door wilco54 Jun 17, 2019 om 07:51
Computers & telefonie

Laptop beeld bevriest na 2 min. inactiviteit

Mijn beeld van laptop bevriest na 2 minuten als je niet met muis hebt gewerkt.Heb al van alees geprobeerd en ook student aan huis 2 x laten langs komen maar die kwamen er ook niet uit?
Heb acer laptop met windows 10 en is 2 jaar oud.

2015 8 Rapporteer

Beps
door Beps - Jun 17, 2019 om 08:42
75 Antwoorden / Vragen

https://pc-en-internet.infonu.nl/tips-en-tricks/120484-ehbo-voor-een-vastgelopen-computer.html
Ik heb ooit eens gedaan wat onder "Aandachtspunten voor een harde reset" staat, dit hielp mij goed.

sjjoppy
door sjjoppy - Jun 17, 2019 om 09:00
7177 Antwoorden / 3 Vragen

De muis tussendoor bewegen op het scherm als u 2 minuten met andere dingen bezig bent.
Als u van de laptop weg moet dan kunt u ook de laptop tijdelijk op pauze zetten door het het Windows logo en de L tegelijk in te drukken.
Of hebt u nog iets aan deze link:
https://techadviseur.nl/muis-touchpad-problemen/

Th
door Thijs124 - Jun 17, 2019 om 09:06
289 Antwoorden / Vragen

De muis op een horloge met draaiende seconden wijzer leggen.

sjjoppy
door sjjoppy Jun 17, 2019 om 09:08
7177 Antwoorden / 3 Vragen

;-)

costnix
door costnix Jun 17, 2019 om 17:57
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Lijk mij net zo iets als een blokje kaas voor de muis leggen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 17, 2019 om 09:09
16813 Antwoorden / 202 Vragen

Een harde reset of eventueel ook systeemherstel naar een moment terug toen u het probleem met de muis nog niet had.
(Heeft u wel goede batterijen in de muis en/of is de muis niet defect? Al lijkt het onwaarschijnlijk n.a.v. de al verkregen hulp)

ma
door malty - Jun 17, 2019 om 09:12
1112 Antwoorden / 1 Vragen

De student kwam er niet uit.
Stel uw vraag eens aan de faq-man van computeridee.

https://www.computeridee.nl/forum/#!/?filter=FAQman

tdmduc
door tdmduc - Jun 17, 2019 om 09:42
703 Antwoorden / 2 Vragen

Studentaanhuis.nl .......kansloos.

Alleen maar negatieve ervaringen mee. Dit is gewoon een bedrijf die scholieren onderbetaald met een standaard opdracht wegstuurd.

Krijg veel mensen bij mij aan de deur die ook eerst studentaanhuis hebben gebeld, kan ome Henk de rotzooi weer opknappen. Erg schlecht.

Melkveehouder uit Overijssel heeft in paniek ook een keer deze club inheschakeld. Dat had ie beter niet kunnen doen.

Alle systemen in de war en boekhouding overhoop omdat student-meneer even een herinstallatie had uitgevoerd zonder backups en ook nog eens Google Drive had geactiveerd die spaak liep omdat er zoveel Gb gesycnt moest worden. Want ja de boer had immers helemaal geen Google account en zeker geen Dirve abbo dus de standaard hoeveelheid gratis data was nimmer nooit niet voldoende.

Dit is maar 1 voorbeeld maar ik kan er nog wel een paar opnoemen.

tenormin
door tenormin Jun 17, 2019 om 12:50
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Heb ook Student aan huis gehad. Hij wist dus net zo veel van computers als ik: niets dus. Maar ja, je moet een jaar lid worden van die club. Heb ze wel opgezegd uiteraard. Maar zit er toch eerst een jaar aan vast.

panter22
door panter22 Jun 17, 2019 om 12:54
6599 Antwoorden / Vragen

Heeft ome Henk een oplossing voor dit probleem?

tdmduc
door tdmduc Jun 17, 2019 om 16:01
703 Antwoorden / 2 Vragen

Oplossingen: Er zijn er al tig aangeboden hier

gsm
door gsm - Jun 17, 2019 om 12:48
5939 Antwoorden / 47 Vragen

Het kan al helpen als je de laptop eens Opnieuw opstart: Klik op Start, Aan/uit en klik op "Opnieuw opstarten".

Als je een laptop met een intel processor hebt, volg dan onderstaande handelingen:

Er zit soms een foutje in de IMEI (Intel Management Engine Interface) driver voor PC's die uitgerust zijn met een moderne Intel(R) processor en chipset. De driver staat zodanig ingesteld, dat deze na enige tijd door Windows gestopt wordt om stroom te besparen. Daardoor kan de PC niet meer goed uitgezet worden of uit de slaapstand komen. Het probleem is zeer eenvoudig te verhelpen:

Klik met de rechter muisknop op Start en kies Apparaatbeheer.

Open Systeemapparaten en zoek de Intel (R) Management Engine Interface.

Dubbelklik de Intel (R) Management Engine Interface, zodat de eigenschappen geopend worden.

Open het tabblad Energiebeheer.

Haal een vinkje weg, zodat Windows de Intel (R) Management Engine Interface NIET mag uitschakelen om stroom te besparen.

Klik OK en sluit alle vensters.

Herstart de PC.

wi
door wilco54 Jun 17, 2019 om 21:06
0 Antwoorden / 2 Vragen

Hartelijk dank voor uw antwoord op mijn vraag.
Het werkt en het probleem is opgelost!

gsm
door gsm Jun 17, 2019 om 21:16
5939 Antwoorden / 47 Vragen

Vele mensen en laptops gingen u voor met dit zelfde probleem.
Fijn dat het gelukt is en bedankt voor de melding.

costnix
door costnix Jun 17, 2019 om 21:17
2874 Antwoorden / 1 Vragen

En bedankt voor het terugmelden.