik zou momenteel voor m'n internet echt nooit meer naar ADSL terug willen.

Dat heb ik gedaan omdat ik geen tv nodig heb, en bij ziggo moest ik perse tv daarnaast nemen ( ziggo internet werkt met tv ).

winterman schreef op zaterdag 7 jul 2012, 00:15:
diumenge schreef op vrijdag 6 jul 2012, 22:20: Eén Byte is 8 bit, delen door 8 dus...

Dank je. Dat zag ik later dus ook. Snap ik nog steeds die omrekening niet. De provider doet de opgave in Mb's. Je meet in Mb's. Wat doet het aantal MB er dan toe?

En de snelheid is TOT. Enige garantie die je hebt is dat het niet sneller zal zijn.

Er is een verschil tussen Megabyte (MB) en Megabit (Mb). Dat heb ik gedaan om nog makkelijker te maken voor mensen zoals jij!
Dat de snelheid is TOT snap ik heel goed, wat ik niet snap is ik krijg minimale en ik betaal voor maximale!!!

Ik verwachtte eerlijk gezegd ook meer maximale snelheid, d.w.z. een verschil van 10% van de maximale snelheid tot 40 Mbps.

Bij ZIGGO had ik 50 Mbps snelheid en kreeg maximaal draadloos & bedraad 51,4 Mbps! Ping bij de speedtest is ook bij KPN bedroevend.

Nog 10 maanden te gaan of zo eerder bij onverenigbare wijziging(en) in de voorwaarden van KPN!

ve
door verwijderd - Jul 7, 2012 om 11:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

kardox schreef op zaterdag 7 jul 2012, 02:18:
Internet snelheid meten is niet zo moeilijk. Met kabel en via google genoeg websites te vinden....
online calculator kan tegenwoordig alles voor je berekenen. volgens mij kom jij wat Google technieken te kort.

Genoeg te vinden en geen twee geven hetzelfde resultaat. Mijn beloofde max haal ik alleen met de speedtest van mijn provider.

Daarnaast maak jij gewoon een denkfout. Ook het instap pakket is een TOT snelheid, of denk jij nu werkelijk dat je die 8Mb/s daar wel moeiteloos mee haalt? Waarschijnlijk 2Mb/s als je mazzel hebt, dus jouw verschil is geen 0.5 MB

Is dat makkelijk genoeg voor iemand zo als jij?

ve
door verwijderd - Jul 7, 2012 om 11:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

De afstand tot de wijkcentrale is bij ADSL helaas bepalend voor de snelheid. Om te zien welke snelheid u op uw locatie kunt verwachte kunt u hier uw postcode invoeren, waarna de afstand tot de wijkcentrale, + een grafiek met te verwachten snelheid zal verschijnen. Als de snelheid hier nou sterk verschilt met wat u werkelijk haalt, kan het ook nog zo zijn dat het probleem in uw installatie zit. Iig is dat met deze check uit te sluiten.

ve
door verwijderd - Jul 7, 2012 om 12:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

drevil schreef op zaterdag 7 jul 2012, 11:57: De afstand tot de wijkcentrale is bij ADSL helaas bepalend voor de snelheid. Om te zien welke snelheid u op uw locatie kunt verwachte kunt u hier uw postcode invoeren, waarna de afstand tot de wijkcentrale, + een grafiek met te verwachten snelheid zal verschijnen. Als de snelheid hier nou sterk verschilt met wat u werkelijk haalt, kan het ook nog zo zijn dat het probleem in uw installatie zit. Iig is dat met deze check uit te sluiten.

Leuk en aardig, doch ADSL wordt hierbij niet gehanteerd, ADSL gaat maar tot maximaal 24 Mbps en zelf heb ik 40 Mbps! De aanvoer gaat van het ISRA-punt (woonkamer) direct, zonder een splitter, naar de experiabox.

Over die twee koperen draadjes moet wel: internet, telefonie en interactievetelevisie! Afstand binnenshuis e.d.

ve
door verwijderd - Jul 7, 2012 om 12:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit gaat wel degelijk over ADSL. Speedtest.nl blijft echter realistisch en neemt 26 MB als topsnelheid. Als je naast de centrale woont, en een lijntje van de centrale naar de computer hebt kun je er 40 pakken :p

ve
door verwijderd - Jul 7, 2012 om 14:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tja niet slim om van kabel naar ADSL over te stappen en zeker niet naar KPN!
Helaas of contract uitzitten of contract afkopen als je eerder terug wilt naar Ziggo.
En waarom geen TV van Ziggo, kijk je geen TV?

ve
door verwijderd - Jul 7, 2012 om 17:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tot 40 Mb/s kun je alleen maar halen als VDSL mogelijk is en dan mag de afstand tot de centrale volgens mij ook niet langer zijn dan ongeveer 1000 meter.
Daarnaast moet je modem ook geschikt zijn voor VDSL en VDSL2.

Kun je geen VDSL krijgen in je woonplaats, dan blijf je steken bij ADSL2+ en is de afstand tot de centrale natuurlijk ook nog van belang.

ve
door verwijderd - Jul 7, 2012 om 18:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

tot 40 Mb betekend dat U nooit meer zult ontvangen.

5 Mb is er onder dus tot 40Mb mogelijk maar niet in jou huis.
Hoe ver zit je van de centrale en daar vooraf naar informeren naar de wel te halen snelheden is beter.

tot 40 mag dus wel minder zijn en hoeveel maakt helaas voor U niets uit.

ve
door verwijderd - Jul 7, 2012 om 20:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

hereistom schreef op zaterdag 7 jul 2012, 14:07: Tja niet slim om van kabel naar ADSL over te stappen en zeker niet naar KPN!
Helaas of contract uitzitten of contract afkopen als je eerder terug wilt naar Ziggo.
En waarom geen TV van Ziggo, kijk je geen TV?

Een duidelijk gevalletje van iets niet begrijpen, dan zal ik klepel maar aanreiken.

Ts heeft KPN Standaard! Naast KPN Standaard is er ook KPN Basis en KPN Premium.

KPN Standaard vertegenwoordigt 3 elementen middels een experiabox: basisinteractievetelevisie, telefonie en internet maximaal (tot) 40 Mbps.

Voor wat betreft contract uitzitten of afkopen, daar waren wij ook wel achter, alleen opperde de mogelijk nog dat KPN de voorwaarden tussentijds gaat wijzigen, 'onverenigbare voorwaarden', zodat wij binnen 30 dagen kunnen opzeggen en tussentijds kosteloos kunnen vertrekken bij KPN.

ve
door verwijderd - Jul 7, 2012 om 22:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

hereistom schreef op zaterdag 7 jul 2012, 14:07:
En waarom geen TV van Ziggo, kijk je geen TV?

Lezen blijft een probleem.

kardox schreef op zaterdag 7 jul 2012, 02:18:
Dat heb ik gedaan omdat ik geen tv nodig heb, en bij ziggo moest ik perse tv daarnaast nemen ( ziggo internet werkt met tv ).

Of niet hereisstom?

ve
door verwijderd - Jul 7, 2012 om 23:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Jullie kunnen zelf niet lezen!
Hij zegt toch echt dat ie geen TV nodig heeft, dus kijkt hij zeker geen TV!
En ik begrijp het prima hoor KPN levert allemaal troep die veel te duur is!
Bij Ziggo krijg je ook echt 50MB, iets waar KPN alleen maar van kan dromen!

ve
door verwijderd - Jul 8, 2012 om 00:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

hereistom schreef op zaterdag 7 jul 2012, 23:00:
Hij zegt toch echt dat ie geen TV nodig heeft, dus kijkt hij zeker geen TV!

Waarom vraag je dan: "En waarom geen TV van Ziggo, kijk je geen TV?", hereisstom?

ve
door verwijderd - Jul 8, 2012 om 02:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op zondag 8 jul 2012, 00:12: Waarom vraag je dan: "En waarom geen TV van Ziggo, kijk je geen TV?", hereisstom?

Je moet ook wel een zielepoot zijn om zo'n reactie te schrijven!

ve
door verwijderd - Jul 10, 2012 om 20:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ADSL+ , een upgrade naar VDSL is niet mogelijk omdat niet genoeg plek is.

Het probleem is dus de afstand naar de centrale. Dat is namelijk 3km.

Ik betaal ieder maand 35 euro terwijl ik voor 1/3 terwaarde van 13 euro internet krijg. Dat is ongepast en het is hoogste tijd dat hier iets aan gedaan gaat worden.

ve
door verwijderd - Jul 11, 2012 om 11:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

kardox schreef op dinsdag 10 jul 2012, 20:47:

Ik betaal ieder maand 35 euro terwijl ik voor 1/3 terwaarde van 13 euro internet krijg. Dat is ongepast en het is hoogste tijd dat hier iets aan gedaan gaat worden.

En wat moet daar dan aan gedaan worden? Je krijgt waar je voor netaald. Er is niets misleidends aan.

ve
door verwijderd - Jul 11, 2012 om 12:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op woensdag 11 jul 2012, 11:02:
kardox schreef op dinsdag 10 jul 2012, 20:47:

Ik betaal ieder maand 35 euro terwijl ik voor 1/3 terwaarde van 13 euro internet krijg. Dat is ongepast en het is hoogste tijd dat hier iets aan gedaan gaat worden.

En wat moet daar dan aan gedaan worden? Je krijgt waar je voor netaald. Er is niets misleidends aan.

Het enigste wat daar aan gedaan kan worden is verhuizen naar een woning zo dicht mogelijk bij de wijkcentrale.

ve
door verwijderd - Jul 24, 2012 om 23:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op woensdag 11 jul 2012, 11:02:
kardox schreef op dinsdag 10 jul 2012, 20:47:

Ik betaal ieder maand 35 euro terwijl ik voor 1/3 terwaarde van 13 euro internet krijg. Dat is ongepast en het is hoogste tijd dat hier iets aan gedaan gaat worden.

En wat moet daar dan aan gedaan worden? Je krijgt waar je voor netaald. Er is niets misleidends aan.

Dat is juist het probleem. Dat er veel onwetende mensen zijn net zoals jij en het probleem niet begrijpen. Ik zou zeggen lees opnieuw mijn vorige bericht en denk beetje goed na.

ve
door verwijderd - Jul 25, 2012 om 00:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Blijft het antwoord nog steeds: "En wat moet daar dan aan gedaan worden? Je krijgt waar je voor betaald. Er is niets misleidend aan."

ve
door verwijderd - Oct 2, 2012 om 15:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zo goed als iedere provider zet duidelijk in hun voorwaarden dat de snelheid niet gegarandeerd is. Plus dat dit van diverse factoren afhankelijk is, waaronder de afstand tot aan de centrale.

Hier teken je voor. Als je de voor niet goed leest is dat nu even 'helaas'.

Met betrekking tot de terugkerende KPN discussie:
Wij zijn sinds enige tijd overgestapt van Telfort & Canal Digitaal naar KPN en zijn uitermate tevreden!

Snelle levering, goede service, uitgebreid pakket aan hardware en 24/7 bereikbaarheid is veel waard!

ve
door verwijderd - Oct 4, 2012 om 20:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

stinow schreef op dinsdag 2 okt 2012, 15:57: Zo goed als iedere provider zet duidelijk in hun voorwaarden dat de snelheid niet gegarandeerd is. Plus dat dit van diverse factoren afhankelijk is, waaronder de afstand tot aan de centrale.

Hier teken je voor. Als je de voor niet goed leest is dat nu even 'helaas'.

Met betrekking tot de terugkerende KPN discussie:
Wij zijn sinds enige tijd overgestapt van Telfort & Canal Digitaal naar KPN en zijn uitermate tevreden!

Snelle levering, goede service, uitgebreid pakket aan hardware en 24/7 bereikbaarheid is veel waard!

Wil jij aub ergens anders reclame maken voor KPN?

ve
door verwijderd - Oct 4, 2012 om 20:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

stinow schreef op dinsdag 2 okt 2012, 15:57: Zo goed als iedere provider zet duidelijk in hun voorwaarden dat de snelheid niet gegarandeerd is. Plus dat dit van diverse factoren afhankelijk is, waaronder de afstand tot aan de centrale.

Hier teken je voor. Als je de voor niet goed leest is dat nu even 'helaas'.

Met betrekking tot de terugkerende KPN discussie:
Wij zijn sinds enige tijd overgestapt van Telfort & Canal Digitaal naar KPN en zijn uitermate tevreden!

Snelle levering, goede service, uitgebreid pakket aan hardware en 24/7 bereikbaarheid is veel waard!

Dan ben jij zeker de enige in Nederland die zo blij is met KPN ;-)

ve
door verwijderd - Oct 4, 2012 om 21:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

kardox schreef op donderdag 4 okt 2012, 20:38:
stinow schreef op dinsdag 2 okt 2012, 15:57: Zo goed als iedere provider zet duidelijk in hun voorwaarden dat de snelheid niet gegarandeerd is. Plus dat dit van diverse factoren afhankelijk is, waaronder de afstand tot aan de centrale.

Hier teken je voor. Als je de voor niet goed leest is dat nu even 'helaas'.

Met betrekking tot de terugkerende KPN discussie:
Wij zijn sinds enige tijd overgestapt van Telfort & Canal Digitaal naar KPN en zijn uitermate tevreden!

Snelle levering, goede service, uitgebreid pakket aan hardware en 24/7 bereikbaarheid is veel waard!

Wil jij aub ergens anders reclame maken voor KPN?

Hij maakt geen reclame. Hij geeft slechts aan dat hij tevreden is met KPN. Mag je hier soms alleen je mening geven als je iets te klagen hebt?

ve
door verwijderd - Oct 5, 2012 om 09:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

kardox schreef op vrijdag 6 jul 2012, 21:37:
Ik heb KPN gebeld, en meneer zegt dat in de contract staat dat je minimaal 8Mb/s tot 40Mb/s moet kunnen behalen. Ik haal dus de minimale snelheid van 12Mb/s of tewel 1,5MB.

KPN belooft 8...40Mbps en je hebt 12 Mbps. Dan klopt het toch?

PS: als het om datasnelheid gaat is omrekenen naar MB zinloos.

ve
door verwijderd - Feb 22, 2013 om 12:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

De afstand tot de wijkcentrale is bij ADSL helaas bepalend voor de snelheid...

maar ik zou dus nooit meer naar dat rare ziggo willen ik heb 1.5 jaar ziggo gehad en alleen maar problemen met dit oplichters bedrijf in middels al een half jaar weg en nog schijven ze heel kleine bedragen af 3eur dan 2 euro dan een paar cent elke maand weer nep belazerde boel is dat ook heb ik in die anderhalf jaar slecht 1 maand fatsoenlijk internet gehad heb ik het niet over de tv en telefoon wand dat deed het niet diverse monteurs geweest kwamen binne en alles had ik zo profesioneel aangesloten voor 100dere euro,s dat de monteurs perplex stonden hij zei letterlojk ''als ik dit vaker zo zou zien dan heb ik geen werk meer'' zo goed had ik alles aangesloten dike dure geode kabels van degelijke kwaliteid.enzo maar dat mocht niet baten elke week weer aan de mobiele telefoon 0900 vet betalde nummer rekeningen van 300 euro mobile en niks geen compesatie krijgen he... uitbuiters dat ziggo. de rest dus 1.4 maanden niks geen internet telefoon of tv... dan heb ik nog niet eens gehad over de recorder van ziggo wand dat is pas bezeken kraam ik heb dat kreng gekocht voor 99 euro en werken ho maar constand vast hanegen program gemist moet je betalen 99 cent per uitzending boven op de extra kosten die je in het abbonement heb. korom een apperaat dat ook nog eens complete geblokeerd is je kan er dius niks mee er zit bijvoorbeeld een usb aan sluiting op die werk niet ziggo eikels hebben dat geblokkeerd ook zit er een internet kabel aansluiting op (GEBRUIK DEZE NOOIT) zei ziggo wand dan hang je je apperaat complete op huh een internet aansluiting en als je die wil gebruiken doet het hele apperaat het niet meer lekker geregeld daar bij ziggo. ik ben nu al een half jaar bij kpn en heb internet idd niet sneller dan ziggo maar daar ga ik niet om huieln. ik heb telefoon en ik heb tv nooit storingen en 1 x heb ik het problem gehad dat ik met mijn wifi apperaten geen verbindinge kon krijgen dus ik belde HET GRATIS SERVICE NUMMER en ze hebben mij de volgende dag netjes zonder geode een nieuw modempje gestuurd ZONDER extra kosten perfect opgelost door kpn ook ter compesatie boden ze me aan 2 maanden gratis extra tv nou sorry hoor maar dat vind kei goede service dus he....ik heb btw nooit een problem met kpn gehad de kabels en aanschaf voor een profesionele aansluiting schilde 250 euro ten opzichte van ziggo shit.... zo heb ik er nog een op den duur word je pissig dat ziggo wel 100dere euro afschijf van je rekening maar je produckt niet geleverd noch fatsoenlijk werk ik bellen maar weer met de mobile.... komt voor de 580eduizendse keer een monteur ook nog heftig te laat dan afgesproken was een dag dus ook naar de kloten. bleek dat er een kopper of tussen stukje geplaats moest worden tussen de inkomende kabel (dus hun fout alweer) om internet te laten werken wand de uitgaande verbinding was sterker dan de inkomende verbinding en dat bleek een storing te veroorzaken achtelijk maar waar heb t stukje nog hier liggen wand dat neem ik allemaal mee in de rechtzaak die ik ga aanspannen tegen deze oplichters....
zo heb ik nog veel en veel mer wat ik kan aantone dat ziggo ruk is

WAARSCHUWING NEEM GEEN ZIGGO!!!!!!!!! ze naaien je en pakken ook veel en veel te veel geld af...
als dan ook geen kpn wil zoek iets anders maar laat ziggo jou ook niet naaien.

ve
door verwijderd - Aug 23, 2014 om 21:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, kardox ik ben het gedeeltelijk met je eens hier mijn ja en nee antwoorden.

ja het internet is wel iets te traag maar wordt wel beheerst uitgevoerd door kpn bovendien kijkt kpn ook uit naar de toekomst zij weten dat consumenten steeds meer willen en doen hun best enige nadeel is dat alle servers die het internet met up en download snelheid overbrengt bakken aan geld kost om het voor elkaar te krijgen om nek aan nek te staan met ziggo, kpn levert nu de garantie voor goede service en internet snelheden en bovendien gaat het word wide web teniet door teveel data verbindingen servers worden overbelast door teveel data gebruik en kpn houd daar rekening bij eb trouwens je hoeft geen eens zoveel internet snelheid te hebben want aan 1.5 zou ik genoeg hebben het is ook logisch dat het 1.5 mb is omdat er meerdere apparaten op de telefoonlijn werken alles via de internet kabel tv telefoon en internet als er glasvezel in de buurt is is het aan te raden want deze kabel gaat rechtstreeks op de wan poort van de modem van kpn.

ik maak me er geen zorgen over met die internet

ve
door verwijderd - Aug 24, 2014 om 00:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

pboerman2897 schreef op zaterdag 23 aug 2014, 21:16: Hallo, kardox ik ben het gedeeltelijk met je eens hier mijn ja en nee antwoorden.

ja het internet is wel iets te traag maar wordt wel beheerst uitgevoerd door kpn bovendien kijkt kpn ook uit naar de toekomst zij weten dat consumenten steeds meer willen en doen hun best enige nadeel is dat alle servers die het internet met up en download snelheid overbrengt bakken aan geld kost om het voor elkaar te krijgen om nek aan nek te staan met ziggo, kpn levert nu de garantie voor goede service en internet snelheden en bovendien gaat het word wide web teniet door teveel data verbindingen servers worden overbelast door teveel data gebruik en kpn houd daar rekening bij eb trouwens je hoeft geen eens zoveel internet snelheid te hebben want aan 1.5 zou ik genoeg hebben het is ook logisch dat het 1.5 mb is omdat er meerdere apparaten op de telefoonlijn werken alles via de internet kabel tv telefoon en internet als er glasvezel in de buurt is is het aan te raden want deze kabel gaat rechtstreeks op de wan poort van de modem van kpn.

ik maak me er geen zorgen over met die internet

Weer een ouwe koe, ruim twee jaar oud, uit de sloot opgevist!

Men heeft het bij KPN over de verwachtte snelheid.

ve
door verwijderd - Aug 24, 2014 om 11:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

KPN Standaard: [u]verwachte[/u] internetsnelheid 50 Mbit/s of Mbps.

Zelf gisteren het Premiumabonnement contractueel beklonken; verwachte internetsnelheid: 48 Mbps!

De internetsnelheid die u noemde zou eerder bij Alees-in-1 Thuis instap of Basis Thuis behoren.
Ook de afstand van wijkcentrale, kwantumabonnees van KPN (en dochterbedrijven) die gelijktijdig online zijn etc. zijn van invloed. Bel 0800 0402 om te informeren of u wel het juiste abonnement heeft.

ve
door verwijderd - Aug 24, 2014 om 12:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je hoeft dus niet meer te bellen naar KPN dat was al gedaan. Misschien geeft het u wel het gevoel dat u met een kluitje het riet bent ingestuurd.

Ga toch nog mij bezinnen op het annuleren van het contract nu ik weet heb van deze informatie.

ve
door verwijderd - Jun 10, 2015 om 14:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op zaterdag 7 jul 2012, 11:07:
kardox schreef op zaterdag 7 jul 2012, 02:18:
Internet snelheid meten is niet zo moeilijk. Met kabel en via google genoeg websites te vinden....
online calculator kan tegenwoordig alles voor je berekenen. volgens mij kom jij wat Google technieken te kort.

Genoeg te vinden en geen twee geven hetzelfde resultaat. Mijn beloofde max haal ik alleen met de speedtest van mijn provider.

Daarnaast maak jij gewoon een denkfout. Ook het instap pakket is een TOT snelheid, of denk jij nu werkelijk dat je die 8Mb/s daar wel moeiteloos mee haalt? Waarschijnlijk 2Mb/s als je mazzel hebt, dus jouw verschil is geen 0.5 MB

Is dat makkelijk genoeg voor iemand zo als jij?

Ten eerste is op veel plaatsen de afstand naar de centrale niet meer bepalend, bij veel kabelhuisjes is een pol-kast geplaatst waar de Dislam in zit, dus niet meer in de centrale en dus de afstand heel wat korter is. De polkast wordt gevoed via glas.
Laat ik nu een 8Mb abn. hebben en 15Mb krijgen. Dus geen mazzel met 2Mb verbinding. Om mij heen hebben verschillende mensen 50Mb en krijgen tussen 45 en 50 Mb binnen. Het abn. is nl. geen 40 maar 50Mb bij KPN.
Ik werk dus niet bij KPN als AOW'er.

ve
door verwijderd - Jun 10, 2015 om 14:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

@kooikers

Het topic is al drie kaar oud en @winterman is al enige tijd niet meer actief op dit forum.