jw
door jweetogh Dec 9, 2017 om 13:45
Computers & telefonie

Laptop kapot gemaakt tijdens onderzoek door Dynafix

Mijn laptop van Samsung had al een half jaar oplaadproblemen. Hij laadde de eerste keer dat ik de kabel erin deed langzaam op, en ik moest de kabel er elke keer 1x in en 1x uit doen. Ik heb hem via de MediaMarkt een half jaar geleden opgestuurd maar toen is die niet gerepareerd.

Na mijn toetsweek heb ik hem aangemeld via de Samsung site en heb ik hem opgestuurd. DynaFix repareert hem blijkbaar. Na vele irritaties halen ze hem op (verkeerde koffer meegenomen waardoor hij niet mee kon). Samsung had beloofd dat die binnen 3 werkdagen zou worden gerepareerd.

Ze halen hem uiteindelijk goed op en doen onderzoek. Ze constateren dat er vochtschade is, wat ik erg vreemd vond, want ik heb al bijna een jaar problemen met opladen en hij is nog nooit met vocht in aanraking geweest. Ik dacht oke, het repareren kost 400 euro. Dan maar niet laten repareren en gewoon het langzaam opladen accepteren. Het langzaam opladen kon ik toch voorkomen door de oplaadkabel 1x eruit te halen en weer erin te steken, het was dus iets heel kleins. Ik moest wel 60 euro onderzoekskosten betalen, en kreeg hem na een week terug.

Blijkt mijn laptop helemaal niet meer te werken! Het scherm flikkert en gaat uit. Dit was helemaal niet het geval. Ik had al maanden last van langzaam opladen, maar dit is nog nooit voorgekomen. Erg vreemd dat je hem aanmeld met oplaadklachten (die al maanden spelen) en dat ze 'onderzoek' uitvoeren, en je laptop onbruikbaar wordt!

Ook laad erg langzaam op (8 uur opgeladen en nog maar op 45%). Voor het opsturen deed ik gewoon de kabel erin en eruit en was hij volledig opgeladen in 2.5 uur.

Scherm is helemaal ingebrand, geluid klinkt raar en hij is helemaal onbruikbaar!

Nu wil ik best naar de rechter stappen, maar ik ben bang dat ze dit gaan verwijten aan de vochtschade. Voor het opsturen deed hij het perfect, maar hoe kom je hier onderuit? Ze moeten toch eerst kijken of het toestel werkt, en daarna mijn laptop openen? Als hij daarna niet meer werkt, hebben zij iets verkeerd gedaan.

Ik ben een student en ik heb ook geen rechtsbijstand. Noch het geld om een nieuwe laptop te kopen nu. Wat kan ik doen?

2429 9 Rapporteer

mathijs_b
door mathijs_b - Dec 9, 2017 om 14:48
641 Antwoorden / 77 Vragen

Ik koop mijn apparaten in Duitsland om reparatieproblemen met Dynafix te voorkomen.

gerbera
door gerbera Dec 9, 2017 om 14:59
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Daar heeft de Ts wat aan.

Topantwoord

gerbera
door gerbera - Dec 9, 2017 om 15:07
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Jammer dat u de reparatie via Samsung heeft laten lopen. U had er beter aan gedaan deze weer via Mediamarkt te laten repareren. Dynafix heeft zijn werkplaats onder een lekkend zwembad vandaar de vele gevallen van "waterschade" waar ik totaal niets van geloof. Het wordt nu helaas een strijd tegen Samsung, stuur zowel Samsung alsook Dynafix een klacht over de "gesloopte" laptop, stel Dynafix verantwoordelijk voor de aangebrachte schade en eis een vergoeding. Of het enig resultaat zal opleveren, ik ben bang van niet. Maar het is de moeite van het proberen waard. Ga ook eens langs het juridisch loket in uw woonplaats, mogelijk kunnen zij u verder op weg helpen.

jw
door jweetogh - Dec 9, 2017 om 15:36
1 Antwoorden / 2 Vragen

Ja helaas. Ik geloof ook niets van de waterschade. Ze hadden wel wat foto's gemaakt van de waterschade, maar ik denk dat ze zelf water erin doen om zo lekker te kunnen cashen. Het probleem is dat ik al een jaar oplaadproblemen heb, en opeens na onderzoek is mijn laptop onbruikbaar en is het schern naar de klote. Ik wist helemaal niet dat Samsung het liet repareren door dit frauderende achterbakse bedrijf.

Ik weet niet of ik juridisch sterk sta. Ze kunnen beweren dat er vochtschade is en dat het daardoor komt. Wat een pech zeg.

simon55
door simon55 - Dec 9, 2017 om 16:10
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Dynafix is n waardeloos bedrijf en molt meer dan er gerepareerd wordt

tdmduc
door tdmduc - Dec 9, 2017 om 17:48
703 Antwoorden / 2 Vragen

Dynafix is bekend en berucht. Heb er helaas ook mee te maken gehad via Sony. Ook dit bedrijf laat hun apparaten "fixen" door Dynafix.

Ben splinternieuwe tablet een half jaar kwijt geweest omdat ie "zoek" was. Bij terugkomst bleek het apparaat niet eens gerepareerd te zijn.

Studentaanhuis.nl géén optie voor je?

Gerry1969
door Gerry1969 Dec 9, 2017 om 21:09
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Die repareren toch niet!

gerbera
door gerbera Dec 9, 2017 om 22:44
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Student aan huis werkt alleen sofware matig maar eenmaal daaraan begonnen zit je vast aan een jaarcontract.

tdmduc
door tdmduc - Dec 9, 2017 om 18:14
703 Antwoorden / 2 Vragen

angezien Samsung al een tijdje géén laptops meer maakt......is dit een oudje?

jw
door jweetogh Dec 9, 2017 om 20:39
1 Antwoorden / 2 Vragen

Het is een 2in1 tablet/laptop. Een Tabpro S 12 inch. Nog van vorig jaar.

Topantwoord

An
door Andries08 - Dec 9, 2017 om 18:36
1 Antwoorden / Vragen

Als er foto's van vochtschade  gemaakt zijn door Dynafix dan kun je die vochtschade controleren door de computer open te maken. Als er inderdaad vochtschade is dan ben je juridisch gezien kansloos. Als er corrosie is dan is het een oude vochtschade en is dit niet gebeurd bij Dynafix.

Er bestaat echter een reele kans dat er geen vochtschade is en dat de foto's van een andere computer zijn. Het is nu eenmaal chaos bij Dynafix. Ik heb een keer een tablet teruggekregen van Dynafix met een andere LCD. Die LCD werkte niet meer.

De reden dat je juridisch kansloos zou zijn is dat vochtschade ook op de middellange termijn en lange termijn allerlei onverwachte problemen kan geven. Ik weet dit omdat ik zelf voor mijn werk moederborden repareer.

Het probleem ligt natuurlijk bij Samsung die zo goedkoop mogelijk zijn garantie afhandeling wil laten doen. Die heeft natuurlijk het goedkoopste reparatiebedrijf uitgekozen en dan ook nog met een wurgcontract met allerlei boeteclausules

Dynafix wordt zo gedwongen om met allerlei redenen en soms ook met rotsmoezen geen reparatie uit te voeren. Ik heb jaren geleden ook voor zo'n bedrijf gewerkt, maar gelukking nooit voor Dynafix.

jw
door jweetogh Dec 9, 2017 om 20:41
1 Antwoorden / 2 Vragen

Zou ik je de foto's kunnen mailen? Ik weet niet of het van mijn laptop is, maar ik kan niet zien of het corrosie is.

Wel erg raar dat alle klachten opeens optreden na een onderzoek.

Ni
door NievieV - Dec 9, 2017 om 23:35
2 Antwoorden / Vragen

Opmerking:

Over dit specifieke geval is moeilijk te oordelen.

Wel heb ik als ICT'er meerdere laptops onder ogen gehad met vochtschade.
Die was onstaan door het op schoot houden van de laptop waarbij opstijgende waterdamp (zweet) de openingen kan binnendringen.
Daardoor waren sommige stukken van het moederboard week geworden en de electronische circuits aangetast.
Dit had oplaadproblemen tot gevolg.  Meestal zit het namelijk daar waar je de stekker in laptop steekt.

Dat de laptop het niet meer doet na reparatie heb ik ook wel eens gehad.
Je probeert voor de gebruiker op een simpele wijze toch iets voor elkaar te krijgen. (draadjes solderen)
Maar eigenlijk kan je in zulke gevallen niets anders doen dan een nieuw moederboard plaatsen. (te duur)
.
Het openen van de laptop, solderen, testen en weer sluiten kostte de nodige tijd, helaas was het probleem na 3 weken weer terug.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 10, 2017 om 12:58
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Tja, allereerst ook: waarom rechtreeks in plaats van opnieuw naar Media Markt aangezein Media Markt wettelijk moet zorg dragen voor een goed werkende laptop.
Dynafix is een bedrijf dat misscine wel heel erg gefixt is op het 'waterschadeverhaal' ook al zou u in de woestijn wonen en werken.

U heeft er niets aan maar toch een tip voor een volgende keer: kijk eens of er bij u in de omgeving geen kleine reparatuer is (meestal in combinatie met GSM) waar men goed en vertrouwd weet te repareren tegen veelal ook lage kosten. Blijft het fenmeen dat Media Markt de aan te spreken verkoper was.