db
door dbkouwen Dec 17, 2005 om 18:43
Computers & telefonie

Laptop uit het domein gehaald > kan niet meer inloggen.

Ik heb mijn (zakelijke) laptop, die in een domein hing, uit het domein gehaald om deze in mijn thuisnetwerk te hangen.

Nu moest te laptop opnieuw opstarten om zo aan te melden op mijn thuisnetwerk, maar nu kan ik niet meer inloggen, in die zin dat mijn wachtwoord en gebruikersnaam niet meer werken (logisch, de laptop zit niet meer in het domein.) Hoe kan ik zorgen dat ik weer in mijn pc kom? Deze start nu namelijk op met een aanmeldscherm (ctrl,alt,del).

10829 3 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 17, 2005 om 21:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste dbkauwen,

Eigenlijk heb ik te weinig info om tot een goede oplossing te komen. Wat voor windows versie (NT, 2000, 2003). Wat voor netwerk heeft u thuis (domein of werkgoep). Bent u op de zaak een netwerkgebruiker of een administrator.

Als u gebruiker bent dan kunt u niet lokaal op de laptop inloggen omdat u de lokale gebruikersnaam en password niet weet. (als het goed is weten alleen de domainadmins deze informatie). En dan houdt het voor u hier op. U kunt uw laptop niet op uw huisnetwerk aanmelden.

Heeft u wel lokale admin rechten, dan kunt u lokaal op de laptop inloggen. Na <Ctrl-Alt-Del> ingedrukt te hebben in het inlogscherm de lokale gegevens ingeven (lokaal userid, lokaal password en kies bij domein de lokale machinenaam) en klik <OK>. Rechtsklik op het bureaublad <mijn computer>, <eigenschappen>, <wijzig>.

Nu is de vraag: moet de laptop aangemeld worden bij een werkgoep of bij een domein?

Aanmelden bij een werkgoep. In <wijzig> activeer werkgroep en geen de naam in van de werkgroep. KLik <OK>. De laptop zal nu bij de werkgroep aangemeld worden. Ik neem aan dat uw inlog gegevens voor deze werkgroep bekend zijn.

Aanmelden bij een domein. In <wijzig> activeer werkgroep en geen een naam in (maakt niet uit wat). Klik <OK>. Start laptop opnieuw op en log weer lokaal in. Rechtsklik weer op <mijn computer>, <eigenschappen>, <wijzig>. Activeer domein en geef de domeinnaam in. Klik <OK>. De laptop zal nu bij het nieuwe domein aangemeld worden (schermpje met: Welkom bij <domeinnaam>). Log uit en daarna log weer in met uw gebruikersnaam, password en kier in venster domein voor het juiste domain. Ik neem aan dat u bij uw thuisdomain bekend bent met uw login gegevens.

Succes

ve
door verwijderd - Dec 18, 2005 om 10:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat geeft inderdaad de nodige problemen en ik begrijp dat je met Windows 2000 werkt.

Een laptop is om mee te wandelen en heeft ook de mogelijk om aan meerdere netwerken te hangen, is wel wat lastig.

Ten eerste er zit maar 1 netwerkkaart in en deze is geconfigureerd op de originele werkplek en wil je deze veranderen dan heeft alleen de administrator, en niet de gebruiker, de mogelijk om dit normaal gesproken te kunnen aanpassen.

Dus mijn voorstel is neem hem mee terug en leg de situatie voor aan je systeembeheerder en die kan hem inrichting voor een ander netwerk en uitleggen wat je dan moet doen.

Succes,

Oracle

ve
door verwijderd - Dec 18, 2005 om 10:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inrichting = inrichten