ha
door haiko wantia Sep 20, 2016 om 19:30
Computers & telefonie

KPN pre order iPhone 7 en alle missers in deze, hoe los je het op?

Zie onderstaande conversatie met KPN en graag jullie mening of jullie hier iets mee kunnen?

@Bob Mols, directeur @klantenservice KPN

Geachte heer Mols,

Vrijdag 09-09-2016 was het dan zover, we konden de Iphone 7 in pre order bestellen. Echter nu 10 dagen later en veel frustratie verder, blijkt mijn pre order niet, in welke vorm dan ook nog in jullie systemen te zijn vermeld, word mij verteld door uw servicemedewerkers. Vreemd gezien de bijlagen welke ik u mee stuur namelijk de beide mails waarin jullie me bevestigen dat ik wel degelijk iets heb besteld. Dat iets vermeld ik extra namelijk omdat er bij de mail van 10:23 uur op 09-09-2016 een bijlage had moeten zitten waarin naar ik aanneem de specificatie van mijn gedane bestelling, vermeld had moeten staan! Deze niet was meegestuurd. Vervolgens krijg ik zoals u kunt lezen diezelfde dag om 17:01 uur opnieuw een orderbevestiging van mijn bestelde Iphone 7 met de vermelding: Vandaag hebt u een iPhone 7 of 7 Plus besteld. Wij hebben uw bestelling binnen gekregen, alvast gefeliciteerd met uw nieuwe telefoon! Net als u hebben heel veel andere mensen de nieuwe iPhone bij ons besteld. Dat heeft gezorgd voor overbelasting van de mailservers die automatisch orderbevestigingen versturen. Het kan dus zo zijn dat u nu nog geen e-mail met orderbevestiging hebt gekregen. Uw order staat bij ons in het systeem en u krijgt bericht van ons zodra de iPhone 7 geleverd kan worden.

Graag zie ik een oplossing tegemoet van KPN want opnieuw bestellen zoals voorgesteld door jullie medewerkers terwijl ik onder verlengservice als trouwe klant van KPN mijn toestel onder pre order bij jullie bestel, kan het niet zo zijn dat ik zoals me verteld wordt, nu nog 8 weken of meer moet wachten.

Voor de duidelijkheid,ik had besteld:een iphone 7 Plus 128 GB Jet Black

Graag een reactie in deze.

Met vriendelijke Groeten,

Haiko Wantia

--------------------------------------------------------------------------------------

ANTWOORD KPN

Hallo Haiko, ik ben weliswaar geen Bob Mols maar ik help je graag verder!

Helaas klinkt jouw probleem mij maar al te bekend in de oren. Een aantal bestellingen van de iPhone 7 zijn weer 'achteraan in de rij' gezet en sommigen zijn zelfs helemaal uit het systeem gegooid. Als dit inderdaad het geval is, kan ik helaas niets anders dan je verzoeken opnieuw een bestelling te plaatsen.

Ik zie in jouw bijlagen geen gegevens terug waarop ik kan zoeken in mijn systeem, dus als jij mij voor de zekerheid jouw 06-nummer, postcode, huisnummer, naam van de contractant en de laatste 4 cijfers van je IBAN wilt sturen, dan kijk ik graag nog voor je na of er inderdaad niets meer in mijn systeem staat.

Wat betreft de levering, helaas is er veel te weinig voorraad geleverd vanuit Apple. Dit is niet alleen bij KPN het geval maar bij alle providers. Hier: https://www.iphoned.nl/nieuws/iphone-7-levertijd/ kan je er iets meer over lezen, mocht je geïnteresseerd zijn.

De iPhone 7 Plus 128GB Jet Black heeft helaas een hele lange levertijd: inderdaad tegen de 8 weken. Hier kan ik helaas niets aan veranderen, hoe graag ik ook wil.

Weet je hiermee voldoende, Haiko? Mocht je nog meer vragen hebben, stel ze gerust!
-------------------------------------------------------------------------------------------------------

MIJN ANTWOORD

Ik wacht af, benieuwd naar jullie oplossing. Want bovenstaande is dat duidelijk niet. Het erkennen van je probleem en vervolgens zeggen bestel maar opnieuw is van KPN zijn probleem het probleem van de consument maken. Ik verwacht dan ook dat ik met rechtmatige voorhang wordt behandeld. Zo niet is hier sprake van volstrekte willekeur, daar ik wel 2x bewijs, door jullie gemaild in mijn bezit heb dat ik wel degelijk een iPhone 7  plus besteld heb. Ik verwacht een concrete oplossing desnoods hetzelfde toestel met uitgebreider geheugen voor een zelfde prijs. Maar los het op.

Gr Haiko
---------------------------------------------------------------------
ANTWOORD KPN

Dank voor de gegevens.

Ik heb nogmaals voor je nagekeken of er inderdaad een order in ons systeem staat. Helaas kan ik geen lopende order (of ordernummer) vinden op de aangeleverde gegevens.

Op het moment zijn alleen de Iphone 7 128 GB gold/silver of roze (vrijwel) direct te leveren. Alle Jet Black modellen hebben een levertijd van ongeveer 8 week.
---------------------------------------------------------------------------------------
MIJN ANTWOORD

Oké duidelijk, KPN kiest er dus voor om niet met een gericht  annex gepaste oplossing te komen. Dus gaan we reclame maken via sociale media en deze berichten delen met het Radar panel en kassa panel. Daar ik van mening blijf dat KPN een fout maakt en vervolgens weigert dit in overleg te herstellen! Sterker nog u maakt een spreekwoordelijke middelvinger naar uw klant en zegt sluit maar weer achteraan in de rij. Nou dat ga ik doen, met veel tromgeroffel via de bovengenoemde kanalen.

Met vriendelijke groeten,

Haiko Wantia

7537 22 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Sep 20, 2016 om 19:34
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kunt u dit niet samenvatten?
Wat moeten we met een dergelijk verhaal, ik zie geen vraag.

tijger1
door tijger1 Sep 20, 2016 om 20:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De vraag is of wij er iets mee kunnen. :-)) de grapjurk.

aurora1
door aurora1 Sep 20, 2016 om 20:07
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Inderdaad grapjurk. Nou, ik kan helemaal niets met dat verhaal, ik ga het zelfs niet allemaal lezen....

Topantwoord

tenormin
door tenormin - Sep 20, 2016 om 19:44
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Lijkt op het verhaal van abonnement verlengen bij KPN. Alleen een andere naam. En geen echtgenoot die ook een Iphone 7 heeft besteld. En nee @aurora1, het is geen vraag maar een mededeling. Maar ook: het e-mail adres van @Haiko Wantia is nu bekend, kennelijk ook, zoals geschreven op het Radar Forum. Lekker handig. ☻

ha
door haiko wantia Sep 20, 2016 om 20:02
1 Antwoorden / 1 Vragen

Heb de foto al weggehaald, bedankt voor je reactie.

Ma
door Mat Matheij Sep 20, 2016 om 20:30
986 Antwoorden / 3 Vragen

Maar het blijft eenonzinig verhaal

diumenge
door diumenge - Sep 20, 2016 om 19:46
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Vergaat je wereld als je de iPhone 7 niet als een van de eerste in Nederland hebt? Je weet toch dat Apple in het begin voor een kunstmatig tekort zorgt om de hype, die overigens wel opgedroogd is, te vergroten?

Nee, we kunnen hier helemaal niets mee. In november is deze telefoon van ruim duizend euro weer leverbaar.

Ma
door Mat Matheij Sep 20, 2016 om 20:29
986 Antwoorden / 3 Vragen

1000 euro slechts je meent het. CHINA rommel en dat is Apple geworden.

akkerdistel
door akkerdistel Sep 21, 2016 om 12:07
1790 Antwoorden / 3 Vragen

En voor datzelfde geld koop je dus ook 8,7 Android (net zo'n slecht mos) telefoons, met nagenoeg dezelfde specs..

tijger1
door tijger1 - Sep 20, 2016 om 19:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar wat wilt u nu? Moet KPN die roze of gouden soms zwart verven? Of verwacht u dat KPN iemand anders die ook een pre-order heeft geplaatst bericht dat helaas Haiko voorgaat want die staat met een topic op het internet? Neem een andere kleur als u zo zit te gillen om een mobieltje.

Verschrikkelijk eigenlijk die heisa over een mobieltje.

Waar niet is, verliest de keizer zijn recht. Heel simpel.

En wat zouden wij hiermee moeten kunnen? Moeten we helpen stampvoeten? Heeft geen effect hoor.

ha
door haiko wantia Sep 20, 2016 om 20:34
1 Antwoorden / 1 Vragen

Wat ik wil is dat KPN gewoon op volgorde van aanvraag uitlevert. Niets meer of minder, lees ook de conversatie alvorens u oordeelt. KPN heeft namelijk i.v.m overbelasting van de server een deel van de orders laten vallen. Terwijl ik gezien de 2 orderbevestigingen welke ik van hen heb mogen ontvangen in de veronderstelling was dat het allemaal geregeld was. Al uw resterende opmerkingen en oordelen hieromtrent zijn dan ook niet relevant. En is ook niet wat ik vraag!

tijger1
door tijger1 Sep 20, 2016 om 21:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En wat u vraagt, krijgt u niet. Klaar.

ha
door haiko wantia - Sep 20, 2016 om 20:00
1 Antwoorden / 1 Vragen

Lees de eerste regel onder de titel.

Ma
door Mat Matheij Sep 20, 2016 om 20:33
986 Antwoorden / 3 Vragen

Antwoord op de eerste regel onder de titel 'Nee dat kunnen wij NIET'.

tijger1
door tijger1 - Sep 20, 2016 om 20:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En wat moeten we dan met die regel? De reacties niet gelezen?

sy
door sylvia_71 - Sep 20, 2016 om 20:23
288 Antwoorden / 0 Vragen

Het gevraagde item kan niet geleverd worden, nou jammer dan. KPN legt je netjes uit wat er aan de hand is, wat de vertraging heeft veroorzaakt én dan nog wil je het niet snappen. En dit gezeur om de allernieuwste iPhone!? Triest hoor, en ja, dat mag ik vinden. Hoezo kun je niet wachten tot het wel geleverd kan worden? Trouwe klant, wat al helemaal nergens opslaat, of niet, er is géén of te weinig voorraad. Denk je nou echt dat Kassa of welk programma dan ook voor een snellere levering zal zorgen? Ook je bericht melden op Facebook zal hier in niets aan veranderen, mits je nog in sprookjes gelooft. Dus vergeet het maar.

En dan ook nog je bericht richten aan de directeur van KPN?!

Ik kan me ergens wel indenken dat je hier van baalt, maar je moet nu niet net doen of dit een wereldramp is. Ja, voor je gevoel wel, maar je overdrijft.

Succes met je tromgeroffel!

Ma
door Mat Matheij Sep 20, 2016 om 20:36
986 Antwoorden / 3 Vragen

Wanneer je ruim 1000 Euro overhebt voor een schijnwerkelijkheid lijkt alles 'normaal'.

ha
door haiko wantia Sep 20, 2016 om 20:40
1 Antwoorden / 1 Vragen

Was normaal  geen probleem hoor echter wil het toeval dat m'n huidige toestel stuk is en het toestel dat ik te leven heb terug moet naar de eigenaar omdat deze z'n eigen toestel heeft laten vallen.

sy
door sylvia_71 Sep 20, 2016 om 20:48
288 Antwoorden / 0 Vragen

Dan nog is het nergens voor nodig om KPN in het kwade daglicht te zetten. Ze geven je tekst én uitleg. Dat dit niet is wat je wil horen is dan jammer, maar wel een feit. Dat je toestel kapot is, is vervelend maar ook daar kan KPN niets aan doen.

Ma
door Mat Matheij - Sep 20, 2016 om 20:26
986 Antwoorden / 3 Vragen

Uw vraag lijkt er eerder er zo een te zijn van geen vraag. Breng het te berde bij Kassa! of Radar maar geen te langdradige verhalen waaruit evenmin blijkt of u als particulier danwel zakelijk handelt. Terecht wordt er gesteld dat u geen vraag stelt maar een monoloog houdt. KPN kan mogelijk het door u gevraagde niet leveren. Wie wel dan. Is geen vraag voor dit forum. En dat leent zich ook niet voor een ´Klachtenzang´waarbij een vraagsteller (welke) meent een bedrijf in discrediet te brengen door een model te vragen (moeilijk leverbaar) alsook de bijbehorende eisen 128GB. U kunt zich dat klaarblijkelijk permiteren en nu voor het alllerlaatst. Neem een Samsung S7 32 GB intern ruim 250GB extern maar in de telefoon en houdt op met zeuren. Apple heeft een Cloud waardoor het overigens nog schamelijke interne geheugen van de gewenste Apple soms ridicuul lijkt. In februari komt Samsung uit met de S8. Te snel dat wel. Maar uitgezonderd de peperdure all in ones is Apple op zijn retour. Leest u wel eens kranten? De Volkskrant en anderen vergeleken de Samsung S7 (bestaand) met de 7 van Apple. (apolling)

ha
door halex - Sep 20, 2016 om 20:31
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Het kan dus wel zo zijn dat u 8 weken of meer moet wachten op uw iPhone 7 plus. Wat is daar zo erg aan? Of had u een medische indicatie om het allernieuwste model voor veel te veel geld te gebruiken? U kunt als een klein kind gaan stampvoeten, u kunt ook gewoon overgaan tot de orde van de dag en even wachten tot u wèl aan de beurt bent. Ik adviseer u het laatste te doen. Meer kan ik hier niet mee.

tenormin
door tenormin - Sep 20, 2016 om 20:59
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Aan allen die negatief reageren: Ik weet nog dat de Iphone 6 op de markt kwam in Nederland en was erbij in Amsterdam: ongelooflijk hoeveel mensen zich in het glazen Apple huis verdrongen, niemand had geld, alleen... daar was het niet te zien. Het stond binnen zwart van de mensen die dat 'gouden' ding wilden en... geloof me... het was alleen nog maar te bestellen en wachten, lang wachten. Ik snap er geen bal van dat mensen zo gigantisch veel geld over hebben (of zelfs lenen)voor het "nieuwste hebbeding". Nota bene nu de prijs voor minimaal 1 maand de hypotheek betalen. (Of huur)!

tijger1
door tijger1 Sep 20, 2016 om 21:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Met die lage rente is de hypotheek voordeliger.:-))

tijger1
door tijger1 - Sep 20, 2016 om 21:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien kunt u vriendelijk aan KPN vragen of ze nog zolang een oud Nokiaatje of zo te leen hebben tot uw toestel komt? Maar wonderlijk dat u zelf geen oudje in de la hebt liggen. Kunt u toch bellen.

be
door bertwolf - Sep 20, 2016 om 21:54
28 Antwoorden / Vragen

Alleen al door deze zin eigenlijk geen zin om te antwoorden "Dus gaan we reclame maken via sociale media en deze berichten delen met het Radar panel en kassa panel"... Maar goed, jammer maar helaas, moet iemand anders bij wie het wel goed is gegaan ze iPhone later krijgen omdat u nu per se voorrang wilt? En nee ik kan er niks mee want mijn iPhone 7 plus komt ook pas over 7  - 8 weken helaas, en ook ik had hem vrijwel direct besteld, er zijn er gewoon te weinig geleverd door Apple.

Gerry1969
door Gerry1969 - Sep 20, 2016 om 22:15
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Als ik KPN was had ik u spontaan uit het klantenbestand gegooid.  U eist voorrang, u eist een zwarte telefoon.  Kunt u echt niet nog even met uw oude doorbellen voor die 8 weken?
Vorige week nog hier discussie gehad over Apple, Apple wordt gekocht  voor de status, en uit uw verhaal blijkt dat des te meer.
En uw social media offensief pakt,  zoals u leest niet echt in één grote steunbetuiging uwerzijds uit.
Diewilik

ha
door halex - Sep 20, 2016 om 22:37
1374 Antwoorden / 4 Vragen

door haiko wantia 20 sep. 2016 om 20:40 Was normaal  geen probleem hoor echter wil het toeval dat m'n huidige toestel stuk is en het toestel dat ik te leven heb terug moet naar de eigenaar omdat deze z'n eigen toestel heeft laten vallen.

Ja, dan begrijp ik het. Echt balen dat KPN slechts keuze heeft uit één toestel wat ook nog eens zo snel over de toonbank is gegaan dat u achter het net vist.

diumenge
door diumenge - Sep 20, 2016 om 23:09
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Misschien wil deze hond er een voor een bot ruilen met u?

tenormin
door tenormin Sep 21, 2016 om 00:47
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Oh @diumenge, ik ben "Coco", wie wil mijn baasje zijn. Hoef er maar eentje!!

aurora1
door aurora1 - Sep 21, 2016 om 00:47
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U kunt altijd nog een zwart hoesje kopen.... "problem" solved....
Van dit gedram en gezeur krijg ik beelden van een klein kind dat krijsend op de grond in de supermarkt gaat liggen omdat het de zin niet krijgt......

akkerdistel
door akkerdistel - Sep 21, 2016 om 12:03
1790 Antwoorden / 3 Vragen

tl;dr

"Als dit inderdaad het geval is, kan ik helaas niets anders dan je verzoeken opnieuw een bestelling te plaatsen." En dat dan niet eventjes -in eerste instantie- uitzoeken voor de klant, lekker klantvriendelijk weer KPN.

Overigens deze telefoon wil je niet hebben, maakt rare geluiden wanneer je meer dan 2 processen tegelijk gebruikt..

SD
door SD - Sep 25, 2016 om 18:11
1 Antwoorden / Vragen

Pfff!!! Komt mij bekent voor?!?!?!

Ik zie mij genoodzaakt om via deze weg mijn ongenoegen te uiten over KPN!
Mijn verhaal zal ik zo kort mogelijk houden.

Zoals in de vele advertenties de nieuwe iPhone 7 is uit!
Deze heb ik 19/9/16 besteld, iPhone 7 plus 128 gb. Nieuw abonnement met nr behoud. De vriendelijke juffrouw heeft alles genoteerd, gecontroleerd enz. Met de mededeling dat het toestel 5 dagen later geleverd zou worden. Bevestiging-mail gekregen. Tot nu toe alles goed. Tot ik benieuwd was wanneer het toestel geleverd zou worden. Ff google, tot mijn verbazing zie ik dat er meer klanten van KPN problemen hebben met de levering. Via de website mijn bestelstatus geprobeerd op te zoeken. "Bestelling niet bekent", hè dat is raar, heb wel een bevestiging. Diverse servicenummer geprobeerd, bij de laatste keuze "door een storing in ons systeem" tutututu!!!! Via de chat geprobeerd, verhaal uitgelegd. Gevraagd of zij mij verder konden helpen, "spijtig genoeg niet" was het antwoord. Ik weer 1200 bellen! Per ongeluk het keuzemenu anders ingetoetst. Hè iemand aan de lijn?!? Verhaal (nogmaals) uitgelegd, in de wacht gezet, kan het niet vinden, wachten, oh hier heb ik wat, door een storing/error in ons systeem is uw bestelling niet juist door gekomen?!?!?! Oké, en wanneer krijg ik hem nu? Nou, u moet de bestelling op nieuw doen. Daar heb ik ook mijn ongenoegen over uitgesproken. Ben overigens heel netjes gebleven. Dat terwijl ik kook van binnen. Als "ik" zo met mijn klanten om ga ben ik binnen een maand gesloten. Na ruim drie kwartier wachten op antwoord, bestelnummer, of iets van een oplossing "klik" verbinding verbroken!
Nogmaals 1200 ingetoetst, grrrrr! Kookpunt is bijna daar! Ja, nou, ik, ehhh, ik zie wel wat, maar........!!!

Hoe gaat KPN dit oplossen?

diumenge
door diumenge Sep 25, 2016 om 18:18
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wat een drama...

ha
door halex Sep 25, 2016 om 18:50
1374 Antwoorden / 4 Vragen

KPN gaat dit oplossen door u alsnog de gevraagde telefoon te leveren. U moet gewoon nog even geduld hebben, maar zoals het nu lijkt ontvangt u binnen acht weken uw telefoon. Mits u natuurlijk de bestelling nog een keer plaatst, want uw eerdere bestelling is door een overbelaste bestelserver helaas niet doorgekomen.
Maar gefeliciteerd, u hebt nog voor de kerstdagen het allernieuwste model van de Apple iPhone!

tijger1
door tijger1 Sep 25, 2016 om 19:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar pas op met dat "koken". Eerst even afkoelen, want tegen te grote hitte kunnen mobieltjes niet.

diumenge
door diumenge Sep 25, 2016 om 19:21
11969 Antwoorden / 15 Vragen

"Maar gefeliciteerd, u hebt nog voor de kerstdagen het allernieuwste model van de Apple iPhone!" Maar dan loop je alweer hopeloos achter ;-)

Gr
door Grunn1 Sep 25, 2016 om 19:22
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Och och de wereld lijkt wel te vergaan als je niet de eerste bent met een nieuwe iPhone. Maar ach ik heb de mijne binnen, valt erg tegen en denk dat ik maar weer overstap op m'n zesje.

costnix
door costnix - Sep 25, 2016 om 20:48
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Waarom niet een iPhone 6 of SE? Net zo goed en een stuk goedkoper en...... bij bosjes leverbaar!

Ru
door Ruit - Oct 1, 2016 om 10:56
1 Antwoorden / Vragen

Wat leest iedereen toch met de eigen bril!
De vraag of opmerking is toch heel simpel:
- er is een pre-order geplaatst en die is bevestigd
- er is een storing opgetreden bij KPN, niet bij de besteller.
- en nu levert KPN niet
En nu?

Pre-orderering betekent dat je jezelf plaatst in een te leveren rij. En die moet afgewerkt worden. Punt.

Dat het nu bij KASSA ligt geeft aan dat KASSA onze KPN dient aan te pakken toch?
Waarvoor hebben we anders dit soort instellingen?

Ik sluit me bij Haiko aan.
Een fout in een systeem mag geen gevolgen hebben voor de aanvrager, alleen voor de leverancier.

diumenge
door diumenge Oct 1, 2016 om 11:20
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Het 'ligt' niet bij Kassa en Kassa is geen instelling. Natuurlijk moet KPN in principe leveren volgens bestelling, echter als dat door schaarste niet mogelijk is, dan zal de besteller simpelweg geduld moeten hebben. Kennelijk kon KPN de grote hoeveelheid bestellingen door iSheeps niet aan...

ha
door halex - Oct 1, 2016 om 13:08
1374 Antwoorden / 4 Vragen

@Ruit
KPN gaat ook leveren. Alleen niet op het door u gewenste moment. Dus u hebt u nieuwe telefoon een paar weken later. So what? Ga toch ergens anders drammen over wèl belangrijke zaken.

aurora1
door aurora1 - Oct 1, 2016 om 23:29
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@ruit, u heeft er niet zoveel van begrepen....