vi
door visje May 15, 2018 om 11:29
Computers & telefonie

Mag ziggo prijs verhogen zonder concurrentie?

Wij hebben een telefoon/internet/tv abonnement bij ziggo. In onze regio is ziggo de enige provider die dit alles aanbiedt. Tv kan alleen via ziggo via de kabel. KPN en andere aanbieders zijn hier geen optie. Nu heeft ziggo al voor de tweede keer het abonnements geld verhoogd met 2,50 per maand. Er verbetert niets aan wat ze leveren, dus ik vraag me af of zoiets mag, zeker aangezien we niet de optie hebben om over te stappen, alleen maar om op te zeggen. (nb overstappen naar KPN kan wel voor internet en telefoon, maar dan zitten we op een snelheid van 2 mb/s en dat is vreselijk lastig, ziggo doet t via de kabel en is de enige met een acceptabele internet snelheid hier). Ons abonnement is van ca 28 euro per maand nu naar 33 euro per maand gegaan (meest basic abonnement) wat een flinke verhoging is.

10726 27 Rapporteer

Cookies
door Cookies - May 15, 2018 om 11:33
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ja natuurlijk mag dat. 33 euro per maand? Dat is wel heel weinig en klopt vlg mij niet.

Gerry1969
door Gerry1969 May 15, 2018 om 13:31
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Inderdaad bijna 50 euro voor 3 in 1 basis.

ja
door januitgroningen May 16, 2018 om 12:13
53 Antwoorden / 2 Vragen

Ziggo had enige tijd terug een actie. Als je een TV abonnement bij Ziggo had, mocht je Internet (25MB/sec) + vaste telefonie voor 10 Euro erbij nemen. Dit was plusminus 2 jaar geleden. Vorig jaar is dit met 2,50 per maand verhoogd en per 1 juli a.s. dus ook met 2,50 per mnd. Maakt inmiddels dus 5 euro = 60euro per jaar! Ik vindt het bespottelijk een dergelijke verhoging op zo'n korte termijn. = bijna 20%

dokun
door dokun May 16, 2018 om 13:14
152 Antwoorden / 0 Vragen

JanuitGroningen,

U bent een beetje aan het zeuren!  U krijgt een grote korting. Uw krijgt per jaar een verhoging van €2,50 en noemt dat bespottelijk..?  1 keer per jaar een verhoging is bij veel providers gewoon normaal en is zeker niet een korte termijn zoals u zegt.

ja
door januitgroningen May 16, 2018 om 15:53
53 Antwoorden / 2 Vragen

Nee hoor. Ik zeur niet. Canal digital + internet + telefonie (inclusief) duikt al bijna onder prijs van Ziggo. Dus stappen we volgend jaar over. De laatste prijswijziging van Canal Digitaal stamt al van bijna 3 jaar geleden. Mijn vrijheid!

vi
door visje May 16, 2018 om 16:49
8 Antwoorden / 9 Vragen

Ja inderdaad wat Januitgroningen zegt dat hadden wij ook. Binnen een jaar tijd 2x een prijsverhoging van 2,50. Ik ga canal digital checken! :)

vi
door visje May 16, 2018 om 16:59
8 Antwoorden / 9 Vragen

Hmmm, canal digital via de sateliet levert toch geen internet? En tv via de internet aanbieder werkt hier dus niet vanwege de 2mb/s die hier de standaard is....  Ik denk dat deze optie ook af valt voor ons helaas

ja
door januitgroningen May 16, 2018 om 21:06
53 Antwoorden / 2 Vragen

Sateliet van Canal Digital + internet en vaste telefonie van Online.nl. Canal Digital heeft daarbij tegenwoordig ook een App, waarop je televisieuitzendingen kan bekijken Is wel via de dsl. Maar voor wie, surfen, e-mail binnenhalen en skypen voldoende is, hoeft immers ook niet mee te gaan met de Hype van snel Internet. Bovendien, is snel Internet leuk, op bepaalde piek momenten. Waarop je zeer grote bestanden moet binnenhalen. Maar wanneer komt dit voor?!

tijger1
door tijger1 May 16, 2018 om 21:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar Online gebruik dezelfde methode voor internet als KPN, dus als KPN niet snel genoeg is, is Online dat ook niet.

Cookies
door Cookies May 16, 2018 om 22:14
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Jullie hebben dus een internetabo dat officieel niet eens bestaat bij Ziggo. Snel internet is geen hype, langzaam internet is niet meer van deze tijd.

ja
door januitgroningen May 17, 2018 om 07:45
53 Antwoorden / 2 Vragen

Ach Carola83. Ik zit al sinds 1994 op het internet. Dit ging nog indertijd met een telefoonlijntje. Inloggen vanuit Groningen via de telefoon op een server in Amsterdam. Peperdure telefoonrekeningen. Dit deed je voornamelijk s'avonds, s'nachts en in het weekend voor half geld. Ga mij AUB niet vertellen wat een hype is mbt snel internet. Dit heb je niet nodig. Alleen wanneer je zeer grote bestanden wilt binnenhengelen. Maar dit kan ook met een 25Mb/sec. Het duurt aleen langer. Bovendien, ben je ook afhankelijk, van degene die het bestand heeft geupload versus de server. Als deze geen snelheid heeft, dan heb je voor jezelf er ook helemaal niets aan!

Cookies
door Cookies May 17, 2018 om 14:57
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nou Jan, ga je toch lekker weer je telefoonlijntje uit 94 gebruiken. Je doet de was zeker ook nog met de langzaamwasser, de matten worden nog geklopt en het vlees staat 3 dagen te pruttelen op een petroleumstelletje? En ga mij AUB niet vertellen hoe je in 94 internette, daar weet ik meer van dan jij.

ja
door januitgroningen May 17, 2018 om 16:41
53 Antwoorden / 2 Vragen

Dat weet je niet, gelet op je reacties!

Cookies
door Cookies May 17, 2018 om 16:46
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Denk eens wat verder door dan je eigen straatje op het platteland.

ja
door januitgroningen May 17, 2018 om 17:43
53 Antwoorden / 2 Vragen

Daarom corrigeer ik je ook ;-)

vi
door visje May 17, 2018 om 19:23
8 Antwoorden / 9 Vragen

Hallo Jan, de optie van internet via online.nl is hier geen optie helaas, dus digitenne via internet ook niet. Ik weet dat toen wij ooit internet via kpn hadden van 2mb/s we de computer soms uren moesten laten staan draaien als we grote bestanden via wetransfer wilden versturen. Nu is dat in 20 minuten gebeurd, zeg maar. Wij vinden dus 20mb/s al een hele luxe. Maar TV kijken via zo'n verbinding lijkt mij best een uitdaging ;-)

vi
door visje May 17, 2018 om 19:30
8 Antwoorden / 9 Vragen

@carola83 langzaam internet (wij vinden 20mb/s niet langzaam trouwens) is misschien niet meer van de tijd, maar de kosten worden dus wel verhoogd en het abonnement niet sneller. Daar ging mijn vraag vooral over.

ja
door januitgroningen May 18, 2018 om 10:04
53 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Visie, Met ADSL ben je ook zéér afhankelijk met de afstand tot de wijkcentrale. Het is supergevoelig. Het benoemen van 20mb/sec, zoals veelal wordt opgegeven is ook niet zaligmakend. Iemand, die zeg maar om de hoek woont van zo'n wijkcentrale, die haalt het maximale eruit qua snelheid. Woon je er alweer een 2-tal straten vandaan, dan zal de snelheid al behoorlijk temperen. Televisiekijken via Internet, daarvoor heb je dus wel enige snelheid nodig, tenzij je genoegen neemt met een ietwat slechtere beeldkwaliteit. Het wordt op den duur wel steeds meer een toekomst. Binnen een tijdsbestek van 10 jaar, verwacht ik dat de reguliere kabel voor het ontvangen van televisiekanalen gedaan is. En alles, zo ook de televisie via internet zal gaan. 'Kabel' heeft de toekomt. Glasvezel ook. Maar zolang de huishoudens zijnvoorzien van de 'kabel' naast een ADSL (telefoonlijn) zal de investering in glasvezel achterwege blijven. Deze investering vergt nogal wat.

ja
door januitgroningen May 20, 2018 om 18:01
53 Antwoorden / 2 Vragen

Dit dus ..

https://www.ziggo.nl/aanbiedingen/12-50/

Toen ik ben ingestapt, waren de kosten 10 euro per mnd bovenop een TV-abonnement

sy
door sylvia_71 - May 15, 2018 om 11:42
288 Antwoorden / 0 Vragen

Ja,dat mag Ziggo gewoon doen. Je hebt wel keus maar dan moet je genoegen nemen met de opties die KPN je biedt. Het is het een of het ander.

tijger1
door tijger1 - May 15, 2018 om 11:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan bent u dus al voor een koopje klaar. En goedkoper kunt u echt niet terecht met bijvoorbeeld Digitenne of Canal Digitaal.

vi
door visje May 15, 2018 om 15:00
8 Antwoorden / 9 Vragen

Er zijn op dit moment geen alternatieven. Geen digitenne in ieder geval. Buren hebben dat nog wel van toen KPN dit nog aan bood in onze regio en hebben een stuk betere verbinding dan wij. Helaas kunnen wij het niet afsluiten...ik begrijp zelf ook niet waarom niet. Waarschijnlijk omdat KPN hier vanaf wil?

tijger1
door tijger1 May 16, 2018 om 16:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt, als u dat wenst, gewoon Digitenne afsluiten. Digitenne wordt juist verbeterd. Maar daar zit uiteraard geen internet bij.

vi
door visje May 16, 2018 om 16:51
8 Antwoorden / 9 Vragen

Ah dat wist ik niet van Digitenne. Ik wilde even checken of dat hier ook beschikbaar is, maar de website laadt geen enkele van de submenu's dus ik kom er niet verder mee, hoe ironisch ;-)

vi
door visje May 16, 2018 om 16:54
8 Antwoorden / 9 Vragen

Oh... inmiddels heeft ie toch iets gedaan. Geprobeerd te bestellen, maar op ons adres hebben we geen bereik. Digitenne is dus geen optie.

tijger1
door tijger1 May 16, 2018 om 17:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Digitenne geen bereik? Dat is haast onmogelijk.

vi
door visje May 17, 2018 om 14:39
8 Antwoorden / 9 Vragen

Ja echt! Heb het geprobeerd te bestellen en krijg de melding dat dit niet mogelijk is op ons adres. Wellicht als we ergens anders op vakantie zijn lukt het wel, staat er nog bij hahahaha.... Hoera lang leve het drentse platteland ;-)

tenormin
door tenormin - May 15, 2018 om 11:57
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Dat is dan een koopje, want ik heb zogenaamd ook een goedkoop abonnement bij Ziggo, incl. tot €10,00 onbeperkt bellen, en de rest van wat u hebt en betaal rond de €58,00 p.m. En Ziggo mag dat doen.

simon55
door simon55 - May 15, 2018 om 12:48
1556 Antwoorden / 5 Vragen

U zit voor 50 euriecent op de eerste rij. Hier in de randstad goedkope abbo van Ziggo inclusief vast bellen voor € 10 betaalt men € 58,45. Dus komt t erop neer dat wij grotendeels u abbo betalen en da s niet eerlijk. Wat n schurken bij Ziggo toch !

tenormin
door tenormin May 15, 2018 om 13:20
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@simon55, ik liet die 0.45 maar weg. ;-)

simon55
door simon55 May 16, 2018 om 11:39
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Daar zit em nou net de kneep voor TS. € 0,45 pure winst.............haha wat n zakkenvullers

Gr
door Grunn1 - May 15, 2018 om 13:25
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Even omdraaien. Je werkt en krijgt elk jaar loonsverhoging zonder dat je daar wat extras voor doet. Hoeft dus ook niet.
Elk jaar worden ook de kosten voor Ziggo hoger, personeel wil meer salaris, kosten gaan omhoog dus ja dat mag.

vi
door visje May 15, 2018 om 14:58
8 Antwoorden / 9 Vragen

Helaas krijg ik zelf niet 20% meer inkomen ;-)

tenormin
door tenormin May 15, 2018 om 15:12
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Nou, ik ook niet hoor @visje. ;-)

Gr
door Grunn1 May 15, 2018 om 15:14
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Nou dan maar bij het ov gaan werken want die zijn niet tevreden met 5 of 6 % verhoging dus die hopen op meer.

Gerry1969
door Gerry1969 - May 15, 2018 om 13:36
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ziggo investeert heel veel in haar netwerk om snel internet en 4k TV  mogelijk te maken. Dat ziet u niet direct maar kost vreselijk veel geld. Ook komen er 4k mediaboxen aan,  die zijn nu volop in ontwikkeling.
Benzine wordt toch ook duurder zonder concurrentie , zorg wordt duurder, en zo nog tientallen zaken
Ga bij het hele dorp langs om glasvezel te krijgen als  de helft ja zegt wordt het gratis aangelegd.  Maar ook hier zijn abonnementen al veel duurder geworden.

vi
door visje May 15, 2018 om 14:58
8 Antwoorden / 9 Vragen

Ja dat klopt. Ze zeggen dat de prijsverhoging komt door verbeteringen aan "luxere" abonnementen waar wij toch geen gebruik van maken. Vandaar dat het nogal oneerlijk voelt. Wij hebben geen digitale tv etc.

Cookies
door Cookies May 15, 2018 om 15:07
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ja, leuk die 4K mediaboxen.....oh nee, toch niet alleen die achterlijke Formule 1 wordt in 4K aangeboden. Waarom Ziggo denkt dat ALLE abonnees geïnteresseerd zijn in sport, is mij een raadsel.

Gr
door Grunn1 May 15, 2018 om 15:08
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ik betaal ook wegenbelasting voor het hele land terwijl ik daar bijlage na geen gebruik van maak.
Ik betaal ook zorgpremie waarin allerlei zaken voor zwangeren betaald worden maar nee zwanger wordt ik ook nooit.
En ga zo maar door

Gr
door Grunn1 May 15, 2018 om 15:11
1427 Antwoorden / 18 Vragen

@carola, toen ik mijn eerste HD tv had en ziggo voor het eerst een pakket aanbood met HD zenders moest je ook extra betalen voor amper 5 HD zenders waaronder e.o.a. opera ender brava tv of zoiets. Zolang geleden is dat niet en moet je eens kijken hoeveel zenders er nu in full HD zij zonder dat je er extra voor hoeft te betalen.

Cookies
door Cookies May 15, 2018 om 15:27
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@epcot: daar gaat mijn opmerking niet over. Het gaat erom dat Ziggo iedere x (dit is dus niet de 1e keer) die achterlijke sport voorrang geeft. Wordt blijkbaar alleen aan de 'man' gedacht, want het gros (dus niet allemaal) van de vrouwen is helemaal niet geïnteresseerd in sport kijken. Ik hoop trouwens dat als straks het analoge signaal overal verdwenen is, dat je dan ook zonder tv pakket internet kunt afnemen bij Ziggo. Ik kijk niet / nauwelijks naar - lineaire - tv., dus allemaal weggegooid geld.

fr
door frankve May 16, 2018 om 12:52
36 Antwoorden / 1 Vragen

Alles leuk en aardig, maar ik wil helemaal geen 4K TV. Het beeldverschil zie ik niet eens.
Ik wel bijv een 4K actioncam, maar daar gebruik ik het alleen maar voor om het beeld te croppen zodat er na de bewerking nog wat overblijft..

Gerry1969
door Gerry1969 May 17, 2018 om 01:22
3449 Antwoorden / 25 Vragen

. Vandaar dat het nogal oneerlijk voelt. Wij hebben geen digitale tv etc.
Ziggo zend analoog niet eens meer uit.

@Frankve,  als he het verschil tussen fulklHSd en 4k niet ziet heb je echt iets aan he ogen , zelfs stevie wonder kan dit zien.
En een 4k actioncam naast een Sony 4k camera is ook een verschil zoals tussen Am en Dab

vi
door visje May 17, 2018 om 14:38
8 Antwoorden / 9 Vragen

Huh... wij kijken echt nog analoge tv hoor.... misschien dat dit in sommige regio's is veranderd, maar hier (nog) niet

Cookies
door Cookies May 17, 2018 om 14:47
13336 Antwoorden / 36 Vragen
vi
door visje May 17, 2018 om 19:19
8 Antwoorden / 9 Vragen

Ja dat klopt, gaat per regio. Hier nog niet het geval dus. Wij hebben geen digitale ontvanger. Maar dit zit er zeker aan te komen, dat weet ik. Ik zei alleen dat wij nu nog geen digitale tv hebben. Destijds moest je een paar euro extra betalen voor een digitale ontvanger en dat vonden wij te duur.

jo
door jorisw - May 15, 2018 om 13:43
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Het is niet de schuld van Ziggo dat er geen concurrentie is.

vi
door visje May 17, 2018 om 19:32
8 Antwoorden / 9 Vragen

Is er dan geen sprake van een monopolie situatie? TV kijken kan hier alleen via de kabel en niet via de telefoonlijn. Dat vroeg ik me dus af... of het in zo'n situatie van maar 1 aanbieder zomaar mag...

jo
door jorisw May 17, 2018 om 19:45
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Nee. Er is alleen maar sprake van een monopoliesituatie als er duidelijk misbruik van wordt gemaakt. Dat is hier niet het geval. Misbruik zou zijn als het concurrenten onmogelijk wordt gemaakt om een vergelijkbaar product aan te bieden, bijvoorbeeld door (al dan niet tijdelijk) onder kostprijs te gaan zitten, procedures te dwarsbomen. De prijsverhoging waar het hier om gaat wordt ook elders toegepast, dus niet alleen in gebieden waar geen concurrentie is.

vi
door visje - May 15, 2018 om 14:57
8 Antwoorden / 9 Vragen

Oke bedankt voor de reacties. Internet is hier erg traag, wellicht vandaar de lage kosten. Er is een tijdje geleden een aktie geweest, waarbij mensen "gelokt" werden met een heel laag geprijsd abonnement, maar dit wordt dus nu omhoog geschroefd. Glasvezel is hier nog niet. Het enige alternatief is inderdaad tv opzeggen en internet nog trager nemen bij kpn (alle andere aanbieders zijn hier ook niet). Maar goed, als ik het goed begrijp boffen we hier maar mee dus ;-) Bedankt!

sy
door sylvia_71 May 15, 2018 om 16:17
288 Antwoorden / 0 Vragen

Je internet is niet traag. Het abonnement wat jij afneemt is met een internetsnelheid van 25 Mbit/s. Daar is de prijs ook naar. En ja, wat is traag? Dat is een begrip. De een heeft hier genoeg aan en de ander niet. Wil je sneller internet? Dan moet je je abonnement verhogen. Zo simpel is het. En wat betreft het 'lokken' om in te gaan op het aanbod, je bent er zelf toch bij?! Ziggo dwingt je niet.

sa
door sarash May 16, 2018 om 14:47
10 Antwoorden / 2 Vragen

Hier idem... wij kwamen van upc en hadden daar voor levenslang een alles in 1 prijs contract. Nog gebeld of dat echt levenslang was zoals er in de brief stond .... en ja dat was voor levenslang dus helemaal overgegaan naar UPC.  En tot ze bij Ziggo aansloten waren bleef dat idd ook zo. 30 euro pmnd.  Ze zeiden nog dat het echt niet zou veranderen toen ze samen gingen met Ziggo ....
Nog geen jaar bij Ziggo en het bedrag ging met 1,65 omhoog. En nu gaat hij met 3,05 omhoog.

sy
door sylvia_71 May 16, 2018 om 15:22
288 Antwoorden / 0 Vragen

@Sarash, dan moet je opzeggen. Volgens de algemene voorwaarden, die je vast wel hebt gelezen, kan en mag Ziggo, of welke provider dan ook, de tarieven wijzigen.

ja
door januitgroningen May 16, 2018 om 21:24
53 Antwoorden / 2 Vragen

@ sylvia-71

Of je nu een 25Mb/sec abo hebt of een 400Mb/sec, dat maakt niet uit. Ze zijn allebei net zo snel. Bij een normaal gebruik, zoals surfen op het internet, e-mail binnenhalen of skypen, is een 25Mb/sec abo zeer ruim voldoende. Dit verschil komt alleen van pas, als je grote bestanden gaat downloaden. Wanneer komt dit voor?

me
door mein33 - May 15, 2018 om 15:08
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Natuurlijk mag dat, of wilde u nog dezelfde prijs betalen die u in bijv. 1970 ook betaalde.
En als u al zou kunnen overstappen, troost u, want alle providers verhogen net als Ziggo de tarieven en u hebt echt nog steeds voor een koopje uw aansluiting.

Cookies
door Cookies - May 15, 2018 om 15:16
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.....Internet is hier erg traag, wellicht vandaar de lage kosten......

Als internet erg traag is bij je, dan ligt het of aan de apparatuur of aan de (wifi) instellingen. Het goedkoopste internetpakket levert altijd nog een 40 Mbit/s downloadsnelheid, ruim voldoende om goed te kunnen surfen, mailen enz.

ja
door jan24 May 16, 2018 om 15:23
109 Antwoorden / 4 Vragen

Of topicstarter heeft een heel oud abonnement met 25 Mbps. Ik had datzelfde abo.
Ben benieuwd wat voor abo TS heeft.

vi
door visje May 16, 2018 om 17:12
8 Antwoorden / 9 Vragen

Ja wij hebben een abonnement van 20 mb/s. Dit is op zich prima hoor voor wat wij er mee doen, maar daarom dus ook de lage prijs in vergelijking met de vele anderen die hier reageren.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 16, 2018 om 11:11
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Nog een vraag: uit uw verhaal leid ik af dat erin uw regio/woonplek wel telefoonaansluiting is. In dat geval ben ik wel heel erg benieuwd waarom TV dan alleen via ziggo zou kunnen. Of anders gezegd, waarom de snelheid dan ( nog altijd maar) 2 mb/s zou zijn.

vi
door visje May 17, 2018 om 14:35
8 Antwoorden / 9 Vragen

TV kijken wij via de kabel. TV kijken via de telefoonaansluiting dat weet ik niet of dat kan. In ieder geval biedt kpn hier geen alles in 1 aan want dat kan niet op ons adres. KPN biedt wel internet aan via de telefoonaansluiting en dat is dan 2mb/s. Maar ik weet niet of ik de vraag goed begrepen heb...

simon55
door simon55 - May 16, 2018 om 11:43
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Ik lees net dat KPN en Ziggo en alle providers de prijzen gaan verhogen......da s me wat weer € 1,65 d r bij......ik krijg d r slapeloze nachten van

vi
door visje May 17, 2018 om 14:36
8 Antwoorden / 9 Vragen

Voor iemand met voldoende inkomen (net als ik vroeger) is dit inderdaad niks. Maar niet iedereen kan dit zomaar betalen.

sc
door schippernaastmathilde - May 16, 2018 om 12:06
38 Antwoorden / Vragen

Verhogen mag wel hoor want de CEO van Global Liberty had aan 90 miljoen niet genoeg en word nu 111 miljoen.

http://www.quotenet.nl/Nieuws/Snel-heel-rijk-worden-Word-CEO-van-een-Amerikaans-communicatiebedrijf-153233

dokun
door dokun May 16, 2018 om 13:16
152 Antwoorden / 0 Vragen

U vergelijkt appels met peren. Complete nonsense!!

jo
door jorisw May 17, 2018 om 19:47
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Gebruik op z'n minst de juiste bedrijfsnaam.

sh
door shanti - May 16, 2018 om 12:30
3 Antwoorden / 4 Vragen

Nou woon in Maastricht dit pakket bij ZIGGO kost hier toch beduidend meer dan 33,00 per maand, dus zeker niet teveel wat jullie betalen.

He
door Helen 66 - May 16, 2018 om 12:36
119 Antwoorden / Vragen

Een verhoging van 3 euro per maand in mijn geval. Dat lijkt voor velen misschien niet veel, maar met alleen AOW is het toch net dat bosje bloemen of die fles wijn of iets lekkers in het weekend bij de koffie. De jus in het leven zo te zeggen. En ik hoef helemaal geen sneller internet, niet nog meer kanalen of Netflix, Film 1 ed.
Helaas laat Ziggo je dit niet kiezen. Een sportkanaal gratis zit ik ook al niet op te wachten. Maar een TVbeeld zonder al die blokjes daar wordt helaas niets aan gedaan door Ziggo.

ro
door ron503 May 16, 2018 om 12:57
1229 Antwoorden / 0 Vragen

@Helen 66, Ziggo geeft klanten gratis toegang tot ZIggo sport maar voor meer zenders is een extra pakket noodzakelijk. Een tv beeld met allemaal blokjes ligt meestal aan de antennekabel vanaf het muurkastje naar de decoder omdat antennekabels niet het eeuwige leven hebben. Een goede antennekabel hoeft niet kostbaar te zijn dus het proberen waard.

dokun
door dokun May 16, 2018 om 13:19
152 Antwoorden / 0 Vragen

Als u geen goedhgekeurde kabels gebruikt kan Ziggo helemaal niets doen aan uw slechte kwalitiet ontvangst. Als u goedgekeurde kabels heeft en u blijft die blokjes krijgen dan kunt u via Ziggo klantenservice gewoon gratis een monteur laten komen die de boel gaat verbeteren. Maar mocht u toch geen goedgekeurde kabels hebben en u heeft een monteur laten komen moet u die wel betalen. 99% van de keren dat er blokjes te zien zijn ligt het aan kapotte e/o niet goedgekeurde bekabeling en niet aan het Ziggo netwerk.

He
door Helen 66 May 23, 2018 om 13:43
119 Antwoorden / Vragen

Bedankt voor jullie reactie. Met de kabels is niets mis, daar is al eerder naar gekeken. Monteurs van Ziggo v/h UPC spreken elkaar tegen en de een haalt dan weer weg wat een vorige monteur heeft gedaan. We hebben ook al een nieuw modem en nieuwe router geprobeerd.Ziggo klantenservice helpt van de regen in de drup of andersom. Hopelijk komt er ooit glasvezel in onze wijk en lost dit het op. Helaas is het nu Ziggo of KPN (met dezelfde problematiek als je de reacties bekijkt).

marijke77
door marijke77 - May 16, 2018 om 12:43
156 Antwoorden / 3 Vragen

Bij al de providers wordt het duurder dus ook bij Ziggo denk ik

vl
door vladdermuis - May 16, 2018 om 13:15
31 Antwoorden / 11 Vragen

Dat is inderdaad goedkoop. Ik heb eens even opgezocht. Het identieke Ziggo abonnement, Internet-TV-10€ onbeperkt bellen, kost in b.v. Rotterdam €58,45 en bij mij in Den Haag €70,90. Mijn vraag in dit verband is, hoe kan/komt dit? Iemand een idee?

Cookies
door Cookies May 16, 2018 om 13:26
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dat klopt niet, dan heb je niet 2 identieke pakketten vergeleken.

sy
door sylvia_71 May 16, 2018 om 14:27
288 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad, dit klopt niet. Je vergelijkt verschillende pakketten. Pak je factuur erbij en je komt er precies achter waar jouw pakket uit bestaat.
Het pakket van € 58,45, is het het Alles-in-1 Start-pakket € 47,50 + Onbeperkt Bellen € 10,95 en bestaat uit de volgende onderdelen;

  • 40 Mbit/s Internet
  • 77+ (36 HD) zenders
  • Ziggo Sport
  • Bellen

tenormin
door tenormin May 16, 2018 om 14:35
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Klopt inderdaad niet. Hier omgeving Den Haag ook €58,45. Wordt in Juni met € 2,00 verhoogd.

vi
door visje May 16, 2018 om 17:06
8 Antwoorden / 9 Vragen

Wij hebben 20mb/s internet, geen digitale tv, geen onbeperkt of gratis bellen, geen sport.

sy
door sylvia_71 May 16, 2018 om 17:19
288 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien een brutale vraag, maar wat staat er precies gespecificeerd op je factuur? Welke abonnementen staan erop?

vi
door visje May 17, 2018 om 14:42
8 Antwoorden / 9 Vragen

Geen brutale vraag hoor:

Internet 25 Mbps en TV Standard met Bellen - TV Standard

- 25 Mbps Internet Safe Online

- Bellen

Prijs toen nog 31,20 en daar komt nu dus 2,50 bij vanaf volgende maand.
De 25mb/s halen we niet hier volgens mij maar destijds zeiden ze tegen ons dat ze minimaal 20mb/s garanderen.

Jo
door JokeSk55 May 22, 2018 om 00:21
20 Antwoorden / 2 Vragen

Dat er bij gemeentes verschillende ZIGGO-prijzen zitten komt meestal ook wat de gemeente met ZIGGO heeft afgesproken.

Kan het ook komen dat er misschien verschil zit in de basispakket per gemeente?

Ha
door Hans34P - May 16, 2018 om 13:18
1 Antwoorden / Vragen

ik vindt het wel een beetje te veel om met 4,00 per maand verhoging te komen
zenders waar je nooit naar kijkt om de 10 minuten reclame je wordt er dol van
dan kan je wel een klein pakket af nemen blijf je toch met het zelfde heuvel zitten
waarom is er de mogelijkheid niet om zelf een pakket samen te stellen ik denk dat je daar
veel klanten een plezier mee doet.

dokun
door dokun May 16, 2018 om 13:23
152 Antwoorden / 0 Vragen

Wie verhoogt er dan met €4 per maand.? Ziggo verhoogt met gemiddeld €1,65 per maand. De ts heeft het over een verhoging van €2,50 en niet €4.

Ik kijk nooit programma's die onderbroken worden door reclame. U heeft die keus ook. U doet het uzelf aan als u tegen uw zin naar reclame aan het kijken bent.  Het is trouwens niet om de 10 minuten reclame maar om de ongeveer 20 minuten.

tenormin
door tenormin May 16, 2018 om 16:53
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Is wel ca. om de tien minuten, kwartier, zeker geen 20 minuten.

tenormin
door tenormin - May 16, 2018 om 14:32
16816 Antwoorden / 108 Vragen

En in Juni  gaat het hier € 2,00 omhoog, wat minder is als KPN e.a. providers. Net mail van Ziggo ontvangen.

door 54reneetje - May 16, 2018 om 17:01
4 Antwoorden / 0 Vragen

ach, ook hier hoofdzakelijk ge-emmer over wat duur allemaal... Niemand verplicht je toch om wat voor abonnement ook te nemen. En niemand heeft nog sneller internet echt nodig. En betalen per zender lijkt me al helemaal geen oplossing want dan zorgen de aanbieders er gewoon weer voor dat dat net zo duur wordt als het goedkoopste pakket. Oplossing: zelf steeds kritisch kijken en berekenen waarmee je minimaal net zo gelukkig kan zijn. En meer tijd besteden aan goedkope(re) hobby's kan ook een gelukmakende oplossing zijn. Heel veel wordt ook dit jaar duurder, vooral energiekosten, dus je moet jezelf voortdurend blijven afvragen wat je prioriteiten zijn - zeker als je inkomsten niet evenredig meestijgen. En van die frustratie lees ik hier in 90% van de bijdragen genoeg... Sterkte allemaal en zij die alles makkelijk kunnen betalen: blijf weg van dergelijke fora en loop er zeker niet mee te pronken...

he
door henkie.penkie - May 16, 2018 om 17:04
148 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, Ziggo mag haar prijzen verhogen ze zullen beslist hier toestemming voor hebben. En verder als U problemen ondervind in je installatie is dit niet voor Ziggo maar voor je eigen beurs.

vi
door visje May 16, 2018 om 17:11
8 Antwoorden / 9 Vragen

Wat bedoel je precies met problemen met de installatie? Langzaam internet? Mijn huidige internet snelheid is 20mb/s dat is mijn pakket bij ziggo. Omdat Ziggo via de kabel internet levert kan dit zo snel. Andere aanbieders zullen of niet leveren hier of via de telefoonlijn van KPN internet leveren en dat komt hier niet hoger dan 2mb/s uit. Niet vanwege onze slechte aansluiting, maar omdat dit gewoon het maximum is. Hier tenminste.

ro
door ron503 - May 16, 2018 om 17:40
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Als Ziggo de verhoging had afgedaan met de stijgende kosten voor personeel en onderhoud was bij menig klant het kwartje wel gevallen want dat is de taal die wel kunnen begrijpen. Verbeteringen aan het netwerk en het uitbreiden van de mogelijkheden in de toekomst is een overbodige aanvulling op de toelichting want als de boel werkt is een verbetering niet noodzakelijk. Stel Ziggo maakt die verhoging voor de klagers ongedaan en er ontstaat een storing in de kabelaansluiting dan mogen wat mij betreft die klagers zelf voor de reparatiekosten opdraaien.

vi
door visje May 16, 2018 om 21:15
8 Antwoorden / 9 Vragen

Ja je hebt gelijk.. ze hadden het beter kunnen uitleggen. Tegen mij zeiden ze dat t vanwege de hoge eisen van on-demand etc is, terwijl wij zelf een zo basic mogelijk abonnement hebben zonder deze opties...

ja
door januitgroningen - May 16, 2018 om 21:41
53 Antwoorden / 2 Vragen

Men spreekt hiet over 4K televisie. Maar de prijs omtrent het televisiepakket blijft gelijk per 1 juli.

https://www.ziggo.nl/tarieven/nieuw-tarief/

Jo
door JokeSk55 - May 17, 2018 om 19:34
20 Antwoorden / 2 Vragen

Tele2 heeft ook televisie, telefoon en internet

Tele2 heb ik al een paar keer zien adverteren dat ze landelijk hun 3 in 1 pakket aanbieden.je kunt daar eens informeren naar hun pakket, wat en hoeveel en in zit en hoeveel het bij hun gaat kosten.

Kijk anders eens bij; https://www.tele2.nl/shop/thuis/

Succes

panter22
door panter22 May 19, 2018 om 09:10
6599 Antwoorden / Vragen

Tele2 en alle andere priveders maken gebruik van de KPN telefoonlijn.Schiet je niets mee op.

vi
door visje - May 17, 2018 om 19:38
8 Antwoorden / 9 Vragen

Ik begrijp dat veel mensen die reageren het zich niet voor kunnen stellen dat we hier maar 1 aanbieder hebben. TV kijken kan alleen via de kabel en niet via de telefoonlijn. Er is hier geen digitenne mogelijk. Alle vormen van internet bij een andere provider dan ziggo gaan met 2mb/s. Vandaar dat ik me af vroeg of het mag dat in het geval van een situatie met maar 1 mogelijke aanbieder de prijzen zo omhoog gaan. (ongeacht of iemand dan jaloers is op onze lage abonnementskosten of wat dan ook). Overstappen kan niet, ook al zouden we niet willen overstappen vanwege de prijs maar vanwege bijvoorbeeld slechte service of wat dan ook... er is geen alternatief hier. Voor tv niet en voor internet alleen een alternatief van 2mb/s.

panter22
door panter22 May 19, 2018 om 09:23
6599 Antwoorden / Vragen

Je wilt geen verhoging van de abonnementskosten betalen net zoals iedereen die een abonnement heeft.
En je bedenkt er van alles bij om je gelijk te halen.
En als je over kon stappen was je zeker voor €20 per maand klaar geweest. Blijf dromen.
Het goedkoopste pakket van bv Online.nl kost al €42,50 per maand.

tijger1
door tijger1 May 22, 2018 om 00:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En het is  me nog steeds niet duidelijk waarom Digitenne niet kan. Er zijn maar bitter weinig plekken waar Digitenne geen dekking geeft.

Waar ik woon kan tv ook niet over de telefoonkabel, maar Digitenne is te ontvangen, heb je geen kabel voor nodig.