edrick3
door edrick3 Aug 15, 2018 om 14:02
Computers & telefonie

Lay-out site

Ligt het nu aan mij of ziet de site er opeens (wat) anders uit?
Kleur? Opmaak?
(En ik weet dat dit geen consumentenvraag is. ;-))

1430 12 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Aug 15, 2018 om 14:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ligt niet aan u. Heb ik ook. Dacht dat het aan mijn tablet lag.:-))

Topantwoord

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 15, 2018 om 14:08
7179 Antwoorden / 3 Vragen

Heb op de laptop een gekleurde plus gezien maar niet op de iPad.
Wie weet wat er nog volgt.

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Aug 15, 2018 om 14:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een gekleurde plus? Inderdaad.

Het woord Kassa is heel anders geschreven. Ook het vak waar de vraag staat is anders van kleur.

Plus de blokjes met de statistieken.

Ik werk met een I-pad.

sjjoppy
door sjjoppy Aug 15, 2018 om 14:26
7179 Antwoorden / 3 Vragen

Ik weet dat u met een iPad werkt maar de mijne heeft niets bijzonders ondergaan, alleen de laptop vertoont wat gekleurde veranderingen.

edrick3
door edrick3 - Aug 15, 2018 om 14:17
27632 Antwoorden / 85 Vragen

OK. Dan ligt het dus niet aan de computer, tablet en iPad, maar wordt er dus blijkbaar weer eens aan de site geprutst. Je vraagt je dan toch af wanneer de bestaande fouten/problemen nu eens opgelost worden ipv dit m.i. overbodige gedoe. ;-)

Topantwoord

marita5
door marita5 - Aug 15, 2018 om 14:26
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Edrick3 ,

De site is vernieuwd , ik heb gisteren contact gehad met de redactie , ik dacht ook dat het aan mijn laptop / of browser lag .
Het logo is veranderd , de gele kleur is veranderd , lettertype is aangepast , de studio is ook veranderd kunt u zien op 8 sept .
Bij mij zijn de letters op mijn avatar erg klein .
Wat mij nu meer opviel, was dat onder het laatste antwoord van een vraag , 3 actuele vragen en 3 populaire vragen staan ., schijnbaar was dat vroeger ook zo niet opgelet , maar nu stoort het me .

tijger1
door tijger1 Aug 15, 2018 om 14:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die lelijke gele kleur omlijst nog wel het reactieblok.

Maar actuele vragen, inderdaad, was voorheen dacht ik niet. Wel populaire vragen.

marita5
door marita5 Aug 15, 2018 om 14:34
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Ja , de gele kleur is nog bij het reactieblok . Schijnbaar waren de actuele vragen er vroeger ook , volgens de redactie hebben ze daar niks aan veranderd .

gerbera
door gerbera Aug 15, 2018 om 14:48
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Volgens mij is Actuele vragen veranderd in "nieuw op vraag & beantwoord, en populair was er voorheen ook al. Echter was toen de rubriek er niet specifiek bij vermeld maar waren het vragen uit div rubrieken.

marita5
door marita5 Aug 15, 2018 om 14:52
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@gerbera , was mij nooit opgevallen , maar met de problemen / of verandering van de site , val ik nu en dan in slaap ;-))

edrick3
door edrick3 Aug 15, 2018 om 16:01
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@gerbera heeft helemaal gelijk. Maar ze zouden beter de wezenlijke problemen kunnen aanpakken.

edrick3
door edrick3 Aug 15, 2018 om 16:04
27632 Antwoorden / 85 Vragen

En die 3 vragen onder 'Nieuw op Vraag & Beantwoord' slaan ook nergens op: 2 vragen van vandaag en de 3e van 14 april. Logica??

marita5
door marita5 Aug 15, 2018 om 16:08
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@edrick3 , ik zie geen vraag van 14 april , ik zie uw vraag , die van piebe1 en van koekepan1001 , dus 2 vragen 15 aug en 1 van 13 aug .

edrick3
door edrick3 Aug 15, 2018 om 16:12
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ja, dat zie ik nu ook. Is dus ondertussen al weer veranderd. Over 'gepruts' gesproken. ;-)

edrick3
door edrick3 Aug 15, 2018 om 16:41
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ben er al achter (denk ik): het zijn de 3 vragen die op dát moment bovenaan de vragenlijst staan.
Totaal overbodig dus.

edrick3
door edrick3 - Aug 15, 2018 om 15:01
27632 Antwoorden / 85 Vragen

En als je nu op Topantwoord klikt verandert de kleur van het antwoord niet meer in geel. Valt het dus niet zo op dat het een Topantwoord is. Vind dat geen goede wijziging. Maar ja, de rest is nu al wel heel erg geel. ;-)

Edit: zie nu dat het antwoordvlak grijs is geworden. Is weer eens wat anders.

Blijf me afvragen waarom de problemen zoals ingelogd blijven, trackers, cookies, e.a. niet aangepakt worden ipv dit geklooi in de marge.

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 15, 2018 om 15:11
7179 Antwoorden / 3 Vragen

Grappig, in Safari op de tablet is niets veranderd maar heb FireFox even ingeschakeld en daar zijn de veranderingen wel te zien.

edrick3
door edrick3 Aug 15, 2018 om 15:55
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Wat je 'grappig' vindt...... ;-)
Blijf het allemaal een beetje raar vinden.

tijger1
door tijger1 Aug 15, 2018 om 16:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bij mij in Safaris is wel alles anders.

edrick3
door edrick3 Aug 15, 2018 om 16:38
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@tijger1: nog 'grappiger'. ;-)

Cookies
door Cookies Aug 15, 2018 om 16:42
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als sjoppie even uitlogt bij Safari en evt. cookies verwijderd, is de lay-out gewijzigd.

sjjoppy
door sjjoppy Aug 15, 2018 om 16:55
7179 Antwoorden / 3 Vragen

Nou, sjoppie heeft de geschiedenis verwijderd en ziedaar alles is vernieuwd en FireFox is nu even niet meer nodig.

Topantwoord

Cookies
door Cookies - Aug 15, 2018 om 15:28
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Edrick, dat geklooi in de marge gaan ze niets aan veranderen, het is nl. de NPO die graag zoveel mogelijk van iedereeen wil weten. Er is geen gedoe met inloggen als je geen extensies gebruikt, cookies van social media en cookies van derden accepteert. Persoonlijk heb ik daar helemaal niet zo'n zin in, vandaar dat ik o.a. daardoor nog nauwelijks inlog / reageer op V&B.

Ik vind de lay-out er iig een stuk beter uit zien. Waarom die populaire vragen uit de jaren voor Christus moeten blijven, is mij een raadsel. Verder zou het verdomd fijn zijn als je in 1x door kan swipen i.p.v. tussendoor weer op 'toon alle antwoorden' te moeten klikken.

DOOR EDRICK3 - 15 AUG. 2018 OM 15:01
25923 ANTWOORDEN / 85 VRAGEN

En als je nu op Topantwoord klikt verandert de kleur van het antwoord niet meer in geel. Valt het dus niet zo op dat het een Topantwoord is. Vind dat geen goede wijziging. Maar ja, de rest is nu al wel heel erg geel. ;-)

Edit: zie nu dat het antwoordvlak grijs is geworden. Is weer eens wat anders.

Blijf me afvragen waarom de problemen zoals ingelogd blijven, trackers, cookies, e.a. niet aangepakt worden ipv dit geklooi in de marge.

edrick3
door edrick3 Aug 15, 2018 om 15:53
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ach ja, het blijft dus toch een beetje 'gepruts'.
Heb je geplust, maar het vlak blijft (nog) wit.
Zal wel grijs worden als ik deze vraag afsluit. ;-)

Topantwoord

wi
door wilhelmina59 - Aug 15, 2018 om 15:56
512 Antwoorden / 0 Vragen

Alleen de lay out  is aangepast, voor de rest is het as ususal nog steeds een drama met inoggen.

edrick3
door edrick3 - Aug 15, 2018 om 16:09
27632 Antwoorden / 85 Vragen

En om m'n vraag zelf te beantwoorden:
Inderdaad: zie net dat er een aanwijzing in de Nieuwsbrief staat. ;-)

marita5
door marita5 Aug 15, 2018 om 16:18
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Als je niet bent aangemeld voor de nieuwsbrief , zie en lees je ook niks .

tenormin
door tenormin Aug 15, 2018 om 16:53
16823 Antwoorden / 108 Vragen

@edrick3, al je topantwoorden zijn hier gewoon "ouderwets" geel.

tenormin
door tenormin Aug 15, 2018 om 16:59
16823 Antwoorden / 108 Vragen

en op tablet: alles grijs, ;-))

Cookies
door Cookies - Aug 15, 2018 om 16:26
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Inderdaad.;-)) Stukken beter dan dat afschuwelijke geel. Nu de laatste restanten geel nog.

DOOR EDRICK3 15 AUG. 2018 OM 15:53
25923 ANTWOORDEN / 85 VRAGEN

Zal wel grijs worden als ik deze vraag afsluit. ;-)

Redacteur
door Redacteur - Aug 15, 2018 om 17:01
1053 Antwoorden / 62 Vragen

Goedemiddag allemaal,

Goed geconstateerd door velen: de site heeft een kleine make-over gehad. Kassa heeft een nieuwe huisstijl, dus hebben we nieuwe kleuren, een geheel nieuw logo, een vernieuwd lettertype en het decor is veranderd! Zoals Marita5 al aangaf: het decor houden we nog even geheim tot de eerste live-uitzending op 8 september.

Wat betreft de kolommen 'Nieuw op V&B' en 'Populair op V&B': dit stond er altijd al en is niet aangepast. Het enige wat aangepast is, is dus de kleurcompositie, het logo en het lettertype.

Dan nog over de opmerkingen aangaande de bestaande problemen m.b.t. inloggen en functionaliteiten. Het is goed om te weten dat er diverse afdelingen verantwoordelijk zijn voor diverse elementen van de website. Zo is het design team er dus voor om kleuraanpassingen, graphics etc. aan te passen. Het technische team is voor de technische onderhoud van de website, waaronder dus inloggen en alle functionaliteiten. Bijvoorbeeld een functionaliteit zoals Netflixfan aangeeft: 1x doorswipen o.p.v. 'toon alle antwoorden'. Deze opmerkingen worden ook ter harte genomen, genoteerd en op een lijst gezet. Echter, het technische team is niet alleen verantwoordelijk voor de website van Kassa, maar voor alle websites binnen BNNVARA. Een flinke klus dus. Een issue kan soms binnen één dag gefixt zijn, maar het kan ook eventjes duren. Dat ligt ook aan de grootte van het issue.

Enfin, nu hebben jullie een klein beetje inzicht in hoe het in z'n werk gaat. En zoals altijd, zoals jullie al wel weten: dit gaat niet om een consumentenprobleem en het topic wordt daarom ook gesloten. :-)

Hopelijk vinden jullie de vernieuwde kleurencompositie, het logo, het lettertype en straks het decor mooi! ;-)

Groet,
Danny
Redactie Kassa