sy
door sylli Apr 5, 2012 om 11:14
Computers & telefonie

Laptop in inches

Beste mensen,

Ik wil een laptoptas aanschaffen en via Internet heb je natuurlijk oneidig veel keus.
Nu zit ik met het volgende, wellicht beetje domme, probleem.

Als een website als specificatie vermeld: Up to 17 inches, betekent dit dan de maat van de laptop INCLUSIEF buitenrand e.d. is of bedoelen ze alleen de maat van het scherm?
Exacte buitenmaten staan er niet bij, alleen 17 Inch bij Maat..

Stel: ik heb een laptop met een scherm dat diagonaal 39 cm is, oftewel 15,4 inch (afgerond naar boven).
Maar dichtgeklapt is de laptop diagonaal 44 cm, oftewel 17,3 of 17,4 inch.
Hoe groot moet de tas dan zijn?

11105 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 5, 2012 om 12:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

sylli schreef op donderdag 5 apr 2012, 11:14:
Hoe groot moet de tas dan zijn?

Wat gaat er in die tas? Alleen het scherm of de hele laptop?

ve
door verwijderd - Apr 5, 2012 om 12:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op donderdag 5 apr 2012, 12:11:
sylli schreef op donderdag 5 apr 2012, 11:14:
Hoe groot moet de tas dan zijn?

Wat gaat er in die tas? Alleen het scherm of de hele laptop?

Zucht....

ve
door verwijderd - Apr 6, 2012 om 13:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

je houd de maat van de complete apparaat aan en dus niet de maat van het beeldscherm. is de laptop ingeklapt 44cm breed dan koop je daar de tas op.
Ik vind het echter link om dit op het web te kopen en je zou een tas beter even in de winkel proberen. Ook omdat er snel problemen kunnen optreden met de ritsen van goedkopere tassen. Daarbij speelt ook mee wat je zoal in de tas met de laptop wil meenemen, neem je ook de voeding, muis en netwerkkabel mee dan kan je in de winkel uitproberen of hier voldoende ruimte voor is.

ve
door verwijderd - Apr 6, 2012 om 19:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Welke tas is nodig voor een laptop met een 15.6 inch (diagonaal) scherm?
Dat is een tas voor een 15.6 inch laptop!

De maat wordt nooit voor de laptop zelf op deze manier gegeven.
Voor de laptop omhulling heeft men het over: l x b x h voor de buitenafmetingen.

ve
door verwijderd - Apr 7, 2012 om 11:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo sylli,

Van laptops wordt altijd de schermmaat gegeven. Net als bij monitoren en TV's eigenlijk. Zo ook bij de laptoptassen. Dus als er staat: up to 17", dan is die tas geschikt voor laptops met een schermmaat tot en met 17". Helemaal een garantie, of die laptop daar dan 'lekker' in past, heb je niet, want de ene 17" laptop is de andere niet.
Verder is natuurlijk de vraag wat je er verder nog allemaal in kwijt wil. Persoonlijk zou ik met de laptop naar een (computer)winkel gaan, waar een beetje keus is en dan kun je gewoon even passen.

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Apr 7, 2012 om 11:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij dit soort dingen wordt uitgegaan van de schermmaat, en wel op basis van wat redelijk gebruikelijk is bij laptop (dus een rand van 1 a 1,5 cm rondom het display). Een laptop met buitenafmetingen zoals je aangeeft gaat gewoon passen in een 17" tas.

Als het om een laptop sleeve gaat wordt het uiteraard wat anders, want die moeten strak om de laptop zitten. Voor die dingen kan je beter gaan passen in de winkel of een specifiek model voor jouw laptop bestellen.

ve
door verwijderd - Apr 7, 2012 om 11:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor het meedenken en de tips!
En inderdaad komt het erop neer dat ik beter in de winkels kan gaan kijken en passen of een meetlint moet meenemen.
Want ik heb online een mooie tas gekocht met een (verwijderbare) laptopsleeve. Volgens de website was de laptopsleeve "suitable up to 15,6 inches" en de tas zelf "up to 17 inches".
Mooi dat de laptop absoluut niet in de sleeve past (komt in de breedte 3 cm te kort) en los in de tas (zonder bescherming) past ie wel, maar heel krap, dus in een wel passende sleeve krijg ik hem waarschijnlijk niet meer in de tas...
Bummer... Nou ja, lesje geleerd en nu maar weer terugsturen en gaan shoppen in real life. :-)