mahadma
door mahadma Apr 13, 2021 om 13:45
Computers & telefonie

Laptop internet versnellen?

Ik gebruik een Fujitsu laptop met een (interne) 100 mb internetkaart.
Nu krijgt mijn partner 615 mb binnen op haar laptop met een 1.000 mb internetkaart en ik (ook kabelgebonden) niet meer als een kleine 100 mb.
Kan ik op de een of andere manier het interne modem (tegen een betaalbare prijs) passeren door "iets" aan een usb poort te gebruiken?
Dank voor de reacties.

7875 13 Rapporteer

Topantwoord

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Apr 13, 2021 om 14:15
2010 Antwoorden / Vragen

Sure, Google op 'usb nic' en dan een beetje rondkijken.

mahadma
door mahadma Apr 13, 2021 om 14:46
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Dank je wel.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Apr 13, 2021 om 17:22
2010 Antwoorden / Vragen

Ik wilde geen linken naar winkels plaatsen maar mocht u er niet uitkomen laat het dan even weten

mahadma
door mahadma Apr 13, 2021 om 17:26
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Is inmiddel geslaagd. Dank.

Topantwoord

gerbera
door gerbera - Apr 13, 2021 om 14:45
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Zit hier wat bij ?

marita5
door marita5 Apr 13, 2021 om 15:05
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@gerbera off topic , krijgt u niet de melding  : voordat je verder gaat naar Google zoeken , u op akkoord moet klikken ?  zeer irritant .

gerbera
door gerbera Apr 13, 2021 om 15:58
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Alsa ik op "hier"klik kom ik direct op de door mij gekozen site, waar moet ik op akkoord klikken?.

marita5
door marita5 Apr 13, 2021 om 15:59
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Ik niet , moet eerst op akkoord klikken .

gerbera
door gerbera Apr 13, 2021 om 16:03
7348 Antwoorden / 14 Vragen

vreemd gaat het soms over gewijzigde algemene voorwaarden waarvoor akkoord gegeven moet worden?

marita5
door marita5 Apr 13, 2021 om 16:10
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Dit is wat ik te zien krijg ( heb een gedeelte gekopiéerd en geplakt ) , ook als ik klik op aanpassen werkt dit de volgende keer niet , moet weer op akkoord klikken .

gerbera
door gerbera Apr 13, 2021 om 16:18
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Voor mij een onbekend gegeven, maar als de voorkeur ingesteld wordt moet er volgens mij op akkoord of instellingen opslaan geklikt worden.

marita5
door marita5 Apr 13, 2021 om 16:24
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Aanpassen werkt niet , moet op akkoord klikken ,  helpt niet , de volgende keer weer dezelfde melding . Ik denk dat het te maken heeft met de cookies verwijderen bij afsluiten van de browser  ( geen flauw idee ) Inmiddels de browser Brave geïnstalleerd met zoekmachine startpage , ben ik tenminste van deze melding verlost .

Donuts
door Donuts Apr 13, 2021 om 17:43
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Dat komt inderdaad omdat je iedere keer de cookies enz wist.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Apr 13, 2021 om 21:46
2010 Antwoorden / Vragen

Die mensen die hun cookies weggooien en dan klagen dat ze instellingen opnieuw op moeten geven. Jezus wat het je er fundamenteel dan weinig van begrepen.

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 13, 2021 om 15:15
7156 Antwoorden / 3 Vragen
gerbera
door gerbera Apr 13, 2021 om 16:02
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Volgens mij zoekt @mahadma een snellere ethernet ter vervanging van de interne kaart.

sjjoppy
door sjjoppy Apr 13, 2021 om 16:05
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Bedankt, dan zal ik het verkeerd begrepen hebben.

mahadma
door mahadma Apr 13, 2021 om 17:25
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Sjoppy, Jij snapt het.

mi
door miennaamishaaz - Apr 13, 2021 om 16:24
725 Antwoorden / 1 Vragen

welke laptop heeft u?

mischien kunt u via een insteek kaart een gigabit netwerk kaart toevoegen?

mahadma
door mahadma Apr 13, 2021 om 17:25
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Ik heb een 1.000 usb ding besteld.

koekeloer
door koekeloer Apr 14, 2021 om 11:50
562 Antwoorden / 18 Vragen

Insteekkaart in een laptop?

mi
door miennaamishaaz Apr 14, 2021 om 19:53
725 Antwoorden / 1 Vragen

@koekeloer

Ja dit is de "expresscard" die veel oude laptops hebben.
https://en.wikipedia.org/wiki/ExpressCard

Gezien TS niet het model laptop heeft gegeven weten we niet wat de beste oplossing is

1 een expresscard insteek kaart
2 een USB 2.0 network card
3 een USB 3.0 Network card {indien de laptop USB 3.0 heeft is dit een betere oplossing dan een USB 2.0 kaart}
4 een nieuwe laptop {indien de oude is afgeschreven}

@Mahadma.
Welke heeft u besteld? mischien is er een beter alternatief voor diezelfde prijs.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Apr 13, 2021 om 16:29
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Fulitsu?

Welke leeftijd heeft deze Laptop en  Processor?
Denk dat een snelle kaart er niet in paste....

Een willekeurige  Fujitsu zonder Type nr?   Ik heb er een van 2007 draaien,  nog iets trager!
En de  10,  100  of 1000 kaart,  dat betekende nog niet dat de rest ook zo snel is.

Je partner  heeft een 1000 kaart en kreeg ook maar slechts  615 binnen!

mahadma
door mahadma Apr 13, 2021 om 17:24
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Dat mijn partner "maar" 615 binnen krijgt ligt aan ziggo wat per vandaag van 500 naar 600 is gegaan. Dus meer kan je niet verwachten.

mahadma
door mahadma Apr 14, 2021 om 11:59
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Is een i7 12 gig ssd pc.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 13, 2021 om 17:35
16774 Antwoorden / 202 Vragen

U kunt nu u kabelgebonden werkt deze opties: https://www.bing.com/search?q=externe+internetkaart  benutten.

Zie deze info m..b.t het uitschakelen van de interne kaart https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/computers-telefonie/draadloze-netwerkkaart-kapot en een optie is ook, indien dat mogelijk is, de interne kaart vervangen indien die niet vastzit op het moederbord. en zie dan dit: https://www.replacedirect.nl/category/102754/laptop-interne-netwerkkaarten.html#combined

Stenvd
door Stenvd - Apr 14, 2021 om 00:31
1 Antwoorden / Vragen

Zoals men al zei. Je kan een kabeltje kopen. Als je ook onbedraad meer snelheid wil dan zou ik je laptop even openschroeven om te kijken of de netwerkkaart vervangbaar is. Wel even goed opletten bij de aankoop van een nieuwe dat je wel een koopt van het juiste formaat.

Ik vraag me alleen af waarom je uberhaupt meer dan 100mb zou willen. Als je niks bijzonders doet is dat toch genoeg?

mahadma
door mahadma Apr 14, 2021 om 02:01
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Wij werken met 2 personen op één (nu) 600 mb BEDRAADDE aansluiting.
En waarom méér speed?
Heel simpel, ik moet geregeld grote bestanden  (via wetransfer) verzenden, daarnaast bestuur ik (op afstand) een aantal externe pc's via RadMin.
Ik doe namelijk wèl meer als alleen wat browsen. Daarom een i7 processor, 12 Gig intern en een SSD schijf.
Daarnaast als het kan wil ik snelheid, dat kan en daar betaal ik voor. Mijn pc heeft niet meer als 100 kaart en mijn partner 615. En als het kan en er is, waarom zal ik het dan niet gebruiken.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Apr 14, 2021 om 15:56
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Jou Pc een 100 kaart?  Denk  dat gezien de  12 Gig en  i7 er wel een 1000 in zal zitten en tikfout is.

Maar nog niet  type gelezen,   een foute instelling kan ook nog,
Deze laptop is vermoedelijk niets fout mee, alleen een instelling die  op verkeerde waarde staat denk ik aan.

Maar met kabel  aansluiting haalde je meer,   en minder storingen dan Wifi...  die is vaak beperkt.

he
door henkie.penkie - Apr 14, 2021 om 12:31
148 Antwoorden / 0 Vragen

Vast aansluiten met een UTP kabel dan haal je de hoogste snelheid op je laptop draadloos is ongeveer 8 tot 10 x langszamer.. Let wel op als je meerdere internet aparaten hebt aan gesloten word de internet snelheid verdeeld over je totaal aangesloten aparaten

justmeagain
door justmeagain May 3, 2021 om 00:13
623 Antwoorden / 8 Vragen

Mijn draadloos is het zo snel als bekabeld. Ligt gewoon aan de kwaliteit van de gebruikte materialen. 8 tot 10 x langzamer is wel heel veel.

jo
door joopvantuyl - Apr 14, 2021 om 13:13
1 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien is dit wat voor je,

TP-LINK UE300 USB 3.0 Netwerkadapter

An
door AndriesGrijpma - Apr 14, 2021 om 13:20
1 Antwoorden / Vragen

Middag, uw partner heeft een 1000mb (GIGA kaart) en u heeft een 100MB kaart, de getallen spreken al voor zichzelf. Dit is wat u maximaal kunt bereiken, mits u aangesloten zit met een utp kabel. Wifi heeft altijd minder, waar ook weer verschil zit in welke wifi kaart u heeft. WIFI6 tesamen met een I7 processor heeft altijd de voorkeur...

justmeagain
door justmeagain May 3, 2021 om 00:16
623 Antwoorden / 8 Vragen

WiFi 6 met een i7? De meeste goede wifi 5 routers dien het net zo goed. Net een i3 of een ryzen van amd. Er zijn nauwelijks wifi6 devices op dit moment.

snel0026
door snel0026 - Apr 14, 2021 om 13:50
61 Antwoorden / 4 Vragen

Ik had hetzelfde probleem waardoor het downloaden van bijvoorbeeld bestanden via Wetransfer heel lang duurde.
Ik heb een ASUS wifi-adapter gekocht. Deze in de USB-poort gedaan en voila. Veel snellere verbinding.

mahadma
door mahadma - Apr 15, 2021 om 16:57
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Adapter ontvangen en plug & play nu 215 en 40. Tevreden.

gerbera
door gerbera Apr 16, 2021 om 13:40
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Prettig te lezen dat er nog tevreden mensen bestaan;-))

mahadma
door mahadma Apr 16, 2021 om 13:49
11520 Antwoorden / 51 Vragen

@Gerbera, zal je net zien, liep gisteravond tegen een kast met monitor op i5 8 mb 256 ssd van een goed half jaar op, mooie reserve, die haalt 605 down 40 up.

gerbera
door gerbera Apr 16, 2021 om 16:33
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Dan bent u nu dubbel tevreden, neem aan dat u geen verwondingen heeft opgelopen toen u tegen die kast aan liep☺

ro
door ronny530 Apr 16, 2021 om 17:57
2752 Antwoorden / 41 Vragen

Als u met die kast een pc niet zijnde een laptop bedoeld en u heeft plaats in uw woonkamer om die pc neer te zetten zou ik die laptop als toevoeging gebruiken want als u in de tuin zit o.i.d. kunt u met de laptop nu draadloos internetten.

brui0929_20654
door brui0929_20654 - May 2, 2021 om 22:28
98 Antwoorden / 1 Vragen

Ga naar instellingen  netwerk en internetklik op het icoon klik nu op op adapteropties wijzigen. Klik op het  ikoon waar u ziet hoe u met internet verbonden bent. Bij snelheid staat wat het maximaal haalbaar is. Heeft u een abonnement met een hoge snelheid dan hebt u een andere netwerkkaart nodig als deze de snelheid niet ondersteund.

gerbera
door gerbera May 3, 2021 om 10:29
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Het was op 15 april al opgelost met een adapter, dus waarom eerst niet even de reacties lezen?;-))