Jaap1970
door Jaap1970 Nov 24, 2020 om 13:32
Computers & telefonie

Kpn neemt telfort en komt met extra kosten

KPN neemt telfort over. en meteen zou ik de kpn in juni niet betaald hebben. Terwijl ik netjes betaald heb aan Telfort. Maar ben overgestapt en wat blijkt  ipv de eind afrekening krijg ik opniew de rekening maar daarop ook extra kosten. Geen uitleg niets. Raar ook omdat ik over ben gestpt en toch weer moet betalen voor abonnement. Mag dit zomaar en met kpn kom ik er nuiet uit

7747 14 Rapporteer

va
door vanlotjegetikt - Nov 24, 2020 om 13:42
809 Antwoorden / Vragen

Telfort is overgenomen door KPN en u dient dus de nota aan KPN te voldoen en niet aan Telfort. Weet niet hoe u betaalt maar ik gok niet dmv een AI.
Heb zelf geen extra kosten in rekening gebracht gekregen na overname door KPN.
Laat wel het abonnement zoals het is. U  krijgt anders extra kosten in rekening gebracht.

ne
door neodutchio - Nov 24, 2020 om 13:48
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Als Telfort KPN wordt, waarom dan een eindafrekening? De overeenkomst loopt gewoon door. Enkel de naam en rekeningnummer is anders. Als u een factuur van KPN krijgt moet u die natuurlijk niet aan Telfort betalen.
Het enige dat andere kan zijn ie als Telfort het abonnement achteraf factureerd en KPN vooraf. U weet wat er in de overeenkomst staat.

diumenge
door diumenge - Nov 24, 2020 om 13:48
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik zit zelf niet bij Telfort/KPN, maar ik mag toch aannemen dat ze dit allemaal netjes regelen en je gewoon kan blijven betalen, ze een nieuw rekeningnummer doorgeven of de de incasso aanpassen. Ze zullen dat vast niet aan de klanten zelf overlaten.

Echter, je schrijft ook dat je bent overgestapt. Wat bedoel je daarmee?

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 24, 2020 om 14:02
7181 Antwoorden / 3 Vragen

KPN en Telfort zijn vorig jaar samen verder gegaan.
 De uitleg

zoals ik het lees is niet iedereen tegelijk overgezet.
Kijk ook even naar de veelgestelde vragen.

marita5
door marita5 - Nov 24, 2020 om 14:06
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Jaap1970 ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regels .

https://forum.telfort.nl/nieuws-251/telfort-thuis-wordt-kpn-thuis-88194

Lees hier veelgestelde vragen , scroll naar beneden .

https://www.telfort.nl/persoonlijk/telfort-en-kpn-gaan-samen.htm

hutch
door hutch - Nov 24, 2020 om 15:03
4515 Antwoorden / 29 Vragen

(off topic)

Hallo Jaap, waarom maakt u een nieuw account aan en stelt u deze vraag niet bij uw andere account? Is toch veel makkelijker?

gerbera
door gerbera - Nov 24, 2020 om 15:17
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Terwijl ik netjes betaald heb aan Telfort. Maar ben overgestapt en wat blijkt  ipv de eind afrekening krijg ik opniew de rekening maar daarop ook extra kosten
Kan het ff niet volgen, u zat bij Telfort maar bent overgestapt naar KPN waarom. Vervolgens betaald u aan Telfort terwijl uw provider, door de overstap, KPN is.  U had niets hoeven doen want de overstap was automatisch en om die reden ontvangt u dan ook een nota van KPN i.p.v. Telfort. Dat u geen eindafrekening heeft gehad, van wie?, lijkt mij normaal immers de administratie is ook overgenomen door KPN en loopt gewoon door. En ja als u die niet betaald komen daar extra kosten op, en is een automatische incasso wel zo handig.

panter22
door panter22 - Nov 24, 2020 om 16:13
6599 Antwoorden / Vragen

Je hebt geen abonnement bij Telfort, noch bij KPN?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 25, 2020 om 10:39
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Ik kan van uw vraag 'geen chocola maken' U bent overgestapt naar een andere provider en moet dan toch betalen voor een Telfort abonnement?
Het lijkt mij dat er dan met de overstap iste niet goed is gegaan. Bij de overname van Telfort door KPN zijn m.i. de cotractvoorwaarden niet eenzijdig gewijzigd (anders dan mogelijk door middel van de melding dat u kunt overstappen indien er toch sprake zou zijn van wijziging).

Als u bent overgestap zou u van een andere provider nota's moeten ontvangen en als dat inderdaad zo is, geldt dat als voldoende bewijs dat er dan iets fout is. Ik lees dat echter niet in uw vraag dus: wat is er exact aan de hand?  Toch voor informatie aan u:geschillencommissie

edgarelsen
door edgarelsen - Nov 25, 2020 om 13:21
32 Antwoorden / 16 Vragen

Ik heb mobiel ik betaal bij kpn het zelfde als bij Telfort kpn houd ook de voorwaarden van Telfort aan

cor buissant des amorie
door cor buissant des amorie - Nov 25, 2020 om 15:41
104 Antwoorden / Vragen

Heeft u het abb soms opgezegd en wederom een nieuw abb afgesloten? En wat zijn die extra kosten, ik neem aan dat dit wel op het factuur staat.

mo
door mof - Nov 25, 2020 om 16:00
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Als u bent overgestapt van Telfort naar KPN dan heeft u uw abo bij Telfort opgezegd en bent u aan de voorwaarden bij uw nieuwe aanbieder, KPN dus, gebonden. DAn gelden de Telfort voorwaarden niet langer.
Zelf heb ik ook jaren bij Telfort gezeten en zit nu bij KPN onder de Telfort voorwaarden: ik heb namelijk niets gedaan, dan moet KPN dezelfde voorwaarden blijven hanteren als Telfort deed.

Jaap1970
door Jaap1970 - Nov 28, 2020 om 10:49
1 Antwoorden / 1 Vragen

Zal even wat duidelijker maken
Ik ben overgestapt naar Ziggo. Dus ik zou helemaal niets te maken moeten hebben met KPN.
Toch krijg ik een rekening die ik moet betalen. De extras is trouwens geen 20 maar 60 euro en heeft dus  te maken door de overstap naar Ziggo

Kort gezegd houd KPN mij aan als klant terwijl ik geen klant(meer) ben van KPN
Toen kwam vandaag weer een herrinering

Nu blijk ik de KPN niet betaald te hebben voor hun diensten in juni. terwijl het toen nog Telfort was en ik daar de rekenings van kreeg
 betaalde en ook afgeschreven is
En op mijn TELFORT pagina staat ook dat alles betaald is.

Ik zal ook nog even diegene willen beantwoorden waarim ik volgens hem via een ander account inlog. Ik doe de inlog via mijn facebook.

Dus als ik dit ook even kort uitleg. KPN vraagt nu dus betalingen die door Telfort zijn ontvagen.

gerbera
door gerbera Nov 28, 2020 om 14:39
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Blijft de vraag hoe betaald u, gaat dat via aut. incasso dan zal Telfort dit met KPN moeten regelen, betaald u de factuur zelf dan heeft u waarschijnlijk de verkeerde gegevens ingevuld en zal u e.e.a. zelf met Telfort moeten regelen. Overigens was al in dec. 1999 bekend gemaakt dat Telfort  KPN wordt en dit per eind januari 2020. Dus of Telfort in juni nog facturen stuurde betwijfel ik denk toch echt dat het een factuur van KPN was, dus mogelijk andere banknummer/kenmerk. Dat daar dan nog wel Telfort bij staat is bijkomend als ik mijn telefoon opstart zie ik ook eerst Telfort staan wat daarna overschakeld naar KPN.

diumenge
door diumenge - Nov 28, 2020 om 14:45
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Had je dan wel een contract voor onbepaalde tijd, dus kon je vrij overstappen naar Ziggo?