holstein
door holstein Dec 13, 2006 om 00:23
Computers & telefonie

Limewire probleempje

Ik gebruik al heel lang Limewire zonder ook maar enig probleem, maar sinds enige tijd doet het volgende zich voor.
Als ik Limewire wil openen, klik ik het programma aan en zie het scherm verschijnen en het blokje loopt 1 keer op en neer en stopt dan en het programma opent niet, ook na meerdere keren op het pictogram drukken, het lukt niet !
Nu is het zo dat als ik net mijn computer opgestart heb en Limewire open, dan doet hij het wel gewoon, maar sluit ik het af en wil het later weer openen, dan gaat het niet meer.
Had 4.12.6 en dus nooit geen last mee gehad, oudere versie er op gehad en nu 4.13 bèta en het blijft hetzelfde.
Alles werkt hier normaal als anders en niks veranderd aan virusscanner of firewall, alles gelijk, wie heeft een idee...?

447 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 13, 2006 om 06:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat het lang goed gaat met limwire is natuurlijk geen garantie dat het op een keer niet fout gaat.Zo te horen zit er toch een stukje spyware of andere zooi op.Virusscanner of firewall heb je dus niets aan op dit moment je moet het zoeken in anti-spyware zoals bv het gratis spybot&search. Of als het hardnekkig blijkt te zijn Hitman-pro hoewel ik dat vaak te heftig vond.Een gratis antispyware prog is via bv

www.google.nl   zeker wel te vinden.

ve
door verwijderd - Dec 13, 2006 om 08:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

stap terug naar de laatst bekende stabiele versie (zo te horen 4.12.6)

beta versies zijn nog niet af, en hebben dus per definitie nog bugs enzo erin zitten die fouten kunnen veroorzaken.

GEBRUIK BETA SOFTWARE NOOIT IN EEN PRODUCTIE OMGEVING!

beta versies worden uitgegeven voor test doeleinden, niet om echt mee te werken.

groetend,

Richard Faas

ve
door verwijderd - Dec 13, 2006 om 08:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, maar het punt is dat ik nu al 3 versies er op heb gehad en bij alle drie heb ik hetzelfde probleem, want ik gebruikte al tijden de 4.12.6 en nooit geen last, totdat een week of wat geleden hij kuren kreeg zonder voor mij ook maar enig bekende aanleiding.
Draai wekelijks Spybot en Ad-aware, heb Spywareblaster er ook op en als virusscanner Kaspersky, maar dit heb ik er al heel lang zo zo en nooit geen probleem gehad, dat is het hem nou juist.
Ik snap het ook niet, maar je probeert wat en hier en daar even geinformeerd en niemand last met het programma en ik dus wel, dus het zou hier ergens moeten haperen, maar waar....?
Als ik hem wel aan de gang heb, dan werkt het verder prima, maar ja, zeg het maar....

ve
door verwijderd - Dec 13, 2006 om 08:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

dan raad ik je aan alles wat met limewire te maken heeft te de-installeren, je register op te schonen en alle referenties weg te halen, te rebooten (kijk ook even goed of er niet ergens mappen en/of bestanden blijven hangen op je harde schijf) en dan de laatst bekende stabiele versie terug te zetten

ve
door verwijderd - Dec 13, 2006 om 08:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Limewire uinstall gedaan, map weg, nog laten zoeken en cookies weg en prefetch geleegd, kan niks meer vinden, maar evt in het register zei je rpfaas, maar hoe ga ik dan nog vinden of er iets op staat.
Ik weet niet of daar nog iets in staat, maar help me even op weg hoe ik dat aanpak en het gaat mij dus alleen om evt restanten van Limewire, want verder werk alles naar behoren......

ve
door verwijderd - Dec 13, 2006 om 13:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

om je register op te schonen zijn programmaatjes op internet te vinden. bijvoorbeeld regcleaner, etc etc.

ikzelf doe het altijd met de hand, maar da's een secuur werkje waar je niet teveel in fout mag doen...

het werkt zo:

klik start, uitvoeren, tiep in het invoerveldje "regedit", en klik "OK".

nu krijg je de windows registry editor voor je neus. klik niet zomaar ergens op, want als je hier iets fout in doet kán je je hele systeem om zeep helpen.

klik op "edit" (sorry engelstalige windows), en dan "find".

vul in het "find what" veldje de tekst "limewire" (zonder quotes) in.

laat de vinkjes alle drie aan staan, je wil zoeken in zowel "keys", als "values", als "data".

laat "match whole string only" ongecheckt.

klik op "find next".

hij gaat nu het register doorzoeken, en elke keer als ie een match vindt met Limewire, selecteert ie de betreffende registry entry.

verwijder die, en klik weer op "find next", net zolang tot je de melding krijgt dat windows klaar is met het register doorzoeken.

maareh, als je al zenuwachtig wordt van deze beschrijving, raad ik je ten sterkste af handmatig bezig te gaan, en een registry cleaner te downloaden, en die te gebruiken.

succes!

ve
door verwijderd - Dec 13, 2006 om 13:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor de duidelijke info, ik duik er eens even in......

ve
door verwijderd - Dec 13, 2006 om 14:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Goed dag

Ik heb ook zoiets met Lime wire gehad , En via onderstaand gratis prog. alles geschoond( even Googelen )  Opnieuw een nieuwe versie LW op gehaald ( gedownload , Gerrit ) alles weer oke.

Vr. gr. Wil. R

Simple File Shredder 1.8