mi
door mitch doorenbosch Feb 23, 2017 om 14:22
Computers & telefonie

Mag dit van Tele 2

Beste Iedereen,

Dit verhaal klinkt heel raar en misschien ongeloofwaardig (weet ook niet of mensen dit eerder hebben mee gemaakt?)
mijn mobiel heeft  uit zich zelf om 3 uur in de avond naar een 0909 nummers gebeld dit heeft hij 4 dagen(alle rond het zelfde tijdstip) achter elkaar gedaan daarna kwam ik er gelukkig achter waardoor ik deze nummers heb kunnen blokkeren. Nu heb ik een telefoon Rekening van 181,20 ontvangen terwijl de fout niet bij mij ligt vind ik persoonlijk, de klantenservies vind dat ik zelf verantwoordelijk ben voor wat er gebeurt op/met mijn telefoon waardoor hun ook niet vinden dat ik recht heb op kwijt schelding van de gemaakte kosten. Hebben jullie misschien een advies voor mij ik vind persoonlijk dat ik ten onrechten voor die 181,20 moet opdraaien.

12195 19 Rapporteer

Gerry1969
door Gerry1969 - Feb 23, 2017 om 14:33
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Een telefoon die uit zichzelf belt, niet onmogelijk maar alleen mogelijk als u een foute app erop heeft geïnstalleerd.
Tele2 staat in deze situatie voor mijn gevoel in hun recht. Zij kunnen er tenslotte niets aan doen..U wel.

Cookies
door Cookies - Feb 23, 2017 om 14:34
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Waar kan ik zo'n uit zichzelf bellende mobiel kopen? Wist niet dat ze al op de markt gekomen waren.

tenormin
door tenormin Feb 23, 2017 om 14:54
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Je wilt wel een zelf bellende telefoon maar, ik neem niet aan dit soort kosten? ;-)

Cookies
door Cookies Feb 23, 2017 om 15:19
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nee, tenormin want bellen naar dergelijke tel.nrs. kun je heel simpel blokkeren.

mi
door mitch doorenbosch Feb 23, 2017 om 21:56
Antwoorden / 1 Vragen

Jij bent zeker de grappigste thuis, beetje onnodig deze reactie.

dokun
door dokun Feb 24, 2017 om 12:59
152 Antwoorden / 0 Vragen

En ja hoor, alweer zo'n onzinnige reactie....

Topantwoord

fa
door familyman - Feb 23, 2017 om 14:46
888 Antwoorden / 1 Vragen

Wie heeft de telefoon met simkaart in huis? U.
Een telefoon die 'uit zich zelf' 0909 gaat bellen? Als het ding op fabrieksinstellingen staat kan dit NIET.
Als u app's heeft geinstalleerd en accoord gegaaan bent met de voorwaarden van die app's (en natuurlijk van a tot z heeft gelezen) dan kan er eenvoudigweg 'iets' binnengekomen zijn wat 0909 zou kunnen bellen.
Welke app's heeft u de dag vòòr de 'spookgesprekken' geïnstaleerd?

Ik ga er van uit dat tele 2 niet 'zomaar' en 'uit zichzelf' via uw telefoon 's nachts bij u thuis 0909 gaat bellen.
U mag de kosten niet terecht vinden, maar u bent er wèl verantwoordelijk voor. Dus betalen.
Heeft u huisgenoten die gebeld zouden kunnen hebben?

ph
door philip36 - Feb 23, 2017 om 14:55
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Niet alle app's in de playstore, neem aan dat het een android toestel is, zijn veilig maar een app buiten de playstore om, een apk bestand dus, installeren kan gevaarlijker zijn om een virus op uw mobiel te krijgen.
Tele2 kan niet weten wat voor (onbetrouwbare) app's er allemaal op uw mobiel staan.
Scan uw toestel eens op virussen.
U zou aan Tele2 kunnen vragen waarom zij, zoals Simyo, niet die 0909 nummers standaard blokkeren, had u heel wat geld bespaard.

http://www.androidauthority.com/best-antivirus-android-apps-269696/

Lees eens https://forum.simyo.nl/bellen-netwerk-85/waarom-belt-mijn-telefoon-automatisch-naar-0909-2658926-35752

edrick3
door edrick3 - Feb 23, 2017 om 15:20
27632 Antwoorden / 85 Vragen

mijn mobiel heeft  uit zich zelf om 3 uur in de avond naar een 0909 nummers gebeld
uit zichzelf? Dan moet daar toch een 'opdracht' voor gegeven zijn. Je zult wel iets geïnstalleerd hebben.
Daar kan je provider natuurlijk niets aan doen. Zonde geld.

diumenge
door diumenge - Feb 23, 2017 om 15:20
11969 Antwoorden / 15 Vragen

U vindt het dan kennelijk wel terecht als Tele2 voor die kosten opdraait? Da's raar want uit uw verhaal blijkt dat Tele2 niet verantwoordelijk is voor het ontstaan van die kosten.

gerbera
door gerbera - Feb 23, 2017 om 15:43
7348 Antwoorden / 14 Vragen

mijn mobiel heeft  uit zich zelf om 3 uur in de avond naar een 0909 nummers gebeld

Was uw telefoon soms stiekem aan het daten ? ;-)

Mag dit van Tele 2

Natuurlijk mag dit, zal Tele2 een worst wezen wie en wat u belt met uw telefoon.
Het is wat anderen schrijven, u zal daar toch zelf debet aan zijn. Dus hoeft Tele2 niet voor kosten op te draaien.

ha
door halex - Feb 23, 2017 om 19:08
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Er is met, dan wel door, uw telefoon gebeld. Als u dat zelf niet was, kunt u de kosten verhalen op degene die met uw toestel gebeld heeft. Maar dat staat los van het feit dat u de belkosten gewoon wel moet betalen aan Tele2. Die kosten zijn door of namens u gemaakt, Tele2 brengt ze terecht in rekening.

gr
door groop04 - Feb 23, 2017 om 21:05
11 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Mitch,

De reactie van tele2 is heel vervelend maar zij staan wel in hun recht.

Hier in huis komt het zeer regelmatig voor dat de telefoons uit zichzelf uitbellen. Dit wordt veroorzaakt door mallware op je telefoon die je hebt binnengehaald via ondeugdelijke apps of onveilige websites. En aangezien mijn 2 puberzoons (ondanks de mediawijze ;-) waarschuwingen van mij) regelmatig van alles installeren zonder goed na te denken raken de smartphones regelmatig geïnfecteerd. Soms helpt het runnen van een virusscanner om de mallware te detecteren en verwijderen maar veel vaker zijn de ontwikkelaars van de mallware een paar stappen verder dan degene die de virusscanners beheren... (zo'n auto dialer is trouwens niet eens zo heel erg moeilijk om te maken...).  Een virusscanner helpt dan niet meer en de enige oplossing is dan vaak het toestel weer terugzetten naar fabrieksinstellingen wat een hoop gemopper oplevert want foto's en documenten moeten geback upt worden en het toestel moet weer helemaal opnieuw ingesteld worden wat een hoop werk is (maar eigen schuld dikke bult als ze niet naar hun moeder willen luisteren...ze moeten van mij de belkosten ook zelf betalen, hopelijk leren ze het dan eens een keer...).

En ook al ben je niet zelf bezig met bellen (vaak wordt de connectie 's nachts opgezet als jij ligt te slapen...), jouw toestel belt (door de mallware) wel degelijk uit ook al zie je dat op dat moment niet ens op je telefoon!!! Wat de telecom provider betreft ben jij zelf ook verantwoordelijk voor alles wat er op je telefoon geïnstalleerd wordt dus ook de mallware waar jij niet om gevraagd had..

Het is bijzonder vervelend (van de belkosten die hier al verstookt zijn aan niet gevoerde gesprekken hadden mijn zoons een aantal leuke games voor zuchzelf kunnen kopen...zucht) maar de telecom provider staat wel in zijn recht...

pi
door pieterwolters Feb 23, 2017 om 21:51
3610 Antwoorden / 0 Vragen

"zo'n auto dialer is trouwens niet eens zo heel erg moeilijk om te maken..."

Klopt. Max. 2 regels Java code in een Android app. Iets meer als je het te bellen nummer wilt kunnen configureren.

mi
door mitch doorenbosch Feb 23, 2017 om 21:53
Antwoorden / 1 Vragen

Was al bang voor een virus, Harstikken bedankt voor deze informatie zal er zeker wat mee doen.

Vriendelijke groeten,
Mitch

gr
door groop04 Feb 23, 2017 om 22:30
11 Antwoorden / 0 Vragen

@PIETERWOLTERS.  Haha ja erg hè? Ik ben zelf geen developer maar in het team waar ik werk zitten 3 hardcore javanen.. Ik vroeg dus hoe moeilijk het was om zo'n stukje code te schrijven.... De meewarige oh-nee-daar-heb-je-weer-zo'n-noob-vraag straalde van hun gezicht af maar werdt uiteindelijk een klein wedstrijdje in de pauze wie h et  met de minste code regels kon. 5regels was de winaar. Natuurlijk op min telefoon gezet en ja hoor... daar belde mijn telefoon gedurende 10 minuten elke 60 seconden uit naar het hardcoded telefoon nummer van mijn zoon om na 20 seconden de verbinding weer te verbreken. De grootste hilarteit was dat ik niet wist hoe ik het van mijn telefoon af moest krijgen (stelletje pestkoppen ;-)... en ik weet het nu nog steeds niet maar het (dat dat zo makkelijk is) heeft op dat moment wel mijn ogen wel geopend...

br
door brui0929 - Feb 23, 2017 om 21:57
629 Antwoorden / 10 Vragen

Dit is een software fout dit kan door een telefoon winkel die uw telefoon kan repareren opgelost worden. Dit is meestal een lokale ondernemer in uw woonplaats.
ik heb dit ook meegamaakt mijn telefoon ging spontaan sms berichten versturen toen die door een scanner op het vliegveld ging.

jo
door jorisw Feb 24, 2017 om 14:21
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Een softwarefout die door een lokale ondernemer kan worden gerepareerd??????

br
door brui0929 Feb 25, 2017 om 00:27
629 Antwoorden / 10 Vragen

ja, als die winkel ook uw merk telefoon verkoopt kan dat of wanneer u bijvoorbeeld een samsung telefoon hebt dan kunt u op de site het programma kies downloaden deze installeren de software zoekt naar nieuwe software voor het toestel en installleerd deze.

1paul
door 1paul - Feb 24, 2017 om 11:58
3101 Antwoorden / 0 Vragen

dit kan wel degelijk hoor, door malware of een hacker, blijft natuurlijk dat u zelf verantwoordelijk bent voor de dingen die u doet op uw telefoon, dit gebeurt steeds meer de laatste tijd...

Cookies
door Cookies - Feb 24, 2017 om 12:02
13336 Antwoorden / 36 Vragen

En ondanks dat vind je het toch ten onrechte dat je de rekening gepresenteerd krijgt?

DOOR MITCH DOORENBOSCH 23 FEB. 2017 OM 21:53
ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

Was al bang voor een virus, Harstikken bedankt voor deze informatie zal er zeker wat mee doen.

Vriendelijke groeten,
Mitch

dokun
door dokun Feb 24, 2017 om 13:06
152 Antwoorden / 0 Vragen

Ja hoor alweer een onzinnige reactie!! U reageerd alleen maar om het reageren (nummertje bij uw naam aan het verhogen?).

Hou daar toch eens mee op.!! U bent een van de mensen die het hier verpesten met hun betweterige soms bespottende nare negatieve reacties!

TS heeft nadat hij te horen heeft gekregen ( van een wél behulpzaam iemand), niet gezegd dat hij nog steeds vind dat Tele2 ervoor moet opdraaien. Dat is enkel (alweer) een nare aanname van u.

diumenge
door diumenge Feb 24, 2017 om 17:09
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Helemaal geen onzinnige reactie @Dokun én het is een vraag aan TS.

ko
door korietsie - Feb 24, 2017 om 12:02
6 Antwoorden / 4 Vragen

Bent u kort gelden gebeld door een 44.......of 22.......(een heel lang nummer) gebeld, dan kan het daardoor komen.
Daar is in Kassa (of Radar) ooit aandacht aan geschonke. Wellicht terug te zoeken in de archieven.
In dat programma waren meer mensen die dat was overkomen.
Als dat zo is kunt u er zelf niets aan doen dat de tel. gaat bellen.
Succes!

gemojo
door gemojo - Feb 24, 2017 om 12:12
6 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb het zelfde met de telefoon van me zoontje alleen bij t- mobile maar moets gewoon de kosten betalen ik heb deze nummers nu ook op de telefoons van me zoontjes laten blokeren . gelukkig was het bij mij niet zo'n hoog bedrag maar toch vreemd ook hier om een uur of 3 s'nachts. Heb ook geen geld terug gevraagd maar alleen gevraagd hoe dit kon en wat ik er tegen kon doen. Wel kon ik een forumlier invullen zodat hun konden uitzoeken wat er nu precies gebeurt was.

sjoerd keulen
door sjoerd keulen - Feb 24, 2017 om 13:24
5 Antwoorden / Vragen

Ik heb in het verleden rekeningen van Tele2 gekregen met een fiks aantal vreemde posten. Een paar keer een aantal seconden naar Argentinië, en meer van dat. In de tijd dat  je nog moest inbellen met vier cijfers. Ik kreeg nul op mijn request en heb nooit meer iets te maken willen hebben met dit bedrijf.

fr
door fredhannie - Feb 24, 2017 om 14:12
19 Antwoorden / 2 Vragen

Had ik ook moeten doen toen ik nog een winkel had, bij iedere verkoop "terhandstellingskosten". Moest toch mijn kassa, pinautomaat, papier inpakwerk etc. betalen en oh ja...ik gaf ook nog gratis individueel advies waarvoor ik vaak ruim de tijd nam. Wat een verdienmodel heb ik laten schieten...zucht. Ben overigens benieuwd hoeveel klanten ik over had gehouden. Helaas wordt dit de apothekersklanten wel door de strot geduwd met medewerking van de politiek. De zorgkosten zouden toch eens zakken zodat bepaalde takken van de zorg (een deel van) hun extreme verdiensten kwijtraken.

marita5
door marita5 Feb 24, 2017 om 14:25
11494 Antwoorden / 15 Vragen

@fredhannie , wat heeft deze reactie te maken met de vraag ? waaschijnlijk heeft u uw reactie bij de verkeerde vraag geplaatst .

tijger1
door tijger1 Feb 24, 2017 om 14:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@fredhannie. En u kon uw artikelen prijzen zoals u dat wilde, maar dat kan ern apitheker dus niet. Verder zit u ook nog bij het verkeerde topic.

ha
door halex Feb 24, 2017 om 15:00
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Dan bent u vast failliet gegaan, als u de operationele kosten van uw winkel niet doorberekende in uw vraagprijs.

ti
door timoty - Feb 24, 2017 om 17:00
2 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Mitch,
Ik heb iets dergelijks aan de hand gehad bij Vodafone, maar dit is KEURIG door hen afgehandeld. Chapeau voor Vodafone.
Ik was op Aruba en wss in mijn broekzak heeft mijn telefoon contact opgenomen/gemaakt met de voicemail. De verbinding was lang in de lucht, maar er stond niets in mijn voicemail. Ik kreeg een rekening van € 180. Uit coulance heeft Vodafone deze kwijt gescholden. Je begrijpt vast wel dat ik niet meer weg ga als klant bij Vodafone.

Fo
door Fok41101 - Feb 24, 2017 om 19:37
2 Antwoorden / Vragen

U kunt het 0909 nummer ook opzoeken via Google dan weet U welke partij is gebeld, meestal zijn het spelletjes sites dan lijkt het dat er gebeld is, maar het zijn daadwerkelijk kosten van aankopen van actiepunten om in een volgend spel level te komen van een spel. Dit gaat dus niet via echt betalen met Ideal, maar kosten via je telefoon provider abonnement (dus kijk ook je apps na wat voor spelletjes je speelt, en waar je zonder dat je er erg in hebt betaald voor punten)

ma
door marcmons - Feb 28, 2017 om 10:50
25 Antwoorden / 0 Vragen

U en niemand anders is verantwoordelijk voor uw eigen telefoon die "uit zichzellf" belt al of niet met hulp van geïnstalleerde app's. Een telefoon gaat echt niet uit zichzelf bellen. Het klinkt hard, maar dan moet je maar uitkijken wat je doet. Het zou me wat fraais worden als iedereen zijn eigen domme fouten maar even gemakshalve bij de provider declareert omdat het zogenaamd niet zijn schuld is. Dan gaan de tarieven echt omhoog. De klantenservice heeft volkomen gelijk.