Bob Dijksen
door Bob Dijksen Sep 21, 2019 om 20:02
Computers & telefonie

Levering Modem Ziggo

Op donderdagochtend (19--09) constateer ik dat mijn internetverbinding niet werkt. Na m'n werk zie ik bij thuiskomst dat de internetverbinding er nog steeds uitligt. Start de modem een paar keer op, maar dat helpt niet. Bel met de Klantenservice van Ziggo en loop aan de hand van de Klantenservice alle mogelijkheden na. Blijkt dat de modem niet meer goed werkt en er wordt een afspraak gemaakt voor een monteur op.............. woensdagmiddag (25-09), dus bijna een week later.
Heeft iemand ervaring met het feit dat de levering van een nieuwe modem en de komst van een monteur bij ZIGGO zo lang duurt??

1854 5 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Sep 21, 2019 om 20:18
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Nee, heb veel problemen met Ziggo (gehad), maar via de chat op Facebook werd er gelijk een snelle afspraak gemaakt. Dus misschien maar via die site proberen.
gewoon dus bericht via Messenger, Ziggo. Ze zijn bijna 24/7 online, gemiddeld duurt het een uur voor er antwoord is, alleen in het weekend kan het wat langer duren. Succes.

hutch
door hutch - Sep 21, 2019 om 20:25
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Waarschijnlijk heeft u helemaal geen ander modem nodig.
Probeer eens een andere of nieuwe 240v stroomkabel/adapter. Zelf al een paar keer gehad dat dat HET probleem was.
De monteur kwam binnen, keek ongeveer 1 seconde (!) en wist gelijk dat het de stroomkabel/adapter was. Nieuwe (gratis) er aangekoppeld en voila, meteen weer internet.

Ga met uw huidige adapter naar een elektriciteitswinkel en koop een nieuwe. Zijn niet duur en scheelt een hoop ergernis.
Nu heb ik dus altijd een reserve thuis liggen.

jo
door jorisw Sep 21, 2019 om 20:28
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Problemen met de voeding zijn inderdaad in 9 van de 10 gevallen de oorzaak van problemen bij elektronische apparaten (niet alleen bij deze modems). Wat ook weer niet gek is, want de onderdelen in een voeding hebben de meeste stress te verduren (koud/warm e.d.).

hutch
door hutch Sep 21, 2019 om 20:36
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Ter aanvulling: de monteur zag het hoogstwaarschijnlijk aan het relatief regelmatig knipperen van de lampjes op het modem.
Normaliter knipperen die bij een goed werkende modem onregelmatig. Is dat bij u ook het geval??

tenormin
door tenormin Sep 21, 2019 om 20:53
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@hutch, bij mij werkt het modem alleen als het niet knippert, goed; zodra knipperen: werkt het niet meer en krijg ik foutmelding op PC. Dan weer het verhaal: stekker eruit, even wachten, weer erin en een minuutje wachten.

ne
door neodutchio - Sep 22, 2019 om 00:36
5150 Antwoorden / 12 Vragen

Het is ook een schande he. Op donderdagavond meld u een klacht en dat wordt pas op de 4de werkdag voor u opgelost. Als u 4 dagen al lang vindt...
Een nieuwe modem opsturen zal het probleem niet zijn, die zou u zaterdag's of maandag kunnen hebben (mits er op maandag bezorgd wordt, dan wordt het dinsdag). Echter bent u niet de enige klant bij Ziggo en hebben ze geen blik met personeel dat wacht tot er een melding komt. U wordt dus netjes ingepland op een mogelijkheid dat de monteur kan. En 4 werkdagen is, in mijn ogen, echt niet lang.

aurora1
door aurora1 - Sep 22, 2019 om 00:42
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hoezo bijna een week later? De afspraak is 4 werkdagen na uw melding in de avond. Keurig toch?
En u heeft toch niets eraan te weten hoe lang of kort het bij anderen duurt?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 22, 2019 om 10:13
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Ook mijn vraag: wat heeft u aan ervaringen van anderen.
In uw situatie zal er sprake zijn van het beschibaar zijn en goed kunnen plannen van een monteursbezoek.
Maar waarom een monteurs bezoek plannen/vragen als men al aangeeft dat het modem niet goed werkt. In de tijd dat ik klant was bij Ziggo heb ik een aantal keren mee gemaakt dat het modem defect raakte en het toezenden van een nieuw gebeurde dan steeds zeer snel, meestal werd het de dag na de melding al ontvangen. Dus: Ziggo bellen en vragen om snel een nieuw modem te zenden. Als het nieuwe modem dan wel goed werkt, meteen de afspraak annuleren. Zo niet, dan laten staan want dan zal er een andere oorzaak/reden zijn.