aa
door aabhomer Nov 28, 2018 om 12:52
Computers & telefonie

Letters pc vervagen

De letters van de toetsen van de pc vervagen. wie weet hier iets op?
GR. BtB.

8635 16 Rapporteer

marita5
door marita5 - Nov 28, 2018 om 13:00
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo AabHomer ,

Lees hier eens , toetsenbordstickers , klik op de rode regel .

https://www.toetsenbordstickers.nl/

Gr
door Grunn1 Nov 28, 2018 om 22:43
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Is net zo duur of goedkoop als een nieuw toetsenbord

endemion
door endemion Dec 5, 2018 om 16:50
237 Antwoorden / 3 Vragen

Dat soort stikkers zijn natuurlijk goedkoper te krijgen op aliexpress of ebay. Maar je moet wellicht wwel goed zoeken want er zijn idd nogal wat aanbieders die dat soort stikkers nogal overpriced aanbieden. Heb zelf een tijd geleden een stapeltje van dat soort stikkers gekocht en als zo'n stikkervel zo duur was geweest als in die .nl link van hierboven had ik nog niet 1 vel gekocht.

marita5
door marita5 Dec 5, 2018 om 17:52
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Goed voor u ,dat u ze goedkoper heeft gekocht .

Cookies
door Cookies - Nov 28, 2018 om 13:09
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Naast toetsenbord stickers kun je ook

1) nieuw toetsenbord kopen
2) nieuwe laptop kopen
3) online een gratis cursus blind typen volgen

edrick3
door edrick3 - Nov 28, 2018 om 13:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Een nieuw toetsenbord aanschaffen. ;-)

aurora1
door aurora1 - Nov 28, 2018 om 15:21
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Met witte nagellak of vloeibaar emaille (bijv. Remaille) de letters op de toetsen bijwerken- of schilderen. Het eerste is bij drogistenketens vaak verkrijgbaar,  het tweede bij doe het zelf bedrijven. Dat spul kan ook gebruikt worden voor plekjes op de ijskast,  magnetron, wasmachine etc.

gerbera
door gerbera - Nov 28, 2018 om 16:00
7358 Antwoorden / 14 Vragen

De letters van de toetsen van de pc vervagen.
Dacht ik bij mij ook, bleek dat ik aan een nieuwe bril toe was ;-))

tijger1
door tijger1 - Nov 28, 2018 om 17:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Er zijn stiften waarmee je op een cd kunt schrijven in verschillende kleuren. Kan men er niet afvegen.

Gr
door Grunn1 - Nov 28, 2018 om 22:41
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Voor 5 a 6 euro heb je al een nieuw schoon toetsenbord. Waarom stickers of stiften kopen om een oud vies toetsenbord weer leesbaar te maken.

endemion
door endemion Dec 5, 2018 om 16:57
237 Antwoorden / 3 Vragen

Maar geen goed toetsenbord. Daarnaast zijn er genoeg redenen te bedenken waarom iemand niet van z'n huidige tobo af wilt. Ik heb bv een zogenaamd compact tobo. Daar is niet echt een goede vervanging voor te vinden want tegenwoordig zie je het compact design nagenoeg alleen terug in draadloze tobo's. Of je moet het doen zonder numpad als je compact wilt. Not to mention de techniek onder de knop.

juffrouwKarla
door juffrouwKarla - Nov 28, 2018 om 23:32
51 Antwoorden / Vragen
endemion
door endemion Dec 5, 2018 om 17:03
237 Antwoorden / 3 Vragen

Je had beter naar tweakers (of wellicht aliexpress) kunnen linken.
https://tweakers.net/categorie/530/toetsenborden/producten/#filter:q1bKL0pJLXLLTM1JUbJSKijKzCpW0oEIBucXlQDFEouT4SIFqcmeQHW6hrUA
http://www.aliexpress.com/category/70802/keyboards.html?spm=2114.search0104.2.6.27272a163C8Vvn

Ha
door Hades60 - Nov 30, 2018 om 12:26
9 Antwoorden / 0 Vragen

Nieuw toetsenbord kopen en installeren of de plaats van de letters uit je hoofd leren.

aadjepiraatje
door aadjepiraatje - Nov 30, 2018 om 12:33
7 Antwoorden / 0 Vragen

Niet te vaak, en zeker niet met de zogenoemde speciale reinigers schoonmaken. En idd, een nieuw toetsenbord is vaak goedkoper dan al die reparatiemiddeltjes. Tenzij het zich in uw geval om het toetsenbord van een Laptop handelt.

jhogaarts
door jhogaarts - Nov 30, 2018 om 15:37
101 Antwoorden / 1 Vragen

Ja ik denk een nieuw toetsenbord kopen, die zijn niet zo duur tegenwoordig.
Ik had hetzelfde probleem met een Medion toetsenbord waar de A vaag werd. Nu voor nog geen 10 euro een Trust toetsenbord van de MM.

anduril
door anduril - Nov 30, 2018 om 17:40
167 Antwoorden / 1 Vragen

Alle gegeven 'oplossingen' nemen niet weg dat de fabrikanten te weinig doen om die letters (en cijfers en tekens) langer 'houdbaar' te laten zijn.  Is hierop eigenlijk de wettelijke garantie van 2 jaar niet van toepassing?  Dat zou toch ook zo moeten zijn.

sjjoppy
door sjjoppy Nov 30, 2018 om 18:40
7179 Antwoorden / 3 Vragen

Als de letters binnen de garantietijd vervaagd zijn moet de leverancier u wel tegemoet komen.

tijger1
door tijger1 Dec 1, 2018 om 18:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat zal men toch moeten aantonen dat het aan de leverancier ligt.

sjjoppy
door sjjoppy Dec 1, 2018 om 20:01
7179 Antwoorden / 3 Vragen

Uiteraard

endemion
door endemion Dec 5, 2018 om 17:13
237 Antwoorden / 3 Vragen

Tegenwoordig heb je veelal backlit toetsenborden, dus met oplichtende tekens. Deze tekens kunnen ook niet vervagen. Daarnaast is het een kwaliteit kwestie. Goedkope tobo's hebben doorgaans erop geschilderde tekens. Duurdere tobo's hebben zogenaamde double shot caps (zo ook bij backlit toetsen). Daarbij is het teken en de toets er omheen in 2 stappen "gespoten". Er is ook nog de variant waarbij de tekens uitgediept zijn. Dus je kunt niet echt zeggen dat fabrikanten te weinig doen om het langer "houdbaar" te maken alleen omdat de goedkope tobo's niet dezelfde kwaliteit caps hebben als duurdere (dure tobo's zijn wel altijd te duur wat mij betreft).

edithwijnbeld
door edithwijnbeld - Dec 1, 2018 om 17:30
1 Antwoorden / Vragen

Hallo aabhomer,

Een nieuw toetsenbord is beter en niet zo duur.
https://www.toetsenbordstickers.nl/over-ons.html ↔ https://www.1limburg.nl/stichtingen-misbruikt-voor-financieren-van-terrorisme

edrick3
door edrick3 Dec 1, 2018 om 17:39
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Wat die laatste link er mee te maken heeft.....
En de eerste staat al in de eerste reactie!

tijger1
door tijger1 - Dec 1, 2018 om 18:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Van sommige mensen is de huid zuurder of juist zouter dan normaal. Dus dat letters dan kunnen vervagen is niets bijzonders.

Zoals gezegd: lijntje trekken en klaar.

Martin Meijerink
door Martin Meijerink - Dec 1, 2018 om 19:14
2 Antwoorden / Vragen

Koop (een toetsenbord met) Double-Shot keycaps, daarvan vervagen de letters nooit.

mo
door mof - Dec 5, 2018 om 12:21
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Stickertjes? Wellicht zijn die te koop ... anders zelf maken