eclipse
door eclipse Jun 12, 2012 om 17:15
Computers & telefonie

machtiging admin uitschakelen, en trusted installer

Hoi, hoe krijg ik die vervelende machtiging van win 7 ultimate uit ? en die irritante trusted installer, ik mag F: niet formateren ? mijn back-up van C: staat op schijf E: .. maar ik mag niks doen op F: ( vierde schijf) geen partities op deze kast. gisteren het een en ander geprobeerd dus F: is nu veranderd en weet niet hoe het terug te zetten.. was iets met eigenschappen, geavancheerd, eigenaar enz enz . wil het terug zoals het was maar dan met de trusted installer uit :-) help ff aub

22746 14 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 12, 2012 om 17:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Die vraag wordt al beantwoord. Hem opnieuw stellen leverrt niet meer duidelijkheid.

ve
door verwijderd - Jun 12, 2012 om 17:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op dinsdag 12 jun 2012, 17:40: Die vraag wordt al beantwoord. Hem opnieuw stellen leverrt niet meer duidelijkheid.

@@ nee beste Winterman, je hebt me gisteren door een rijtje geleidt waar ik nu niet meer uit kom, mijn F: staat nu anders ingesteld en wil hem terug op zijn oude waarden maar jij liet NIETS meer horen, maar dat betrof enkel dat trusted installer( die bij mij NU fout staat ingesteld... de aanvullende vraag is vandaag hoe krijg ik hem terug normaal en de 2e hoe zet ik de admin machtiging uit
dat is niet dezelfde als gisteren...

ve
door verwijderd - Jun 12, 2012 om 17:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Winterman, gave link heb jij staan is écht uniek.. http://hmpg.net/(*¿*) ... maar als je me even terug kunt leiden naar hoe F: weer normaal behoort, graag :-) en dat admin gedoe wil ik graag uitzetten, irritant gevalletje....gr han

ve
door verwijderd - Jun 12, 2012 om 18:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo eclipse,

Probeer eens of het lukt als je UAC uitschakelt.

Om de meldingen van Gebruikersaccountbeheer uit te schakelen voer je de volgende handelingen uit:

•Ga naar Start
•Ga naar Configuratiescherm
•Ga naar Gebruikersaccounts en Ouderlijktoezicht
•Ga naar Gebruikersaccounts
•Ga naar Instellingen voor Gebruikersaccountbeheer wijzigen
•Plaats de schuif helemaal naar onder
•Druk op OK
(bron: tweakwindows7)

Suc6

ve
door verwijderd - Jun 12, 2012 om 18:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

edrick3 schreef op dinsdag 12 jun 2012, 17:52: Hallo eclipse,

Probeer eens of het lukt als je UAC uitschakelt.

Om de meldingen van Gebruikersaccountbeheer uit te schakelen voer je de volgende handelingen uit:

•Ga naar Start
•Ga naar Configuratiescherm
•Ga naar Gebruikersaccounts en Ouderlijktoezicht
•Ga naar Gebruikersaccounts
•Ga naar Instellingen voor Gebruikersaccountbeheer wijzigen
•Plaats de schuif helemaal naar onder
•Druk op OK
(bron: tweakwindows7)

Suc6

@@ DANK Edrick3 ... uac is uit , vooralsnog ben ik nu degene die beslist zonder continue te moeten bevestigen :-) nu dat F schijfje nog fff . en deze jongen is weer helemaal up to date voor de komende 12 maanden.. hoop ik....

ve
door verwijderd - Jun 12, 2012 om 22:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry. In momenten van zwakte moet ik even nutteloze dingen doen zoals eten, werken en slapen. Heel storend. Door dat belachelijke gedoe kan ik hier niet 31 zijn.

Je veranderd het weer terug door hetzelfde rijtje te volgen. Denk je trouwens niet dat als je "niet zo handig" met computers bent zoals jij, je dit soort stunts beter niet uit kan halen?

ve
door verwijderd - Jun 12, 2012 om 23:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als eerste is het belangrijk te weten wat er exact aan de hand is.
Door als een kip zonder kop rond te vliegen, schiet niemand wat mee op.

Bij Windows 7 heeft de gebruiker niet meer de volledige beheerdersrechten. Ook is de gebruiker niet de eigenaar van de belangrijke stations. Bij Windows XP was de gebruiker ook de beheerder en had alle rechten. Bij Windows 7 is dat niet meer.

Trustedinstaller is een aparte gebruiker die wel alle rechten heeft en ook eigenaar is van de betreffende onderdelen.

De map van Windows heeft als eigenaar "Trustedinstaller" en de gebruiker "Trustedinstaller" heeft ook alle beheerdersrechten.

Dat is dus wat "Trustedinstaller" is en doet.

De UAC uitzetten is wel het domste wat je kunt doen. Maarja, veiligheid is blijkbaar niet heilig. Dom.

Zie voor uitleg hoe eigenaar van een map of bestand te worden.

Zie voor uitleg hoe machtigingen van een map of bestand verkregen kan worden/aangepast kan worden.

ve
door verwijderd - Jun 12, 2012 om 23:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zie:
http://technet.microsoft.com/nl-nl/library/cc753659.aspx
voor uitleg hoe eigenaar van een map of bestand te worden.

Zie:
http://technet.microsoft.com/nl-nl/library/cc731667
voor uitleg hoe machtigingen van een map of bestand verkregen kan worden/aangepast kan worden.

ve
door verwijderd - Jun 13, 2012 om 00:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

ikbenik schreef op dinsdag 12 jun 2012, 23:27: Zie:
http://technet.microsoft.com/nl-nl/library/cc753659.aspx
voor uitleg hoe eigenaar van een map of bestand te worden.

Zie:
http://technet.microsoft.com/nl-nl/library/cc731667
voor uitleg hoe machtigingen van een map of bestand verkregen kan worden/aangepast kan worden.

Hallo IkbenIk, het gaat mij er niet om de baas over programma `s te zijn en dan fouten maken, maar ik ging C: formateren, dvd erin opstarten en na even wachten, onderste venster aanklikken, geavancheerd en dan klik je op format C:, tot zover dacht ik mooi gaat lekker zo, maar wat gebeurd er, na een deel van de installatie komt hij met opstarten met 2 windows keuze `s ? een de bovenste is de nieuwe, de tweede is de zgn geformateerde ??? na de installatie de schijfgrootte bekeken, en idd op de nieuwe installatie geeft de schijf iets van 25 gig, dus hoera !! toen dacht ik ik ga kijken waarom er 2 programma `s zijn en klik met opstarten op de tweede "oude geformateerde windows ?? ) die geeft op C: bijna 100 gig aan gezellig samen met de nieuwe installatie...dus alternate gebeld en die wist het ook niet.. dus hier neergezet, en sorry hoor , maar als ik C: formateer, en een nieuwe installatie doe, de C: zegt 25 gig in gebruik ... klik ik op de tweede met opstarten en die werkt ook die dus WAS/IS geformateerd en geeft op C:bijna 100 gig aan, en nu komt het idiote die zgn geformateerde staat op de vierde schijf in de kast ???? op F: ????????????? kijk dat snap ik dus niet , ik hoop dat je het begrijpt.. dus ik dacht ja zo wil ik dat niet , dus wil na eerst een back-up van C: ( nieuwe installatie te hebben gemaakt die windows op E: als back-up heeft gezet , wilde ik de "rommel van F: af . zodat er maar één programma is geìnstalleerd, maar het mag niet van trusted installer ? ik mocht een hoop weggooien van hem, maar nu staat er zo `n 40 gig aan rommel op F: .. ik heb niets met stations zitten googelen, gewoon format C: en instal op C: en dan krijg ik zo `n puzzel...als ik dus nu opstart mag ik uit 2 windows kiezen, de geformateerde oude van C: die op F: staat ????????????? en de schone die op C: staat....en wat de uac betreft, hij moest gewoon even uit, ik moest wat proberen, maar helaas.. dus staat ie weer netjes op te letten :-) Ik hoop dat je het verhaal een beetje begrijpt, als ik een auto had ging ik wel naar de winkel, maar om met de scooter (GD) naar Ridderkerk te gaan met de regen is onverstandig...

ve
door verwijderd - Jun 13, 2012 om 00:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

ikbenik schreef op dinsdag 12 jun 2012, 23:23:
Door als een kip zonder kop rond te vliegen, schiet niemand wat mee op..

Kippen zonder kop vliegen niet.

Voor de rest vertel je niets nieuws en ben je al eerder gegeven informatie nog maar eens zinloos aan het herhalen.

ve
door verwijderd - Jun 13, 2012 om 00:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Winterman, allereerst wil ik je zeggen dat je steeds beledigender overkomt, Ik ken op deze pagina NIET zien wat ik eerder heb geschreven, dus wil het "ikbenik" uitleggen, zo `n 2 jaar terug hadden we op deze site een 7 tal experts, met de hele reutemeteut aan sterren en die mensen waren écht deskundig op velerlij gebied, en die hielpen je er ook daadwerkelijk door een probleem heen, Helaas zie ik er alleen nog edrick en Freya van terug. waren en zijn mensen als je iets dubbel zet, staat er "DUBBELPOST" ze werden NOOIT beledigend. maar deden hun best je te helpen. het waren en zijn de DRAGERS van deze site. niets ten nadele van de velen anderen met goede antwoorden en adviezen. je oordeelt nu en veroordeelt, dat ik soms dubbel schrijf heeft een reden, sommigen weten het, en begrijpen mijn probleem..zij veroordelen mij NIET meer. ik waardeer je antwoorden en ben dankbaar dat je me helpt, maar aub oordeel niet zonder te weten...Gr. Han

ve
door verwijderd - Jun 13, 2012 om 00:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

eclipse schreef op woensdag 13 jun 2012, 00:21: Ik ken op deze pagina NIET zien wat ik eerder heb geschreven, dus wil het "ikbenik" uitleggen

En daarom had je dus bij je eerste vraag moeten blijven en niet opnieuw moeten beginnen. Was het voor iedereen duidelijk geweest.

ve
door verwijderd - Jun 13, 2012 om 02:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

@eclipse:

Je hebt in deze situatie twee opties:
- proberen de boel te herstellen
- drastisch, maar wel de zaken goed aan pakken.

Ik zou in dit geval voor optie twee gaan.
En die is niet zo moeilijk.
Eerst een goede backup van de persoonlijke gegevens maken op bijvoorbeeld een externe harde schijf.

Daarna weer van de installatie dvd opstarten.
Dan niet voor formatteren kiezen, maar eerst alle partities van de harde schijf verwijderen.
Nu is alles eraf en kun je opnieuw de diverse partities aanmaken en formatteren.
Kies dan voor de juiste partitie voor Windows en opnieuw de boel installeren.

Ik ben wel eens situaties tegengekomen waarbij de oude en nieuwe Windows installaties zo met elkaar verweven waren, dat verwijdering van de oude installatie ertoe leidde dat Windows totaal over de rooie ging. Resultaat: problemen.
Door alle partities te verwijderen, ruim je ook de problemen op.

ve
door verwijderd - Jun 13, 2012 om 08:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Hoi Ikbenik,
Ik heb er 4 harde schijven in zitten en één èxterne, Ik heb géén partities, Ik moet eerst dat maffe probleem oplossen ( zoals eerder vermeldt) :-) eer ik een partitie op C: maak, daar anders mijn stations letters een zooitje worden, en ik straks F: niet meer herken ( in de bios) .Ik heb trouwens een zo `n moderne bios dus niet meer zo als bij xp prof, maar draai op een mobo Asus P8Z68-V GEN 3 http://tweakers.net/productreview/51781/asus-p8z68-v-gen3.html.. win 7 ultimate 64 bitt
hier krijg je een bios overzicht, waar je moet schuiven, met de muis op de pictogrammen, het vervelende is dat je geen echte format krijg en overzicht van je schijven, bij een installatie moet je écht even zoeken naar format eer je verder ken, is even wennen heb dit mobo pas 3 maanden , ik maak pas een partitie op C: voor programma `s en instal bestanden als ik alles oporde heb, maak dan meestal een 100% kopie van windows... als deze helemaal is ge:installeerd en 100% werkt..en dat is nu niet het geval, vandaar even een back-up op E: E: werd aanbevolen door het systeem. ... Ik ben ik, toch even herhalend voor Winterman dan maar . ik snap gewoon niet als ik opstart en op format C: klik, deze format de oude windows op F; zet ? ipv dat ik de boel mag overschrijven, en met een schone schijf dacht te beginnen.. Ik heb er NOOIT 2 windows opgezet, Na de format op C: kwam de geformateerde terug op schijf F: ???? mijn hoop is NU "Nu ik van trusted installer NIET mag formatten," ik het wel mag als ik de dvd erin duw, en de boel opstart zonder te installeren maar gewoon even ga rondneuzen, en dan hopen dat alle letters nog de schijven en usb s vertegenwoordigen die op de installatie staan...dus optie 2 ja graag, maar hoe ? daar ga ik vandaag mee verder .. Ik heb van Freya een optie gekregen om zoveel mogelijk los te koppelen, tot alleen c; en F: overblijven..opdat ik NIET een verkeerde schijf formateer. lijkt me ook wel goed om ze even van de stekker te halen, ik herken de overige 2 schijven wel aan de grootte ervan...gr han