cees60
door cees60 Oct 12, 2019 om 18:14
Computers & telefonie

Leeg scherm W7 ult item Apparaten en printers

Sinds vandaag blijft het scherm leeg als ik ga naar Apparaten en printers. Er staat onderaan de melding 0 (nul). In apparaatbeheer wordt wel alles weergegeven. Heb systeemherstel gedraaid maar zonder resultaat. Kan iemand helpen?

2244 13 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 12, 2019 om 18:23
16825 Antwoorden / 202 Vragen

Graag meer info: Welk merk pc of laptop, besturingssysteem (is dat Win 7?) Als het win 7 is zou systeem herstel moeten helpen. Probeer dat nog eens naar een nog eerdere datum. Dat kan bij win 7.

U geeft aan dat uw scherm bij configuratiescherm > apparaten en printers leeg blijft, waar staat dan '0' ?

pe
door peentjes Oct 12, 2019 om 20:02
421 Antwoorden / 0 Vragen

Dst staat er toch allemaal? W7, systherstel geprobeerd...het moet niet warriger worden. Anders maar eens niet reageren.

heremietkreeft
door heremietkreeft Oct 12, 2019 om 20:25
16825 Antwoorden / 202 Vragen

@PEENTJES?????? Heeft u de reactie van @AURORA1 niet gezien en ook mijn 2e niet? Of had ik moeten vragen: Bedoelt u Windows 7 Ultmate?
Daarbij ging er al vanuit dat dat het geval was (probeer systeemherstel dan nog eens naar een eerder datum ergo: lees de regelsd/voorwaarden van deze site nog eens door alvorens u kritisch reageert. Of beter gezegd, in de spiegel kijken en anders maar niet reageren.

diumenge
door diumenge - Oct 12, 2019 om 18:53
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Probeer eens de printer driver te updaten of te verwijderen en opnieuw te installeren.

heremietkreeft
door heremietkreeft Oct 12, 2019 om 19:46
16825 Antwoorden / 202 Vragen

Het gaat m.i. niet alleen om de printer. Op het bedoelde scherm behoren alle aangesloten apparaten zichtbaar te zijn incl. de eigen pc/laptop en bij windows ook bijv. microsoft printers, evetuele blue toothapparaten. Bij Ts is merkwaardig genoeg het gehele scherm leeg.

Een volledige nieuwe windows 7 installatie zou een ultime oplossing kunnen zijn op basis van de licentie. Kost veel tijd en moeite. Dat dan indien de mogelijkheid waar @MARITA5 naar verwijst niet zou helpen.

diumenge
door diumenge Oct 12, 2019 om 19:48
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@Heremietkreeft, het probleem kan veroorzaakt worden door een verouderde / corrupte printerdriver, daardoor is de rest van de apparaten ook niet zichtbaar. Eerst maar zoiets proberen is een stuk beter dan klakkeloos systeemherstel of een volledig nieuwe installatie te adviseren.

heremietkreeft
door heremietkreeft Oct 12, 2019 om 20:32
16825 Antwoorden / 202 Vragen

@DIUMENGE, inderdaad kan een corrupte printerdriver de oorzaak zijn en in die zin zou ik mijn reactie kunnen corrigeren. XZie mijn +. Dat één corrupte driver de reden zou zijn had ik mij niet gerealiseerd omdat er normaliter meerdere apparaten zichtbaar moeten zijn. En dat een corruptre driver van één ervan, herhaald, had ik mij niet gerealiseerd. .
Ik ben evenwel benieuwd of Ts reageert wat de oplossing is geweest, als het is opgelost. Ook indien dat niet het geval is.

marita5
door marita5 - Oct 12, 2019 om 19:14
11505 Antwoorden / 15 Vragen
heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 12, 2019 om 19:49
16825 Antwoorden / 202 Vragen

Wilt u laten weten of de al gegeven oplossing https://www.winhelponline.com/blog/fix-devices-and-printers-completely-empty-windows-7/ succesvol is? Wij leren dan ook weer bij.

aurora1
door aurora1 - Oct 12, 2019 om 20:10
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Eigenlijk te weinig informatie.
Als systeemherstel niets opleverde zou ik dat eerst ongedaan maken.
Vervolgens zou ik alles eens ontkoppelen van de aansluitingen, pc uitzetten volgens de juiste methode, na 5-10 minuten opnieuw opstarten en alles weer aansluiten en zien of dat iets oplost.
Mocht u kort tevoren een of ander programma geïnstalleerd hebben dan zou ik dat eerst verwijderen.

gsm
door gsm - Oct 12, 2019 om 21:19
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Start Windows eens een keer opnieuw op, als dat nog niet kort geleden gebeurt is.

Op 9 oktober is er een update met nummer KB4519976 uitgebracht.
Deze update verhelpt printerproblemen, maar zou natuurlijk ook voor nieuwe problemen kunnen zorgen.
Zie ook: https://www.gratissoftwaresite.nl/nieuws-windows-7-kb4519976-lekken-print-problemen
Mogelijk is dat de oorzaak.
Je kunt proberen deze update terug te draaien, zie https://nl.ccm.net/faq/1067-hoe-kun-je-windows-updates-deinstalleren.
Doet de printer het ook niet meer:
Controleer of de spooler service wel draait: https://computertaal.info/2011/09/20/tip-printer-spooler-werkt-niet-meer/

Ge
door GerardVl - Oct 12, 2019 om 23:53
14 Antwoorden / Vragen

Even ter verduidelijking? Gaat het hier om een Windows apparaat? Android?

diumenge
door diumenge Oct 13, 2019 om 00:18
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je begrijpt uit de tekst niet dat het om Windows 7 gaat?

br
door brui0929 - Oct 13, 2019 om 12:57
632 Antwoorden / 10 Vragen

Met Systeem herstel zet u het systeem terug naar een eerder herstel punt. Als u geregeld backups van het systeem maakt zet dan de laatste backup terug.

edrick3
door edrick3 Oct 13, 2019 om 13:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

TS schrijft: Heb systeemherstel gedraaid maar zonder resultaat. edit: herstel: je hebt het over een back-up ipv een herstelpunt.

br
door brui0929 Oct 13, 2019 om 18:12
632 Antwoorden / 10 Vragen

Erick3 door een backup terug te zetten is het probleem ook opgelost.
Nu voor jou lees eerst de vraag voor je antwoord.

cees60
door cees60 - Oct 13, 2019 om 13:43
362 Antwoorden / 216 Vragen

Heb alles geprobeerd maar helaas. Ook de website https://www.winhelponline.com/blog/fix-devices-and-printers-completely-empty-windows-7/ (Marita5)
biedt geen oplossing.  Hier staat exact de afbeelding die ik op mijn scherm krijg (gevraagd door HEREMIETKREEFT.) Mijn pc is een desktop van ASUS met Windows 7 ultimate. Heb wel al een aantal backups gemaakt mer AOMEI Backupper en ga de laatste terugzetten. Laat nog wel weten wat het resultaat is. Iedereen bedankt voor de informatie.

cees60
door cees60 - Oct 13, 2019 om 13:47
362 Antwoorden / 216 Vragen

Moet nog even vermelden dat ik onlangs Internet Explorer hebt verwijderd. Werk met Chrome en/of Firefox. Kan dat misschien de oorzaak zijn?

diumenge
door diumenge Oct 13, 2019 om 13:54
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ja.

diumenge
door diumenge Oct 13, 2019 om 13:55
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Zie hier: https://appuals.com/fix-devices-and-printers-not-loading/ en dan "Method 2: Registering the IE8 DLL" of stap 2 uit de link van Marita.

aurora1
door aurora1 Oct 13, 2019 om 18:07
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat is vrijwel zeker de oorzaak. Internet Explorer is voor allerhande nodig.

gsm
door gsm Oct 13, 2019 om 21:03
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Internet Explorer is een onmisbaar onderdeel van Windows.
Je kunt IE wel deactiveren, maar mag het nooit verwijderen.

cees60
door cees60 - Oct 13, 2019 om 15:33
362 Antwoorden / 216 Vragen

Had beloofd nog even te reageren op mijn probleem. Heb de pc teruggezet met behulp van een backup (AOMEI) naar eind sept.j.l.. En alles is weer als vanouds. Heb dus alle apparaten en printers weer op het scherm. Moet alleen wat updates van andere programmas verwerken maar dat gaat wel lukken. Dank voor alle reakties. Misschien is het een tip om AOMEI Backup standaard te installeren en regelmatig een backup naar een externe harde schijf te maken. Groeten.

gerbera
door gerbera Oct 13, 2019 om 16:27
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Bedankt voor de melding en nu maar niet meer zomaar programma's verwijderen;-))

aurora1
door aurora1 Oct 13, 2019 om 18:10
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dank voor het melden en inderdaad: verwijder niet zomaar programma’s. Daarnaast is het ook vaak onverstandig om maar allerhande programma’s te installeren.
Als alles goed werkt dan zou ik niet met het apparaat gaan prutsen.

br
door brui0929 - Oct 13, 2019 om 16:59
632 Antwoorden / 10 Vragen

Ga naar het configuratie hardware en geluiden apparaten en printers klik op het icoon van uw printer klik rechtermuis toets klik nieuw. de wizzard nieuw stuutprogramma toevogern start op klik op volgende en volg de stappen.

Mo
door Mohsin Boruah - Dec 24, 2019 om 08:00
1 Antwoorden / Vragen

To fix the issue make sure to check this article by the team of techstuffsarena.

edrick3
door edrick3 Dec 24, 2019 om 11:07
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Was al opgelost!