kl
door klusman Nov 5, 2018 om 13:11
Computers & telefonie

Laptop herkent interne HD niet meer

Mijn laptop gebruik ik meestal met een stroomaansluiting en een kabel naar het modem.
In mijn laptop zit een SSD als systeemschijf en een HDD voor de bestanden.

Sinds enige tijd heb ik het probleem dat ik, af en toe, geen toegang krijg naar de HD. Ook herstarten helpt niet.

Als ik echter de laptop in het dockingstation druk werkt hij weer normaal. Ook als ik hem er weer uithaal en opstart.

Weet iemand hoe dit probleem opgelost kan worden?

3370 11 Rapporteer

simon55
door simon55 - Nov 5, 2018 om 13:52
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Klik met rechtermuisknop op betreffende schijf en kies eigenschappen , ga naar het tabblad beveiliging , klik op geavanceerd ( indien dat erbij staat ) , hier kunt u de toegang tot de schijf wijzigen , en toegang geven voor uw profiel

heremietkreeft
door heremietkreeft Nov 5, 2018 om 14:04
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Laat s.v.p. weten of dit lukt. (Gelukt is)

rf
door rfrijhoff Nov 7, 2018 om 16:26
41 Antwoorden / Vragen

Dit is geen beveiligingsprobleem aangezien je dan nooit of altijd toegang hebt, niet af en toe.

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 5, 2018 om 14:28
7181 Antwoorden / 3 Vragen

Als de batterij vol is kan dit ook wel eens problemen geven als tegelijkertijd de stroom is ingeschakeld.

tdmduc
door tdmduc - Nov 5, 2018 om 15:31
703 Antwoorden / 2 Vragen

DELL? ACER? HP?

Ik weet dat bij DELL een issue is geweest met energiebeheer en dit soort problemen.

kl
door klusman - Nov 5, 2018 om 16:54
91 Antwoorden / 9 Vragen

Het gaat om een DELL laptop. Het zou dus iets met de batterij en stroomtoevoer te maken kunnen hebben.
Ik zal dit eens nazoeken.
Bedankt zover.

Andere  ideeën zijn nog welkom.

vu2615
door vu2615 - Nov 5, 2018 om 16:59
81 Antwoorden / 3 Vragen

Waar krijg je dan geen toegang tot? De SSD (niet opstarten) of de HDD (geen bestanden kunnen vinden)

aurora1
door aurora1 - Nov 5, 2018 om 23:03
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u al eens wat onnodige zaken opgeruimd met schijfopruiming? Probeer ook eens foutcontrole met repair, eventueel in veilige modus.
Aan- uitknop langer indrukken?
Eventueel controleren of onnodig veel programma's mee opstarten en dat corrigeren?
Opstarten in veilige modus ipv gewoon opstarten als het gewone opstarten niet lukt?

rf
door rfrijhoff Nov 7, 2018 om 16:28
41 Antwoorden / Vragen

Onnodige zaken opruimen heeft totaal niets te maken met het al dan niet herkennen van de harde schijf.

br
door brui0929 - Nov 5, 2018 om 23:14
634 Antwoorden / 10 Vragen

Druk  de shift toets in en start op u komt nu in de BIOS kijk waarmee de laptop opstart kies de letter voor de harddisk dit is C. sluit en met save. start opnieuw op.

Ge
door Genee - Nov 6, 2018 om 09:36
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Kijk eens of de aansluitkabels van die HD goed vast zitten.

gsm
door gsm - Nov 6, 2018 om 17:19
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Heb je in zo'n geval geherstart door Afsluiten en weer aanzetten of heb je "Opnieuw opstarten" uitgevoerd?
Dat laatste zou moeten werken.
Kijk bij de Extra energie-instellingen of de harde schijf in slaap mag vallen. Zo ja, stel dit dan in op 0 minuten.

Het instellingen van het gekozen Schema Wijzigen en dan de Geavanceerde energie-instellingen openen.

rf
door rfrijhoff - Nov 7, 2018 om 16:38
41 Antwoorden / Vragen

Wat bedoelt u precies met geen toegang krijgen tot de harde schijf? Herkent de laptop de hd gewoon niet, dan is de letter waarmee de hd wordt aangeduid niet beschikbaar in Computer (Windows verkenner, voor uw laptop vanwege de ssd waarschijnlijk D), of wordt de hd wel herkent, maar krijgt u (een) foutmelding(en) op het moment dat u de hd probeert te benaderen. Er zijn  verschillende oorzaken/oplossingen, die afhankelijk zijn van het antwoord.

frits
door frits - Nov 7, 2018 om 20:50
146 Antwoorden / 5 Vragen

Check alle aansluitingen dan Rechtsklik Computer - Beheren - Schijfbeheer, en daar moet hij bijstaan.