fr
door fransenbasia Mar 4, 2013 om 12:27
Computers & telefonie

Lightinthebox

Wie heeft er ook zeer slechte ervaringen met de internet-winkel LIGHTINTHEBOX.
Je kunt mailen zoveel als je wilt maar krijgt geen antwoord waar je iets aan hebt.
Ze beloven gratis verzenden maar als de koerier voor de deur staat moet je eerst invoerrechten betalen voor dat je de spullen krijgt.
Dit is in mijn ogen geen gratis verzenden.
Ik weet dat er nog meer gedupeerde zijn.

47873 115 Rapporteer

_connie_
door _connie_ - Mar 4, 2013 om 13:03
168 Antwoorden / 5 Vragen

Gedupeerde genoeg gezien de klachten op klacht.nl en ook hier op de site.

rapil
door rapil - Mar 4, 2013 om 13:04
433 Antwoorden / 0 Vragen

Invoerrechten hebben NIETS met verzendkosten te maken.

valerius-2
door valerius-2 - Mar 4, 2013 om 13:40
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=fransenbasia schreef op maandag 4 mrt 2013, 12:27]Wie heeft er ook zeer slechte ervaringen met de internet-winkel LIGHTINTHEBOX.
Je kunt mailen zoveel als je wilt maar krijgt geen antwoord waar je iets aan hebt.
Ze beloven gratis verzenden maar als de koerier voor de deur staat moet je eerst invoerrechten betalen voor dat je de spullen krijgt.
Dit is in mijn ogen geen gratis verzenden.
Ik weet dat er nog meer gedupeerde zijn.

Invoerrechten zij dus niet voor de verkoper maar voor de douane, daar moet hij ze aan afdragen. Of er moet bij de aanbieding staan incl. invoerrechten.

tijger1
door tijger1 - Mar 4, 2013 om 13:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Moet Ik Invoerrechten Of Douanerechten Betalen?
Meeste van onze kwalitatief hoogwaardige producten worden rechstreeks naar u verzonden vanuit China. In sommige gevallen zullen er bij de douane invoerrechten worden toegepast zodra een pakket het land wordt ingevoerd. Deze belasting is een vast percentage van de waarde van het goed dat wordt geïmporteerd. Ontvangers zijn verantwoordelijk voor alle extra kosten voor douane-inklaring. LightInTheBox.com heeft geen controle over de belasting van deze douanerechten of invoerrechten en kan niet voorspellen welk tarief (eventueel) gehanteerd zal worden.

Als er kosten worden geheven, bent u hier zelf verantwoordelijk voor om uw pakket te ontvangen. Omdat de douane van land tot land verschilt, Als u zich zorgen maakt dat u aan douanerechten op uw geïmporteerde goederen wordt onderworpen, neemt u dan contact op met uw lokale postkantoor of de vervoerder.

Deze pagina was: Nuttig | Niet Nuttig

tijger1
door tijger1 - Mar 4, 2013 om 13:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bovenstaande staat op hun site, dus wat voor antwoord wilt u dan nog meer.

fr
door fransenbasia - Mar 4, 2013 om 15:04
20 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 4 mrt 2013, 13:51]Moet Ik Invoerrechten Of Douanerechten Betalen?
Meeste van onze kwalitatief hoogwaardige producten worden rechstreeks naar u verzonden vanuit China. In sommige gevallen zullen er bij de douane invoerrechten worden toegepast zodra een pakket het land wordt ingevoerd. Deze belasting is een vast percentage van de waarde van het goed dat wordt geïmporteerd. Ontvangers zijn verantwoordelijk voor alle extra kosten voor douane-inklaring. LightInTheBox.com heeft geen controle over de belasting van deze douanerechten of invoerrechten en kan niet voorspellen welk tarief (eventueel) gehanteerd zal worden.

Als er kosten worden geheven, bent u hier zelf verantwoordelijk voor om uw pakket te ontvangen. Omdat de douane van land tot land verschilt, Als u zich zorgen maakt dat u aan douanerechten op uw geïmporteerde goederen wordt onderworpen, neemt u dan contact op met uw lokale postkantoor of de vervoerder.

Deze pagina was: Nuttig | Niet Nuttig

fr
door fransenbasia - Mar 4, 2013 om 15:10
20 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 4 mrt 2013, 13:54]Bovenstaande staat op hun site, dus wat voor antwoord wilt u dan nog meer.

Als je bezig bent om te bestellen wordt helemaal niets vermeld omtrend douanekosten, zelfs niet op de betaalpagina.
Voor mij is het een grote oplichtersbende.
Ik denk dat 99% van de klanten niet alle kleine lettertjes gaan zitten lezen.
Als u dat wel doet dan hoort u bij de 1%, proficiat!!

fr
door fransenbasia - Mar 4, 2013 om 15:29
20 Antwoorden / 1 Vragen

Als ik het goed zie werkt TIJGER1 BIJ LIGHTINTHEBOX.
Dat komt goed uit want zoals vele met mij heb ik een paar vragen.
1; Waarom staat er geen telefoonnummer op de site (zijn jullie bang voor al die boze klanten)
2; Waarom krijg je alleen maar standaard berichten van de klantenservice (ik denk dat er helemaal niemand zit)
3; Waarom is lightinthebox niet aangesloten bij een brance-organisatie.
4; Waarom moet het zolang duren om een klacht af te handelen (zijn er misschien zoveel klachten dat dit onmogelijk is)
5; Hoe kan lightinthebox zeggen dat een pakket bij UPS in Eindhoven ligt terwijl het pakket is terug gestuurd naar HONG KONG.

Beantwoord maar eerst even deze vragen, daarna praten wij wel verder.

audb
door audb - Mar 4, 2013 om 15:43
1668 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=fransenbasia schreef op maandag 4 mrt 2013, 15:29]Als ik het goed zie werkt TIJGER1 BIJ LIGHTINTHEBOX.
Dat komt goed uit want zoals vele met mij heb ik een paar vragen.
1; Waarom staat er geen telefoonnummer op de site (zijn jullie bang voor al die boze klanten)
2; Waarom krijg je alleen maar standaard berichten van de klantenservice (ik denk dat er helemaal niemand zit)
3; Waarom is lightinthebox niet aangesloten bij een brance-organisatie.
4; Waarom moet het zolang duren om een klacht af te handelen (zijn er misschien zoveel klachten dat dit onmogelijk is)
5; Hoe kan lightinthebox zeggen dat een pakket bij UPS in Eindhoven ligt terwijl het pakket is terug gestuurd naar HONG KONG.

Beantwoord maar eerst even deze vragen, daarna praten wij wel verder.

audb
door audb - Mar 4, 2013 om 15:55
1668 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=fransenbasia schreef op maandag 4 mrt 2013, 15:29]Als ik het goed zie werkt TIJGER1 BIJ LIGHTINTHEBOX.
Dat komt goed uit want zoals vele met mij heb ik een paar vragen.
1; Waarom staat er geen telefoonnummer op de site (zijn jullie bang voor al die boze klanten)
Het antwoord hier op geeft u zelf al in vraag 5 en het zelfde geld op vraag
Ze zitten namelijk helemaal niet in Europa maar Hongkong.
Nou zal er maar weinig mensen Hongkong - Chinees spreken.
Maar daar Hongkong een Engelse kolonie was spreken ze daar ook goed Engels.
En voor de volgende keer deze tip www.ebay.nl niet alleen meer aanbieders van het zelfde maar ook veel goedkoper (*)
* Let wel op de verkopers vragen soms een hele/te hoge verzend kosten maar omdat de geleverde dan goedkoper is hoeft er geen import & omzet belasting te worden afgedragen.

ro
door ron530 - Mar 4, 2013 om 16:25
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Een Chinese groothandelaar die geen fysieke winkels heeft maar blijkbaar internationaal opereert hoeft geen Nederlands contact adres te hebben. Nederlandse keurmerken evenmin. U is wel een beetje dom geweest, bestellen in het verre China maar de voorwaarden niet doorspitten. Edoch de verzending was toch gratis dus hoppa bestellen maar, dan staat de koerier aan de deur en begint over iets doms als invoerrechten. U zegt tegen de beste man/vrouw "ja hallo!! ikke heb gratis verzenden dus ikke niet betalen" de koerier wil nog wel uitleggen dat invoerrechten en verzendkosten twee aparte zaken zijn maar dat gaat er bij u niet meer in. De kans dat u de centjes terug ziet is bijster klein want er zijn geen invoerrechten over betaald, het pakketje mag ook het land niet uit.

Wat betreft tijger1 die is allround adviseur bij alle Nederlandse en internationale ondernemingen. van een tadenstoker fabrikant tot general manager van het ISS project.

tijger1
door tijger1 - Mar 4, 2013 om 16:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@fransenbasia

Als u iets via internet bestelt, is het verstandig de naam van het bedrijf waar u dat wilt gaan doen in te toetsen op Google. Dan kunt u ook alle ins en outs van een bedrijf bestuderen. Dan zou u sowieso de site gezien hebben met de verklaring over invoerrechten.

U hebt dus blijkbaar wel al antwoord gehad over uw pakket. Ja dan nee in Eindhoven of Hong Kong.

Als u de kleine lettertjes niet kunt lezen, adviseer ik u een bril aan te schaffen, niet bij Lightinthebox natuurlijk.

Als u zich niet terdege informeert, zal dit niet de eerste, maar zeker ook niet de laatste keer zijn dat u ernstig teleurgesteld wordt na het plaatsen van een bestelling via internet.

Op maandag van 16.00 tot 17.00 werk ik bij Lightinthebox, mijn andere uren zijn verdeeld over T-mobile, KPN, ING, lekturama en dan ben ik nog een paar banen vergeten, maar als over die bedrijven een vraag gesteld wordt, weet ik het wel weer. Zolang zij mijn salaris maar storten, vind ik het best.

tijger1
door tijger1 - Mar 4, 2013 om 16:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@ron530

Goed dat u dat aanhaalt. ISS heeft verzuimd mijn salaris over te maken. Ik denk dat ik daar maar een topic over open of een discussie over start. Ik zal ze aan de schandpaal nagelen.

edrick3
door edrick3 - Mar 4, 2013 om 16:35
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Halo fransenbasia,

.....Ik denk dat 99% van de klanten niet alle kleine lettertjes gaan zitten lezen......
Dat denk je dan verkeerd.
Degenen die niet lezen kom je hier op de site tegen met dit soort vragen.
Je zult je toch echt zelf eerst goed moeten oriënteren voordat je met een webwinkel in zee gaat.
Kijk eens bij deze tip.
En zoals al gesteld: invoerrechten zijn geen verzendkosten.

Met vr.gr.

fr
door fransenbasia - Mar 4, 2013 om 17:32
20 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 4 mrt 2013, 16:27]@fransenbasia

Als u iets via internet bestelt, is het verstandig de naam van het bedrijf waar u dat wilt gaan doen in te toetsen op Google. Dan kunt u ook alle ins en outs van een bedrijf bestuderen. Dan zou u sowieso de site gezien hebben met de verklaring over invoerrechten.

U hebt dus blijkbaar wel al antwoord gehad over uw pakket. Ja dan nee in Eindhoven of Hong Kong.

Als u de kleine lettertjes niet kunt lezen, adviseer ik u een bril aan te schaffen, niet bij Lightinthebox natuurlijk.

Als u zich niet terdege informeert, zal dit niet de eerste, maar zeker ook niet de laatste keer zijn dat u ernstig teleurgesteld wordt na het plaatsen van een bestelling via internet.

Op maandag van 16.00 tot 17.00 werk ik bij Lightinthebox, mijn andere uren zijn verdeeld over T-mobile, KPN, ING, lekturama en dan ben ik nog een paar banen vergeten, maar als over die bedrijven een vraag gesteld wordt, weet ik het wel weer. Zolang zij mijn salaris maar storten, vind ik het best.

Als je op maandagen van 16.00 tot 17.00 uur bij lightinthebox bent, maakt ze dan even wakker en laat ze klachten behandelen of geef mij het telefoonnummer dan doe ik het zelf.
Of maakt u er alleen de toiletten schoon.

tijger1
door tijger1 - Mar 4, 2013 om 17:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Lightinthebox is zo'n superbedrijf, dat ik met een uurtje werk alles af kan handelen. Die enkele klacht die binnenkomt gooi ik meteen in de prullenbak, want met die onzin houd ik mij niet bezig. Ik hoef alleen maar even in te loggen om te zien hoe de stand van de bankrekening is. En dan klaar, tot volgende week.

Oeps, ik zie dat ik al haast 40 minuten overgewerkt heb, nou dan volgende week maar 20 minuten komen. Het moet niet te gek worden.

fr
door fransenbasia - Mar 4, 2013 om 17:41
20 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 4 mrt 2013, 17:39]Lightinthebox is zo'n superbedrijf, dat ik met een uurtje werk alles af kan handelen. Die enkele klacht die binnenkomt gooi ik meteen in de prullenbak, want met die onzin houd ik mij niet bezig. Ik hoef alleen maar even in te loggen om te zien hoe de stand van de bankrekening is. En dan klaar, tot volgende week.

Oeps, ik zie dat ik al haast 40 minuten overgewerkt heb, nou dan volgende week maar 20 minuten komen. Het moet niet te gek worden.

Volgens mij ben je blond

dearagain
door dearagain - Mar 4, 2013 om 17:43
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*dit sjopje is niet aangesloten bij de thuiswinkel-organisatie en heeft dus niet het Thuiswinkel Waarborg

*het is vrijwel altijd onverstandig om bij zo'n shop een bestelling te plaatsen

tijger1
door tijger1 - Mar 4, 2013 om 17:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=dearagain schreef op maandag 4 mrt 2013, 17:42]*dit sjopje is niet aangesloten bij de thuiswinkel-organisatie en heeft dus niet het Thuiswinkel Waarborg

*het is vrijwel altijd onverstandig om bij zo'n shop een bestelling te plaatsen

Ze zitten in CHINA.

@fransenbasia

u kunt niet lezen.

edrick3
door edrick3 - Mar 4, 2013 om 18:20
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@dearagain,

Je link werkt niet.
Bedoel je deze?

mastag
door mastag - Mar 4, 2013 om 18:53
955 Antwoorden / 19 Vragen

@Fransenbasia.
Ik kan er werkelijk gewoon van genieten, mensen die een domme handeling doen en dan achteraf een zondebok zoeken voor hun eigen domme gedrag.
Als je niet weet hoe e.e.a. werkt op het www, speel er dan niet mee

mastag

fr
door fransenbasia - Mar 4, 2013 om 19:03
20 Antwoorden / 1 Vragen

Het is voor mij de eerste keer dat ik een slechte webwinkel tref.
Ik koop al jaren via het internet.
Deze problemen zullen een supermens. Als jij wel. Niet overkomen.

tijger1
door tijger1 - Mar 4, 2013 om 19:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan bent u dus een echte bofferd.

tijger1
door tijger1 - Mar 4, 2013 om 19:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar blijkbaar nog nooit in een ander werelddeel of zo iets besteld, anders was u niet zo verbaasd geweest over de invoerrechten.

fr
door fransenbasia - Mar 4, 2013 om 19:09
20 Antwoorden / 1 Vragen

Dat wordt ook niet verteld tijdens het bestellen.

fr
door fransenbasia - Mar 4, 2013 om 19:12
20 Antwoorden / 1 Vragen

Waarom hebben ze een klantenservice als ze toch niet reageren op mails en je ze niet kunt bellen.

valerius-2
door valerius-2 - Mar 4, 2013 om 19:14
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=fransenbasia schreef op maandag 4 mrt 2013, 19:03]Het is voor mij de eerste keer dat ik een slechte webwinkel tref.
Ik koop al jaren via het internet.
Deze problemen zullen een supermens. Als jij wel. Niet overkomen.

Zolang je er leegeld voor betaalt dan heet de toekomst meer kans dat men op bepaalde beter gaat opletten. Het iedereen gebeuren dat er iets zonder goed na te denkenhier een fout maakt. Maar leer van de fouten en men maakt er steeds minder.Hoop ik.

tijger1
door tijger1 - Mar 4, 2013 om 19:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik ben dan volgens u blond, dus in uw idee waarschijnlijk dom, maar als ik op Google Lightinthebox intik, krijg ik onder meer een lijstje te zien, wat begint met: Lightinthebox ervaringen en eindigt met Lightinthebox contact. En daar tussen staat ook Lightinthebox invoerrechten.

En als u dan zo ervaren bent met internet aankopen, zou u weten waar u naar moet kijken. Heeft een webshop geen adres, geen telefoonnummer, een lijst slechte reviews, die staan er namelijk ook, dan daar niets bestellen.

Simpel toch, of geldt dat alleen voor een blondje.

fr
door fransenbasia - Mar 4, 2013 om 19:58
20 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben blij dat iemand die daar werkt ook inziet dat lightinthebox niet deugd.

tijger1
door tijger1 - Mar 4, 2013 om 20:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het is dat het een belediging is voor blondjes, anders zou ik u vragen of u blond bent.

fr
door fransenbasia - Mar 4, 2013 om 20:09
20 Antwoorden / 1 Vragen

Sorry ik ben al een beetje grijs.

tijger1
door tijger1 - Mar 4, 2013 om 20:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar blijkbaar dus nog steeds niet wijs.

fr
door fransenbasia - Mar 4, 2013 om 20:20
20 Antwoorden / 1 Vragen

Maar wijs genoeg om niet bij lightinthebox te gaan werken.
(een voordeel als je grijs bent en niet blond)

tijger1
door tijger1 - Mar 4, 2013 om 20:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik ben in ieder geval niet zo dom om daar iets te kopen.

fr
door fransenbasia - Mar 4, 2013 om 20:24
20 Antwoorden / 1 Vragen

Maar wel om daar te gaan werken

tijger1
door tijger1 - Mar 4, 2013 om 20:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ron530 schreef om 16.25:

Wat betreft tijger1 die is allround adviseur bij alle Nederlandse en internationale ondernemingen. van een tadenstoker fabrikant tot general manager van het ISS project.

U hebt dit niet gelezen?

fr
door fransenbasia - Mar 4, 2013 om 20:33
20 Antwoorden / 1 Vragen

Heb gelezen alleen geloven doe ik het niet.

tijger1
door tijger1 - Mar 4, 2013 om 20:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Goed zo

Cookies
door Cookies - Mar 5, 2013 om 06:22
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=fransenbasia schreef op maandag 4 mrt 2013, 15:10][quote=tijger1 schreef op maandag 4 mrt 2013, 13:54]Bovenstaande staat op hun site, dus wat voor antwoord wilt u dan nog meer.

Als je bezig bent om te bestellen wordt helemaal niets vermeld omtrend douanekosten, zelfs niet op de betaalpagina.
Voor mij is het een grote oplichtersbende.
Ik denk dat 99% van de klanten niet alle kleine lettertjes gaan zitten lezen.
Als u dat wel doet dan hoort u bij de 1%, proficiat!!

Als ik iets bestel, kijk ik voordat ik ga bestellen naar alle relevante info! Doe ik dat niet, is het mijn eigen stomme schuld en ga ik er later niet over zitten zeiken op een forum.

Maar omdat jij het verdomd om 'de kleine lettertjes' te lezen, is het bedrijf een oplichtersbende?! Je mag dan grijs zijn, wijs zeker niet! En hoe kleinzielig ook om mensen die het NIET met je eens zijn, voor de voeten te gooien dat zij er werken! En dat noemt zich volwassen, pfff.

fr
door fransenbasia - Mar 5, 2013 om 07:00
20 Antwoorden / 1 Vragen

Als je net als ik een behoorlijk bedrag (92,76) hebt betaald en dan geen spullen meer krijgt en misschien ook MIJN geld niet meer terug krijg, dan heb je in mijn ogen het recht om erover te zeiken.

Redacteur
door Redacteur - Mar 5, 2013 om 14:00
1053 Antwoorden / 62 Vragen

Graag alleen on-topic reageren.

De redactie

ma
door maxkim - May 29, 2013 om 15:04
1 Antwoorden / 1 Vragen

Het is onbegrijpelijk dat de site light in the box niet wordt verboden.
Je kan je artikelen niet retour sturen. Ze reageren niet op klachten en vervolgens krijg je nog een rekening voor invoerrechten! Ik hoop dat kassa hier eens aandacht aan besteedt. Op alle kachten sites
kom je hetzelfde verhaal tegen. Ik ben heel benieuwd of er klanten zijn die wel iets terug hebben kunnen sturen en vervolgens het geld hebben terug gekregen. Volgens mij zijn die er niet.

ik
door ikkenietweet - May 29, 2013 om 15:27
16 Antwoorden / 3 Vragen

Wat een onzin lees ik in dit topic.
Je kunt bij Light in the box wel degelijk je spullen terugsturen. Verzendkosten zijn voor jouw rekening. Als je pech hebt moet je invoerrechten betalen maar daar kunnen zij niets aan doen. Dit staat duidelijk op hun site.
Ik heb al tientallen dingen bij hun besteld en altijd tot volle tevredenheid. Tot nu toe slechts eenmaal invoerrechten hoeven te betalen.

he
door hermannaugust - May 30, 2013 om 14:34
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb nog nooit zo'n slechte winkel meegemaakt. Leveren echt vreselijke kwaliteit, de maten kloppen van geen kanten. Naheffingen door de fiscus omdat je blijkbaar buiten de EU bestelt (dit was vantevoren niet kenbaar gemaakt!!!) en importkosten.

Men is niet telefonisch bereikbaar, alleen per email. Mijn echtgenote bestelde een trouwjurkje voor onze dochter met bijbehorend jasje. Maten klopten niet. Na lange emails kon mijn vrouw een tegemoetkoming krijgen van 40% van de aankoopwaarde. Akkoord gegaan met dat aanbod, al enkele maanden geleden.

Moet het geld nog krijgen. Men reageert niet meer op onze emails.

Tip: koop hier echt nooit iets!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Het zijn echt oplichters, als je kijkt op hun site zie je ook dat ze bij geen enkele organisatie zijn aangesloten waardoor je bij een geschil daar kunt aankloppen. Andere tip: betaal met creditcard, als ze je dan weer beduvelen dan haal je gewoon het geld terug!

fr
door fransenbasia - May 30, 2013 om 15:33
20 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=hermannaugust schreef op donderdag 30 mei 2013, 14:34]Ik heb nog nooit zo'n slechte winkel meegemaakt. Leveren echt vreselijke kwaliteit, de maten kloppen van geen kanten. Naheffingen door de fiscus omdat je blijkbaar buiten de EU bestelt (dit was vantevoren niet kenbaar gemaakt!!!) en importkosten.

Men is niet telefonisch bereikbaar, alleen per email. Mijn echtgenote bestelde een trouwjurkje voor onze dochter met bijbehorend jasje. Maten klopten niet. Na lange emails kon mijn vrouw een tegemoetkoming krijgen van 40% van de aankoopwaarde. Akkoord gegaan met dat aanbod, al enkele maanden geleden.

Moet het geld nog krijgen. Men reageert niet meer op onze emails.

Tip: koop hier echt nooit iets!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Het zijn echt oplichters, als je kijkt op hun site zie je ook dat ze bij geen enkele organisatie zijn aangesloten waardoor je bij een geschil daar kunt aankloppen. Andere tip: betaal met creditcard, als ze je dan weer beduvelen dan haal je gewoon het geld terug!

Een zeer goed idee dat van die creditcard.
Jammer dat ik dat niet heb gedaan.
Een goede les voor de toekomst.

tijger1
door tijger1 - May 30, 2013 om 15:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een nog betere tip is om EERST Google te raadplegen, voordat u iets aanschaft. Dan had u gezien dat die clun nergens bij aangesloten is en dat de spullen uit het buitenland komen, mets als gevolg invoerrechten en problemen met terugsturen en ga maar door.

fr
door fransenbasia - May 30, 2013 om 18:24
20 Antwoorden / 1 Vragen

Ik vindt dat de verkopende partij ook wel eens iets kan doen door helder te zijn naar de potentiele klanten.
Het moet niet zo zijn dat je eerst het hele internet moet raadplegen voordat je tot een aankoop overgaat.

tijger1
door tijger1 - May 30, 2013 om 19:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar ze verkopen spul uit China, dat moet worden ingevoerd.

alexishoop
door alexishoop - May 30, 2013 om 19:25
561 Antwoorden / 6 Vragen

sites zoals lightindebox zijn nog wel makkelijk te herkennen als dropshipper, maar het is wat lastiger als ze keurig een kvk, ideal enz hebben en je na bestellen moet ontdekken dat ze buiten de EU zitten.

tijger1
door tijger1 - May 30, 2013 om 19:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dit staat anders gewoon op hun sit

Klik hier

dearagain
door dearagain - May 30, 2013 om 19:56
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*het zou geen gek idee zijn, dat elke shopsite verplicht zou moeten beginnen met het KvKnummer, dan is dat in elk geval al meteen duidelijk

*nu blijkt vaak achteraf of na veel zoeken dat ze in Verweggistan zitten, met naar mijn mening vaak een dubieuze kwaliteit die daar gebruikelijk is

dearagain
door dearagain - May 30, 2013 om 20:30
2462 Antwoorden / 7 Vragen

aanvulling

*en onder het KvKnummer het fysieke bezoekadres van de shop en het telefoonnummer

tijger1
door tijger1 - May 30, 2013 om 20:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=dearagain schreef op donderdag 30 mei 2013, 20:30]aanvulling

*en onder het KvKnummer het fysieke bezoekadres van de shop en het telefoonnummer

Light in the box zit in China

dearagain
door dearagain - May 30, 2013 om 21:45
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*tja, dat weet ik, maar het gaat me om de onmiddellijke herkenbaarheid van Nederlandse webshops

fr
door fransenbasia - May 31, 2013 om 16:59
20 Antwoorden / 1 Vragen

Zoals jullie misschien al gemerkt hebben werkt tijger1 bij light in the box en keurt de praktijken van haar werkgever goed.

tijger1
door tijger1 - May 31, 2013 om 17:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=fransenbasia schreef op vrijdag 31 mei 2013, 16:59]Zoals jullie misschien al gemerkt hebben werkt tijger1 bij light in the box en keurt de praktijken van haar werkgever goed.

Gelijk hebt u.

fr
door fransenbasia - May 31, 2013 om 17:04
20 Antwoorden / 1 Vragen

waar zijn mijn spullen of mijn geld dan

tijger1
door tijger1 - May 31, 2013 om 17:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=fransenbasia schreef op vrijdag 31 mei 2013, 17:07]Nee, jij bent net als jouw baas, een crimineel.

Het is echt niet wonderlijk dat u op internet beduveld wordt. U bent nog dommer dan ik dacht.

zu
door zuuperspek - May 31, 2013 om 21:17
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb een 7 inch auto dvd speler voor toyota verso / ez (bluetooth, gps, ipod, rds, sd / usb) ITEMNR: #00418983 gekocht. Op 28 mei binnen gekregen. Ik moest aan de deur nog even €110,- euro invoerrechten betalen. Toen ik de radio uit de verpakking haalde zag ik tot mijn grootte schrik dat er in het 7 inch scherm een barst zat, Gelijk foto's van genomen en naar de website gegaan om te lezen hoe ik met deze schade moest omgaan. Dit was 28 mei, nu op 31 mei 21.00 uur nog steeds geen antwoord gehad. Hellup! wat nu, ik had nog wel een verzendverzekering afgesloten.
Kunnen jullie mij helpen?

Groet, Peter van der Spek

tijger1
door tijger1 - May 31, 2013 om 21:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@zuuperspek

Wie zou u moeten helpen? Als u Kassa wilt bereiken, moet u links onderaan op de link Contact met Kassa klikken.

zu
door zuuperspek - May 31, 2013 om 22:11
3 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 31 mei 2013, 21:43]@zuuperspek

Wie zou u moeten helpen? Als u Kassa wilt bereiken, moet u links onderaan op de link Contact met Kassa klikken.

Dank je wel Tiger!

ja
door janruipers - Jun 5, 2013 om 22:05
1 Antwoorden / 0 Vragen

Heb onlangs een Pillbox9-tablet bij LightInTheBox gekocht. De verzendkosten en invoerkosten ware opgeteld € 42,30. Dit is ca. de helft van de kosten van het produkt. Maar nu komt het: na 2 weken doet de tablet het niet meer !!! Heb via hun site de ene klacht na de andere ingediend; gemaild naar de zgn.superviser. Na 2 weken nog steeds een reactie! Ben er ondertussen zeker van dat ik ca. € 130,= kwijt ben. Zal dus NOOIT meer zaken doen met LightInTheBox.

zu
door zuuperspek - Jul 2, 2013 om 16:32
3 Antwoorden / 0 Vragen

Peter van der Spek
De Pas 66
6336HM
Arnhem
Nederland 02/07/2013

Dear Sir / madam,

Please help me with my complain, I think the complains in the Netherlands are not done properly. Look at WWW.klacht.nl this is the biggest site in the Netherlands for complains. Light in the box resolves 48%, the most Dutch people never here again over there complains. They just close your complain so you can respond anymore!

My complain is: I bought a 7 inch auto dvd speler voor toyota verso / ez (bluetooth, gps, ipod, rds, sd / usb) #00418983 on 25 may.
Order number :1305251204717105

When I open the box the 7 inch screen was broken. So I make a complain number 3576118 , I read your terms and send the box to England.
Cost € 19,50 euro.

Order nummer # is 1305251204717105. RMA code is 988249.

1 Retouradres
Name: Yoobox Limited.
Address: Unit 3, Lake Farm House, Allington Lane
City: Eastleigh
State: Hampshire
Country: United Kingdom
Postal Code: SO507DD
ATTN: LITB RMA TRANSFER

I send the box with POSTNL track and trace ticket number 3SKABA0442796 and I have a confirmation from POSTNL that they received my return box.

NameX
StreetX
SO507DD CityX
Verenigd Koninkrijk
2013-06-04 20:01 di 4 jun 2013
Delivered do 6 jun 2013

3S-code: 3SKABA0442796
Gewicht: 3320 g
Zending is afgeleverd. (Sending Delivered ‘

Today ( 2 july 2013 ) more than a month later and many questions later see ticket , Light in the box answer me: never received your product!!!! Ticket closed!
First they say we received your radio in England and now they say never received! Red letters they have received the returned article.

June 04, 2013
08:06
3479595
Retour & Terugbetaling Gesloten 1305251204717105
And ticket:
July 01, 2013
Geretourneerd artikel ontvangen Gesloten 1305251204717105

And ticket:
July 01, 2013
Ontbrekend of incorrect artikel Gesloten 1305251204717105

I think when things go wrong in my company I want to know what the problems are so I can resolve them. Now the name Light in the Box or Chinese products get a bad name. See the website WWW.klacht.nl and with translate just fill in Light in the box and you see the poor results 48% resolves!

I am not accuse anyone, maybe is the language a problem, but I think a little investigation by the complain department will help.

Can you please help me, €263,- euro is a lot of money for my and now I have no radio and my money is gone? please help me. I have the track and trace ticket so the radio must be in England.

I hope that you will help me, my excuse for the bad English-

I close my letter with the hope you will resolve my problem.

With regards and respect,

Peter van der Spek

tijger1
door tijger1 - Jul 2, 2013 om 17:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Beste Peter

Dat is het nadeel van iets in China, of in het overige buitenland bestellen. En hier kan niemand u mee helpen.

na
door nadinekoolstra - Jul 9, 2013 om 12:42
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Fransenbasia,

Ik heb hele slechte ervaringen met LightintheBox.
Ik ben wat naief geweest en heb van te voren alleen de reacties op deze website bekeken, waardoor ik heel positief was over de website en dacht dat ik daar wel kleding kon bestellen.
Ik heb verschillende rokken en blouses besteld, met het idee dat ik degenen die niet pasten terug kon sturen en geld terug kan ontvangen. Ik heb de rokken in maat M en maat L gekocht, terwijl ik maat 36 heb. Dan pas je soms nog maat S. Geen een van de rokken paste; ze waren allemaal te klein. 2 van de blouses paste ik, de rest vielen te klein uit; ik had ze in mt M besteld, terwijl ik nog maat S aankan.

Op de site wordt gezegd dat je op een knop 'retour en terugbetaling' moet drukken, en dat je daar moet aangeven waarom je het artikel terug wilt sturen. Dan sturen ze jou binnen een werkdag een RMA code toe, die je moet invullen op het retourformulier. Zonder RMA code, krijg je je geld niet terug. Dus ik wacht op de code, maar krijg die maar niet toegemaild! Dus ik stuur weer een mail, dat ik op de code wacht, omdat je die binnen 7 dagen naar hun toe moet sturen. Ik krijg een automatisch antwoord. Ik stuur weer een mail en zoek hun telefoonnummer om te bellen, maar die kan ik nergens op de site vinden. Na een week en 2 dagen krijg ik een reactie op mijn mails. Dit is hun reactie:

(Beste klant,

Bedankt voor uw aankoop bij MiniInTheBox.com.

Wij vinden het jammer te horen dat u het product niet aan uw verwachting voldoet.

Bij deze willen wij u mededelen dat alleen retourneringen van producten met kwaliteitsprobleem in aanmerking komen voor een volledige terugbetaling. Niet op-maat gemaakte producten met gratis verzending komen in aanmerking voor een retournering en een terugbetaling van 85% van de artikelprijs. De overige 15% zal worden achtergehouden als herbevoorradingskosten. U bent zelf verantwoordelijk voor alle bijkomende verzendkosten. We raden u aan om bij het lokale postkantoor navraag te doen betreffende de exacte verzendkosten naar Engeland.)

Nu ineens kom ik erachter dat het product niet in aanmerking komt voor volledige terugbetaling. Op hun site staat:

(De meeste niet op-maat gemaakte producten komen in aanmerking voor een retournering en volledige terugbetaling. U bent zelf slechts verantwoordelijke voor de bijkomende verzendkosten.

Niet op-maat gemaakte producten met gratis verzending komen in aanmerking voor een retournering en een terugbetaling van 85% van de artikelprijs)

Ik moest wel kosten voor 'freight'en 'insurence' betalen, dus ik ging ervan uit dat dit de verzendkosten waren. Op de site staat ook niet bij de artikelen die ik gekocht heb, dat er geen verzendkosten aan verbonden zijn. Dus het was niet mogelijk om van te voren te weten dat ik niet de gehele kosten terug zou mogen ontvangen!!!

Ik heb nu nog steeds de RMA Code niet binnen, die ik nodig heb, want zonder deze code krijg je helemaal geen geld terug.

Het is een erg slechte service; ze beantwoorden de mails met automatische antwoorden, ze zeggen binnen24 uur te beantwoorden, maar het duurt meer dan een week, je kunt je hierdoor niet houden aan de door hun gestelde regels, zoals binnen 7 dagen de producten op de post doen. En je krijgt je geld maar voor 85 % terug. Terwijl ze op hun site zeggen dat dat niet vaak voor komt; dat in de meeste gevallen je al je geld terug krijgt als je het retour stuurt.
Ook moet je bij elk artikel dat je wilt retourneren, apart aangeven waarom je het wilt retourneren en je moet er foto's van toevoegen als het artikel stuk is. Het neemt dus ook nog heel wat tijd in beslag.
Ik weet nu niet wat ik met al die kleding moet doen en denk dat ik het maar op Marktplaats ga zetten, zodat ik toch nog iets van het geld terug kan krijgen, als mensen de kleding tenminste passen!

tijger1
door tijger1 - Jul 9, 2013 om 12:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@nadinekoolstra

En het is ook nog maar de vraag of u überhaupt die 85% wel terugkrijgt. Ook daar zijn hele site over volgeschreven, dat dat niet gebeurt. Ook moet u nog extra kosten maken om het te retourneren.

Dus u kunt beter in uw eigen omgeving kijken of u het voor een zacht prijsje kunt overdoen. Dan hebt u tenminste nog wat.

En nooit meer daar iets bestellen.

ne
door nellas - Jan 16, 2014 om 22:46
4 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb vandaag mijn bestelling van Light in the Box binnen gekregen en ben meer dan tevreden over dit bedrijf. Ik heb me wel vooraf ingelezen en het risico van de extra invoerrechten genomen, in mijn geval hoefde ik niet bij te betalen maar had dit wel als zodanig ingecalculeerd. Mijn bestelling betrof een aantal kledingstukken die niet via Europese websites te koop zijn. Zou dit wel het geval zijn geweest, dan had ik vergeleken en diegene met de beste voorwaarden gekozen.

Begrijp niet dat sommigen zich op dit forum durven beklagen, sommige producten worden bij dit bedrijf tegen spotprijzen aangeboden. Ieder mens met gezonde achterdocht, kennis betreffende internetaankopen en de daarbij horende risico's gaat dan toch even nadenken en de leveringsvoorwaarden doorlezen alvorens tot betaling over te gaan.... Of, zoals tijger1 aangeeft, een bedrijf even door Google halen. Blijkbaar is dit niet het geval, willen mensen toch weer voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en achteraf schiet men in de onherroepelijke slachtofferrol en legt men de schuld bij ieder ander, behalve henzelf. Heel naïef, heel erg dom en vooral ontzettend egoïstisch... De wereld draait niet om jullie, ieder is verantwoordelijk voor zijn eigen keuzes en als je fout kiest (door eigen nalatigheid) dan dien je de consequenties te nemen. Soms is goedkoop duurkoop! Suck it up....

tijger1
door tijger1 - Jan 16, 2014 om 23:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@nellas

Fijn dat u zo voor Light in the box opkomt. Is uw bonus al binnen?

ne
door nellas - Jan 16, 2014 om 23:23
4 Antwoorden / 0 Vragen

@tijger1

Vandaag gestort, 1 dag na ontvangst van mijn bestelling. Schaam me bijna voor mijn positieve beoordeling, bijna......

mahadma
door mahadma - Jan 16, 2014 om 23:26
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Ja hoor Nellas, wij wonen in Kaatsheuvel, het sprookjespark. Wij geloven dit dus bijna ..... , nee, helemaal niet.

door 126017 - Jan 20, 2014 om 15:23
2 Antwoorden / 0 Vragen

haai,

ik heb inderdaad ook al een tijdje terug een bestelling gedaan bij light in the box en kom er nu via via pas achter dat er ook invoer kosten en van alles betaalt moet worden is verder nergens aangegeven tijdens de bestelling plaatsen en op de site zelf vindt je verder ook niets erover, maar wat nou als ze hier voor de deur staan en je heb het geld op dat moment niet ze kunnen je toch niet verplichten te betalen als er verder niets over gezegt is, weet er verder ook iemand een website of iets waardoor ik ongeveer weet wat ik dan zou moeten betalen het wordt verzonden via sweden post tracking en het is een bedrag van $32.61

Alvast hartstikke bedankt want zit echt onwijs in de stress van hoe ik dit nu moet gaan oplossen

door 520sqn - Jan 20, 2014 om 15:50
25 Antwoorden / 0 Vragen

@126017;

het eventueel betalen van invoerrechten staat gewoon op de site vermeld.
En als je van nog geen 33 dollar in de stress raakt...tja...

door 520sqn - Jan 20, 2014 om 15:56
25 Antwoorden / 0 Vragen

@126017:

Van de site geplukt:

Zijn De Verzendkosten In De Prijs Inbegrepen?

Als bij de naam van het product 'gratis verzending' staat vermeld, dan betaalt u niet voor verzendkosten. Dit is beschikbaar voor elk land.

Voor producten waar geen 'gratis verzending' staat vermeld, zijn de verzendkosten niet opgenomen in prijzen. U kunt dan het online-systeem gebruiken om een indicatie van de verzendkosten te genereren

Plaats het gewenste aantal artikelen in uw winkelwagen.
Klik vervolgens op 'Indicatie Verzendkosten' en kies het betreffende land om de verzendkosten voor verschillende verzendmethoden te zien.

door 126017 - Jan 20, 2014 om 15:59
2 Antwoorden / 0 Vragen

@520sqn

Mijn verzend kosten waren gratis het gaat mij er alleen om dat als er extra kosten komen dat is geen ramp maar dat er nergens op het moment van bestellen bij staat hoeveel dat nog gaat zijn

bp
door bprosman - Jan 20, 2014 om 16:11
6 Antwoorden / 0 Vragen

Als je klachten hebt over "invoerrechten" moet je niet bij de webshop zijn maar bij de overheid (Douane). Het is de Nederlandse overheid die deze invoerbelasting heft.
Dat je als inwoner van Nederland niet weet dat de Nederlandse overheid een invoerheffing voert kun je een Chinese webwinkel moeilijk kwalijk nemen.
Deze invoerheffing geldt overigens voor elk land buiten de EU.

ne
door nellas - Jan 23, 2014 om 23:52
4 Antwoorden / 0 Vragen

@mahadma

Natuurlijk heb ik geen bonus ontvangen voor mijn review... reageerde alleen op de flauwe opmerking van meneer/mevrouw Tijger.

Wel ben ik tevreden over dit bedrijf. De bestelling (en betaling) zijn netjes afgehandeld, het pakket was traceerbaar, kwam op gemelde dag aan en ik heb geen invoerrechten hoeven te betalen. Vooraf had ik mezelf hiervan wel op de hoogte gesteld en op voorbereid. Ik had dus ook niet moeilijk gedaan, of verontwaardigd gereageerd, als ik had moeten betalen.

Online aankopen nemen altijd een bepaald risico met zich mee, Kassa waarschuwt hier ook altijd voor. Een zekere verantwoordelijkheid ligt bij de klant, het is wel zo eerlijk als de klant deze ook zou nemen....

mahadma
door mahadma - Jan 24, 2014 om 00:06
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Natuurlijk ........

ne
door nellas - Jan 24, 2014 om 02:31
4 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=mahadma schreef op vrijdag 24 jan 2014, 00:06]Natuurlijk ........

Whahahahaha Had niet gedacht dat een positief bericht, op een forum als dit, paranoia en (ogenschijnlijke) gedachten rondom complottheorieën zou veroorzaken. Mijn excuses hiervoor, was niet mijn bedoeling. Zal voortaan ook alleen maar op dit forum posten indien ik me, door mijn eigen desinteresse in regelgeving, benadeeld voel.

Ik ga even genieten van mijn bestelling,

Okee daag

am
door amb_1 - Feb 5, 2014 om 14:20
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik weet nu niet of ik nog woester moet worden of moet lachen. Ja,ook ik ben woest op dit bedrijf. Ja, de communicatie is walgelijk. Maar hoe redelijk respectloos hier met elkaar wordt omgegaan.
.. Ik ben benieuwd of iemand tips/ideeën heeft. Ruim 3 weken geleden heb ik een schilderij besteld. De levering was vlot. Maar toen ik het uitpakte... Jeeeez wat een gedrocht!! Hij lijkt er op de verste verte niet op! Kleurgebruik, penseelgebruik, positionering. Ik mailde dus direct om het te retourneren. Als reactie kreeg ik een algemene mail.Dit ging een paar keer zo. Vandaag had ik eindelijk een reactie! Het artikel kan niet geretourneerd worden, omdat dit niet valt binnen de 7 dagen die hun vermeldt hebben...Mijn klomp breekt...Tips?

pa
door paaasei - Feb 27, 2014 om 15:18
3 Antwoorden / 0 Vragen

Als je met een kredietkaart hebt betaald, kan je best de betaling laten annuleren.
Gewoon aan je bank melden dat het om een frauduleuze transactie gaat.

Ik heb het net gedaan.

tijger1
door tijger1 - Feb 27, 2014 om 17:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=paaasei schreef op donderdag 27 feb 2014, 15:18]Als je met een kredietkaart hebt betaald, kan je best de betaling laten annuleren.
Gewoon aan je bank melden dat het om een frauduleuze transactie gaat.

Ik heb het net gedaan.

Frauduleuze transactie? Het schilderij is anders dan afgebeeld, daar is niets frauduleus aan. Je kunt een bedrijf daar niet zomaar van beschuldigen. Dat is smaad en laster.

pa
door paaasei - Feb 28, 2014 om 11:34
3 Antwoorden / 0 Vragen

Wilt u uw geld terug of niet?

pa
door paaasei - Feb 28, 2014 om 11:44
3 Antwoorden / 0 Vragen

Meneer of mevrouw Tijger,

Het bedrijf waarvoor u werkt, hanteert praktijken die niet koosjer zijn.
Producten op de website fraaier voorstellen dan ze in werkelijkheid zijn, de info over de hoge verzendkosten wegmoffelen naar een ver hoekje op de site, ...

Met die smaad en laster valt het wel mee, denk ik. Moet Light in the Box maar op een eerlijke manier zaken doen.

(En dat weet u ook.)

tijger1
door tijger1 - Feb 28, 2014 om 11:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@paasei

Gebruik nu alstublieft even uw verstand.

spelmaster
door spelmaster - Mar 11, 2014 om 10:04
3 Antwoorden / 0 Vragen

Gisteren de bestelde controllers voor de playstation ontvangen, blijkt er in één een scheur te zitten. Direct ingelogd en een klachten ticket verzonden. Krijg ik antwoord terug dat ik dit via de site moet doen via bestellingen. (Dit had ik ook gedaan) Probeer ik vandaag in te loggen, wat blijkt...??? email en/of wachtwoord onjuist..!! Na alles geprobeerd te hebben blijkt mijn email adres zogenaamd niet bekend te zijn. Dit terwijl ik gisteren het probleem aangegeven heb en dit bedrijf dus op de hoogte is van mijn klacht. Nu ineens kan ik dus niet meer inloggen en inderdaad een telefoonnummer van dit bedrijf is onvindbaar..!! Via hun gestuurde email kan ik ook niet terug antwoorden want dat is zo'n " noreply" geval... grrrrrr Goeie les gehad en nooooooooit bestel ik daar iets weer..!!

rd
door rdj - Aug 1, 2014 om 22:09
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo ... Ik heb nog niks besteld hoor bij Light in the Box , dat is omdat ik al eens eerder in de fout ben gegaan met dat soort sites ... Maar er waren wat onduidelijkheden over de bijkomende kosten als ineens aan de deur staan .... Dit is wat ik gevonden heb bij hun Q&A ....

You just need pay us item price and shipping cost, but since it is international transaction, you may get charged tax by your local customs house. The rate of the customs fee depends on different country policy, since it is charged by your country's customs house.

Het lijkt toch dat je hier gewaarschuwd word daarvoor ....

Maar staat ook een optie " Locatie en Werktijden " wil dat zeggen dat ze hier ergens zitten in Nederland ? ?? Want als ik daar op klik dan krijg ik niks ....

rd
door rdj - Aug 1, 2014 om 23:36
2 Antwoorden / 0 Vragen

Even ...... Kleding bestellen op een site uit China ...... Die koop je toch gewoon in de winkel om de hoek , kledingzaken zat dacht ik ....

Maar voor deze andere problemen , wat voor oplossingen kunnen hiervoor gevonden worden ?

sn
door snowys1000 - Aug 11, 2014 om 17:04
1 Antwoorden / 0 Vragen

snowys1000
hallo
ook ik werd verrast met ruim 21 euro invoerrechten op een bedrag van 52 euro van de bestelling
ik heb het pakket niet aangenomen.
ik heb al vele malen gemaild maar je krijgt op elke mail weer een verzoek om een mail te sturen
eerst kreeg ik een aanbod om 50% van de rechten retour te krijgen maar op mijn antwoord hen ik niets meer terug gekregen

tijger1
door tijger1 - Aug 11, 2014 om 17:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@snowys

U werd verrast? U bestelt iets in China! En het staat op hun site.

mahadma
door mahadma - Aug 11, 2014 om 17:13
11520 Antwoorden / 51 Vragen

En nu nog proberen die € 52 terug te krijgen ..............

cf
door cfranssen - Aug 15, 2014 om 11:42
1 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben ook een zeer slechte ervaring met LightintheBox, hebben een Badkamerkraan besteld maar deze blijkt echt van Chinese kwaliteit :) te zijn, goedkoop en troep, terwijl ze juist op hun website aangeven dat dit merk van hoge kwaliteit is. Maar goed, dus we willen het retour sturen en daar begint het probleem, ze blijven je eerst weken emails sturen met daarin allerlei vragen over het product??? ik wil het gewoon retour sturen en mijn geld terug. We zijn nu al 5 weken bezig om dit te regelen en heb eindelijk na 4 weken een RMA nummer om het retour te sturen. Nu sturen ze weer mails over hoe en waar ze het geld naar toe moeten sturen terwijl ze alle gegevens al hebben.
Een compleet drama dus waar je niet op zit te wachten, ofwel Koop hier nooit iets tenzij het zeer goedkoop is en je het kunt weggooien als het defect is.
mvg
Karin

yv
door yvonneeneric - Aug 22, 2014 om 18:26
7 Antwoorden / 0 Vragen

Vandaag heb ik menig uurtjes in de online shop van light in the box doorgebracht. Voordat ik mijn bestelling zou verzenden heb ik eerst maar eens opgezocht hoe het zit met verzenden, retourneren en invoerrechten. Ik weet dat ik bij een online bedrijf in China koop en dat ik daarom goed de voorwaarden moet lezen.

Wat ik snel kon vinden is dat ik geen verzendkosten hoef te betalen, dat de eventuele invoerrechten voor mijn eigen kosten zijn, daar staan zij buiten. Je kunt op internet makkelijk meer info hier over vinden, geen probleem en het bedrag wat er bij zou kunnen komen moet je incalculeren.
Waar ik lang mee bezig ben geweest is het zoeken naar informatie over het retourneren van kleding. Ik heb op de site zelf gezocht, ik heb google doorzocht en ik heb chat sessies gehad met medewerkers van light in the box. Ik werd er verschillende keren uitgeknikkerd als ik te lastige vragen stelde, (wel waren ze heel vriendelijk, maar daar koop ik niets voor). Ik heb verschillende informatie ontvangen en gevonden waardoor ik besloten heb om niets te bestellen, hoe leuk en goedkoop die jurkjes ook zijn. Ik wil kunnen bestellen, thuis passen en retour kunnen sturen wat niet past of wat ik niet leuk vind. En van te voren al weten dat het retoursturen me geen kapitaal gaat kosten en ik er zeker van kan zijn dat ik mijn geld terugkrijg. Ook nog handig om te weten is dat op de site staat dat europese klanten hun spullen terug kunnen sturen naar een europees depot. Van een medewerker in de lifechat kreeg ik te horen dat kleding alleen retour naar China gestuurd kan worden. Ik heb even gezocht wat dat zou kosten maar zo snel nog niet gevonden.

Ik ben heeeeel erg benieuwd wat Tiger1 hierop te zeggen heeft. Evenals de vele klachten over de verzendkosten. Die voor rekening van light in the box zouden zijn aar mensen toch nog een rekening voor de kiezen krijgen.

Fijna dag, ik ga maar eens bij wehkamp kijken naar leuke jurkjes. Wellicht wat duurder maar wel zo veilig.
Groet,
Yvonne

door 14peter - Aug 22, 2014 om 18:36
567 Antwoorden / 2 Vragen

@yvonneeneric; Waar lees je dat mensen dan alsnog de verzendkosten moeten betalen? In de vraag waar dit topic mee begint zie je toch relatief duidelijk dat het gaat om de invoerrechten. Daar gaat Lightinthebox niet over, dat is iets wat naar de staat gaat. Dat Fransenbasia dat "geen gratis verzenden" noemt slaat dus helemaal nergens op.

yv
door yvonneeneric - Aug 22, 2014 om 18:40
7 Antwoorden / 0 Vragen

14Peter, ik heb meerdere forums gelezen op internet en weet niet wie wat heeft gezegd, weet alleen dat er meer mensen zijn die opeens verzendkosten moesten betalen aan oa feddex. Dit staat los van de invoerrechten, dat weet ik ook.

door 14peter - Aug 22, 2014 om 18:43
567 Antwoorden / 2 Vragen

@yvonneeneric; Dat zijn dus geen verzendkosten, maar invoerrechten

yv
door yvonneeneric - Aug 22, 2014 om 18:48
7 Antwoorden / 0 Vragen

14peter. Ik heb niet het idee dat jij over de rekening van andere kunt oordelen.
Stel dat je gelijkt hebt blijven er nog voldoende redenen over om niet bij dat bedrijf te bestellen.

tijger1
door tijger1 - Aug 22, 2014 om 18:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat men btw moet betalen en invoerrechten heeft niets met verzendkosten te maken.

door 14peter - Aug 22, 2014 om 18:54
567 Antwoorden / 2 Vragen

@yvonneeneric; Even een quote uit de vraag hierboven, waarmee dit topic begint.

Ze beloven gratis verzenden maar als de koerier voor de deur staat moet je eerst invoerrechten betalen voor dat je de spullen krijgt.
Dit is in mijn ogen geen gratis verzenden.

Hier zie je toch dat de vraagsteller (ten onrechte) van invoerrechten verzendkosten maakt? Wijs me één plek, één forum waar het anders is...

yv
door yvonneeneric - Aug 22, 2014 om 19:30
7 Antwoorden / 0 Vragen

14peter. Vanuit het viva forum.
Het kan best nog op tijd komen hoor. Ik had zelf schoenen daar besteld op een maandag met versnelde verzending en die kwamen op donderdag al aan. Daar stond ook bij verwerkingstijd 7-10 werkdagen plus verzendtijd 3-5 werkdagen! Wat wel minder was was dat ik een paar weken later een rekening van Fed-exx ontving met daarin het verzoek om (iets van 9 euro ofzo) extra verzendkosten over te maken. Wat ik overigens niet gedaan heb:)

Bokt.nl
Jeetje wat een idioterie zeg!
Ik had echt super gave pumps gezien.. 13 euro ofzo. Dus ik wilde ze bestellen. Kom ik op een totaal van 35 euro! omdat ik 16 euro moet betalen aan verzendkosten en nog 5 euro aan invoerrechten. Daaaag

En nou hou ik op over dit onderwerp. Ook heb je gelijk en mensen hebben niet goed gelezen, het zou zeker duidelijker omschreven kunnen worden op de site.

yv
door yvonneeneric - Aug 22, 2014 om 19:31
7 Antwoorden / 0 Vragen

Tiger1; buiten de verzendkosten om geen reactie op wat ik schrijf?

tijger1
door tijger1 - Aug 22, 2014 om 19:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=yvonneeneric schreef op vrijdag 22 aug 2014, 19:31]Tiger1; buiten de verzendkosten om geen reactie op wat ik schrijf?

En wat voor reactie wilt u dan van mij hebben?

Men bestelt iets in CHINA. Dus men betaalt invoerrechten en btw. Er worden GEEN verzendkosten in rekening gebracht.

Iets terugsturen levert een hoop gedoe op. Net als bij veel webshops hier.

Weet u, als u dan voor een koopje klaar wilt zijn, ga dan naar de Wibra of Zeeman. Voor prijzen te geef, kunt u thuis passen, ruilen en wellicht ook zo maar terugbrengen en uw geld terug. Geen gedoe met invoerrechten, btw en andere problemen.

Zij kopen daar ook.

yv
door yvonneeneric - Aug 22, 2014 om 20:04
7 Antwoorden / 0 Vragen

Tijger1, deels ben ik het met je eens. Ik vind de mensen ook niet slim die zich niet verdiepen in de voorwaarden voor ze iets bestellen. Maar het blijft ontzettend vervelend dat er geen helderheid is over de verzendkosten (niet voor iedereen dus) en al helemaal niet over het retour sturen. Als dit qua kosten niet uitkomt heb ik hier alle begrip voor maar wees hier wel transparant over.
Kijk eens naar klacht.nl. Het is om te huilen welke klachten hier over light in the box opstaan. En dat zijn lang niet allemaal klachten die van mensen afkomstig zijn die niet goed gelezen hebben.

edrick3
door edrick3 - Aug 22, 2014 om 20:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

The Neverending Story!!!

tijger1
door tijger1 - Aug 22, 2014 om 20:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@yvonne

Ik heb helemaal geen belangstelling voor Klacht.nl. Er zijn op dit forum al genoeg topics geweest over LitB.

Ik begrijp alleen niet hoe mensen dan die verschillende fora kunnen vinden, maar niet eerst een beetje op Google kijken wat er bekend is over een bedrijf.

yv
door yvonneeneric - Aug 22, 2014 om 20:51
7 Antwoorden / 0 Vragen

Tijger1, wellicht moet je mijn verhaal beter lezen. Daarnaast moet je ophouden om iedereen over 1 kam te scheren.

tijger1
door tijger1 - Aug 22, 2014 om 20:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@yvonne

U hebt er niets gekocht. Mooi toch? En ik ben geen barbier.

door 14peter - Aug 22, 2014 om 22:10
567 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=yvonneeneric schreef op vrijdag 22 aug 2014, 19:30]14peter. Vanuit het viva forum.
Het kan best nog op tijd komen hoor. Ik had zelf schoenen daar besteld op een maandag met versnelde verzending en die kwamen op donderdag al aan. Daar stond ook bij verwerkingstijd 7-10 werkdagen plus verzendtijd 3-5 werkdagen! Wat wel minder was was dat ik een paar weken later een rekening van Fed-exx ontving met daarin het verzoek om (iets van 9 euro ofzo) extra verzendkosten over te maken. Wat ik overigens niet gedaan heb:)

Bokt.nl
Jeetje wat een idioterie zeg!
Ik had echt super gave pumps gezien.. 13 euro ofzo. Dus ik wilde ze bestellen. Kom ik op een totaal van 35 euro! omdat ik 16 euro moet betalen aan verzendkosten en nog 5 euro aan invoerrechten. Daaaag

En nou hou ik op over dit onderwerp. Ook heb je gelijk en mensen hebben niet goed gelezen, het zou zeker duidelijker omschreven kunnen worden op de site.

Quote dan ook even met een link. En 16 "verzendkosten" uit je tweede voorbeeld zullen wel inklaringskosten zijn. Lijkt erg op bijvoorbeeld de 17 en een halve euro die PostNL daarvoor rekent...

dat van die verzendkosten is onzin. Wat denk je wat er gebeurt als jij naar het postkantoor gaat en zegt dat de ontvanger de verzendkosten wel betaalt?!

ki
door kimberly1992 - Aug 23, 2014 om 16:43
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb mijn bestelling op 3 augustus geplaatst, 12 augustus was de betaling ontvangen en 22:00 uur is mijn pakketje verzonden, 13 augustus dus. het gaat om 3 kleding stukken
Hij zou er binnen 10-20 werkdagen zijn... iemand enig idee wanneer hij binnen komt?

tijger1
door tijger1 - Aug 23, 2014 om 17:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@kimberly

Misschien tussen 23 augustus en 2 september? ;-)

ne
door nelols - Nov 13, 2014 om 09:39
7 Antwoorden / 3 Vragen

Inderdaad worden we verleid door de prijsjes.
Normaal ltjek ik altijd alles, deze keer achteraf.
Moet de bestellingen nog ontvangen....ik heb toch het idee dat niet iedereen moet bijbetalen???

Diegenen die wel extra betalen voor bezorging misschien niet, kan me niet helemaal aan het idee onttrekken dat er een beetje gefraudeerd wordt, sommigen hoor je niet over bij betalen (invoerrechten), iemand had1 jurk besteld en moest 50 eu bij betalen....tis ook wel trickie dat er niet gewaarschuwd wordt bij de bestelling hierover, een beetje klantenmisleiding is het wel....ze vermelden dat bij de kleine letters

Ben je verplicht dat pakket aan te nemen, stel je besteld iets voor 35 euro en je moet 50 eu bijbetalen???

fr
door fransenbasia - Nov 16, 2014 om 14:22
20 Antwoorden / 1 Vragen

Geachte Nelols,
Je bent niet verplicht om het pakket aan te pakken.
Hou er wel rekening mee dat je het koop bedrag kwijt bent.
Dus als je iets voor b.v. 50.00 euro koopt en je neemt de bestelling niet aan om dat je de invoer rechten te hoog vind, dan ben je de 50 euro ook kwijt.
Contact zoeken met LIGHTINTHEBOX heeft geen enkele zin wat je kunt toch niemand bereiken.

ju
door judithverm - Dec 1, 2014 om 14:44
1 Antwoorden / 0 Vragen

Invoerrechten was een verrassing ja maar ook nog eens 12 euro administratiekosten kreeg ik toch echt niet door mijn strot.
Dus 2 kinderpayama.s en twee mayo'tjes werden nu van 42 euro bijna 70 euro
Prettige feestdagen maar voor mij nooit meer.
Geld terug is een ander verhaal, Ik had ook een keybord besteld maar die hadden ze niet in voorraad. Best dan kan...dus kreeg ik een vouchernr wat niet werkte.....mails gestuurd maar t bleef niet werken (kreeg trouwens wel antwoord) uiteindelijk mailde ik stuur mijn geld maar terug....en daar kreeg ik geen antwoord meer op :)))))))))
Rare snuiters daar.....

di
door digioma - Dec 1, 2014 om 14:59
646 Antwoorden / 29 Vragen

Voor zulke gewone dingen kun je ook terecht bij de plaatselijke winkelier... is die ook eens blij!

ni
door nikie1970 - Jan 4, 2015 om 10:01
2 Antwoorden / 0 Vragen

Op zich is de levering prima. Ik ben er wel achter, dat de maten daar heel erg verschillen met onze Nederlandse maat. Ik had al voordat ik bestelde het internet afgesneupt hoe het met de Chinese maten zit, je moet een maatje extra bestellen. Keurig gedaan. Veelte klein dus. Volgens mij is xl Nederlandse maat S of net een M. Ik bestel er geen kleding weer, want retour zenden is een heel gedoe.