to
door tommy100 Jun 22, 2008 om 14:55
Computers & telefonie

Laptop via router

Sinds gisteren heb ik een nieuwe Acer laptop en nu wil ik via de router op het internet. Tot nu toe lukt dit niet. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit op een eenvoudige manier tot stand kan brengen? De laptop heeft wel de router gevonden en er is even verbinding geweest, daarna niet meer. Komt de melding: Status: beperkte of geen verbindingsmogelijkheden. Signaalsterkte is uitstekend.

351 4 Rapporteer

freya
door freya - Jun 22, 2008 om 17:01
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo tommy100,

Uit je verhaal begrijp ik dat je een draadloze verbinding probeert op te zetten met je router. Heb je dit al eens eerder met een andere computer voor elkaar gekregen? Kortom, heb je een andere computer tot je beschikking waarmee het wel werkt?

Probeer anders eerst eens een verbinding met een netwerkkabel tot stand te brengen en kijk of internet dan wel goed werkt. Controleer ook de instellingen in de router. Heb je een beveiliging insteld? WEP, WPA, WPA2?

m.vr.gr. Freya

edwardus
door edwardus - Jun 22, 2008 om 22:15
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Die melding betekent dat je router je laptop weigert een IP adres uit te delen. Hoe is het ingesteld?

* Staat de dhcp server aan? Zo nee, aanzetten of een statisch adres in je laptop kiezen.

* Is er een MAC adres filter ingesteld? Zo ja, voeg dan het MAC adres van je laptop toe aan de lijst van toegestane mac adressen.

to
door tommy100 - Aug 22, 2008 om 16:58
17 Antwoorden / 12 Vragen

Eest was de verbinding wel goed dus ook  beveiligd maar heb een andere router gehaald Linksys ging allemaal ook goed maar toen kwam er het vakje waar ik een code in moest vullen en dat vakje kan ik niet weer terug vinden.

Heb bij dat vakje zeg maar de code van de eerste router weggehaald en een nieuwe code ingevuld en toen begonnen de problemen met mijn andere computer, krijg ook daar geen verbinging meer mee wat ik ook probeer.

Waar het mij om gaat weet jij misschien hoe ik het vakje waar de code op in gevuld moet worden weer terug kan vinden?

Als U het weet heel graag dan bericht van U.

B.V.B.Dank,

Eef

edwardus
door edwardus - Aug 22, 2008 om 19:04
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Misschien is het handig om nu dan toch maar de handleiding te bekijken, wie weet staat er wat in.