P.
door P. van Halderen Oct 9, 2019 om 22:08
Computers & telefonie

Mag T-Mobile jou verplichten om alleen bij hun te verlengen???

Ik heb een mobiele telefoon abonnement bij T-Mobile en die loopt tot eind mei.
Toen ik op My T-Mobile keek stond daar dat ik hem mocht verlengen.
Ik zag een aanbieding bij Media Markt en de telefoon is daar 55 euro goedkoper als ik daar verleng dan bij T-Mobile zelf.
Nadat al mijn gegevens bij de Media Markt winkel ingevoerd waren gaf het systeem aan dat ik niet kon verlengen.
Bij navraag in de T-Mobile store zeiden ze dat ik de klantenservice daarvoor moest bellen.
Natuurlijk gelijk gedaan en nagevraagd hoe dat zat.
De persoon die ik aan de lijn kreeg vertelde mij dat ik op dit moment alleen bij hun kan verlengen en dus dan voor de duurdere optie moet gaan als ik die wil.

Mijn vraag is dus mogen ze je verplichten om alleen bij hun te verlengen of is dat in strijd met bepaalde regels???

4857 11 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Oct 9, 2019 om 22:21
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u al uw huidige voorwaarden gelezen en ook die van de verlenging die u wenst?
Hey zou weleens te maken kunnen hebben met het afbetalen van de telefoon en bij wie.

P.
door P. van Halderen Oct 10, 2019 om 03:12
Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb mijn telefoon al 6 jaar dus die is allang afbetaald en ik ben er al jaren aan verbonden. Altijd verlend dus vaste klant. Mijn het is een windows phone en daarvan stopt de ondersteuning en een heleboel apps werken dan niet meer. Daarom vond ik het ook een mooie deal. Ik vind het alleen raar dat je verplicht bent om op dit moment alleen bij hun te kunnen verlengen. Ik dacht dat er met die open markt werking dit soort praktijken niet meer mochten.

Topantwoord

gerbera
door gerbera - Oct 9, 2019 om 22:24
7357 Antwoorden / 14 Vragen

Volgens mij kunt u bij mediamarkt alleen een nieuw abonnement afsluiten en is de goedkopere telefoon daarvoor een lokkertje.

P.
door P. van Halderen Oct 10, 2019 om 03:07
Antwoorden / 1 Vragen

Nee je kunt daar ook verlengen alleen zegt T-Mobile dat je op dit moment alleen bij hun kan verlengen. Het lijkt mij dat ze daarmee van hun machtspositie gebruik willen maken en dat ze niet willen dat andere bedrijven aan hun verdienen. Het is ook niet de bedoeling om over te stappen maar daar ga je na dit toch wel over nadenken. Ik ben nu ook aan het kijken of het loont om over te stappen naar een andere provider aangezien ik dit niet vind kunnen. Dit noemen ze toch geen open markt werking lijkt mij.

Gr
door Grunn1 Oct 10, 2019 om 10:19
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Je kan bij de MM of welke winkel dan ook gewoon verlengen echter alleen als je binnen de periode zit als je al kan verlengen en dat zit ts nog lang niet.

Grunnen.
door Grunnen. Oct 11, 2019 om 12:25
509 Antwoorden / Vragen

Onzin

gerbera
door gerbera Oct 11, 2019 om 14:32
7357 Antwoorden / 14 Vragen

@grunnen, u kunt het wel onzin vinden maar verlenging gaat niet zo maar bij MM. En goed ik zit er dus naast maar ieder mens maakt fouten. U bent blijkbaar geen mens want u maakt geen fouten.

We hebben onderstaande gegevens nodig om te achterhalen hoe lang de looptijd van je huidige abonnement is. Het resultaat zie je direct hieronder en je ontvangt ook een mail wanneer je kunt verlengen,

lo
door lovewinnie - Oct 9, 2019 om 22:41
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Ze kunnen je niet verplichten te blijven. Wel moet je verplicht deze 4 maanden nog betalen aan hun. Ook al stap je over. Dat is ook al je bij 't mobile blijft hoor.
Je krijgt alvast nieuw toestel mee. Echter betaal jé nog 4mnd de oude en vanaf dan gaat nieuw contract in (voor 1 of 2 jaar) en moet je dus nog die 12/24mnd betalen.
Eerder nieuwe abonnement is een service en wil je niet 4mnd een dubbel abonnement en naar een andere provider zul je nog ff moeten uitzitten

diumenge
door diumenge - Oct 10, 2019 om 07:31
11969 Antwoorden / 15 Vragen

"Standaard kun je je abonnement vernieuwen vanaf 4 maanden voor het eind van de lopende contractperiode." volgens de website.

Dus kennelijk doen ze je een vervroeg aanbod, dat alleen direct bij T-Mobile geldig is.

ne
door neodutchio - Oct 10, 2019 om 08:22
5145 Antwoorden / 12 Vragen

Wanneer loopt uw abonnement af? Het lijkt er inderdaad op dat dit nog wel een tijdje gaat duren en dat u nu vervroegd al zou kunnen verlengen. Beter kunt u gewoon even wachten tot uw contract echt bijna ten einde is en dan kunt u via meerdere kanalen verlengen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 10, 2019 om 09:46
16817 Antwoorden / 202 Vragen

Als er echt sprake is van verlenging van een overeenkomst bij contracteibnde kan en magf men u nooit verplichten om bij hen (T-Mobile) te verlengen.
U bent vrij om naar welke andere provider dan ook te gaan.
Het lijkt er du op dat uw contract nog een looptijd heeft en daarbij, als ook al gezegd sprake is van 'huurkoop' van uw huidige telefoon.

Als u besluit dan toch over te stappen zal men u een afkoopsom in rekening brengen omdat er dan sorake is van het in gebreke blijven door u van naleving van een overeenkomst c.q. eenzijdige voortijdige opzegging.  (En daarbij 'goedkoper' is niet altijd 'duurkoper'.

Gr
door Grunn1 Oct 10, 2019 om 10:17
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ts wil niet naar een andere provider maar zijn abbo verlengen bij t-mobile alleen dan via de Mediamarkt maar dat kan volgens de voorwaarden pas 3 of 4 maanden voor het aflopen van het contract echter bij t-mobile zelf willen ze wel afwijken van de voorwaarden en dat mogen ze als het in het voordeel van de klant is.

heremietkreeft
door heremietkreeft Oct 10, 2019 om 10:21
16817 Antwoorden / 202 Vragen

Ik begrijp niet uit de vraag dat Ts wel bij T-mobile wil verlengen want als dat zo is zou het wel moeten kunnen als tenminste Media Markt ook tussenpersoon voor T-Mobile is. Hoe dan ook zal er dan toch sprake kunnen zijn van een nog lopende overeenkomst met T-Mobile voor een looptijd nog langer dan 4 maanden. Ergo, dan doet dat niets af van de gegeven reactie m.b.t. huurkoop van huidig toestel (ook door anderen gegeven).

Gr
door Grunn1 Oct 11, 2019 om 11:23
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Dan toch de vraag beter lezen tevens heeft ts een oude telefoon zonder huurkoop. Volgens de alg voorwaarden kan je pas binnen 4 maanden verlengen en als tmobile daarvan af wil wijken in het voordeel van de klant dan mogen ze dat en bij de MM mag het oas binnen die 4 maanden en ook dat kan gewoon.

heremietkreeft
door heremietkreeft Oct 11, 2019 om 13:46
16817 Antwoorden / 202 Vragen

@EPCOT: waar leest u dat er sprake is van een oude telefoon? Citaat:
'Ik heb een mobiele telefoon abonnement bij T-Mobile en die loopt tot eind mei.

Toen ik op My T-Mobile keek stond daar dat ik hem mocht verlengen.
Ik zag een aanbieding bij Media Markt en de telefoon is daar 55 euro goedkoper als ik daar verleng dan bij T-Mobile zelf.
Nadat al mijn gegevens bij de Media Markt winkel ingevoerd waren gaf het systeem aan dat ik niet kon verlengen.
Bij navraag in de T-Mobile store zeiden ze dat ik de klantenservice daarvoor moest bellen.
Natuurlijk gelijk gedaan en nagevraagd hoe dat zat.
De persoon die ik aan de lijn kreeg vertelde mij dat ik op dit moment alleen bij hun kan verlengen en dus dan voor de duurdere optie moet gaan als ik die wil.' Einde citaat

Mijn vraag is dus mogen ze je verplichten om alleen bij hun te verlengen of is dat in strijd met bepaalde regels???

Tr
door Trostomaat Oct 11, 2019 om 23:58
239 Antwoorden / Vragen

#heremietkreeft, uit de vraag, mits goed gelezen,  blijkt ondubbelzinnig dat TS bij de huidige provider wil(de) blijven. Vandaar het woord verlengen.
'Verlengen bij een andere provider' is geen verlengen, maar noemen we ook wel overstappen. Het gaat erom wie die verlenging faciliteert, T-Mobile zelf of een tussenschakel zoals Mediamarkt

Citaat: 'Ik heb mijn telefoon al 6 jaar dus die is allang afbetaald'. Een oude telefoon dus.

panter22
door panter22 - Oct 10, 2019 om 09:49
6599 Antwoorden / Vragen

Dan heb je nog bijna 8 maanden te gaan. Waarom zou je nu al verlengen. Misschien komt er nog een betere aanbieding met dan weer de nieuwste telefoon.

Gr
door Grunn1 - Oct 10, 2019 om 10:13
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ja dat mogen ze want ze wijken van hun algemene voorwaarden af omdat je normaal pas iets van 3 a 4 maanden vantevoren je abbo kan verlengen. Vanaf deze 3 a 4 maanden kan je je t-mobile abbo verlengen daar waar je zelf wil en waarschijnlijk en denk het haast wel zeker is de telefoon die je nu op het oog hebt dan een stuk goedkoper. Gewoon wachten tot je volgens de voorwaarden kan verlengen en dan pas gaan kijken want vergeet 1 ding niet als je nu al gaat verlengen gaat je nieuwe abbo pas in als je oude is afgelopen dus over 8 maanden.

mo
door mof - Oct 11, 2019 om 11:13
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Dan moet je je contract eerst opzeggen en een nieuw contract nemen via media markt. Blijkbaar een aanbieding om nieuwe klanten te lokken. Ja dat mag en dat doen ze allemaal, telefoon, unternet, gas water licht

tijger1
door tijger1 - Oct 11, 2019 om 13:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom verlengde u dan ieder jaar? Kreeg u dan een voordeeltje?

Dien uw contract gewoon uit. En koop zelf een los toestel, ipv zo'n ding op afbetaling. Dan zit u niet aan een provider vast.

va
door vankuik - Oct 11, 2019 om 15:45
1 Antwoorden / 0 Vragen

Als je nu over wilt stappen dan zit je vast aan T-Mobile om dat je nog een contract hebt wat afloopt in mei. je mag nu verlengen voor weer twee jaar
als je nu over wilt stappen dan moet je wachten tot dat je contract is afgeloppen

diumenge
door diumenge Oct 11, 2019 om 17:04
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Waar lees je dat TS wil overstappen?

Tr
door Trostomaat Oct 12, 2019 om 00:12
239 Antwoorden / Vragen

TS wilde eerst niet overstappen, maar verlengen. Maar door de gang van zaken is hij ontstemd en is overstappen een reële optie geworden:

'Het is ook niet de bedoeling om over te stappen maar daar ga je na dit toch wel over nadenken. Ik ben nu ook aan het kijken of het loont om over te stappen naar een andere provider aangezien ik dit niet vind kunnen.' Aldus TS.