kc
door kcb May 28, 2018 om 18:08
Computers & telefonie

Mag Spotify expres hele harde reclames tussendoor plaatsen?

Spotify wil heel graag betalende leden. Begrijpelijk. Nu zijn ze alleen begonnen met één reclame tussendoor te plaatsen, waarvan het volume véél hoger is dan die van de muziek en hun eigen reclame's. Gelukkig heeft mijn versterker een beveiliging en sloeg deze vanzelf uit, maar wat als deze dat niet had? Buiten dat is het natuurlijk ook gewoon een vreselijk irritante bedoening. Dat zijn ook ook de zeikerig smekende reclame's van henzelf, maar oké...

Ik bedoel, hoe ver mag je als bedrijf gaan?

7292 19 Rapporteer

Topantwoord

edrick3
door edrick3 - May 28, 2018 om 18:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Tja, je hoeft er natuurlijk niet naar te luisteren.
En ja, dat mogen ze doen.
Is ook een bron van inkomsten natuurlijk.
Blijf je bij de les. ;-)

kc
door kcb May 28, 2018 om 18:20
17 Antwoorden / 1 Vragen

Ja, hè hè. Maar toch. Er moeten toch ergens regels zijn hoever een bedrijf mag gaan met irriteren om zo een abonnement te verkopen.

edrick3
door edrick3 May 28, 2018 om 18:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Als ze teveel mensen irriteren, dan verkopen ze geen abonnementen meer en snijden ze zichzelf in de vingers.
Blijkbaar wordt er (te) weinig geklaagd.
Zou contact opnemen met Spotify.

Cookies
door Cookies May 28, 2018 om 18:37
13336 Antwoorden / 36 Vragen

De koopversie is zonder reclame, dus met schreeuwerige reclame hopen ze juist meer kopers te krijgen.

diumenge
door diumenge - May 28, 2018 om 18:27
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Natuurlijk mogen ze dat, maar goed ook dat er geen regels bestaan over hoever een bedrijf mag gaan op die manier.

ne
door neodutchio - May 28, 2018 om 18:32
5148 Antwoorden / 12 Vragen

En het mooie is, het geluid is niet eens harder. Al in de tijd van Ook dat Nog vloog Sylvia Millecam met bank en chipsbak omhoog toen de schreeuwerige stem hard "Deze week bij Edah" riep.
Het is reclamemakers gelukt om rest geluiden weg te filteren. Hierdoor lijkt het harder over te komen terwijl de decibelmeter exact hetzelfde aangeeft als andere zaken.

Cookies
door Cookies - May 28, 2018 om 18:38
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Tja, als je er geen geld voor over hebt, moet je de reclame maar voor lief nemen. En Spotify mag zoveel reclame er tussendoor gooien als zij willen,

kc
door kcb - May 28, 2018 om 18:40
17 Antwoorden / 1 Vragen

@NEODUTCHIO O je hebt het gecheckt? Cool! Wel apart dat m'n versterker erop reageerde.

ne
door neodutchio May 28, 2018 om 19:23
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Dit gebeurd ook op de radio en televisie. Meet het maar na, het aantal DB is gelijk.

Sg
door SgtPepper May 29, 2018 om 17:58
1 Antwoorden / Vragen

Misschien met het uitgespaarde geld voor gratis Spotify een goede versterker aanschaffen.

kc
door kcb - May 28, 2018 om 18:42
17 Antwoorden / 1 Vragen

@CAROLA.83  zoals je had kunnen lezen gaat het niet om de hoeveelheid.

Cookies
door Cookies May 28, 2018 om 18:54
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Aanvulling dan: en ook zo hard als zij willen.

mathijs_b
door mathijs_b - May 28, 2018 om 18:43
641 Antwoorden / 77 Vragen

Voor mij was dat de reden waarom ik het abonnement stopgezet heb.

kc
door kcb - May 28, 2018 om 18:49
17 Antwoorden / 1 Vragen

@MATHIJS_B Met abonnement krijg je toch juist geen reclame? Waarom zou je dan opzeggen? Of bedoel je de app verwijderd?

tijger1
door tijger1 - May 28, 2018 om 19:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar ja, u wilt iets gratis hè en dan ook nog uitmaken hoe het bij u binnenkomt. Dus maar gewoon betalen of niet luisteren.

Cookies
door Cookies - May 28, 2018 om 19:26
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Voor een tientje p.m. ben je van die reclame verlost, probleem opgelost.

Topantwoord

jo
door jorisw - May 28, 2018 om 19:46
4340 Antwoorden / 1 Vragen

De reclames zijn niet harder. Ieder bestand dat door Spotify wordt gestreamd wordt eerst genormaliseerd op de maximale pieken. Dus de maximale pieken in een nummers zullen (als ze een 16-bits systeem gebruiken) op 1111 1111 1111 1111 staan (even versimpeld, je hebt immers positieve en negatieve niveau's). Als reclames harder klinken komt dat doordat er compressie is toegepast waardoor de zachtere passages wat hoger zijn dan bij de meeste muziek. Maar als je even gaat zoeken zijn er genoeg nummers te vinden die ook door de loudness war zijn getroffen en daardoor ook harder klinken dan andere muziek.

Als het het niet geloofd: maak eens een opname met bijvoorbeeld audicity en bekijk de plaatjes. De pieken zullen overal op een vergelijkbare hoogte liggen.

En ja, ze mogen de reclames comprimeren. Ik zou niet weten wie dat zou moeten verbieden.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 28, 2018 om 20:33
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Er zal ongetwijfeld een manier zijn om ook bij spotify te voorkomenn dat er reclame komt. Dat er bij gratis spottify teclame komt is logisch, niets is gratis m.u.v. de zon en de maan.

kc
door kcb - May 28, 2018 om 20:45
17 Antwoorden / 1 Vragen

@JORISW Kijk, aan dit soort antwoorden heb je tenminste iets. Bedankt voor de uitleg Joris! Tof!

kc
door kcb - May 28, 2018 om 20:50
17 Antwoorden / 1 Vragen

@CAROLA.83 Dat is geen antwoord op de vraag.

@TIJGER1 Dat is geen antwoord op de vraag.

@GERRITALTENA Dat is geen antwoord op de vraag.

Cookies
door Cookies - May 28, 2018 om 21:45
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@kcb: ik had al antwoord op de vraag gegeven. Mijn 2e reactie is een gratis tip.

ltmvz
door ltmvz - May 29, 2018 om 11:16
949 Antwoorden / 18 Vragen

Installeer de Spotify Adblocker.

panter22
door panter22 - May 29, 2018 om 11:49
6599 Antwoorden / Vragen

Misschien kun je iets vinden bij de reclamecodecommissie:
https://www.reclamecode.nl/nrc/

aurora1
door aurora1 - May 29, 2018 om 17:30
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ja dat mag. Ze mogen het ook per ongeluk doen. Anders dan maar ervoor betalen?

Cookies
door Cookies May 29, 2018 om 18:00
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.......Ze mogen het ook per ongeluk doen........ Lol.

tijger1
door tijger1 May 29, 2018 om 18:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

+10

Sg
door SgtPepper - May 29, 2018 om 18:01
1 Antwoorden / Vragen

Ten eerste zijn die harde reclames kletskoek en ten tweede: gratis Spotify is een GUNST, geen RECHT! Het is echt weer op z'n Hollands: goedkoop muziek luisteren en dan klagen. Maar die gratis muziek wordt wel betaald uit die reclames én de mensen die wél bereid zijn om voor een lullige 10 euro in de maand de hele wereld aan muziek binnen te halen. Hou dus op met zeuren!

aurora1
door aurora1 May 29, 2018 om 22:26
15645 Antwoorden / 6 Vragen

....en hoe gaat het met de Lonely Hearts Club Band?