ki
door kimmh Nov 13, 2014 om 19:15
Computers & telefonie

Laptop media markt

Vandaag 11:20u laptop gekocht bii de media markt. Thuis aangekomen laptop opgestart en beginnen maar. Maar ik had 2 keuzes "verbinding maken met internet" of "telefonisch" als ik geen v beide zou kiezen kon ik niet verder (dit ivm dat het de eerste x is dat de laptop gebruikt wordt)

Ik dus wifi ingeschakeld.

Wilde toen verder gaan maar merkte dat toen ik mijn handen op de laptop had leunen stroomspanning.

Overal was de stroomspanning te voelen behalve op de muistouch gedeelte en de toetsenbord niet.

ik stekker eruit weer gevoeld en dit x niks.

En weer met stekker erin... en jahoor weer spanning.

laptop ingepakt trg naar media markt en uitgelegd.

maar de medewerker voelde geen spanning en kon niks voor me doen.

ik zei maar ik wil de laptop omruilen want ik vind dit niet fijn.

maar nee hij k I n niks voor me betekenen.

ik zei "ik heb de laptop 2 uur geleden gekocht ik zit nog binnen die 14 dagen.

maar hij zei :" nee ik kan m niet terug nemen want u heeft m gebruikt... u heeft met de laptop al contact gehad met internet!"

Ik zei ja ik kon niet anders ik had geen keua dat was t enige wat ik kon kieEn om verder te kunnen.

"Ja mevrouw kan ik niks aan doen maar ik kan u niet helpen"

Ik zei nou lekker is dat ik heb m net. Nu zit ik met een laptop die onder spanning staat.

Maar de medewerker beweerde dat het de driver was die ik voelde.

ik zei dat ik t Eker wist maar hij geloofde me niet.

ik zei ja en wat als ik straks weer die spanning voel?

De medewerker zei.. dan moet u maar weer trg komen en test ik t weer door de lader aan te sluiten.

ik zei oke maar u voelde nu niks en ik voelde t wel duidelijk dan word t dus joiw woord tegen t mijne... dat is ook niet echt fijn.

toen zei die medewerker.... als je weer soanningen voelt dan kan je m laten maken je hebt garantie.

Ik wist niet wat ik hoorde.... een laptop van 2u oud moest ik dan maar weg laten brengen voor reparatie :o

ik kon wel janken ik voelde me echt gwn niet geholpen.

dag spaarcentjes ! Ik was al zo bang om eindelijk een keus te maken welke laptop ik zou kopen. Maar had m hard nodig voor mijn sollicitatie s en andere brieven typen en andere zakelijke contacten te onderhouden.

en dan maak je een keus en krijg je dit :'(

Ik ben dit niet gewend van media markt.

Weet iemand iets wat ik kan dan (realistisch) iemand miss ervaring met een soort gelijke situatie bij media markt en hoe is het afgelopen.

ik voel me exht down :(

4984 30 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Nov 13, 2014 om 20:05
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Het ligt waarschijnlijk toch aan u, ik kan mij niet indenken dat de laptop stroom geeft volgens mij is alles niet stroom geleidend.

ki
door kimmh - Nov 13, 2014 om 20:17
10 Antwoorden / 1 Vragen

Dat dacht ik idd ook. Daarna heb ik bij thuiskomst meerdere mensen gevraagd en met stekker en zondrr stekker. En ook zii voelden duidelijk dat zonder stekker geen soanning te boelen was en met atekker direct die spanning er weer op stond.

edrick3
door edrick3 - Nov 13, 2014 om 20:17
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo kimmh,

Is natuurlijk niet prettig als je er geen goed gevoel bij hebt, maar .... denk toch echt niet dat de laptop onder spanning staat.
Voelde jij het wel toen je terug bent gegaan en de medewerker niet?
Zal wel te maken hebben met 'trillen' als de laptop ingeschakeld is.
Trouwens: ..... ik zit nog binnen die 14 dagen......
Dat slaat hier nergens op. In een stenen winkel geldt: koop = koop.
Als er een duidelijke klacht is kun je de laptop dus ter reparatie aanbieden en valt dat onder de garantie, maar dan moeten ze natuurlijk wel een defect constateren.

Met vr.gr.

ki
door kimmh - Nov 13, 2014 om 20:19
10 Antwoorden / 1 Vragen

Ohw en het is beter te voelen met de zijkant van je hand dan met de platte vlakke hand eroverheen te gaan. En dat deed die medewerker de hele tijd.

Maar juist door met de Ijkant van je hand er overheen te gaan voel je de spanning erg duidelijk

eigenwijsje_1
door eigenwijsje_1 - Nov 13, 2014 om 21:11
152 Antwoorden / 5 Vragen

Heb je hem geprobeerd op een geaard stopcontact?

Het hoort niet, dat je stroom voelt. En dat ze het bij de Mediamarkt niet voelen....., waarschijnlijk omdat ze daar alleen geaarde stopcontacten hebben.

En als het inderdaad zo is dat je het blijft voelen in een niet geaard contact, teruggaan en ze wijzen op hun eigen service van 14 dagen omruilen/ terugbrengen.

ki
door kimmh - Nov 13, 2014 om 22:00
10 Antwoorden / 1 Vragen

@eigenwijsje

Dat zou best eens zo kunnen zijn!

Dankjewel!

mahadma
door mahadma - Nov 13, 2014 om 22:13
11522 Antwoorden / 51 Vragen

teruggaan en ze wijzen op hun eigen service van 14 dagen omruilen/ terugbrengen.

Maar dat is alleen via de webshop van kracht, niet via de stenen winkel (koop=koop)

Daarnaast is er sprake van een geactiveerde Windows (regel 1 om iets niet terug te nemen), dus, problemen.

Heb je al een geaard stopcontact geprobeerd?
Stel je effe voor dat dat het daaraan ligt en de eventueel geruilde het ook weer heeft ........
Zou ik eerst effe doen vóórdat je een hoop trammelant maakt/hebt.

ki
door kimmh - Nov 13, 2014 om 22:27
10 Antwoorden / 1 Vragen

@mahadma

ja met een geaard stopcontact is die zoals een laptop hoort te zijn "geen stroomspanning"

En windows activeren was t enige wat in beeld stond (nadat zij m gebruiksklaar hebben gemaakt) ik kon drukken zoeken met de muis wat ik wou maar er kwam geen ander icoontje tevoorschijn of iets.... dus je moet wel 1 kiezen voordat je verder gaat.

Als je dan een keus hebt gemaakt .... je handen oo de laptop legt omdat je wacht... en ineens overduidelijk stroomspanning voelt schrik je wel ff hoor en idd heb ik nou net windows geactiveerd omdat dat zo stond ingesteld. Ik snap dat ook wel dat ze grenzen moeten stellen anders komt iedereen makkelijk ieta trg brengen maar ik vind mijn situatie absoluut niet" gewoon".

- 2 uur na de aankoop kom ik trg ..
- slechts en alleen windows geactiveerd omdat ik verder niks kon doen op de laptoo behalve een keus maken en naar stap 2
- stroomspanning op de laptop

regels zijn er om uitzonderingen te maken en al helemaal als een klant na 2uurtjes trg komt met een probleem.
ik werd behandeld alsof ik stond te liegen en gwn mijn gekd trg wilde terwijl ik eerlijk was en slexht een andere laptop wilde hebben.

mahadma
door mahadma - Nov 13, 2014 om 22:38
11522 Antwoorden / 51 Vragen

Als de pc met een geaard stopcontact kennelijk wel werkt, en bij jou thuis met kennelijk een niet/slecht geaard stopcontact niet goed werkt, is het geen verkoop fout, maar een fout van de gebruiker.

Met een andere laptop zou je niet beter af zijn, want dan (uitgaande van een niet/slecht geaard stopcontact) blijf je met elke pc problemen houden.

U zou zelf ook geen pc accepteren met een geactiveerde windows versie, want dan is tie niet meer nieuw. En of dat nu 1 minuut of een maand of meer is, doet niet ter zake voor de activering.

En regels zijn er om geen wir war te krijgen. En zeker een MM zal zich strak aan die regels houden. Daarentegen, u wil MM ook aan de regels houden als die in uw voordeel zijn.

ki
door kimmh - Nov 13, 2014 om 22:56
10 Antwoorden / 1 Vragen

Wauw klinkt alsof ik met media markt zelf praat.

dus de klant mag gwn thuis blijven zitten met een laptop die stroomspanningen heeft?!

Als t ene stopcontact (geaard ) het gwn goed doet en de andere stopcontacten in t zelfde huis niet dan is t toch duidelijk dat t niet goed is.

al het andere apparatuur werkt zonder problemen op elk stopcontact (tablets computers etc.) Behalve mijn laptop niet.

Op alle stopcontacten in dit huis werkt de laptop met stroomspanning. Behalve de 2 geaarde stopcontact daar doet die t goed.

moet de wooningbouw nou opdraaien voor de volgens jou slechte stopcontacten omdat de laptop van media markt stroomspanningen heeft.

mahadma
door mahadma - Nov 13, 2014 om 23:11
11522 Antwoorden / 51 Vragen

Wauw klinkt alsof ik met media markt zelf praat. Nee dat is niet zo maar ik zeg geen groen als het antwoord rood is.

Als t ene stopcontact (geaard ) het gwn goed doet en de andere stopcontacten in t zelfde huis niet dan is t toch duidelijk dat t niet goed is. Dan is dat meteen het meest logisch bewijs, dat dat er sprake kan zijn van een slechte aarding. Ga of laat eens meten met een universele multimeter.

al het andere apparatuur werkt zonder problemen op elk stopcontact (tablets computers etc.) Behalve mijn laptop niet. Als de laptop niet goed werkt op een (naar alle waarschijnlijkheid slechte aarding), de voeding van een laptop/pc vraagt meer power als een tablet. En een computer leg je je handen niet op, want je werkt met je keyboard, vaak nog draadloos ook.

Op alle stopcontacten in dit huis werkt de laptop met stroomspanning. Behalve de 2 geaarde stopcontact daar doet die t goed. Sorry, maar weer een bewijs dat het niet aan de pc maar aan de stopcontacten ligt, dezelfde pc in (als voorbeeld) de slaapkamer goed en fout in (als voorbeeld de logeerkamer). Je geeft zelf nu in mijn ogen het bewijs dat het aan je thuis situatie ligt.

moet de wooningbouw nou opdraaien voor de volgens jou slechte stopcontacten omdat de laptop van media markt stroomspanningen heeft. In hoeverre een slechte/defecte aarding voor rekening van de woningbouw/huurder is, weet ik niet, staat ongetwijfeld in de huur voorwaarden/papieren.

zoekster
door zoekster - Nov 13, 2014 om 23:40
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Vreemd verhaal, mijn laptop is ook niet aangesloten op een geaard stopcontact. Ook mijn pc niet overigens, of TV, of... enz. Al die apparatuur die in de woonkamer staat.
Probeert u het eens in het huis van een ander. Of daar ook de laptop onder spanning komt te staan in een niet geaard stopcontact.

Misschien kunt u het eens navragen bij iemand die laptops repareert hoe hij/zij tegen dit probleem aankijkt.

Overigens had ik laatst een laptop bij bol.com gekocht die me niet beviel. Ik had windows 8 er al op geïnstalleerd met eigen wachtwoord e.d.
Mocht ik gewoon terugsturen. Ze vertelden me dat de laptop zou worden terug gezet naar de fabrieksinstellingen. Goede service.

ki
door kimmh - Nov 13, 2014 om 23:54
10 Antwoorden / 1 Vragen

@zoekster

ja mijn zus neemt morgen haar laptop mee om t uit te proberen en ik ga mijn laptop bij haar en een andere zus uitproberen.

En idd als media markt echt wil dan kunnen ze m makkelijk in fabrieksstand terug zetten.

maar sws de manier dat die me """"hielp"""" noem ik gwb geen KLANTENSERVICE.

DE TIPS DIE IK HIER KRIJG HAD HIJ OOK KUNNEN GEVEN. al kan je vlgns t protocol niks trg nemen dan kan jeng wel met een gedupeerde klant meedenken.

en ik was altijd bang om iets online te bestellen maar als ik zo van jou hoor is dat ng beter dan in de winkel hahaha maybe next time want t klinkt een stuk beter dan bij media markt!

ph
door philip36 - Nov 14, 2014 om 00:14
2275 Antwoorden / 4 Vragen

De spanning welke uit de oplader van de laptop komt is zo'n 20 volt.
Eigenlijk zou je dat helemaal niet kunnen voelen.

Als u de oplader aangesloten hebt kijkt u eens of het verschil maakt als u de stekker in het ongeaarde stopcontact omdraait.
Hierdoor komt de elektrische spanning op de andere draad van de oplader staan en zou verschil kunnen maken.

Mediamarkt had ook een andere oplader kunnen proberen, en dan natuurlijk op een ongeaard stopcontact.

U moet het volgende eens proberen:
Laptop aansluiten op oplader en stekker in een niet geaard stopcontact.
U gaat op een houten stoel zitten met de voeten van de grond.

U maakt nu helemaal geen verbinding met de vloer en zou u dus geen elektrische spanning op de laptop mogen voelen.

ki
door kimmh - Nov 14, 2014 om 00:35
10 Antwoorden / 1 Vragen

Idd er staat 20v op de lader.

onze stoelen zijn toevallig van hout en zo ook de tafel en vloer :)

Maar heb wel even uitgeprobeerd hoe t is als ik de stekker omdraai.. maar helaas beide manieren gewoon nog een hele sterke duidelijke stroomspanning.

ik had hiervoor een laptop en die had er helemaal geen last van(is wel weer een tijdje geleden).
Al zou ik t heel raar vinden maar toch zou ik blij zijn als de laptop t normaal doet bij mijn zussen thuis en het hier aan de stopcontacten ligt. Maar ben bang van niet .... morgen even uitproberen.

ki
door kimmh - Nov 14, 2014 om 12:16
10 Antwoorden / 1 Vragen

Helaas :'(

Op alle 3 de adressen waar ik mijn laptop heb uit gegeprobeerd, blijft ik de stroomapanning voelen.

hun eigen laptop daar voel je niks.

heb 2 laptops van anderen ook bij mij thuis uitgeprobeerd en ook geen enkele stroomspanning!

En die van mij wel!

Het is overduidelijk dat het aan de laptop of evt aan de lader ligt!

De laptop is ook van aluminium gemaakt waardoor die zogenaamd een "strakke uitvoering" heeft -_- iemand miss een idee of het aan t materiaal kan liggen? Maar dan nog zou dit niet mogen

mahadma
door mahadma - Nov 14, 2014 om 12:20
11522 Antwoorden / 51 Vragen

Probeer bij de MM de volledige laadkabel te ruilen als stap 1.

Werkt dat ook niet, dan moet het op de een of andere manier aan de pc liggen en ga je naar stap 2. Maar eerst stap 1 proberen.

ki
door kimmh - Nov 14, 2014 om 14:22
10 Antwoorden / 1 Vragen

Inderdaad t statische gevoel maar dan iets zwaarder.

en ja het scherm verlicht meer als ik de stekker erin doe.
en waar ik de spannng het sterkst voel is t deel tussen t toetsenbord en het scherm.

crewmember
door crewmember - Nov 14, 2014 om 14:25
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=philip36 schreef op vrijdag 14 nov 2014, 00:14]De spanning welke uit de oplader van de laptop komt is zo'n 20 volt.
Eigenlijk zou je dat helemaal niet kunnen voelen.

@TS:

De spanning die op het scherm staat is via de phase inverter opgekrikt naar een hoger voltage, 500 tot 700Volt voor de CCFL backlights. Dit is veilig, want het amperage is zeer zeer laag.

Het punt is dat je het wel kan voelen, het voelt dan als een statische ballon. Dit kan zelfs overslaan op kunstof onderdelen.

Ik heb dit zelf nog nooit meegemaakt in een laptop, maar wel op andere CCFL toepassingen. Ze kunnen uiteraard een fout hebben gemaakt bij de assemblage. De kabels voor de backlight lopen door het scharnier en kunnen daardoor makkelijk beschadigen.

Dat je het alleen merkt als je de stekker er in hebt, kan te maken hebben met het automatisch aanpassen van de schermhelderheid als je laptop op de accu werkt.

In het kort:
Het lijkt me een aardfout can de CCFL backlight, phase inverter.

Minder technisch:
De 700Volt die naar je scherm gaat raakt de behuizing van je laptop waardoor deze statisch aanvoelt.

ph
door philip36 - Nov 14, 2014 om 14:27
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Voelen de anderen,waarvan u de laptop hebt uitgeprobeerd ook spanning op uw laptop?

ki
door kimmh - Nov 14, 2014 om 14:56
10 Antwoorden / 1 Vragen

Ja ook zij voelen de spanning op mijn laptop.

Want ik dacht dat ik miss wat gevoeliger was maar iedereen voelde het zelfde.

edrick3
door edrick3 - Nov 14, 2014 om 15:23
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@kimmh,

Dan zou ik toch nog eens teruggaan naar MM en daar je probleem nogmaals voorleggen.
Vraag naar de manager.
Leg de gegevens voor die 'crewmember' aangedragen heeft.
Vraag om een nieuw exemplaar.

Suc6

mi
door miepje58 - Nov 14, 2014 om 20:00
208 Antwoorden / 6 Vragen

Er moet iets heel ergs mis zijn aan de teksten van ts te zien. Het hele toetsenbord is van slag want de hoofdlettertoets werkt niet goed en alle letters staan door elkaar.

diumenge
door diumenge - Nov 14, 2014 om 20:19
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je doet je naam eer aan miepje...

zoekster
door zoekster - Nov 14, 2014 om 23:51
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=kimmh schreef op vrijdag 14 nov 2014, 14:56]Ja ook zij voelen de spanning op mijn laptop.

Want ik dacht dat ik miss wat gevoeliger was maar iedereen voelde het zelfde.

Als het niet lukt om wat bij MM voor elkaar te krijgen in de winkel, zet dan je klacht op de klachtenkompas.nl

klik HIER

Daar is webcare van MM, zet erbij in welke winkel (plaats) je de laptop hebt gekocht. Vermeld dat het ook bij anderen thuis mis gaat met de laptop en dat ook anderen de spanning voelen.

Op de klachtenkompas wordt het vaak toch nog opgelost. Het oplossingspercentage is hoog.

Er is echt iets mis met deze laptop.

di
door digioma - Nov 15, 2014 om 00:43
646 Antwoorden / 29 Vragen

Niet echt relevant, maar Miepje58, wanneer je goed kijkt zie je vanzelf dat vraagsteller/stelster gewoon ofwel te snel typt, ofwel wat dikkere vingers heeft. Er worden regelmatig twee toetsen tegelijk gebruikt die naast elkaar liggen. Tip voor TS (topic starter) is om toch heel even je eigen tekst door te lezen voordat je op "Reageer" drukt; dat scheelt weer flauwe opmerkingen.

Overigens komt mijn laptop (een Acer) ook van de Media Markt en ik ben steeds heel netjes terug geweest omdat bepaalde zaken betreffende installatie of software me niet duidelijk waren en steeds keurig geholpen. Ik ben wel op een tijdstip gegaan dat ik kon aannemen dat er niet veel klanten in de winkel zouden zijn. Succes dus

door 1953 - Nov 15, 2014 om 03:16
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Voel ook af en toe spanning op mijn laptop als het uitstaat met name bij de antennegedeelte in de monitor. Wi-Fi! Niet hinderlijk dus te noemen iets zachts trillend!

pi
door pieterwolters - Nov 15, 2014 om 08:18
3610 Antwoorden / 0 Vragen

De stekker andersom in het stopcontact doen wil ook wel eens helpen.

diumenge
door diumenge - Nov 15, 2014 om 08:43
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op zaterdag 15 nov 2014, 08:18]De stekker andersom in het stopcontact doen wil ook wel eens helpen.
Is al geadviseerd, TS heeft aangegeven dat het niet helpt.

Gewoon weer teruggaan met die Laptop, dit is niet normaal. Er is ook voldoende onderzoek gedaan om de elektra thuis uit te sluiten. Laptop is simpelweg niet in orde. Accepteer geen excuses en smoezen van MM.

door 1953 - Nov 15, 2014 om 11:02
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=diumenge schreef op zaterdag 15 nov 2014, 08:43][quote=pieterwolters schreef op zaterdag 15 nov 2014, 08:18]De stekker andersom in het stopcontact doen wil ook wel eens helpen.
Is al geadviseerd, TS heeft aangegeven dat het niet helpt.

Gewoon weer teruggaan met die Laptop, dit is niet normaal. Er is ook voldoende onderzoek gedaan om de elektra thuis uit te sluiten. Laptop is simpelweg niet in orde. Accepteer geen excuses en smoezen van MM.

MM is kampioen om de klant 'Met een kluitje het riet in te sturen'!