ka
door kassamollie Nov 21, 2022 om 14:39
Computers & telefonie

Kpn prepaid vervallen zonder waarschuwing vooraf

Al 2 1/2 jaar een kpn prepaid voor noodgevallen. Als er 5 maanden niet gebeld wordt krijg ik steeds een melding om te bellen of op te waarderen. In januari van dit jaar ook. In juli kreeg ik alleen een aanbod om over te gaan op een abonnement. Hier ging ik niet op in. Verder kwam er geen melding binnen. Nu blijkt dat mijn nummer niet meer in gebruik is. Contact met KPN lukt niet.
kan KPN zonder melding mijn nummer blokkeren en kan ik daar nog iets tegen doen?

3796 8 Rapporteer

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Nov 21, 2022 om 14:45
2042 Antwoorden / Vragen

U kunt het altijd proberen. Maar verder staat uitgebreid in de voorwaarden dat je ééns per half jaar je nummer moet gebruiken en dat het anders vervalt. Mag dat? Ik zou zeggen ja zolang een rechter niet heeft geoordeeld dat het niet mag.

rj
door rjw Nov 24, 2022 om 20:58
3259 Antwoorden / 5 Vragen

En het zou ook raar zijn als een rechter dit gaat verbieden. Ook een ongebruikt account kost geld voor een provider.

gerbera
door gerbera - Nov 21, 2022 om 14:58
7359 Antwoorden / 14 Vragen

Lijkt mij sterk dat u geen (SMS)melding heeft gehad maar buiten dat is het een kleine moeite af en toe even de geldigheid te controleren. Al heel wat jaartjes prepaid van KPN en af en toe de melding om op te waarderen gehad wat overigens 1x per 6 maanden is dat u moet bellen. U moet dan wel zeker 90 dagen na het verlopen geen actie ondernomen hebben en ja dan vervalt uw nummer incl. het beltegoed wat er nog staat. Is het nog binnen de 90 dagen kunt u alsnog opwaarderen waarna uw nummer en tegoed weer vrij komt.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 21, 2022 om 15:04
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Voor contact met kpn zie o.a. deze https://www.kpn.com/service/service-ugs.htm of https://forum.kpn.com/internet-9/contact-met-kpn-klantenservice-536631 en dat zijn geen dienstverlenernummers waarvoor u apart zou moeten betalen. Een optie is uiteraard ook: zoek een kpn winkel in uw omgeving en ga daar heen.

KPN is de m.i. nige instatie waarvan medwerkers u kunnen helpen in deze.

tenormin
door tenormin - Nov 21, 2022 om 15:32
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Is heel normaal met een prepaid card. Had zo'n ding ook altijd voor noodgevallen. Belde "mezelf" 1 x per half jaar, dan bleef het staan. Maar hetzelfde nummer krijgt u niet meer als u weer een prepaid card koopt. Even afkloppen, tot nu toe geen noodgevallen (en geen mobiel meer).

panter22
door panter22 - Nov 21, 2022 om 18:35
6599 Antwoorden / Vragen

Je zou een goedkoop abonnement kunnen nemen. Bv deze:
https://bestel.simpel.nl/sim-only
Dan hoef je de mobiel niet in de la te laten liggen en  kun je maar raak bellen.

1paul
door 1paul - Nov 24, 2022 om 08:50
3135 Antwoorden / 0 Vragen

jij hebt niet verlengd/opgewaardeerd dus ja, dan vervalt je nummer.

staat ook zo in de voorwaarden trouwens en het simpele feit dat je steeds een melding kreeg doet daar niets aan af, je bent hier zelf verantwoordelijk voor....

Ozymandias
door Ozymandias - Nov 24, 2022 om 12:22
166 Antwoorden / Vragen

Ik weet een makkelijke oplossing. Stap van je vaste telefoon af en gebruik fulltime je mobiel. Ga met je tijd mee.

Je kan wel zeggen dat je het niet nodig hebt maar de maatschappij haalt je om je oren en in je als er dan bewust voor kiest om achter te blijven ga je het nog veel moeilijker krijgen in de toekomst. Je moet het zelf uitmaken maar het is niet heel slim om je zelf te beperken.

gerbera
door gerbera Nov 24, 2022 om 16:23
7359 Antwoorden / 14 Vragen

Toch ff goed lezen, de TS heeft het niet over een vaste telefoon maar over een mobiel.

de maatschappij haalt je om je oren en in je als er dan bewust voor kiest om achter te blijven ga je het nog veel moeilijker krijgen in de toekomst.

En dit is grote onzin, heb zelf ook, naast mijn mobiel, een vaste lijn en bel of wordt gebeld daarmee dus hoezo krijg ik het daar moeilijk mee. Als ik optel wat ik met mijn vaste tel. bel en dat vergelijk met wat ik kwijt zou zijn met mobiel bellen ben ik spekkoper met mijn vaste lijn waarvoor ik maandelijks een vast bedrag betaal aan mijn provider maar dit bedrag behoorlijk overschrijd. Dus gewoon op tijd of bellen of opwaarderen met de mobiel, zo simpel is het.

Ozymandias
door Ozymandias Nov 24, 2022 om 18:12
166 Antwoorden / Vragen

@gerbera

Misschien zelf beter lezen want de TS gebruikt deze alleen voor noodgevallen. Dus tenzij hij alles nog per brief doet ga ik er vanuit dat hij nog een vaste aansluiting heeft die hij voor zijn reguliere belgedrag gebruikt.

De rest van je betoog gaat daar helemaal aan voorbij dus. ;)

Mabelle
door Mabelle Nov 24, 2022 om 19:38
418 Antwoorden / 1 Vragen

Gerbera, je vergist je schromelijk als je denkt dat je met Volop Bellen van Ziggo (rond de 15 euro) een spekkoper bent. Voor 10 euro per maand kun je bijv. bij Simpel.nl al een abonnement afsluiten voor onbeperkt bellen + 14GB data. Het kan zelfs al voor 6 euro per maand onbeperkt bellen + 3GB data https://www.simpel.nl

gerbera
door gerbera Nov 25, 2022 om 10:04
7359 Antwoorden / 14 Vragen

Laat ik dan duidelijk zijn, ook ik heb mijn mobiel steeds bij mij om, indien nodig, te bellen of gebeld te worden. En nee Ziggo is niet mijn provider maar kan best wel rekenen en heb totaaal geen behoefte aan een abo, de hoeveelheid data die ik gebruik is minimaal. Maar de vraag gaat simpelweg over tijdig opwaarderen.

mahadma
door mahadma - Nov 24, 2022 om 15:50
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Er wordt voor u wel 24/7 een nummer "in leven gehouden".

Daar willen ze vroeg of laat wel eens wat voor terug vragen. Best wel logisch.

Neem een goedkoop abo (sim only) met een min mogelijk aantal euro's. Heeft u zeker, in geval van nood, een bel optie. Vergelijk eens wat providers.