door wilhetweten Jun 16, 2010 om 12:54
Computers & telefonie

Kpn snelheidsverhoging lachtertje

adsl internetplusbellen kpn

Vandaag antwoord van kpn op me vraag hoe zit het met die snelheids verhoging.
Het volgende kreeg ik te horen dat dit het maxium te halen snelheid is voor mij
Upstream (Actuele Bitrate): 773.0 kb/s
Downstream (Actuele Bitrate): 7992.0 kb/s

Upstream (Haalbare Bitrate): 1094.0 kb/s
Downstream (Haalbare Bitrate): 8520.0 kb/s
Staat heel verhaal bij over afstand en zo maar het volgende zit mij wel dwars.
Er zijn er heel veel met het 8 mb en 16 mb abo die dus niet omhoog gaan met de snelheid dus geen voordeel.
Het abo van 3 gaat naar 8 mb dat is wel te halen die hebben dus voordeel.
In mij ogen laten ze dus de abonees met een duurder abo in de kou staan.
Nu kan je abo naar beneden maar daar zit dus bellen niet in 24 uur gratis dus geen optie. Wat vinden jullie hier nou van in mijn ogen mag kpn ook wel wat doen voor de abonees met een duurder abo die hebben nu niks.

2189 10 Rapporteer

freya
door freya - Jun 16, 2010 om 13:03
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo wilhetweten,

"in mijn ogen mag kpn ook wel wat doen voor de abonees met een duurder abo die hebben nu niks"

Tja, dat kun je wel willen, maar als het in jouw geval technisch gezien niet mogelijk is om je méér snelheid te bieden, dan houdt het op, toch? Als downgraden voor jou geen optie is, dan heb je gewoon pech gehad.

m.vr.gr. Freya

erik008
door erik008 - Jun 16, 2010 om 13:17
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Je zou ze kunnen vragen wanneer ze over gaan op VDSL of glas.
Ze zijn druk bezig om het hele land om te bouwen.

wi
door wilhetweten - Jun 16, 2010 om 13:18
19 Antwoorden / 6 Vragen

hallo freya

Het gaat erom het haast nergens te halen is boven die 8 mb omdat het erg verouderd is de kabels.Ze maken al maanden reclame met neem adsl en profiteer van de snelheidsverhoging. Maar die is dus haast nergens haalbaar

kooikers
door kooikers - Jul 26, 2010 om 13:38
43 Antwoorden / 0 Vragen

Hier idem, verhuisd met IPB-extra in Januari, Het werkte allemaal voor geen meter tot ze me vastgezet hebben op 4mb. Opzich niet zo'n ramp voor mij hoewel ik op mijn vorige adres 8mb continue had. In April/Mei de snelheidsverhoging, de snelheid weer vrij gezet door KPN en was het weer huilen, dagelijks meerdere keren verbreken zoals in hhet begin. Inmiddels 2 modems en 3 monteurs in huis gehad wat weinig oploste. Op gegeven moment eens op de site van KPN zitten neuzen en las tot mijn verbazing dat ik op mijn postcode helemaal geen extra kan bestellen en dus zelf ook niet zou kunnen hebben vanwege de afstand (3.3km) was zo'n 7mb haalbaar volgens de laatste monteur. Dus laten downgraden naar basis en betaal nu € 10 minder voor mijn abn. Hoeveel mensen zullen het in de gaten hebben dat ze onder de 8mb blijven terwijl ze voor extra (16mb à € 50) betalen. KPN doet daar niets aan, de klanten moeten het zelf maar uitzoeken was het antwoord van de klantenservice. Ook graait KPN op deze manier geld bij elkaar door de onwetendheid van de klanten. Ondertussen ben ik sinds Jan'10 weer eens wachtende op een monteur vanwege de verbrekende verbinding en 2 nieuwe experia modems verder( nu weer een slechte kabelader). Zodra alles goed werkt krijgt KPN-klantenreacties de rekening gepresenteerd en stap ik over naar een andere provider.

freya
door freya - Jul 26, 2010 om 18:39
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@kooikers:

Je moet inderdaad zelf blijven opletten. Mijn abonnement ging ook van 8Mb naar 16Mb en aangezien ik op ongeveer 6Mb blijf steken dus ook mijn abonnement naar beneden bijgesteld. Wat snelheid betreft schiet je er niets mee op, maar het scheelt wel weer €10 in de maand....

Freya

fr
door frlevering - Aug 24, 2010 om 23:44
1 Antwoorden / 0 Vragen

Heb toendertijd in 2006 internet extra genomen en de snelheid was voor 1 april 8MB prijs 35 euro

na 31 mei geen snelheids verhoging. mail gestuurd lus tijd wanneer ze kunnen bellen(Wordt niet door hun aangehouden gebeld op tijdstip niet bereikbaar)
Blijkt na voicemail dat de capaciteit van mijn regio Goeree overvlakkee maar een capaciteit heeft max 8MB.
Tekst dat vanwege de afstand kabel naar mij huis te lang zal zijn.(lachertje woon 10 meter van de telefoonkast af)
Dus KPN waarschuwd de abbonnees niet waarvan een snelheid niet verhoogd wordt. Moet de abonnee zelf erachter komen niet duidelijk toendertijd op website pas na 31 mei wel.
dus na veel emails heen en weer wil niet bellen vanwege dat ik een prepay mobiel heb. telefoonkosten veel te hoog.(geld groeit niet op mijn rug).

nu pas antwoord van de goede tak dat ik moet hebben(slechte doorgeven van helpdesk) de faktuur adminstratie voor verlaging van abonnement 25 euro betalen wordt verrekend met de volgende rekening voor de overige 5 maanden teveel betaald moet ik nog een schrijven krijgen hoe ik dat terug krijg?

Nog steeds vraag ik mij af hoe groot(percentage) van nederland wel 16MB of hoger hebben(Ik twijfel daar echt over) Laat KPN hier maar een antwoord op geven ze verdienen al veel meer.
Heb 100 aandelen en kreeg al 27 euro dividend, eind van het jaar de rest Leuk

dobby
door dobby - Aug 25, 2010 om 01:12
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=wilhetweten schreef op woensdag 16 jun 2010, 12:54]adsl internetplusbellen kpn

Upstream (Haalbare Bitrate): 1094.0 kb/s
Downstream (Haalbare Bitrate): 8520.0 kb/s
Staat heel verhaal bij over afstand en zo maar het volgende zit mij wel dwars.
Er zijn er heel veel met het 8 mb en 16 mb abo die dus niet omhoog gaan met de snelheid dus geen voordeel.

Het abo van 3 gaat naar 8 mb dat is wel te halen die hebben dus voordeel.
In mij ogen laten ze dus de abonees met een duurder abo in de kou staan.
Nu kan je abo naar beneden maar daar zit dus bellen niet in 24 uur gratis dus geen optie. Wat vinden jullie hier nou van in mijn ogen mag kpn ook wel wat doen voor de abonees met een duurder abo die hebben nu niks.

Tsja... da's nu eenmaal een nadeel van de gebruikte techniek.

Weet niet of het voor jou een alternatief is, maar (omdat ooit mijn ISDN centrale met alles er omheen uitgebrand was, met onevenredig hoge herstel kosten) ik ben ooit naar kabel over gegaan, (Ziggo, toen nog Casema).. en mutaties zijn soms/vaak moeizaam, maar als alles eenmaal werkt..

ontdekte vandaag (gisteren, is na 12am) dat mn internet nu 117.9 / 8.50 Mbps down/up is.. (gemiddelde over 5 speedtest.net tests).. (die relatief lage 8.5 ligt aan mijn eigen netwerk)

Niet dat het voor iedereen zo zaligmakend is, maar als snel snelheid wilt dan heb je meestal weinig keus.. en de kabel is overal redelijk goed dekkend... In het ziggo gebied hebben ze ook geen jaarcontracten (tenzij je b.v. een zwaar gesubsidieerde interactieve HD/HDD decoder voor de TV erbij neemt ofzo..) - dus kan je met 1 kalendermaand er vanaf zijn.. tegen de tijd dat je dan een ander alternatief hebt (fiber? vdsl? nog iets anders?) kan je het eventueel zo weer opzeggen..

DIt staat natuurlijk wel los van je email addresses.. hotmail/live/gmail enz zijn geen probleem, maar je @kpnplanet e.d. zal je dan wel kwijt zijn.. (bij mij was dat makkelijker omdat ik van xs4all af kwam, en gewoon al mn email addresses gehouden heb... maar die luxe heb je dus niet.. maar goed - als je later naar iets anders snellers zou overgaan had je dan hoogstwaarschijnlijk hetzelfde probleem gehad...

an
door anicu - Aug 25, 2010 om 09:35
110 Antwoorden / 0 Vragen

Je blijft helemaal niet in de kou staan bij de KPN. Alle aanbieders adverteren met snelheden TOT x Mb. Maar dat lezen de mensen niet want ze zien 16 Mb DUS moet het ook 16 Mb zijn.
De gehaalde snelheid is altijd afhankelijk van de afstand tot de centrale en als die enkele kilometers is, heb je gewoon geen hoge snelheid te verwachten.

Blijkbaar geilen mensen op die hoge snelheid zonder enig onderzoek te doen naar haalbaarheid.

wi
door wilhetweten - Aug 25, 2010 om 09:48
19 Antwoorden / 6 Vragen

Anicu als je nou is lees voor je reageer zou zeker helpen.
Leggen het nog een keer uit in juni kreeg ik mail van kpn dat ik een jaar kon verlengen met een korting en een SNELHEIDSVERHOGING erbij kreeg. Zoals bekent hebben velen deze mail gehad nergens word gesproken over wat haalbaar is wel werd gesproken dat ze alle centrales gingen UPDATEN voor de verhoging. Na dat me contract in ging geen verhoging ik maar is gebeld ja meneer u zit aan u max te veraf ja toen was me contract al ingegaan. Nu kunnen we wel terug naar goed koper maar zijn kosten aan verbonden. En in goedkoper abo zit geen bellen 24 gratis dus ze hebben weer is wat beloofd maar totaal niet na komen. Dus tip als je volgend jaar weer aanbod krijgt of een belofte laat het zwart op wit zetten dat het ook werkelijk gaat gebeuren anders word je weer jaar genept.
Volgens mij heeft niemand wat verhoging gezien in mij kennissen kring en familie niemand die 16 haal hoogste die ik weet is zo 10 mb

kooikers
door kooikers - Aug 25, 2010 om 13:24
43 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=anicu schreef op woensdag 25 aug 2010, 09:35]Je blijft helemaal niet in de kou staan bij de KPN. Alle aanbieders adverteren met snelheden TOT x Mb. Maar dat lezen de mensen niet want ze zien 16 Mb DUS moet het ook 16 Mb zijn.
De gehaalde snelheid is altijd afhankelijk van de afstand tot de centrale en als die enkele kilometers is, heb je gewoon geen hoge snelheid te verwachten.

Blijkbaar geilen mensen op die hoge snelheid zonder enig onderzoek te doen naar haalbaarheid.

KPN laat wel zeker mensen in de kou staan, als je mijn vorige bericht gelezen hebt en dan ziet dat ik ruim een half jaar met problemen zit, intussen 6 tickets aangemaakt zijn en weer afgemeld echter zonder resultaat. Dat DLM bij KPN is voor mij de boosdoener, als mijn lijn stabiel draait op rond 5 mb heb ik daar geen problemen mee, echter als een lijn stabiel is gaat DLM de snelheid op gegeven moment verhogen en begint de ellende van verbreken weer van vooraf aan. Tevens als ik verhuis met IPB-extra afgelopen Jan. en nu op 3.3km van de centrale zit en dus never 16mb haal, blijkt op mijn postcode extra niet eens verkocht te worden. Ik had het echter wel. Wat doet KPN? NIETS!!!
Je mag gewoon €50.- blijven betalen als je zoals in mijn geval stabiel op rond 5mb kan draaien en echt niet hoger. Dat ik zelf heb laten downgraden had vanuit KPN uit moeten gaan, ze geven zelf toe dat ze er niets aan doen.
Hoeveel klanten die van niets weten betalen nu teveel? Adsl draait en men kan internetten, echter heeft men dan aan Basis voldoende en dus minder kosten.
Als gepensioneerde KPN-er weet ik nog andere ingangen om iets geregeld te krijgen, maar zelfs dan loop ik tegen een starre muur aan van lieden die maar wat aan rommelen want je bent toch een van de velen.
Ik ben met 512kb begonnen toen adsl kwam en langzaam aan werd het sneller in de loop van de jaren, een hogere snelheid is leuk als het maar stabiel is, dat had ik op mijn vorige adres ook met 8mb en nu zou dat rond de 5mb zijn.

@wilhetweten: ook met IPB-basis kan je 24/7 gratis naar vaste nummers bellen, daar betaal je dan € 7.50 voor en komt je totale abonnement op € 42.50.
Lezen op de KPN-site is echt niet zo moeilijk :)