fl
door flojul Dec 8, 2011 om 19:42
Computers & telefonie

Live TV kijken via internet

Heeft er iemand ervaring met live tv kijken via internet? en wat heb je hierbij nodig?

33504 31 Rapporteer

ltmvz
door ltmvz - Dec 8, 2011 om 22:08
949 Antwoorden / 18 Vragen

Hallo flojul,

Iedere dag kijk ik TV via internet. U kunt bijvoorbeeld een gadget op het bureaublad zetten. Daarvoor is het wel van belang welke Windows- of Mac-versie u heeft. Ik heb een mini-TVtje waarin je linkadressen kunt kopiëren om zenders toe te voegen aan de zenders die er standaard in zitten. Als je erop klikt krijg je "volledig scherm"; nog een keer klikken en hij wordt weer mini. Meestal moet je via de zoekmachine zenders opsporen, bijvoorbeeld "BBC World online" of "France 2 online" of "WDR 3 online" of "AT5 online" zoeken. Het is echt een jungle waarin men moet ontdekken welke mogelijkheden er zijn. Er zijn diverse websites die heel veel zenders aanbieden om gratis te bekijken. Ik noem er een paar: wwitv, squidtv, wcetv, vtuner (deze laatste heeft vooral radiozenders maar ook TV-zenders). TV-zenders zoeken werkt eigenlijk hetzelfde als radiozenders zoeken, alleen werkt het bij de TV iets moeizamer. Wèl gemakkelijk is kijken naar Nederland 24: themakanalen van onze Publieke Omroep.

freya
door freya - Dec 8, 2011 om 22:23
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Voor de duidelijkheid, als het de bedoeling is om b.v. Ned1,2,3, RTL4,5,7,8, SBS6 enz. te willen bekijken, laat je dan niets wijsmaken, dat is er niet.....

Freya

fl
door flojul - Dec 9, 2011 om 11:00
1 Antwoorden / 2 Vragen

Bedankt voor jullie reakties,
My Web TV pretendeert wel dat het : Ned1,2,3, RTL4,5,7,8, SBS6 enz. weer kan geven na een download?
Daarom wilde ik wel eens weten of anderen ervaring met TV kijken via internet hebben? Met vriendelijke groeten; Flojul.

freya
door freya - Dec 9, 2011 om 11:11
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=flojul schreef op vrijdag 9 dec 2011, 11:00]Bedankt voor jullie reakties,
My Web TV pretendeert wel dat het : Ned1,2,3, RTL4,5,7,8, SBS6 enz. weer kan geven na een download?
....
Nou, geloof het maar niet. Als je echt voor een éénmalig bedrag van €7,50 'live' naar alle publieke en commerciële zenders kon kijken, dan deed inmiddels iedereen dat al en konden alle kabelboeren hun toko wel sluiten.....

"Als het te mooi is om wáár te zijn, dan is het dat ook"

Freya

polleke1945
door polleke1945 - Dec 9, 2011 om 11:39
76 Antwoorden / 2 Vragen

Als je bij Ziggo bent kun je met ziggoplayer (ff googlen) naar ned 1,2,3 en nog enkele andere zenders kijken op je pc.
Dus eerdere negatieve reacties zijn niet helemaal correct.....

freya
door freya - Dec 9, 2011 om 11:51
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@polleke1945,

Wat jij beschrijft is toch héél iets anders. TS heeft het over 'live' TV-kijken via het internet. Dat is iets anders dan een player van Ziggo installeren, als je al abonnee van Ziggo bent.

En blijkbaar had TS al 'MyWebTV' op het oog. Een website die pretendeert dat je voor een éénmalig bedrag van €7,50 naar alle publieke en commerciële zenders kunt kijken..... (it's gonna happen)

Freya

.

re
door red1 - Dec 9, 2011 om 11:52
329 Antwoorden / 1 Vragen

Het kan wel , ik heb KPN internet pluspaket + bellen en dan krijg je gratis internet TV . Vanaf Ned1 tot nat geografic !

wolferine
door wolferine - Dec 9, 2011 om 11:55
12 Antwoorden / 1 Vragen

Zelf ben ik sinds 2008 in het bezit van een slingbox. Deze sluit je bij je thuis aan op kabel / internet.
Als dat gedaan is kun je overal ter wereld, waar je internet hebt uiteraard, de programma's bekijken die je bij je thuis ook kan kijken.
Werkt via pc/notebook maar ook op Iphone en Android-phones.
Uiteraard moet je betalen voor het kastje thuis maar dat zijn eenmalige aanschafkosten. Als je op Android-phone en Iphone wil meegenieten dan zijn hier eenmalige aanschafkosten van het programma aan verbonden als je hem legaal zou aanschaffen. Het programma downloaden op pc kost niets.
Geen extra abonnementskosten aan verbonden.
Hij werkt bij mij al die jaren naar tevredenheid.
www.slingbox.com

polleke1945
door polleke1945 - Dec 9, 2011 om 11:58
76 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=freya schreef op vrijdag 9 dec 2011, 11:51]
@polleke1945,

Wat jij beschrijft is toch héél iets anders. TS heeft het over 'live' TV-kijken via het internet. Dat is iets anders dan een player van Ziggo installeren, als je al abonnee van Ziggo bent.

En blijkbaar had TS al 'MyWebTV' op het oog. Een website die pretendeert dat je voor een éénmalig bedrag van €7,50 naar alle publieke en commerciële zenders kunt kijken..... (it's gonna happen)

Freya

.
Met ziggo tvplayer kijk je LIVE.....

freya
door freya - Dec 9, 2011 om 12:04
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=polleke1945 schreef op vrijdag 9 dec 2011, 11:58]....
Met ziggo tvplayer kijk je LIVE.....
Ik zeg toch ook niet dat dat niet zo is? Maar dat werkt alléén als je klant van Ziggo bent en er dus feitelijk ook voor betaalt. Dat is iets anders dan wat TS op het oog had.

Freya

ro
door rondol - Dec 9, 2011 om 12:09
43 Antwoorden / 5 Vragen

Ligt er gewoon aan wat je wilt? Ik kan enkele sites aanbevelen.
Voor films: http://www.free-tv-video-online.me/
http://www.ovguide.com/
Voor sport: http://www.firstrowsports.tv/

polleke1945
door polleke1945 - Dec 9, 2011 om 12:10
76 Antwoorden / 2 Vragen

Misschien is de vraagsteller hier toch een beetje mee geholpen, als hij/zij tenminste Ziggo klant is.
Beter een half ei dan een lege dop ;-)

ro
door rondol - Dec 9, 2011 om 12:12
43 Antwoorden / 5 Vragen

Geheel Gratis. Alleen als je hem niet op full screen zet, heb je last van reclame tussendoor.

aragon
door aragon - Dec 9, 2011 om 14:12
106 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=freya schreef op donderdag 8 dec 2011, 22:23]
Voor de duidelijkheid, als het de bedoeling is om b.v. Ned1,2,3, RTL4,5,7,8, SBS6 enz. te willen bekijken, laat je dan niets wijsmaken, dat is er niet.....

Freya

@Freya,

Even een kleine corectie.
Ik heb KPN glasvezel alles in een, en hiermee kan ik thuis op alle computers de bovengenoemde kanalen, plus nog meer, live zien.
Dit is een onderdeel van dit pakket.
Met andere software progjes heb ik geen ervaring, dus dat weet ik ook niet.

Gr,
Aragon

freya
door freya - Dec 9, 2011 om 14:33
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=aragon schreef op vrijdag 9 dec 2011, 14:12][quote=freya schreef op donderdag 8 dec 2011, 22:23]
Voor de duidelijkheid, als het de bedoeling is om b.v. Ned1,2,3, RTL4,5,7,8, SBS6 enz. te willen bekijken, laat je dan niets wijsmaken, dat is er niet.....

Freya

@Freya,

Even een kleine corectie.
Ik heb KPN glasvezel alles in een, en hiermee kan ik thuis op alle computers de bovengenoemde kanalen, plus nog meer, live zien.
Dit is een onderdeel van dit pakket.
Met andere software progjes heb ik geen ervaring, dus dat weet ik ook niet.

Gr,
Aragon
.....zucht.....ja, maar daar betaal je dan toch voor? Dat zit in je abonnementsgeld. Dat is iets anders als wat de TS beschrijft. Die wil via 'MyWebTV' éénmalig €7,50 neerleggen en denkt dan alle publieke en commerciële zenders 'live' te kunnen zien.
Nogmaals, dat kun je dus vergeten......

Freya

freya
door freya - Dec 9, 2011 om 14:42
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=polleke1945 schreef op vrijdag 9 dec 2011, 14:33]Ook: http://www.computeridee.nl/download/cinema-tv-live
En ook hiervoor geldt: Dat werkt alléén (volledig) als je een abonnement hebt bij Ziggo of bij UPC en je dus al maandelijks betaalt. Heb je géén abonnement bij je kabelprovider, dan ook géén NED1,2,3 enz. enz.

Freya

aragon
door aragon - Dec 9, 2011 om 16:32
106 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=freya schreef op vrijdag 9 dec 2011, 14:33][quote=aragon schreef op vrijdag 9 dec 2011, 14:12][quote=freya schreef op donderdag 8 dec 2011, 22:23]
Voor de duidelijkheid, als het de bedoeling is om b.v. Ned1,2,3, RTL4,5,7,8, SBS6 enz. te willen bekijken, laat je dan niets wijsmaken, dat is er niet.....

Freya

@Freya,

Even een kleine corectie.
Ik heb KPN glasvezel alles in een, en hiermee kan ik thuis op alle computers de bovengenoemde kanalen, plus nog meer, live zien.
Dit is een onderdeel van dit pakket.
Met andere software progjes heb ik geen ervaring, dus dat weet ik ook niet.

Gr,
Aragon
.....zucht.....ja, maar daar betaal je dan toch voor? Dat zit in je abonnementsgeld. Dat is iets anders als wat de TS beschrijft. Die wil via 'MyWebTV' éénmalig €7,50 neerleggen en denkt dan alle publieke en commerciële zenders 'live' te kunnen zien.
Nogmaals, dat kun je dus vergeten......

Freya

@Freya,
Je hebt gelijk.
Ik ging er van uit dat het helemaal niet mogelijk is/was.

mi
door misman_1 - Dec 9, 2011 om 17:22
27 Antwoorden / 18 Vragen

Misschien wel heel onnozel van me maar wat is live tv kijken?

la
door lageurtse - Dec 9, 2011 om 17:26
3 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt heel veel zenders op je pc ontvangen, zelfs regionale zenders door te surfen naar http//www.onlinetelevisie.com. Veel succes

la
door lageurtse - Dec 9, 2011 om 17:29
3 Antwoorden / 0 Vragen

Klein foutje in het adres: http://www.onlinetelevisie.com

ltmvz
door ltmvz - Dec 9, 2011 om 20:53
949 Antwoorden / 18 Vragen

Hallo misman,

Live TV kijken is volgens mij kijken naar een TV-uitzending die op dat moment wordt uitgezonden. Je hebt namelijk ook aanbod van video's van bijvoorbeeld het laatst uitgezonden journaal, of Uitzending Gemist. Die zijn dus niet live.

ba
door barto - Dec 9, 2011 om 22:20
5 Antwoorden / 0 Vragen

Als je Ziggo als internet provider hebt, kan je op de site van Ziggo onder "Entertainment" naar 28 TV zenders kijken op de computer, klik je met de R-muistoets op het beeld kan je volledig scherm krijggen.

te
door teo - Dec 10, 2011 om 11:05
82 Antwoorden / 30 Vragen

Het gaat hier natuurlijk om gratis, of een laag eenmalig bedrag, tv kijken.
Opvallend dat er abbonees zijn van ziggo en andere kabelboeren die zich wijsmaken dat ze gratis internettv kunnen kijken terwijl dat gewoon via een abbonement door henzelf betaald wordt.
Het is dan ook te begrijpen dat deze uitbuiters hun zappende schapen digitale tv door hun strot weten te duwen door de analoge uitzendingen af te bouwen zonder kostenverlaging.
Hoor ze blaten als het eenmaal zover is en het digitale pakket omhoog gaat.
Ziggo en consorten hoeven zich geen zorgen te maken ze worden er voorzelfs bedankt.

pt
door ptte - Dec 11, 2011 om 21:49
1 Antwoorden / 0 Vragen

Wie kan mij meer vertellen over de volgende link: (http://www.dtv4pc.net/mktlv/blue/main_nflf/se/index.php)
TV kijken op internet, waar ik alle zenders ned 1,2,3, RTl 4,5,6,7,8 en SBS6 en Net 5 kan ontvangen.

Groetjes ptte

freya
door freya - Dec 11, 2011 om 22:08
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=ptte schreef op zondag 11 dec 2011, 21:49]Wie kan mij meer vertellen over de volgende link: (http://www.dtv4pc.net/mktlv/blue/main_nflf/se/index.php)
TV kijken op internet, waar ik alle zenders ned 1,2,3, RTl 4,5,6,7,8 en SBS6 en Net 5 kan ontvangen.

Groetjes ptte
Enne....wáár lees je dat je de door jou genoemde zenders 'live' kunt bekijken?

Freya

kamphuysen
door kamphuysen - Dec 11, 2011 om 23:23
252 Antwoorden / 68 Vragen

En als nu in de straatlantaarn palen een router zit waardoor je gewoon alle tv zenders kunt oppakken die er normaal ook zitten in het sateliet pakket van astra 1 en 2 en 3 bovendien de hotbird in HD , dan heb je zomaar overal in huis tv en internet en bellen voor....helemaal noppes...en dat is nog niet alles, er zit ook een stopcontact voor mijn auto stekker op de lantaarnpaal twee zelfs, waardoor je gewoon je auto op kunt laden ....
wie lust er nog wat stroom ? Bestaat al gewoon hoor...

diumenge
door diumenge - Dec 12, 2011 om 08:15
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=kamphuysen schreef op zondag 11 dec 2011, 23:23]En als nu in de straatlantaarn palen een router zit waardoor je gewoon alle tv zenders kunt oppakken die er normaal ook zitten in het sateliet pakket van astra 1 en 2 en 3 bovendien de hotbird in HD , dan heb je zomaar overal in huis tv en internet en bellen voor....helemaal noppes...en dat is nog niet alles, er zit ook een stopcontact voor mijn auto stekker op de lantaarnpaal twee zelfs, waardoor je gewoon je auto op kunt laden ....
wie lust er nog wat stroom ? Bestaat al gewoon hoor...
Helemaal mee eens. En graag ook een knop bij de geldautomaten voor gratis geld. Ze hoeven daar alleen maar de software voor aan te passen, dus kost nauwelijks geld.

ne
door nederlof - Dec 18, 2011 om 17:43
2 Antwoorden / 0 Vragen

[edit redactie]

ja
door jaccomulder - Sep 20, 2012 om 19:46
1 Antwoorden / 0 Vragen

MYWEBTV IS IN FEITE EEN VERZAMELING VAN INTERNETLINKS. DE MEESTE TV ZENDERS HEBBEN VRIJ OP INTERNET EEN BEPERKT AANBOD VAN HUN PROGRAMMA'S: DAT IS WAT JE TE ZIEN KRIJGT ALS JE MYWEBTV VOOR 7,50 EURO KOOPT: DE LINKS NAAR 1870 WEBADRESSEN VAN TV ZENDERS: DEZE ZIJN OOK NIET ERG UP-TO-DATE. NED1,2,3 EN DE COMMERCIELEN ZIJN ALLEEN BESCHIKBAAR VOOR ZIGGO GEBRUIKERS EN ANDEREN DIE AL EEN ABONEMENT HEBBEN. DE EROTIEK IS EEN VERWIJZING NAAR HOTTUBE PORN, OOK GEWOON TE BEREIKEN VIA GOOGLE

dc
door dcz - Sep 20, 2012 om 21:26
439 Antwoorden / 1 Vragen

De vraag is bijna een jaar oud en het probleem zal wel opgelost zijn..
Wilt u zo vriendelijk zijn geen HOOFDLETTERS te gebruiken, op het internet wordt dat veelal als SCHREEUWEN beschouwd....