willemhoving
door willemhoving Apr 28, 2016 om 09:58
Computers & telefonie

Live stream Duitse tv op laptop of tablet

Goedemorgen,

Op mijn pc en tablet kijk ik regelmatig tv via Horizon TV. Maar is mis enorm de Duitse zenders. Eerder kon ik deze via een website bekijken, maar deze website werkt niet meer. Ook voor mijn tablet kan ik geen goede app vinden. Weet iemand misschien een goede, betrouwbare website en/of app waarmee het kijken naar Duitse zenders wel mogelijk is? Alvast bedankt.

15784 8 Rapporteer

pi
door pieterwolters - Apr 28, 2016 om 10:38
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je wel Duitse zenders in het Ziggo pakket zitten? Bij mij zitten 1, ZDF, WDR, NDR, RTL, Sat1 in het pakket en die kan ik ook via de browser bekijken.

aurora1
door aurora1 - Apr 28, 2016 om 11:18
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U kunt eventueel met uw browser naar de betreffende websites gaan zoals de ARD en de ZDF. Via de Mediathek valt wel het e.e.a. te bekijken.
Apps zijn via Google Play te installeren o.a.  ZDF en 1 Das Erste (= de ARD).
Live stream is beperkt wegens auteursrechten en/of dat buiten Duitsland veel niet bekeken mag worden. Dat geldt ook voor programma's en films uit de Mediathek van beide zenders.

marita5
door marita5 - Apr 28, 2016 om 11:24
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Willemhoving ,

Om de duitse tv zenders te bekijken moet u de Horizon Go app installeren inloggen met uw ziggo account , zie hier klik op de rode regel .

https://www.ziggo.nl/klantenservice/horizon/go/

willemhoving
door willemhoving - Apr 28, 2016 om 11:45
26 Antwoorden / 5 Vragen

@PieterWolters. Bedankt voor uw antwoord. Ik heb inderdaad deze zenders in het pakket zitten en kan deze ook bekijken via de laptop en tablet. Maar het aanbod is maar beperkt. Ooit keek ik via een website en die had een scala aan Duitse zenders. zelfs ORF1,2,3 en SF (zwitserland 1 en 2). Helaas is deze site al een tijd niet meer beschikbaar. Ik hou veel van Duitse schlagermuziek etc. en het aanbod in het pakket is op dat gebied minimaal.

@Aurora1. Ook u wil ik graag bedanken voor uw reactie. En de mediathek zal ik zeker even bestuderen.

@Marita5. Uiteraard ook mijn dank voor uw reactie. De Horizon Go app had ik al geinstalleerd op de tablet en ook op de laptop. Maar helaas is het aanbod van Duitse zenders beperkt.

Allen nogmaals heel erg bedankt voor uw reacties en een fijne dag.

marita5
door marita5 - Apr 28, 2016 om 11:53
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@Willemhoving ,

Duitse Schlagermuziek vind u hier , download deze app als u besturingssysteem Windows 8.1 / 10 is , veel duitse muziekzenders die u wilt , klik op de rode regel .

https://www.microsoft.com/nl-nl/store/apps/app-radio/9wzdncrfj9t2

aurora1
door aurora1 - Apr 28, 2016 om 11:58
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als u rechtstreeks met uw browser  (bijv. firefox) via internet naar de websites van de betreffende zenders op de pc of tablet gaat kunt u via het programma overzicht zien of u het via de website in live stream of via de Mediathek kunt bekijken (of juist niet).
En u kunt met uw tablet/gsm naar Google Play gaan, dan naar apps en ZDF, ARD intikken en dan zou u dit moeten zien met meerdere Duitse apps die u kunt downloaden/installeren (via apps is soms meer te bekijken dan via de websites): https://play.google.com/store/search?q=zdf%2C%20ard&c=apps&hl=nl

willemhoving
door willemhoving - Apr 28, 2016 om 12:02
26 Antwoorden / 5 Vragen

@Marita5. Bedankt voor uw tip. Maar op mijn tablet heb ik al 2 app's met uitsluitend Duitstalige muziek, de uitgebreide Germany Radio Online en het radiostation app Radio Heimatmelodie. Laatstgenoemde heeft ook een eigen website, waar ik muziek beluister via de laptop.
Maar graag wil ik ook tv programma's met muziek (bijv. Musikantenstadl, Melodien der Berge) etc kunnen bekijken.

willemhoving
door willemhoving - Apr 28, 2016 om 12:16
26 Antwoorden / 5 Vragen

@Aurora1. Bedankt voor de app link. Ik ga even kijken.