br
door brink2529 Nov 10, 2016 om 21:25
Computers & telefonie

Kpn mobiel verlengen

beste allemaal,

8 nog j.l ontving een bericht dat ik mijn mobiel abbo kon verlengen ....bij kpn kan dat 6 maanden van tevoren.
dus vanmiddag ging ik er eens voor zitten  om iets uit tekiezen.
tot mijn verbazing kon het opeens niet meer......ipv 6 maanden was het binnen een dag naar 4 maanden voor einde contract verlengen.

mag dit zomaar zonder enige aankondiging vooraf.
bedoel als ik naar mezelf kijk toen ik anderhalf jaar terug dit abbonement aan ging was 1 van de redenen toch om voor kpn tekiezen dat je 6 maanden voor einde contract al een nieuw mobiel kon uitkiezen.

mag dit zomaar?

als ze bij me verlening hadden aan gegeven dat de eindecontract datum naar 4 maanden is veranderd bij de nieuwe 2 jarige overeenkomst zou ik het kunnen begrijpen

maar iets veranderen zomaar zonderaankondiging

not done toch ?

4459 10 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Nov 10, 2016 om 21:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar wat is nou het probleem? U moet gewoon nog twee maanden wachten voordat u kunt verlengen en zit u in ieder geval 16 maanden aan het nieuwe abonnement vast. Als u eerder had willen verlengen, had u beter 1,5 jaar geleden een jaarabonnement kunnen nemen.

En waarom wilt u verlengen? Over een half jaar hebt u gewoon ern abonnement voor onbepaalde tijd.

Gerry1969
door Gerry1969 Nov 10, 2016 om 21:44
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Gratis mobiel!
Zou verboden moeten worden. Gewoon een mobiel kopen die je kan betalen en dan een abonnement voor bellen/internet.
Diewilik

tijger1
door tijger1 Nov 10, 2016 om 22:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Er is niets gratis aan.

Gerry1969
door Gerry1969 Nov 11, 2016 om 01:13
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Nee dat weten wij,naar de gemiddelde consument krijgt!! nog steeds een telefoon bij zijn abonnement.
Diewilik

eclipse
door eclipse - Nov 10, 2016 om 21:41
1561 Antwoorden / 370 Vragen

*EDIT

gerbera
door gerbera - Nov 10, 2016 om 22:13
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Ja hoor KPN kan dit zo maar veranderen zonder u persoonlijk hierover in te lichten. Maar wat is het probleem ? dat u nu 2 maanden langer met uw "oude" mobiel moet doen. Dat is me toch wat, zou de pliesie naar moeten kijken want dit is toch wel een ramp van de eerste catergorie.

tijger1
door tijger1 - Nov 10, 2016 om 22:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u dus een nieuwe mobiel bij uw abonnement wilt hebben en die mobiel is duurder dan € 250 wordt u vanaf 1 december wel bij het BKR geregistreerd.

Er wordt dan ook natuurlijk bij het BKR nagegaan of u de lening voir die mobiel wel kunt betalen.

br
door brink2529 - Nov 10, 2016 om 23:42
1 Antwoorden / 2 Vragen

gaat me niet om het feit dat nu 2 maanden langer met een nog prima telefoon moet doen.

meer om het feit dat ze me eerst een aanbieding doen dat ik kan verlengen...........en opeens midden in de maand....gekke datum doe het dan per nieuwjaar of 1 dec

opeens de regels veranderd zijn zonder kennisgeving.

aurora1
door aurora1 - Nov 11, 2016 om 01:24
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Natuurlijk gaat het u erom dat u 2 maanden langer dan gedacht moet wachten op de volgende telefoon op afbetaling.
U opent toch ook hiervoor een account op dit forum? U bent Zwaar Teleurgesteld dat u maar liefst w maanden langer op een volgende telefoon op afbetaling moet wachten.
Als u eerst spaart en dan een los toestel koopt en een los abonement neemt,  heeft u ook niet dergelijke "problemen".

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 11, 2016 om 10:56
16827 Antwoorden / 202 Vragen

brink529@

uw reactie begrijp ik niet, afgezien van het feit dat ik mij ook afvroeg wat het probleem zou zijn.
U heeft eerst op het daadwerkelijke moment van ingang van het verlengde abonnement of nog beter gezegd, de datum dat uw eerdere abonnement afloopt na twee jaar recht op een nieuwe telefoon. Zoals ik nu van u begrijp meent u dat u al 6 maanden eerder recht zou hebben op een nieuwe en dat is onjuist!
Bij een abonnement met daaraan een telefoon gekoppeld is de looptijd steeds twee volle jaren.

jo
door jorisw - Nov 11, 2016 om 11:07
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Staat er in je contract zwart op wit dat je 6 maanden vantevoren je abonnement kan verlengen?

as
door astrid hertroys - Nov 18, 2016 om 10:33
1 Antwoorden / 1 Vragen

niet iedereen is in staat om in 1 keer een telefoon te betalen, en niet iedereen heeft persee een nieuw toestel het gaat om de vraag of kpn dat mag doen, niemand zit te wachten op de opgestoken vinger of het wel of niet noodzakelijk is of je wel een nieuw toestel nodig hebt, dat is de vraag helemaal niet.

Cookies
door Cookies - Nov 18, 2016 om 10:49
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ja, dat 'mag' de KPN zomaar doen.

DOOR ASTRID HERTROYS - 18 NOV. 2016 OM 10:33
ANTWOORDEN / VRAGEN

het gaat om de vraag of kpn dat mag doen,