na
door namelluh Jun 27, 2009 om 17:54
Computers & telefonie

Laptop wil niet op internet

Wie kan mij helpen

Mijn nichtje en ik hebben sinds deze week het zelfde probleem.

Onze laptops ziet via draadloos het internet niet wel geeft het lokaal weer.

in de veilige modus kunnen wij wel op internet.

Hoe kunnen wij dit probleem oplossen zonder alles opnieuw te moeten installeren.

bij voorbaad dank.

275 13 Rapporteer

na
door namelluh - Jun 28, 2009 om 13:13
30 Antwoorden / 9 Vragen

Laptops maken van een verschillend netwerk gebruik

maken verbinding met het eigen netwerk.

heb geprobeerd met mijn laptop bij haar en andersom ook dit heeft geen resultaat.

maar de desktop heeft wel gewoon internet via de draadloze verbinding.

freya
door freya - Jun 28, 2009 om 13:13
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo namelluh,

Beide laptops maken gebruik van hetzelfde draadloze netwerk? Wanneer je de laptop(s) met een netwerkkabel aansluit werkt het internet wel? Je weet ook zeker dat de laptop verbinding probeert te maken met het juiste draadloze netwerk en niet met het draadloze netwerk van de buren? Eventueel controleren via het icoontje van het draadloze netwerk rechtsonder in de taakbalk.
Het wil ook wel eens helpen om via dat icoontje de verbinding te verbreken en vervolgens de verbinding opnieuw in te stellen.

m.vr.gr. Freya

na
door namelluh - Jun 28, 2009 om 13:16
30 Antwoorden / 9 Vragen

met een netwerk kabel werken zij ook niet.

bij paradigit werken ze ook niet op het draadloze systeem.

daargeven zij aan om alles er weer opnieuw op te zetten, dit werk wil ik proberen te voorkomen.

freya
door freya - Jun 28, 2009 om 13:24
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Toch wel typisch dat het met een netwerkkabel ook niet wil werken. Kennelijk heeft het met de draadloze netwerkverbinding niets te maken, maar eerder met de internettoegang van b.v. de browser.
Probeer eens of je wel met Outlook of (Windows Mail) e-mail kunt ontvangen en/of verzenden.
Als je Internet Explorer gebruikt zou ik toch adviseren om Firefox te gebruiken (te downloaden via www.mozilla.com).

Verder kun je natuurlijk ook eens een systeemherstel proberen naar een datum toen het nog wel werkte (als dat niet te lang geleden is tenminste).

Freya

na
door namelluh - Jun 28, 2009 om 13:33
30 Antwoorden / 9 Vragen

ik kan op geen enkele manier op internet komen

alleen via de veilige modus.

het netwerk icoontje op de taakbalk geeft alleen lokaal weer.

freya
door freya - Jun 28, 2009 om 14:21
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Als het in veilige modus wel werkt is het dus een software of instellingskwestie. Toevallig niet onlangs één of ander 'vreemd' programma geïnstalleerd? Toch eerst maar even dat systeemherstel proberen en als dat niet helpt Firefox installeren.

Freya

dirck
door dirck - Jun 28, 2009 om 14:52
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Ik wil je adviseren om niet het internet op te gaan in de Veilige modus.

Waarom niet? Omdat in de Veilige modus niets wordt opgestart wat in MSCONFIG staat.

Dit wil zeggen dat je het internet dus opgaat zonder virusscanner, spywarescanner, enz...

na
door namelluh - Jun 28, 2009 om 15:54
30 Antwoorden / 9 Vragen

Systeemherstel werkt ook niet.

Ik heb Firefox geinstalleerd maar wekt ook niet.

Dus mijn laatste hoop is een recoffery.

aurora1
door aurora1 - Jun 28, 2009 om 17:41
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Is het dat met systeemherstel er nog steeds geen verbinding is of functioneert systeemherstel niet? In het laatste geval zou ik de pc's goed scannen met ook bijv. mbam. Bij voorkeur dan in veilige modus en losgekoppeld van het internet. Het zou dan kunnen zijn dat een virus oid in herstelpunten zit en dat het daarom niet functioneert.

na
door namelluh - Jun 28, 2009 om 20:33
30 Antwoorden / 9 Vragen

Laptop van mijn nichtje werkt weer.

Alles er opnieuw opgezet.

aurora1
door aurora1 - Jul 1, 2009 om 23:37
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat is 1 van 2 opgelost. Is jouw laptop nu ook weer in orde? (en hoe)

vr.gr.

na
door namelluh - Jul 21, 2009 om 09:39
30 Antwoorden / 9 Vragen

Ik heb op beide laptops alles opnieuw opgezet en het werkt weer

Ben er nos steeds niet achter hoe dit is gekomen, misschien IE 8.

Nu IE 8 niet geinstalleerd.

aurora1
door aurora1 - Jul 21, 2009 om 14:51
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dank voor het terugmelden. Jammer dat het niet op andere wijze is gelukt. Als beide laptops het probleem kregen na installatie van ie8 zou het idd mogelijk daaraan kunnen liggen, anders blijft het toch wel wat gissen.

vr.gr.