su
door superbenn 7 dec. 2017 om 16:27
Computers & telefonie

MacBook Pro mid 2017 probleem

Ik heb een MacBook Pro aangeschaft om deze te gebruiken als mijn "daily driver". (dit is ook meteen mijn aller eerste laptop van Apple)
Nu ben ik er alleen achter gekomen dat de videokaart die in deze laptop zit (de Radeon Pro 560 graphics, of een mobiele AMD rx560 budget kaart van 120 euro) niet samenwerkt met software.

Het probleem wat ik ondervind is dat zodra ik de laptop vanuit slaapstand gebruik, wat ik eigenlijk altijd doe, niet over wilt schakelen naar de vidoekaart bij grafisch intensieve taken. Dus hij blijft op de on-board intel HD graphics hangen wat enorm storend is. (het gebeurd soms bij het aanzetten van de laptop, niet vanuit slaapstand maar gewoon vanaf dat de laptop echt uit staat) Ook krijg ik vaak rare rood/zwarte strepen en allerlij scherm fouten te zien als ik de laptop gewoon gebruik.

Nu heb ik de laptop eind juni binnen gekregen van Apple, alleen omdat het toen zomer vakantie was, heb ik de laptop bijna niet gebruikt. Pas toen mijn school weer begon ben ik hem gaan gebruiken en viel mij dit probleem vrij snel op.

Ze hebben bij Apple zelf nu het moederbord vervangen, maar dit verhielp het probleem niet. Alles zit tenwoordig op het moederbord gesoldeerd, dus als er wat stuk gaat moet alles vervangen worden. Ik was verbaast dat dit het probleem niet verhielp aangezien alle componenten die aanwezig zijn in de laptop nieuw zijn. Hierna de laptop meteen weer terug gebracht voor een 2de reparatie en ze vonden de fout, maar wisten er geen oplossing voor en zeiden dat ik eventueel mijn geld terug kan vragen bij Apple. (reparatie is uitgevoerd bij Apple Store Haarlem en de laptop is gekocht bij de webshop van Apple)

Maar ik heb deze laptop voor meer dan 3000 euro gekocht, wat eigenlijk belachelijk veel geld is voor een laptop en hij werkt nu ook niet naar behoren.

Apple is aan het onderzoeken wat het is, maar dit onderzoek duurt inmiddels al bijna 2 maanden en begin het een beetje zat te worden, ik wil deze laptop gewoon terugbrengen omdat hij niet goed functioneerd. Ik werk zelf ook in de IT en heb ondertussen al vanalles uitgezocht en getest en gedaan maar het blijkt nu dat de software die apple gebruikt (MacOS) niet goed samenwerkt met de hardware van de laptop.

Ook heb ik ondertussen op internet gelezen dat ik niet de enige ben, en dat je deze laptop dus eigenlijk als een soort beta product kunt zien. De 15 inch MacBook Pro van 2016 en 2017 is gewoon niet compatibel met de software MacOS Sierra en High Sierra die Apple gebruikt.

Elke keer als ik bel naar Apple Care, wordt ik doorverbonden en krijg ik weer te horen dat er nog geen oplossing is. Er zit gewoon geen vooruitgang in en ervaar de service van Apple dus ook als slecht.

Hoe kan ik er nu voor zorgen dat Apple eindelijk iets gaat doen met dit probleem, of gewoon de laptop terug neemt en dat ik mijn aankoop bedrag terugkrijg, aangezien je voor dit geld toch wel een goed werkend product mag verwachten.

Iemand die tips heeft want ik ben het een beetje zat om elke keer maar weer te horen te krijgen dat er nog geen beslissing genomen is bij Apple.

Ondertussen ligt de MacBook deze hele periode al niets te doen, want ik vind het een instabiel apperaat en heb er geen vertrouwen meer in. (slaat ook dingen gewoon helemaal niet op terwijl ik deze wel echt opgeslagen heb)

Ook staat mij iets bij van als het product niet goed functioneerd in de eerste 6 maanden dat het dan sowieso een niet deugdelijk product is en dat ze dan voor reparatie moeten zorgen (wat gedaan is en niet geholpen heeft) of een andere oplossing moet verzinnen.

1831 15 Rapporteer
door simon55 - 7 dec. 2017 om 16:33
1132 Antwoorden / 4 Vragen
0

Vraag u geld terug, er zijn zat andere merken. Of moet t Apple zijn omdat er n appel op staat.

su
door superbenn 7 dec. 2017 om 16:40
4 Antwoorden / 3 Vragen

Nee hoor, heb net zo graag een Windows laptop. Met mijn opleiding als Systeem beheerder is het alleen belangrijk dat een laptop krachtig is en omdat iedereen zo goed over Apple praat dacht ik gewoon van laat ik eens een MacBook kopen dan. Maar ik snap niet hoe zijn dit een fijn apperaat vinden. Ik houd het voortaan wel bij Windows... (inmiddels mijn eigen laptop weer gereviseerd met nieuwe koelpasta en een schone windows 10 installatie en dergelijke, dus die loopt weer als een trein)

door V1126. 8 dec. 2017 om 14:11
93 Antwoorden / Vragen

Krachtig ?Apple gebruikt dezelfde Intell prrocessors. Een Windows laptop met een Intell i 7 en een SSD schijf  16 GB ram is voor de helft van het geld een stuk krachtiger. https://www.youtube.com/watch?v=EPw0w2xfQM0

Ka
door Kassafoutje 10 dec. 2017 om 11:24
19 Antwoorden / Vragen

" Nee hoor, heb net zo graag een Windows laptop. Met mijn opleiding als Systeem beheerder is het alleen belangrijk dat een laptop krachtig is en omdat iedereen zo goed over Apple praat dacht ik gewoon van laat ik eens een MacBook kopen dan. Maar ik snap niet hoe zijn dit een fijn apperaat vinden. Ik houd het voortaan wel bij Windows... (inmiddels mijn eigen laptop weer gereviseerd met nieuwe koelpasta en een schone windows 10 installatie en dergelijke, dus die loopt weer als een trein)" 

Iedereen weet zo langzamerhand wel dat als jij dit soort dingen wilt doen je geen Mac moet kopen. Vertellen ze jouw dit niet bij de opleiding Systeem beheerder?

AW
door AWYeah28 - 7 dec. 2017 om 16:33
233 Antwoorden / Vragen
4

Beste Superbenn,

Als u een product koopt dat niet goed werkt of anderszins ondeugdelijk is, dient de verkoper dit te repareren of vervangen. Dit mag niet te lang voor u duren en u mag er niet teveel moeite voor hoeven doen. Is dit wel het geval, dan kunt u de koop ontbinden. Lees hierover op de website van ConsuWijzer:

https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ontevreden-over-aankoop/koopovereenkomst-ontbinden

Hier staat ook een voorbeeldbrief om de koop te ontbinden en de stappen die u kunt zetten als de verkoper er niet in meegaat.

Succes!

door tijger1 - 7 dec. 2017 om 16:53
33827 Antwoorden / 17 Vragen
2

U schrijft zelf dat ze adviseren uw geld terug te vragen, doe dat dan.

su
door superbenn 7 dec. 2017 om 16:55
4 Antwoorden / 3 Vragen

Dat willen ze dus niet doen... Dat vond ik dus zo vreemd. Ze hebben bij de Apple store een fout gemaakt bij het afronden van de afspraak door er niet bij te zetten dat het probleem zich nog steeds voordoet. Daarom doen ze bij de online store van Apple zo moeilijk en willen ze hem niet terug nemen.

door tijger1 7 dec. 2017 om 17:04
33827 Antwoorden / 17 Vragen

Dan op te beginnen maar een klacht indienen.

to
door toonder - 7 dec. 2017 om 17:10
723 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik werk zelf ook in de IT en heb ondertussen al vanalles uitgezocht en getest en gedaan maar het blijkt nu dat de software die apple gebruikt (MacOS) niet goed samenwerkt met de hardware van de laptop.

Heeft u Windows al uitgeprobeerd op de Mac, misschien werkt die beter samen met de hardware?

su
door superbenn 13 dec. 2017 om 16:53
4 Antwoorden / 3 Vragen

Daar koop je natuurlijk geen Mac voor... Maar ik zat er al wel aan te denken alleen dacht bij mezelf: hij moet het gewoon doen met MacOS

door tdmduc - 7 dec. 2017 om 17:14
218 Antwoorden / 1 Vragen
0

aankoopprijs 3299,- euro waarschijnlijk?

U is ook bekend op FB groep "Ik ben ICT Hobbyist?" 

su
door superbenn 13 dec. 2017 om 16:53
4 Antwoorden / 3 Vragen

Yep dat klopt

door edrick3 - 7 dec. 2017 om 17:35
25031 Antwoorden / 84 Vragen
2

Hoe kan ik er nu voor zorgen dat Apple eindelijk iets gaat doen met dit probleem, of gewoon de laptop terug neemt en dat ik mijn aankoop bedrag terugkrijg, aangezien je voor dit geld toch wel een goed werkend product mag verwachten.

Door de koop te ontbinden. 
Zie reeds gegeven link(s) van marita5 en awyeah28
Suc6

su
door superbenn 13 dec. 2017 om 16:55
4 Antwoorden / 3 Vragen

Ja inderdaad dat heb ik nu geprobeerd, ze willen dit alleen niet doen en gaan nu eerst een nieuwe laptop opsturen... Ik mag mijn huidige laptop naar hun toe sturen omdat deze ook al gerepareerd is geweest en zodra zij mijn laptop binnen hebben krijg ik daar bericht van en sturen ze mij een nieuw exemplaar op

door aurora1 - 8 dec. 2017 om 02:52
11646 Antwoorden / 6 Vragen
1

Vraag uw geld p/o terug voordat de termijn van 6 maanden om is. Dat adviseren ze toch ook? U zit anders maar uw tijd te verdoen.

su
door superbenn 13 dec. 2017 om 16:55
4 Antwoorden / 3 Vragen

Ze gaan nu eerst een nieuw exemplaar opsturen... Ontbinding van de aankoop wilde ze niet doen

be
door bentnietgek - 8 dec. 2017 om 12:53
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Is het niet eens tijd dat die APPEL dik afgeschild wordt door een massale boycot?
De arrogantie van dit bedrijf met zijn uitkleedt prijzen voor zijn volgzame klanten die zelfs s' nachts naar de winkel komen voor alweer een opvolger van het vorige.
Hun laksheid en arrogantie dient onafgebroken onder de aandacht gebracht te worden in de media, afgelopen tijd is dit bij Kassa en Radar al het geval geweest.

Het maken van geheel glazen smartphones is wel het duidelijkste voorbeeld dat ze hun klanten zo snel mogelijk weer een nieuwe aanschaf willen opdringen als hij bij de eerste val letterlijk en figuurlijk in scherven op de grond ligt.
Het erge van dit alles is dat andere merken nu ook op dit idee zijn gebracht.

Wat moeten die bedenkers van deze schandelijke prul regelmatig in een deuk liggen bij de constatering dat hun sekteleden overal intrappen.

De media moet ook eens stoppen met het benoemen van een willekeurige telefoon of tablet en deze gemakshalve IPad of IPhone te noemen, dit moet gestraft worden als sluikreclame.
Ook steeds die appel afbeeldingen uitgebreid in beeld brengen op laptops in documentaires en films moet afgelopen zijn.

 

Het zal me niets verwonderen dat de firma regelmatig een sneeuwschuiver geld schuift naar producers die hun Appel-logo in beeld willen brengen, zo ging dat vroeger ook met Sony tv’s.
Kortom, deze APPELsekte” moet een halt toegeroepen worden om duidelijk te maken dat ze zich moeten profileren als een bedrijf die er ook ECHT staat voor zijn klanten, en zich niet onttrekken van hun verantwoordelijkheid bij problemen. 

door tijger1 8 dec. 2017 om 13:58
33827 Antwoorden / 17 Vragen

Niemand verplicht u iets van Apple te komen. Dus dan hebt u ook geen last van ze.

be
door bentnietgek 8 dec. 2017 om 16:20
1 Antwoorden / 1 Vragen

Juist ik hoop dat er nog velen gaan inzien hoe ze erin geluisd worden

door tijger1 10 dec. 2017 om 11:20
33827 Antwoorden / 17 Vragen

Ik ben uiterst tevreden over mijn Apple producten.

Ka
door Kassafoutje 10 dec. 2017 om 11:39
19 Antwoorden / Vragen

BENTNIETGEK: Waarom heb ik nu sterk het idee dat u nog nooit een Apple product hebt gehad?

door tijger1 10 dec. 2017 om 13:39
33827 Antwoorden / 17 Vragen

@kassafoutje. Maar ik denk dat @bennietgek ze zich wel heel graag zou kunnen permitteren. :-))

re
door red1 - 8 dec. 2017 om 13:53
190 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik zeg maar zo,ik zeg maar niks !! ze verkopen alleen maar rotte appels

door simon55 9 dec. 2017 om 16:14
1132 Antwoorden / 4 Vragen

Ze verkopen citroenen voor appels

door V1126. - 8 dec. 2017 om 13:55
93 Antwoorden / Vragen
1

Wat veel mensen niet weten is dat voor macbook dezelfde componenten gebruikt worden als in Windows laptopts etc.Met het verschil dat je 3 keer teveel betaald voor zo'n waarschijnlijk in China of een ander Aziatisch gefabriceerde Macbook.

Jo
door John van Drongelen - 9 dec. 2017 om 03:06
17 Antwoorden / 4 Vragen
0

Hallo Superbenn,

Wat ik niet begrijp is, waarom je de dure laptop niet eerst uitprobeert in de Apple winkel voordat je hem koopt.
Je lijkt me iemand,die verstand heeft van computers.

Groeten van John

Le
door LeCorbeau 9 dec. 2017 om 12:13
13 Antwoorden / Vragen

Iets in de winkel proberen of uren thuis met een apparaat werken is wereld van verschil. Ik had er windows op gezet.Al weet ik dat er Macs waren vroeger die door hardware dat niet lusten. 3000 euro voor een laptop van Apple brrr heb je zo 3 goede voorzien van windows. Ik moet nageven bepaalde Mac produkten zien er doordacht uit, echt geweldig,maar zo'n ding reviseren uit elkaar halen is een crime! Gauw je geld terugvragen, Apple is een overprijsde marketing zeepbel. Spullen worden in China in elkaar gezet.Ergste is nog dat kwaliteit niet zal toenemen zolang er blinde followers zijn die Appleproducten vereren als waren het goden.

Ka
door Kassafoutje 10 dec. 2017 om 11:07
19 Antwoorden / Vragen

Ben blij dat er hier zoveel ervaringsdeskundigen zitten....

su
door superbenn 13 dec. 2017 om 16:58
4 Antwoorden / 3 Vragen

John, ik heb deze niet zo uitgebreid kunnen testen. Hij werkt verder grotendeels gewoon naar behoren alleen dat de laptop erg warm wordt is vervelend. Verder de snelheid is echt heel snel, kan geen Windows laptop tegenop (door alle IO aanslutingen die op de mac zitten, USB C).

Als ik een flmpje heb van een ritje met mijn motor van 40gb, is dat binnen 2 minuten overgezet. Dit gaat echt bizar snel.

Alleen dat probleem van de grafische kaart kom je dan later achter...

wi
door willem2sigaren - 10 dec. 2017 om 03:25
8 Antwoorden / Vragen
0

Je hebt gewoon een maandagochtend apparaat en dat is pech hebben. Mijn schoonvader heeft na 5 jaar een nieuwe MacBook pro en die heeft er totaal geen problemen mee en die heeft er geen 3000 euro voor betaald maar na zijn zeggen 2240 euro. Zie hem al een tijdje met dat ding werken en ben van plan om er ook een aan te schaffen.Maar als je op deze site in het zoekvenster WINDOWS typt dan zie je ook een hoop ellende dus laten wij elkaar hier geen mietje noemen.

Ka
door Kassafoutje 10 dec. 2017 om 11:34
19 Antwoorden / Vragen

Eindelijk weer eens iemand met gezond verstand die ook nog kan nadenken....

Het grootste "probleem" is echt de gebruiker en daarna komt het "probleem" dat mensen op een Mac hetzelfde willen werken als ze altijd op een Window's pc gedaan hebben. Dit gaat dus niet! Ik heb er al 6 jaar één gebruik en het was in het begin best wel wennen, heb heus wel eens een vastloper of ander probleem....maar na 6 jaar nog altijd een apparaat dat niet vol met rotzooi staat en waar ik om de haverklap het besturingssysteem er opnieuw op moet zetten om de boel weer op te schonen! Dat is MIJ heel wat waard.

door diumenge 10 dec. 2017 om 11:40
9210 Antwoorden / 12 Vragen

@Kassafoutje, je loopt dan ook duidelijk 6 jaar achter met je kennis van Windows....

Ka
door Kassafoutje 10 dec. 2017 om 11:43
19 Antwoorden / Vragen

Gebruik het helaas iedere dag weer.....

wi
door willem2sigaren 10 dec. 2017 om 13:26
8 Antwoorden / Vragen

Zelf heb ik sinds 2012 een mac mini maar als je die prestatie,s van die MacBook Pro met SSD ziet. Echt mooi die wil ik ook hebben.

door V1126. 10 dec. 2017 om 18:03
93 Antwoorden / Vragen

@ willem2sigaren  
dAN HEEFT IE EEN GOEDKOPERE UITVOEING.

wi
door willem2sigaren 10 dec. 2017 om 18:14
8 Antwoorden / Vragen

Mijn schoonvader wijst deze aan en verteld er wel bij dat je die zelf zo duur kunt maken als je wilt.

https://www.apple.com/nl/shop/buy-mac/macbook-pro?product=MPXW2N/A&step=config#

door V1126. 10 dec. 2017 om 18:21
93 Antwoorden / Vragen

@Kassafoutje

Gebruik het helaas iedere dag weer....

  

Je bepaald zelf of je wel niet rotzooi op systeem wil hebben ,dat heeft niets met  een OS te maken.
Beide systemen zijn goed en worden regelmatig ge-upgraded.  Windows heeft enkel als voordeel
dat er meer software voor gemaakt wordt.Windows opnieuw installeren omdat er teveel troep op staat 
is vanaf W 8. verleden tijd.

su
door superbenn 13 dec. 2017 om 16:59
4 Antwoorden / 3 Vragen

Ik kom zelf bij mensen thuis langs voor computer problemen dus weet er alles van haha.

Probleem is alleen dat Apple gewoon geen goeie software heeft voor de Radeon Pro 555 en 560 graphics... Ook de 2016 modellen van de 15 inch met een Radeon Pro 455 en 460 werken niet goed... 

Apple moet gewoon zijn producten testen voordat ze op de markt komen

su
door superbenn - 13 dec. 2017 om 17:02
4 Antwoorden / 3 Vragen
0

Apple heeft geantwoord!

Ze hebben toegegeven dat het een softwarematige fout is in (sommige) laptops, waaronder dus ook die van mij.
De aankoop ontbinden willen ze niet doen, maar ik heb wel een andere oplossing aangeboden gekregen en dat is een nieuwe laptop.
Apple gaf aan dat het garantie technisch niet mogelijk is om mijn laptop van eind juni nu nog terug te nemen.

Nu moet ik mijn huidige laptop opsturen naar hun, en krijg ik zodra die bij hun binnen is een nieuwe terug gestuurd.

Ik ben benieuwd of ik dan nu een exemplaar krijg waar de videokaart wel gewoon werkt, nog even afwachten dus...

door edrick3 - 13 dec. 2017 om 19:00
25031 Antwoorden / 84 Vragen
0

Hopelijk wordt het nu dan snel opgelost en sturen ze je METEEN een nieuwe als ze de oude ontvangen hebben.

(En bedankt voor het terugmelden)

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

St
StefBosheim - 14 dec. 2017 om 22:10
Geldzaken & recht

Mag de NS een factuur sturen voor niet geleverde diensten?

Ik ben door familieomstandigheden, zowel een overlijden van mijn schoonmoeder als de geboorte van mijn zoon, vergeten de rekening te betalen van mijn traject vrij voor de periode van 24 okt tot 24 nov, ook de herinneringen zijn aan mijn aandacht ontsnapt. Ik kreeg onlangs een brief dat de NS mijn abonement om die reden per 7 december stop zou zetten. Dat betekent dat ze nog iets meer dan een week ... Lees meer

Ju
Jumbogirl - 14 dec. 2017 om 22:11
Geldzaken & recht

Mag mijn werkgever, na 4 ruilingen, 2 euro per ruiling vragen?

Ik werk bij de jumbo, franchise. En mijn werkgever heeft besloten dat we 4 finches krijgen voor elke dienstruiling 1, voor 1 jaar lang. Als je meer fiches wilt kost dit 2 euro per fiches. Mag dit? Lees meer

jr
jromviel@hotmail.nl - 21 nov. 2017 om 16:43
Voeding & gezondheid

Kattenbakvulling klontend

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje ik zie steeds vaker klontende natuurlijk eco friendly kattenbakvulling. Ik vraag me af wat maakt een houtkorrel/ natuurlijkproduct klontend. Ik kan wel iets vinden over bentoniet maar niet over de natuurlijke varianten zoals hout soja etc.

Ik ben benieuwd ik wil het namelijk graag zo ecofriendly mogelijk. Lees meer