su
door suzukialto Oct 19, 2018 om 13:36
Computers & telefonie

Laptop

Mijn ICT man zou mijn HP laptop voorzien van snellere harde schijf en windows 10. Helaas is tijdens demontage de toetsenbordconnector kapot gegaan. De man gaf aandat het niet meer rendabel was om dit te repareren, en ik beter nieuwe kon kopen. Hij kon mij een Lenova  aanbieden via de groothandel voor € 445.

Maar mijn vraag is nu moet ik dit betalen, want ik heb hem een goed werkende laptop meegegeven.

4283 15 Rapporteer

Topantwoord

edrick3
door edrick3 - Oct 19, 2018 om 13:42
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Het lijkt me toch echt dat die 'ICT-man' voor de ontstane schade dient op te draaien.

simon55
door simon55 - Oct 19, 2018 om 13:47
1556 Antwoorden / 5 Vragen

De z g ICT man is verantwoordelijk voor de geleden schade.  Was t n handige Harry  ??

su
door suzukialto Oct 19, 2018 om 14:07
2 Antwoorden / 8 Vragen

Peter Olthof automatisering

tenormin
door tenormin Oct 19, 2018 om 14:34
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@suzukialto, nu ben ik slecht in zoeken maar ik kan nergens Peter Olthof Automatisering naar boven krijgen.

panter22
door panter22 Oct 19, 2018 om 14:48
6599 Antwoorden / Vragen
su
door suzukialto Oct 19, 2018 om 14:55
2 Antwoorden / 8 Vragen

Peter olthof Delfzijl, dan moet hij naar oven komen

tenormin
door tenormin Oct 19, 2018 om 15:02
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@panter22, bedankt. En @suzukialto, als bedrijf lijkt het me dat hij voor schade moet opdraaien. Want hij is legaal specialist, dus geen zwartwerker, zoals men er hier ook vanuit ging, door sommigen dan, dus leg de rekening maar op zijn bordje: als het goed is is hij ervoor verzekerd.

su
door suzukialto Oct 19, 2018 om 21:34
2 Antwoorden / 8 Vragen

Hallo,

En wat als hij hier niet in mee wil gaan.

my
door mystery - Oct 19, 2018 om 13:50
34 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is geen ICT'er geweest eerder iemand die zich er voor uitgeeft.
Je toetsenbord connector zit op een compleet andere plek dan je HDD.
De enige wijze om bij deze connector te komen is het toetsenbord zelf verwijderen en daar heeft ie compleet niks te zoeken.

Ik ga hiervan uit dat het geen bedrijf is tenminste legaal want dan mag u gerust de naam noemen als dit is gebeurt.
Indien het een legaal bedrijf is met KVK dan mag ie het aan zijn verzekering opgeven.

Is het een particulier wat ik eigenlijk verwacht ja dan sta je met lege handen je kan hem aanklagen maar dat gaat je tijd en geld kosten, en zelf hang je dan ook voor zwart werk aannemen.

Ge
door Genee Oct 19, 2018 om 14:01
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Wie zegt dat het zwart werk is, neem aan dat de TS niet naast de ict man zit als hij zijn belastingformulier invult.

su
door suzukialto Oct 19, 2018 om 14:04
2 Antwoorden / 8 Vragen

Het is een automatiseringsbedrijf

ti
door titust Oct 19, 2018 om 14:09
15 Antwoorden / 0 Vragen

@mystery In het afgelopen jaar heb ik bij 3 laptop's de HDD vervangen. In alle 3 de gevallen zat de HDD onder het toetsenbord. In een geval kon ik het toetsenbord verticaal plaatsen (de toetsenbord-kabel was op een prettige plaats verbonden), in de 2 andere gevallen moest ik het hele toetsenbod loshalen (de connector dus). Met 2 handen lukte het me niet om het toetsenbord omhoog te houden en tegelijk de HDD los te halen! In het verre verleden (15-20 jaar) had ik wel laptop's waar de HDD via de onderkant losgehaald kon worden. Ik ben geen reparateur, maar had me "ingelezen" via de nodige youtube-filmpjes. Het automatiseringsbedrijf moet zijn verantwoording nemen (verzekering).

my
door mystery Oct 19, 2018 om 14:28
34 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben wel ICT er dus ik weet wel hoe het zit.
Je hoeft in het geheel bij dit soort laptops het toetsenbord niet te verwijderen kan wel is extra werk maar compleet onnodig.
Maar als hij dat gesloopt heeft dan is ie zeer hardhandig te werk gegaan want ik doe er laten we zeggen een paar 1000 per jaar en ik heb het nog nooit voor elkaar gekregen om die te slopen.

En ik doe alles ik haal de complete laptop uit elkaar indien nodig

Ge
door Genee - Oct 19, 2018 om 14:08
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Om te weten of uw ict man u een voordelige aanbieding doet moet u even kijken naar de specificaties of het type van die aangeboden €445 kostende laptop.
En wat zijn de spec’s of het type van uw huidige laptop?

su
door suzukialto Oct 19, 2018 om 22:46
2 Antwoorden / 8 Vragen

Lenovo IdeaPad 320-15IKBN i3-7100U, 4/128GB, 15.6"  Dit is de laptop die hij aanbied als vervanger voor de HP 15- d006ed.

Ge
door Genee Oct 20, 2018 om 00:18
1509 Antwoorden / 1 Vragen

€445 is voor dat model een gewone winkelprijs en via de groothandel, waar moet u naar toe voor garantie?
Wanneer u tevreden was met uw laptop moet de ICT man dat toetsenbord gratis herstellen.

su
door suzukialto Oct 20, 2018 om 09:02
2 Antwoorden / 8 Vragen

Hij zou er een snellere harde schijf inzetten, omdat de laptop wat traag was. Tevens zou hij er Windows 10 opzetten. Maar de laptop functioneerde voordat ik deze meegaf goed.

Thijs12
door Thijs12 - Oct 19, 2018 om 14:28
522 Antwoorden / Vragen

Een nieuw toetsenbord is vermoedelijk goedkoper.

heremietkreeft
door heremietkreeft Oct 19, 2018 om 15:26
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Een laptop met apart toetsenbord?

Thijs12
door Thijs12 Oct 20, 2018 om 09:40
522 Antwoorden / Vragen

Ook een toetsenbord is vervangbaar .

tijger1
door tijger1 - Oct 19, 2018 om 14:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Over wat voor laptop hebt u het eigenlijk en hoe oud is hij?

su
door suzukialto Oct 19, 2018 om 14:52
2 Antwoorden / 8 Vragen

Hp laptop i5 van 2015 15,6 inch

tijger1
door tijger1 - Oct 19, 2018 om 15:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hij moet die connector gewoon repareren. Zonder extra kosten.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 19, 2018 om 15:25
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Ook ik ben van mening dat de 'ICT' man dient te zorgen voor reparatie maar als de laptop al enige jaren oud is (lijkt mij niet echt gelet op het kunnen installeren van win 10) is het mogelijk rendabeler om een nieuwe aan te schaffen maar ook dan lijkt het mij dat hij dan een nieuwe dient aan te bieden met korting en niet alleen korting op basis van het verschil tussen groothandelsprijs en 'winkelprijs'.

Als ik zie dat er aanbiedingen - Lenovo - zijn voor € 499 is de korting die hij geeft wel erg weinig. Gecorrigeerd
Ook ik vind het nerkwaardig dat bij het vervangen van een HDD (door een SSD?) de connector van het toetsenbord stuk zou zijn gegaan. Maar ja, wat niet kan is nog nooit gebeurt.

Inmiddels zie ik ook een aanbieding van een Lenovo voor € 449,00, zie de link die ik zo geef.
(Het letterrype is veranderd omdat ik p/o een 'foute toets' klikte).

https://www.vergelijk.nl/notebook/lenovo/

su
door suzukialto Oct 19, 2018 om 15:37
2 Antwoorden / 8 Vragen

Hij vertelde dat Lenovo vroeger IBM was

gerbera
door gerbera Oct 19, 2018 om 15:52
7348 Antwoorden / 14 Vragen

IBM is aan Lenovo verkocht en Lenovo heeft later ook Medion opgekocht. Lenovo is dus niet gerelateerd aan ACER.

heremietkreeft
door heremietkreeft Oct 19, 2018 om 16:15
16774 Antwoorden / 202 Vragen

@GERBERA: een geheel terechte opmerking. Ik vergiste me: Lenovo en Medion zijn het zelfde bedrijf en leveren (zoals aan mij verteld bij een Mediamarkt) hetzelfde product onder de twee namen. (Net als ooit Erres en Siera feitelijk Philips producten waren maar met een ander 'merk' plaatje.

gerbera
door gerbera Oct 19, 2018 om 16:40
7348 Antwoorden / 14 Vragen

@gerritaltena, geeft niet ieder mens kan zich vergissen, vandaar mijn reactie;-))

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 19, 2018 om 15:28
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Zie ook nog deze o.a. (na verder kijken op de vergelijkingssite:

Lenovo Ideapad 320-17IKB 80XM00BVMH

Laptop 7 reviews

Gratis bezorging bij dit product

549,-

449,-

  • 17,3" HD beeldscherm
  • Intel Pentium N4415U
  • 256GB SSD
(Naam van verkoper weggelaten)

Cookies
door Cookies - Oct 19, 2018 om 17:06
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je weet toch helemaal niet welke Lenovo hij aanbiedt? Er zijn tenslotte ook Lenovo's van 800-900 euro. Om zomaar wat modellen van het web te plukken, heeft geen enkele zin. TS kan beter even melden welk model er precies wordt aangeboden.

DOOR GERRITALTENA - 19 OKT. 2018 OM 15:25
8141 ANTWOORDEN / 141 VRAGEN
Als ik zie dat er aanbiedingen - Lenovo - zijn voor € 499 is de korting die hij geeft wel erg weinig.

heremietkreeft
door heremietkreeft Oct 19, 2018 om 19:45
16774 Antwoorden / 202 Vragen

@NETFLIX  dat kan inderdaad zo zijn en inderdaad is door ts niet genoemd wat is aangeboden. Het maakt mij wel heel erg nieuwsgierig.
Als antwoord blijft evenwel de stelling dat de ict'er een fout heeft gemaakt en is reparatie het eerder aan de orde.
Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat die reparatie erg kostbaar zal zijn in telatie tot de leeftijd van de laptop.

ne
door neodutchio - Oct 19, 2018 om 23:47
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Wat ik mis in dit verhaal is of de schuld ook echt bij de ICT man ligt. Het is een al wat oudere laptop (gezien een oudere window's variant (sinds een aantal jaar wordt Windows 10 meegeleverd) en de snelheid), kan er niet al een probleem geweest zijn en dat dit net de druppel is geweest?

su
door suzukialto Oct 20, 2018 om 09:37
2 Antwoorden / 8 Vragen

Laptop was van 2015, en hij functioneerde verder goed. De laptop was alleen wat traag. Ik gaf aan dat ik een op zoek was naar een nieuwe, waarop mijn ICT man aangaf dat dit zonde was, omdat huidige nog jaren meekon. Hij stelde voor om de laptop voor € 135 te voorzien van snellere schijf en Windows 10

panter22
door panter22 Oct 20, 2018 om 09:59
6599 Antwoorden / Vragen

De laptop heb je misschien gekocht in 2015, maar hij is geproduceerd begin 2014.
https://www.coolblue.nl/product/435834/hp-15-d006ed.html#product- specifications

De laptop die je ICT man voorstelt is sneller, maar geproduceerd in augustus  2017. Lees de specificaties:
https://www.kieskeurig.nl/laptop/product/3642273-lenovo-ideapad-300-320/reviews

Je ICT man kreeg het dus niet voor elkaar om een neiuwe harde schijf in die oude laptop te zetten. Dan zou je beter bij je plan kunnen blijven en een nieuwe kopen. Persoonlijk zou ik een laptop kopen van dit jaar die sneller is. Maar helaas ook duurder. Orienteer je eens in de winkel bij de MM of BCC of Expert en kijk naar de specificaties op kieskeurig.nl

my
door mystery Oct 20, 2018 om 12:10
34 Antwoorden / 0 Vragen

Voor 135 euro windows 10 + ssd dan is de kans ook 99,9% dat het een illegale windows is want inkoop kost die al meer legaal.
Reken daar voor een fatsoenlijke SSD 70 euro bij dan zie je dat deze vent dus gewoon een oplichter is.
Ik zou er weg blijven maar wel de schade laten vergoeden.

En TS voorstellen een nieuwe laptop te kopen als TS tevreden is met deze waarom een nieuwe helemaal niet noodzakelijk.

Heb hier mijn eigen latop van 4 jaar oud die geheid sneller is dan een I7 van dit tijdperk.
Daar zit nog maar een I3 in met 32gb.

Het is allemaal leuk te kijken naar processor etc maar dat is maar een klein deel en zeker niet het belangrijkste maar ja het staat zo mooi roepen dat je een I7 hebt das nieuw, verder kijken dan je neus lang is

Cookies
door Cookies - Oct 20, 2018 om 10:10
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Hij vond het dus wel rendabel (voor hem waarschijnlijk) nog 135,- te investeren in deze laptop, maar het is niet rendabel om gratis de laptop te maken? Hij heeft hem gesloopt, dus hij moet hem dan ook maar weer gratis!! maken.

Komt op mij over als een onbetrouwbaar figuur. Met die "aanbieding" neemt hij je ook al in de maling.

De Lenovo die hij aanbiedt is voor dezelfde prijs te koop bij BCC en MM
https://tweakers.net/pricewatch/932851/lenovo-ideapad-320-15ikbn-(80xl007emh).html

su
door suzukialto - Oct 21, 2018 om 13:54
2 Antwoorden / 8 Vragen

Mijn ICT man heeft mijn laptop tijdens werkzaamheden onbruikbaar gemaakt. Hij zou mijn Hp laptop welke ik heb gekocht un 2015 vooorzien van snellere harde schijf en Windows 10. Helaas is dit niet goedgegaan en is de toetsenbordconnector afgebroken. Hij kwam direct met alternatief voor nieuwe laptop. Ik was overrompeld, en heb ja gezegd. Helaas heb ik er nu spijt van, doordat huj zijn werk niet goed heeft gedaan kost het mij nu € 449. Hij gaf ook geen korting

simon55
door simon55 - Oct 21, 2018 om 14:21
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Wil niet zeggen dat n automatiseringsbedrijf bedrijf verstand heeft van reparaties

tijger1
door tijger1 - Oct 21, 2018 om 14:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus ik begrijp dat u die nieuwe al hebt gekocht?

su
door suzukialto Oct 21, 2018 om 15:31
2 Antwoorden / 8 Vragen

Heb nog niet betaald. Je hebt toch ook zoiets als bedenktijd

tijger1
door tijger1 Oct 21, 2018 om 16:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nou dat is de vraag nog maar in uw geval.

edrick3
door edrick3 Oct 21, 2018 om 16:52
27632 Antwoorden / 85 Vragen

bedenktijd

??
In een winkel geldt: koop=koop
Of heeft de 'ICT-man' gezegd dat je er nog over kon denken?

panter22
door panter22 Oct 21, 2018 om 17:50
6599 Antwoorden / Vragen

De laptop gebruik je al om hier je vraag te stellen?
Dan kun je hem niet meer teruggeven.

edrick3
door edrick3 Oct 21, 2018 om 18:50