na
door namelluh Jun 17, 2008 om 13:56
Computers & telefonie

Link werkt niet in outlook express

Beste allemaal,

Wie kan mij helpen???

Als ik een mail krijg met daar in een link naar een internet pagina dan werkt deze niet meer.

Ik heb alles al na gekeken maar kan niets vreemds ontdekken.

Er staat vast een instelling verkeerd, maar welke.

Hartelijk dank voor uw reactie.

482 9 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 17, 2008 om 14:10
16959 Antwoorden / 202 Vragen

als u dit probleem niet eerder had, voer dan systeemherstel uit op een tijdstip dat dit probleem zich nog niet voordeed. Waarschijnlijk is het probleem dan "vanzelf"hersteld.

poltol
door poltol - Jun 17, 2008 om 17:10
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

U moet eens met de aanwijzer op de link gaan staan en dan ook de linker Ctrl toets indrukken. Dan veranderd de aanwijzer [meestal] alsnog in een handje. Maar waar het eigenlijk omgaat is of de afzender de link als link verstuurd heeft. Dus een streep eronder of verkleurd.

Succes, poltol

pceetje
door pceetje - Jun 17, 2008 om 18:20
15 Antwoorden / 1 Vragen

Meestal staat er wat verkeerd in Windows XP in "URL: File Transfer Protocol" of ook in "URL: Hyper Text Transfer Protocol" of ook in "URL: Hyper Text Transfer Protocol met privacy" wat te vinden is in de verkenner onder "Extra/Mapopties/Bestandstypen.
Klik de desbetreffende Protocol aan en klik vervolgens op "Geavanceerd" daar moet in het venster "open"staan, staat dat er niet klik dan op "Nieuw" en typ daar open in, vervolgens klik je op "Bewerken"
Daar moet in de regel "Toepassing die voor de actie wordt gestart" het adres van je browser staan b.v. Internet Explorer of Firefox.
Staat dat er niet moet je dat er even inzetten.
Dit moet bij alle drie protocollen staan.

na
door namelluh - Jun 17, 2008 om 21:41
30 Antwoorden / 9 Vragen

Het gaat om outlook express.

De link is blauw gekleurd.

Als ik met de aanwijzer over de link ga veranderd deze in een handje

na
door namelluh - Jun 17, 2008 om 21:49
30 Antwoorden / 9 Vragen

Het gaat om Outlook Express

De e-mail wordt verder goed weergegeven.

Dus, ik zie  de plaatjes als die er in zitten.

als ik met de muis over een 'link' in het e-mailtje beweegt, verandert de muis in een 'handje'.

als ik er dan op klikt, gebeurt er gewoon niets, er komt geen foutmelding.

freya
door freya - Jun 17, 2008 om 21:50
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Oké, dat houdt dan in dat de weergave in Outlook Express in orde is en dat het dus om de koppeling naar de internetbrowser gaat. Ik neem aan dat je Internet Explorer gebruikt?
Controleer dan de volgende instellingen:

  1. Start Internet Explorer.
  2. Ga naar Extra -> Internet-opties -> tabblad: Programma's.
  3. Controleer of achter E-mail: Outlook Express geselekteerd is.
  4. Controleer of er een vinkje staat vóór: Controleren of Internet Explorer de standaard browser is.
Freya

freya
door freya - Jun 17, 2008 om 22:01
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo namelluh,

Gaat het om Outlook Express of om Outlook (onderdeel van het Microsoft Office-pakket)? Wordt de e-mail verder wel goed weergegeven? Dus, zie je de plaatjes als die er in zitten? En als je met de muis over een 'link' in het e-mailtje beweegt, verandert de muis dan in een 'handje'? Zo ja, als je er dan op klikt, gebeurt er dan gewoon niets of komt er een foutmelding?

m.vr.gr. Freya

na
door namelluh - Jun 17, 2008 om 22:04
30 Antwoorden / 9 Vragen

Allen bedankt voor de reactie's

Bedankt het probleem is opgelost.

freya
door freya - Jun 17, 2008 om 22:26
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Gelukkig dan maar weer en bedankt voor de terugmelding.

Freya