Levering Modem Ziggo
Op donderdagochtend (19--09) constateer ik dat mijn internetverbinding niet werkt. Na m'n werk zie ik bij thuiskomst dat de internetverbinding er nog steeds uitligt. Start de modem een paar keer op, maar dat helpt niet. Bel met de Klantenservice van Ziggo en loop aan de hand van de Klantenservice alle mogelijkheden na. Blijkt dat de modem niet meer goed werkt en er wordt een afspraak gemaakt voor een monteur op.............. woensdagmiddag (25-09), dus bijna een week later.
Heeft iemand ervaring met het feit dat de levering van een nieuwe modem en de komst van een monteur bij ZIGGO zo lang duurt??
Nee, heb veel problemen met Ziggo (gehad), maar via de chat op Facebook werd er gelijk een snelle afspraak gemaakt. Dus misschien maar via die site proberen.
gewoon dus bericht via Messenger, Ziggo. Ze zijn bijna 24/7 online, gemiddeld duurt het een uur voor er antwoord is, alleen in het weekend kan het wat langer duren. Succes.
Waarschijnlijk heeft u helemaal geen ander modem nodig.
Probeer eens een andere of nieuwe 240v stroomkabel/adapter. Zelf al een paar keer gehad dat dat HET probleem was.
De monteur kwam binnen, keek ongeveer 1 seconde (!) en wist gelijk dat het de stroomkabel/adapter was. Nieuwe (gratis) er aangekoppeld en voila, meteen weer internet.
Ga met uw huidige adapter naar een elektriciteitswinkel en koop een nieuwe. Zijn niet duur en scheelt een hoop ergernis.
Nu heb ik dus altijd een reserve thuis liggen.
Problemen met de voeding zijn inderdaad in 9 van de 10 gevallen de oorzaak van problemen bij elektronische apparaten (niet alleen bij deze modems). Wat ook weer niet gek is, want de onderdelen in een voeding hebben de meeste stress te verduren (koud/warm e.d.).
Ter aanvulling: de monteur zag het hoogstwaarschijnlijk aan het relatief regelmatig knipperen van de lampjes op het modem.
Normaliter knipperen die bij een goed werkende modem onregelmatig. Is dat bij u ook het geval??
@hutch, bij mij werkt het modem alleen als het niet knippert, goed; zodra knipperen: werkt het niet meer en krijg ik foutmelding op PC. Dan weer het verhaal: stekker eruit, even wachten, weer erin en een minuutje wachten.
Het is ook een schande he. Op donderdagavond meld u een klacht en dat wordt pas op de 4de werkdag voor u opgelost. Als u 4 dagen al lang vindt...
Een nieuwe modem opsturen zal het probleem niet zijn, die zou u zaterdag's of maandag kunnen hebben (mits er op maandag bezorgd wordt, dan wordt het dinsdag). Echter bent u niet de enige klant bij Ziggo en hebben ze geen blik met personeel dat wacht tot er een melding komt. U wordt dus netjes ingepland op een mogelijkheid dat de monteur kan. En 4 werkdagen is, in mijn ogen, echt niet lang.
Hoezo bijna een week later? De afspraak is 4 werkdagen na uw melding in de avond. Keurig toch?
En u heeft toch niets eraan te weten hoe lang of kort het bij anderen duurt?
Ook mijn vraag: wat heeft u aan ervaringen van anderen.
In uw situatie zal er sprake zijn van het beschibaar zijn en goed kunnen plannen van een monteursbezoek.
Maar waarom een monteurs bezoek plannen/vragen als men al aangeeft dat het modem niet goed werkt. In de tijd dat ik klant was bij Ziggo heb ik een aantal keren mee gemaakt dat het modem defect raakte en het toezenden van een nieuw gebeurde dan steeds zeer snel, meestal werd het de dag na de melding al ontvangen. Dus: Ziggo bellen en vragen om snel een nieuw modem te zenden. Als het nieuwe modem dan wel goed werkt, meteen de afspraak annuleren. Zo niet, dan laten staan want dan zal er een andere oorzaak/reden zijn.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet
Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.
De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug
...
Lees meer
De water electrolizer, kraanwater en schadelijke stoffen
De water electrolizer, zou aantonen dat kraanwater(en sommige fleswater) vol zit met allerlei scadelijke stoffen.
Heeft iemand hier ervaring mee ?
Lees meer
Kapotte energiemeter
Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer