henk140
door henk140 Nov 21, 2013 om 14:34
Computers & telefonie

Krijg geschiedenis Chrome niet gewist.

Hallo, ik krijg het niet voor elkaar de browser geschiedenis volledig te wissen in Google Chrome. Het gaat om het gedeelte onder de tekst geschiedenis hier staan diversen keren onder mijn pc naam internet adressen van 1,2,8 dagen geleden. Ik heb al van alles geprobeerd maar het lukt me niet deze browser geschiedenis te wissen het blijft er gewoon staan wat ik ook probeer ? Ik wil dit gewoon weg hebben, weet iemand hoe je dit moet doen ?

28496 33 Rapporteer

secondbest
door secondbest - Nov 21, 2013 om 14:49
22 Antwoorden / 2 Vragen

crtl+ h

Dan naar browse rgeschiedenis wissen

De volgende items verwijderen van: Hier kies je vanaf eerste gebruik.

en dan kan daar onder aanvinken wat die allemaal moet verwijderen

edrick3
door edrick3 - Nov 21, 2013 om 14:56
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo henk140,

Handleiding browsergeschiedenis wissen: klik hier.

Suc6

ge
door gerrit.s - Nov 21, 2013 om 14:56
7 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Henk140

Ik wet niet of ik het goed begrijp wat je bedoel, maar bij mij kan ik bijgeschiedenis met de rechtermuisknop klikken op b.v vorige week dan kun je kiezen uitklappen of verwijderen en dan kun je wissen.

Succes Gerrit

kanty
door kanty - Nov 21, 2013 om 16:29
284 Antwoorden / 69 Vragen

Doe het ook zoals Edrick3 vermeld. Makkie, als je het weet. Wel drukken op het eerste gebruik en dan is alles weg.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Nov 21, 2013 om 17:56
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Wissen heeft niet echt veel zin. Eenmaal iets geplaatst bij Google; dat blijft de rest van je leven en ver na je dood gewoon staan..

henk140
door henk140 - Nov 21, 2013 om 17:58
24 Antwoorden / 15 Vragen

secondbest dit helpt niet hij wist wel de browser maar het bovenstaande niet. gerrit.s ik kan alleen maar kiezen uit lijst uitvouwen of alles openen en jammer genoeg niet wissen dan wel verwijderen. Edrick3 daar was ik al geweest maar ik snap het niet helemaal. Kan jij mij dan uitleggen wat ik dan moet doen om datgene wat ik in de vraag stelde bewerkstelligt te krijgen ?

edrick3
door edrick3 - Nov 21, 2013 om 18:09
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@henk140,

Even stap voor stap het volgende doen:

Klik op het Chrome-menu (die 3 streepjes boven elkaa)r op de browserwerkbalk.
Selecteer Tools.
Selecteer Browsegegevens wissen.
Vink het selectievakje 'Browsegeschiedenis wissen' aan in het dialoogvenster dat wordt weergegeven.
Gebruik de vervolgkeuzelijst bovenaan om de hoeveelheid gegevens te selecteren die u wilt verwijderen. Selecteer het eerste gebruik om uw volledige browsegeschiedenis te verwijderen.
Klik op Browsegegevens wissen.

En klaar is Henk.

Suc6

lekkerisdat
door lekkerisdat - Nov 21, 2013 om 18:10
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Je kunt ook CCleaner gebruiken, sowieso 'n aanrader, wel op eigen risico natuurlijk.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Nov 21, 2013 om 18:14
4299 Antwoorden / 5 Vragen

En voortaan even Tails gebruiken vanaf 'n geheugenkaartje, dan laat je geen sporen na die je huisgenoot kan zien ;-).

aurora1
door aurora1 - Nov 21, 2013 om 19:15
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk anders ook nog of je iets aan deze informatie (klik) hebt.

mo
door moetdat - Nov 22, 2013 om 11:23
104 Antwoorden / 19 Vragen

Als ik rechtsboven op de drie streepjes klikt dan staat er in het rijtje gewoon geschiedenis, als je dat aanklikt kan je doen wat je wilt.

ka
door kaakje - Nov 22, 2013 om 11:50
109 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op donderdag 21 nov 2013, 18:10]Je kunt ook CCleaner gebruiken, sowieso 'n aanrader, wel op eigen risico natuurlijk.

Geldt natuurlijk niet alleen voor cccleaner. geldt voor alle 'pc schoonmaakprogramma's. bv easy cleaner, zelfde laken een pak. Alles voor eigen risico.

aurora1
door aurora1 - Nov 22, 2013 om 12:05
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees anders ook even klik hier bij je vraag van januari dit jaar.

henk140
door henk140 - Nov 22, 2013 om 18:10
24 Antwoorden / 15 Vragen

edrick3, Henk is nog niet klaar helaas. Of ik ben kippig maar ik kan de keuze Tools niet vinden wat jij schrijft na op de Chrome menu knop te hebben geklikt ? Alleen Geschiedenis of Instellingen maar ik zie niet de keuze Tools ?

edrick3
door edrick3 - Nov 22, 2013 om 18:32
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@henk140,

En als je op Geschiedenis klikt?

edrick3
door edrick3 - Nov 22, 2013 om 18:35
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Of klik eens op de 'gereedschapsleutel'!!

reinoud10
door reinoud10 - Nov 23, 2013 om 02:29
14 Antwoorden / 0 Vragen

op de drie streepjes drukken dan op EXTRA krijg je een nieuw menu waar ook bij staat BROWSEGEGEVENS WISSEN in dat menu aangeven EERSTE GEBRUIK

opaplop
door opaplop - Nov 23, 2013 om 15:04
76 Antwoorden / 12 Vragen

Beste Henk 140.
Weet je wat voor jouw een oplossing is?? ga naar Experteam bel 0800-0471 en kunnen je op afstand helpen met je probleem. dat doen ze zo,je krijgt via de pc een nummer,dat toets je in en dan loggen ze bij jouw PC in. En verhelepen jouw probleem. maar let wel op,het is niet gratis. Succes ermee,ik ben zelf al diverse keren zo door hen geholpen. Zo is het laatst ook bij mijn gegaan,met de KPN,ook via hun. ook HP heeft mij zo geholpen,werkt allemaal heel goed. Ik ben ook wat ouder,64 jaar en niet zo handig met het oplossen van problemen,doe je je voordeel maar mee.

dolcepaola
door dolcepaola - Nov 23, 2013 om 15:57
6 Antwoorden / 0 Vragen

Best mogelijk maar een ingewikkeld procesgang. Je moet dan naar het binnenste van de computer gaan, de zogenaamde sleutels, heb het in het verleden ook verwijderd.

Bij jou werkt Outlook ... dus niet meer naar behoren?

Het begint bij start, uitvoeren, en dan ... intikken, alleen die formule begint m.i. met ...

edrick3
door edrick3 - Nov 23, 2013 om 16:02
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=dolce paola schreef op zaterdag 23 nov 2013, 15:57]Best mogelijk maar een ingewikkeld procesgang. Je moet dan naar het binnenste van de computer gaan, de zogenaamde sleutels, heb het in het verleden ook verwijderd.

Bij jou werkt Outlook ... dus niet meer naar behoren?

Het begint bij start, uitvoeren, en dan ... intikken, alleen die formule begint m.i. met ...

Wat een warrig verhaal ......

Browsergeschiedenis wissen moet simpel mogelijk zijn.

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 24, 2013 om 08:30
7181 Antwoorden / 3 Vragen

Halo Henk140,
overgenomen van seniorwebsite:

Cookies verwijderen in Google Chrome

Open Google Chrome.
Klik op het pictogram ‘Google Chrome aanpassen en beheren’. Dit is het pictogram met drie streepjes CookiesVerwijderen_aanpassen.
Klik op Extra > Browsegegevens wissen.
Er opent een nieuw venster. Zet een vinkje voor Cookies en andere site- en plug-ingegevens verwijderen, als dat vinkje er nog niet staat.
Selecteer achter ‘De volgende items verwijderen van’ vanaf welk moment de cookies verwijderd moeten worden.
Klik op Browsegegevens wissen.

Vr. gr. sjoppie.

henk140
door henk140 - Nov 24, 2013 om 17:38
24 Antwoorden / 15 Vragen

sorry opa maar dat doe ik van me lang-zal-ze-leven niet, het juiste antwoord staat er nog steeds niet bij mensen. Ik heb al jullie antwoorden geprobeerd maar het komt allemaal op hetzelfde neer wat ik zelf al heb geprobeerd. Het gene wat ik wil hebben gewist lukt niet. Graag sta ik nog open voor jullie antwoorden en zeker ook zeer bedankt voor jullie meedenken. Ik ga ook zelf vanavond nog eens even flink op zoek ik wil het te weten komen. Het zou toch te gek zijn dat ik met 15 jaar pc ervaring het niet voor elkaar zou krijgen, of misschien toch niet.

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 24, 2013 om 17:52
7181 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Henk140,
een videootje ter verduidelijking.

Vr. gr. sjoppie

edrick3
door edrick3 - Nov 24, 2013 om 20:23
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@henk140,

Volgens mij volg je niet nauwkeurig de gegeven aanwijzingen (óf die zijn blijkbaar niet duidelijk genoeg!), want anders had het normaal gesproken al lang moeten lukken.

Nog één poging dan .....
Klik hier en volg precies de aanwijzingen.

(Tools = gereedschapsleutel zoals al eerder aangegeven)

Hier staat het ook nog een keer.

Suc6!!!

kanty
door kanty - Nov 24, 2013 om 20:58
284 Antwoorden / 69 Vragen

Edrick3. Ik kreeg via de mail de berichtjes binnen, en dacht ook dat het allang opgelost was. Is toch niet zo heel erg moeilijk.
Ja, zeker succes!

henk140
door henk140 - Nov 24, 2013 om 22:37
24 Antwoorden / 15 Vragen

edrick3, sorry maar ik heb het idee dat je mij niet helemaal snapt en ik heb het idee dat oa. jij niet met de nieuwe en allerlaatste versie van Google Chrome werkt ? Er is bij mij rechts boven geen Tool zoals jij beschrijft en in je info dan wel een gereedschapsleutel. Ik kan wel via beheren (dus die 3 horizontale streepjes) naar Extra en dan kiezen voor Browsergegevens wissen. MAAR als ik dit doe dan werkt dit precies hetzelfde als dat ik rechtstreeks voor Geschiedenis kiest. Alleen de gegevens die dan boven de knop Browsergegevens wissen staan die gaan niet weg !!! Nogmaals hier staan diversen keren mijn PC Naam met daaronder 2 dagen geleden bij de andere 5 dagen geleden zelf een met 11 dagen geleden en dan naast die PC naam een dropdown knopje, als ik deze aanklik dan geeft hij aan Lijst uitvouwen of Alles openen en dan zie ik internet adressen die ik eerder heb bezocht. Deze wil ik graag weg hebben maar dat lukt niet ook niet bij alle andere antwoorden ik heb ze allemaal geprobeerd maar dit wat ik net schreef blijft gewoon staan. Wat ik niet snap is dat andere Chrome gebruikers dit niet hebben, heel vreemd. Misschien is dit wel gewoon niet te verwijderen in de allerlaatste versie ? Ik denk dat het niet op te lossen is helaas want ik heb volgens mij alles al geprobeerd.

henk140
door henk140 - Nov 24, 2013 om 23:23
24 Antwoorden / 15 Vragen

Niet te geloven maar het is opgelost. Ik weet zelf niet wat ik heb gedaan maar het geen boven de Browsergegevens wissen knop bleef staan na zelfs op wissen te hebben geklikt is weg. Ik heb iets gedaan maar helaas weet ik niet meer hoe ik daar kom maar het is nu goed. Als ik nu de browser wis is alles weg. Bedankt mensen pppfffffffff.

henk140
door henk140 - Nov 24, 2013 om 23:54
24 Antwoorden / 15 Vragen

Ik heb nog eens rustig gekeken via wat voor weg ik het nu voor elkaar heb gekregen. Ik heb bij instellingen bij inloggen op de link meer informatie geklikt. Ik heb toen op de link Google Dashboard in het gedeelte "U heeft de controle over u gegevens" geklikt waar je de gesynchroniseerde gegevens uit je account kunt verwijderen. Volgens mij heb ik toen stopzetten en wissen geklikt. Toen ik daarna de browser wiste waren de andere bovenstaande gegevens die ik vermelde niet meer zichtbaar.

kanty
door kanty - Nov 25, 2013 om 00:02
284 Antwoorden / 69 Vragen

Hé/ Geweldig dat het je gelukt is. Wel een beetje omslachtig. Maar kreeg wel de indruk, dat het niet anders kon.

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 25, 2013 om 07:54
7181 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Henk140,
Fijn dat het is gelukt, als ik Chroom ga gebruiken weet ik ook wat mij te wachten staat met een nieuwe versie.
Bedankt voor het terugmelden.
Vr. gr. sjoppie.

edrick3
door edrick3 - Nov 25, 2013 om 11:18
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@henk140,

Tjonge, toch nog gelukt!
Mooi zo.
En dat ondanks de reacties hier. ;-)

Bedankt voor het terugmelden.

Met vr.gr.

henk140
door henk140 - Jan 27, 2014 om 13:15
24 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo experts, ik heb nog een aanvulling sq tip wat betreft deze vraag van mij. Je kunt de extensie "Click&Clean toevoegen aan Chrome". Ga naar aanpassen en beheren / kies extra en kies Extensies / kies meer extensies toevoegen / typ links boven in het vak extensies zoeken click&clean / installeer de extensie door de aanwijzingen te volgen op het scherm / na installeren heb je rechts boven in chrome een rood (C) pictogram, door hier op te klikken ga je naar opties, zet een vinkje bij cookies verwijderen en onderaan een vinkje bij verwijder prive gegevens wanneer chrome sluit. Nu is de situatie zo dat wanneer je na het surfen chrome sluit alle het aangevinkte automatisch word verwijderd. Je hoeft nu niet apart iedere keer via geschiedenis alles te verwijderen. Het is nog maar even een tip.

edrick3
door edrick3 - Jan 27, 2014 om 13:45
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@henk140,

Bedankt voor de aanvulling/Tip.
Hopelijk kunnen anderen hier ook hun voordeel mee doen!

Met vr.gr.